Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med bryllupsdagen som var i går :roser:

Også håper jeg det har gått bra både med poden og med besøket fra barnevernet i dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Gratulerer med overstått bryllupsdag :dagens-rose:

Hvordan gikk det med poden i dag? Og hvordan gikk møtet deres i dag?

Jeg må si du aldri stopper å imponere meg Bettie :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 20 februar

Tusen takk for gratulasjoner alle sammen. :bukke:

Jeg er fornøyd med meg selv og at jeg ikke skulker treninga, Fresi, for motivasjonen er ganske lav.

Har hatt litt hvile i dag også, Bustetroll. Det har vært deilig med en fridag.

Firmaet tusler og går, Bare meg selv. Halvdelen er fornøyd, og i slutten av måneden skal jeg sette opp status og se hvordan det går. Regner ikke med noe overskudd det første halve året.

Hei Camelia, Enigma, Inlove og bella. :vinke:

Fysj så lite lyst jeg hadde til å stå opp i dag. Men jeg kom meg opp og av gårde og fikk overlevert pengene til Poden.

Da jeg kom hjem igjen, satt jeg over kaffen, og dro over kjøkkenet. Kaffen og jeg var klare samtidig, så jeg fikk en stille stund med kaffe og avis. Jeg lot Halvdelen få sove litt ekstra i dag.

Etterpå ryddet jeg borti garnhaugen min, vannet blomster og tørket støv. Så jeg var godt i gang med huspussen før jeg for til legen. Vi ble enige om å fortsette med samme medisiner en stund til. Ulempen med en av medisinene er at man legger raskt på seg, så jeg får prøve å holde meg til matregimet mitt.

Poden ringte da jeg ventet hos legen. Han hadde stått, så nå er han førerkortinnehaver. På oppkjøringa hadde han fått en av de veiene vi repeterte i går, og den veien har vi kjørt flere ganger den siste tiden, så Poden visste hvor det var kryss, farlige svinger osv. Sensoren hadde vært veldig fornøyd, så litt av æren tar jeg, da. Så etter at jeg hadde vært hos legen, dro jeg hjem til Poden, fikk en kopp kaffe og litt kos med barnebarna før Poden kjørte meg hjem. Så nå skal han ha bilen til over helgen.

Hele huset var ryddet og rent en time før damen fra barnevernet kom. Jeg kjenner henne fra før, og vet en god del om barnevernets jobb her i kommunen, så det ble ikke et langt intervju. Og vi ble godkjent, så nå skal vi bare skaffe oss politiattester og vente til vi blir kontaktet. Blir spennende å se hva slags barn vi får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bettie, både med Poden og godkjenningen. Det blir virkelig spennende for dere å være besøkshjem. Jeg er sikker på at dere kommer til å gjøre en kjempejobb for de barna som kommer til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bettie. Godt med dager hvor ting går bra. Du fortjener mange sånne dager nå framover. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Camelia

Slenger meg på de andre her, og gratulerer både med lappen til poden og 'bestått' hos barnevernet! Jeg syns det er så flott av dere å stille som besøkshjem. :-D

Ønsker deg en fin kveld! :)

Endret av Camelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med "podelapp" og vel overstått bryllupsdag. Og heldige unger som blir "besøksunger " hos dere. Jeg begriper ikke hvor dere tar kreftene fra.

*imponert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt onsdag 20. februar

Jeg føler for å mimre litt - 31 år tilbake i tid.

Halvdelen og jeg hadde bodd sammen en tid før vi fant ut at vi ville gifte oss. Så dagen før bryllupet, flyttet jeg til en tante. Det var nemlig viktig å følge skikken om at brudgommen ikke skulle se bruden før i kirka.

På formiddagen bryllupsdagen var jeg først hos frisøren og fikk satt opp håret og satt på sløret. Hadde et kort slør - og det var lånt. Mens jeg var borte, kom Halvdelen innom tanten min med buketten + et perlekjede han hadde kjøpt til meg, egentlig som morgengave, men han klarte ikke vente så lenge med å overlevere det. Brudekjolen hadde jeg kjøpt, så den var noe nytt, og tanten min festet en liten blå sløyfe på strømpen min, så da var det blå ivaretatt. Jeg hadde hvite, pene sko fra før, så det var noe gammelt.

Vi hadde to brudepiker, niesene til Halvdelen, så de ble avlevert hos min tante, for de skulle være med i min drosje. Innen vi kom oss av gårde - jeg skulle med den siste drosja, hadde det begynt å blåse og snø kraftig. Drosjesjåføren var lite kjent i området, så plutselig oppdaget jeg at vi hadde passert avkjøringa til kirka i god fart. Jeg fikk ham til å ta en æresrunde.

Vel framme i kirka-litt forsinket pga drosjeklusset, ventet faren min veldig nervøs. Det var han som fulgte meg opp kirkegulvet. Vielsen var helt grei, ikke så mye dill og dall, og det var sånn vi ville ha det.

Gjestene dro fra kirken til festlokalet, mens Halvdelen, brudepikene og forloverne dro til fotografen. Det var så vidt sløret holdt seg på plass, sånn blåste det.

Fotograferingen gikk greit, men vi var sikkelig misfornøyde med bildene etterpå. Fotografen hadde valgt mørk, nesten sort bakgrunn, og brudepikene hadde flaskegrønne, langs skjørt. Skjørtene ble nesten borte på bildene. Og både Halvdelen og jeg er mørke i håret, så det ble også nesten borte i bakgrunnen. Vi tok nye bilder litt seinere, men det ble ikke det samme.

Da vi var ferdige med forograferingen, skulle Halvdelen og jeg en tur til en tante på sykehjemmet. Hun var for dårig til å være med på festen, så vi hadde lovet å komme en liten tur innom. Men drosja kjørte seg fast i snøen, så Halvdelen måtte ut og dytte for at vi skulle komme oss videre.

Gjestene hadde fått opp til flere glass av velkomstdrikken før vi ankom. Og broren min tok en god del bilder, og vi brukte heller disse bildene enn fotografens bilder.

Festen var kjempehyggelig, med mat og taler og sanger. Halvdelen ville gjerne si noe, men turte ikke, så vi diktet en sang sammen - en sang fra ham til meg. Jeg kunne jo ha påvirket innholdet i og med vi skrev den sammen, men jeg prøvde å la være.

Og det var kaker - etasjekake som vi startet med sammen, og leker. Jeg skulle bl.a kjenne på beina til utvalgte menn, mens jeg hadde bind for øynene. Jeg klarte å plukke ut Halvdelens bein.

Og så var det dans.

Vi måtte pakke med oss alle gavene da vi dro hjem. Og der ventet det en overraskelse. Vinden hadde blåst en skikkelig snøfonn foran døra - helt opp til håndtaket, så Halvdelen måtte måke før vi kom oss inn.

Og forloverne hadde klart å lage hyss i senga vår - med knust knekkebrød. Det var bare å dra av sengetøy og finne nye laken, det.

Dagen etter dro vi på bryllupsreise til London - for studielånet mitt, og var der ei uke. Halvparten av tiden befant jeg meg vekselsvis på badet (hvor alt var veldig rosa) og i senga - matforgiftet. Men botsett fra det, var det nesten vårlig i London, og noen fine dager fikk vi jo.

Hvis været på bryllupsdagen sier noe om hvordan forholdet blir, så stemmer det på sett og vis. Ikke at det har vært kaldt, men i perioder har det vært temmelig stormfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Hei.

Ramla tilfeldig innom her, og tenkte jeg måtte legge igjen en hilsen. Det var utrolig koselig å lese om bryllupet ditt, selv om dere var litt uheldige med fotografen og matforgiftningen på bryllupsreisen.

Gratulerer med bryllupsdag!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Bettie - du Bettie. Du skriver så utrolig levende og godt. Er sånn at jeg sitter her med bilder av bryllupet deres i hodet. Aner ikke hvordan du og Halvdelen ser ut. Men likevel ser jeg for meg hele bryllupet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤

Gratulerer med godkjenningen som besøksfamilie da. De barna som får komme til dere er heldige.

Det var så koselig å lese om bryllupet deres. Syns jeg ser halvdelen din i finstasen stå og dytte drosjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått bryllupsdag, Bettie - morsomt å lese om selve bryllupet også. Jeg synes jeg ser ham stå og dytte drosje i finstasen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig å lese om bryllupsdagen din! Ja, man glemmer nok ikke en sånn dag lett, selv om det har gått mange år! Gratulerer med overstått feiring, førerkort til Poden og godkjenning som besøkshjem! Så bra at ting går veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye som besøkshjem. Kommer til å bli kjempespennende å se hva slags barn det er dere får da ;)

:ler: må si at det var litt av en brylllupsdag dere hadde. Koselig å lese om den :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...