Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mandag 24. mars

Hei Enigma - håper påsken din har vært bra.

Heisan Cata. Takk for påskehilsen

Hallo Fakse. Jeg klarte å legge igjen jobben og ta ferie fra den, om ikke annet.

Takk for klem. Marihan

Kos å få påskehilsen fra deg, Inlove.

Håper din påske var fin også, Bare meg selv.

Det har i hvert fall blitt en påske uten jobb, Trulselinemor

nam - en sjokoladebit sammen med hilsenen, blåmeisa - det var godt.

Påskeklemmer gjør godt, Midnattsol og Bustetroll

Hei Kira- har du hatt en god påske?

Skal vi se, da, hvor langt jeg var kommet i mine dager. Jo - helgen for ei uke siden. Da fikk jeg rusket litt opp inne, vasket klær og ryddet ut støv og dritt. Poden med familie kom på besøk lørdag, så da ble trampolina satt opp. Og søndagen satt jeg med regnearkene mine og gjorde ferdig en masse beregninger som jeg tok med meg til jobben mandag.

Da fikk jeg gitt mine regneark til andre som ventet på dem for å gjøre justeringer i sin avdeling. Og så ble jeg ferdig med den planen jeg skulle vært ferdig med fredag, fikk snakket litt med medarbeidere og avsluttet arbeidsdagen i rimelig tid.

Tirsdag var det utevær, nesten vår. Så jeg fikk ryddet opp i bedene ute. Tok vekk alt som var vissent, klipte ned noen småbusker osv. Begynte på beskjæringen av trærne også.

Onsdag skulle jeg være barnevakt for barnebarna mens mor og far dro over til Sverige for å handle. Før de kom, var jeg ute og i vårsola og klippet videre. Vi har en krok hvor asketrær lager to "vegger" i vinkel, men det er litt av en jobb å klippe alle skuddene fra i fjor. Jeg ble nesten ferdig før barnebarna kom.

Så da de kom, raket Lillefrøkna og jeg sammen kongler. Vi skal ha dem i blomsterpottene når vi skal plante sommerblomster - som drennering. Nurket satt på plenen med ei lita rake og kongler. Han syntes gress var litt skummelt.

Etterpå gikk jeg en tur med Nurket, og han sovnet i vogna, så jeg satt ute til han våknet igjen. Lillefrøkna hoppet på trampolina. Ja, Nurket også, selv om det var Lillefrøkna som hoppet så Nurket spratt. Han syntes det var kjempemoro.

Poden og Svigerdatter kom ut på ettermiddagen. De skulle overnatte, så vi hadde en rolig kveld sammen.

Torsdag morgen satt jeg bolledeig - gul bolledeig. Halvdelen hentet Helgedatter, for hun skulle være sammen med oss torsdagen. Jeg hadde funnet fram maling, glass, tallerkner, kopper og T-skorter, og så fikk Lillefrøkna og Helgedatter male hver sin T-skjorte som skal være nattdrakt her, og Helgedatter fikk sette sitt preg på en tallerken, et glass og en kopp. Lillefrøkna malte tilsvarende for lillebroren sin. Etterpå hjalp de meg med å trille ut boller før jentene stakk ut på trampolina.

Lillefrøkna og Helgedatter fant tonen og hadde det bra sammen, og det er fint.

På ettermiddagen dro vi alle sammen på kino - Lange Flate Ballær 2. Den var småmorsom, og jentene likte den. Etter kinoen kjørte vi helgedatter hjem.

Fredag gikk jeg over huset igjen, og bakte kake og sjokoladekjeks til kaffen. Og tidlig på ettermiddagen kom kusinen til Halvdelen på besøk. det er lenge siden hun har vært hos oss nå. Poden med familie kom til middag sånn at de også fikk hilse på henne.

Lørdag gikk Kusine og jeg en tur etter en langsom morgen med kaffe og frokost. Halvdelen var på jobb. Det var en temmelig sur dag, sol, men nordavind fra alle kanter. Poden hentet oss, så vi tok en liten bytur, før vi fikk kaffe hos Poden og Halvdelen hentet oss hjem. Føkna og Samboer kom ut på ettermiddagen. De holder på å gjøre om kjøkkenet sitt, så de har ikke vann for tiden. Så de kom til middag, dusj og lån av vaskemaskinen.

Søndag kom en Fetter av Halvdelen med datteren sin, som vi er faddere til. De ble til middag før de tok med seg Kusine og dro igjen. Poden hadde tatt med seg ungene hit for å hilse på, så han dro hjem samtidig som resten av flokken, og så var Halvdelen og jeg alene.

I dag har det snødd - hvem i all verden har bestilt dette været? Så jeg har ikke beveget meg ut av huset. Jeg har lest litt, ryddet vekk gjesteting og ellers sløvet.

Så det har vært en påske med mye familiebesøk. Koselig, men godt å få en dag uten noe program før det er arbeidsdag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

God morgen Bettie!

Hørtes ut som du har hatt en aktiv påske ja. Godt at helgedatter og lillefrøkna har funnet tonen da :)

Ha en fin uke, tross all snøen..

(jeg har IKKE bestilt den, bare så det er sagt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie!

Var godt å se at det var liv her igjen Savnet deg her inne i påsken.

Jeg har fått skylden av min samboer for at det er kommet så mye snø, så jeg tar på meg ansvaret :ler: ( grøss så mye det kom da :sur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å aktivisere barna, Bettie! Høres ut som en morsom påske. Koselig med samvær med familien i feriedagene, og bra at du la jobben til side litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fikk mandagen rolig og uten besøk før arbeidsuka starta. Regner med det gjorde godt! Jeg var som du så ikke helt klar for ny arbeidsuke, og det var visst ikke du heller, men det har nå gått greit på et vis likevel. Rart med det!

Ha en fortsatt fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit at dere får snøen nå jeg. Så slipper kanskje jeg mer av den denne vinteren. Jeg har hatt mer enn nok snø og vind i vinter. Så jeg har virkelig kost meg de siste dagene. For vi har faktisk hatt :sol: flere dager på rad nå. Men den har ikke klart å smelte all snøen her da. Det er masse igjen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie,

så flott at de to unge damene fant tonen. Sånt er jo alltid litt spennende :)

Jeg må bare gjenta meg selv når jeg påpeker hvor imponert jeg er over deg til en hver tid. :klem: Du er et utrolig menneske, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Heihei, er på en liten dagbokrunde. Aktiv som vanlig du ser jeg! :ler: Godt du fikk litt ordentlig ferie da, det gjorde godt tenker jeg. Hvordan har det vært å starte opp igjen da?

Ha en fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper solen skinner like nydelig hos deg som hos meg, nå smelter snøen og det blir vår!

Håper du har det litt roligere på jobb nå, og snart er det helg igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

:hallo: Bare innom for å hilse på, er i København på jobb. Fint at helgedatter og lillefrøkna fant tonen. Det gjør jo ting litt enklere.

Håper du har det bra og at du får en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søndag 6.april

Tusen takk. dere som er innom her, selv om jeg har vært fraværende en stund nå.

Jeg har det ikke så bra om dagen. Sliter med nedstemthet og svarte tanker. Er en smule dopa om dagen, så det er ikke mye krefter igjen når jeg er ferdig på jobben. Egentlig burde jeg vel vært sykemeldt, men jeg kan ikke være borte slik situasjonen er nå. Jeg hater å ha det slik jeg har det nå. Null energi. Klarer ikke en gang å komme meg på treninga, jeg som var så godt i gang. Det er jobb, hjem og sove litt, se på tv, sove litt til, legge seg, sove videre, og jobb. Litt av et liv med andre ord.

Jeg har klart det sjefen har utfordret meg til, så nå er bemanningen innenfor de rammene jeg har fått. Nesten alle som er overtallige har fått nye jobber, og jeg ser at det er mulig at resten også får jobber snart.

Jeg er glad jeg har barnebarna, for de er med på å gi litt energi og lys i hverdagen. Heldigvis ser jeg dem ofte, og når de er her, kan jeg glemme meg selv en stund.

Ellers ønsker jeg meg flere lyse dager. Det har vært så mange grå og våte dager at jeg har ikke blitt ferdig ute i hagen. Hittil har jeg "skamfert" to epletrær og har igjen ett. Og så må jeg rake. Men da må det være oppholdsvær.

Ikke noe å skrive om, altså, men jeg skal forsøke å være litt mindre nedrulla framover. Øvelse tra-meg-opp-etter-håret skal nemlig starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde jeg vel vært sykemeldt, men jeg kan ikke være borte slik situasjonen er nå.

Says who? Selvsagt kan du være borte hvis legen sykmelder deg. Jeg hører ekkoet av "flink-pike-syndrom", men av og til må man faktisk sette seg selv først og gi f... i alle forventninger - også sine egne.

Er sikker på du klarer å hale deg opp etter håret, men hvis en sykemelding kan lette røskinga så er vel ikke det å forakte. (Og så vi som var blitt så fine på håret også ;) ) .

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Cata! Selv om tilstandene er slik som de er på jobben din om dagen, så betyr ikke det at du ikke kan sykmelde deg!

Men jeg vet så alt for godt hvordan det er...man har alt for mye samvittighet, og setter selv til siden. Men du MÅ høre på hva kroppen din sier, ellers kommer det til å gå virkelig ille.

Men det er deilig å se at du er innom her. Har vært litt bekymret!

Stor, varm trøste :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...