Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Spennende med både tatovering, kor, jobbsøking, barnebarn, barn, helgebarn, minidrivhus og så videre! Det er alltid så mye som skjer hos deg Bettie, og det er så koselig å komme inn og oppdatere seg i dagboken din!!

Håper du har en strålende mandag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bettie, her går det for seg så det hviner i svingene ser jeg.

Jeg krysser fingre for jobbsøket ditt, og vil som vanlig få minne deg på å passe deg for veggen. Det hender de kommer brått på har jeg hørt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 25. april

Hei Cata. Fint at du heier på meg med jobbsøknaden.

Fikk PM fra deg Niennah. Kos at du husket på meg. Må jo prøve å søke på jobber i hvert fall - hvis jeg skal skifte beite.

Været har jo ikke vært så ille denne uka, nei, bare meg selv. Mye sol og varme grader.

Vestbygda sang fredag, ja. liv. De var av de bedre korene, for det var litt ymse kvalitet på sangene.

Det er koselig å synge, Fakse, så kor kan absolutt anbefales.

Har litt sommerfugler i magen når det gjelder jobbsøkinga, bella. Men det er en jobb jeg kunne tenke meg, og hvor jeg tror jeg kunne gjøre en god jobb.

Det er mange småting som skjer i livet mitt, Reka, og jeg skriver jo både om smått og stort - mest smått. Hyggelig med tilbakemeldig fra deg.

Huff, ja Mysan. Jeg har begynt å kjenne litt på trøkket fra veggen den siste tiden. Vil ikke kræsje i den igjen.

Takk for lykkeønskninger, Trulselinemor. Jeg tror det er en jobb som mange vil søke på, så nåløyet er nok ganske smått.

hei Enigma - tror nok det skal bli en spennende helg.

Skal vi se - hva har skjedd denne uka, da.

Mandag var det en lang jobbedag. Frøkna kom og hentet meg på jobben, og så dro vi ned til Poden med familie. Jeg skulle hjelpe til med selvangivelser, og så skulle Frøkna se på tegningene/tatoveringsforslagene. Hun ville gjerne ha dem litt forminsket.

Tirsdag la jeg fram resultatene av av den undersøkelsen jeg har skrevet om tidligere. Jeg la ikke skjul på at jeg hadde blitt lei meg da jeg så at det var så få som aldri opplevde meg som et godt eksempel. Men jeg klarte å holde en helt kald og nøytral stemme, hverken sutrete, anklagende eller noe annet. Jeg så at det "slo" litt, og det var en del som ikke ville møte blikket mitt.

Det ble dessuten noen hissige diskusjoner rundt de neste nedskjæringene. Jeg er enig i at de er ille, og at de vanskeliggjør drifen vår, men vi er jo ikke den eneste virksomheten som opplever omstillinge. Det er fortsatt noen som tror at vi bare kan gjøre som vi vil - og få tilgivelse for det. Og det er fortsatt noen som tror at hvis vi hyler høyt nok så kommer det flere penger. Og så er det noen som ikke aksepterer at det blir endringer - i hvert fall ikke når det rammer dem selv. Mye frustrasjon med andre ord. Så jeg var kjempesliten når dagen var over.

Da jeg kom hjem, var strømmen gått. Ikke sikringer eller noe sånt. Men E-verket jobbet med linja, så de var klar over problemet, men kunne ikke love oss støm tilbake med en gang. Så vi satt nå i romantisk stearinlys og leste vi, Halvdelen og meg. Det ble en tidlig natt på oss. Vi fikk jo strømmen tilbake etter hvert.

Onsdag var jeg på kurs hele dagen, men det var ikke noe nytt å hente der. Så jeg satt og planla litt, jeg. Da jeg kom hjem satt jeg i gang og laget dreiebok til skuespillet jeg skal sette opp med en gjeng ungdommer. Satt med fjernkontrollen i den ene handa og blokk og blyant i den andre. Så litt, stoppet filmen, skrev og oversatte samtidig. Så satt jeg det sammen med sceneanvisninger. Jeg var ferdig ved 2-tiden på natta. Måtte ha det ferdig da, for jeg skulle møte ungdommene i går.

De fikk søke på rollene i går, så nå har jeg en jobb å gjøre med å se hvem som skal gjøre hva. Må ha det klart til neste uke.

Da jeg kom hjem fra jobben i går var det fortsatt fint vær, så jeg ga meg i kast med mursteins Poden hadde hentet til meg. Så nå har jeg laget meg en urtespiral ute hagen. Det vil si, jeg har laget spiralen og fyllt den med hagekompost. Så nå skal jeg bare ha på jord og litt etter hvert skal jeg plante ulike urter i spiralen. Har laget en sånn før, og det er en effektiv måte å dyrke mange urter på et lite areal.

I dag har jeg vært veldig effektiv på jobben - fått unna en masse skrivearbeider. Men har stort sett vegetert etter at jeg kom hjem. Men jeg har sendt av gårde jobbsøknaden i hvert fall, så nå får jeg bare vente og se. Har vel ikke den store forhåpningen akkurat.

I morgen skal helgebarnet overnatte hos oss for første gang. Det blir jo spennende. Det skal være et vårmarked/vikingarrangement i nærheten av oss i morgen, så vi tar vel en tur dit, tenker jeg. Ellers har jeg ikke mange planer for helgen. Er været fint, får vi nok være litt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag la jeg fram resultatene av av den undersøkelsen jeg har skrevet om tidligere. Jeg la ikke skjul på at jeg hadde blitt lei meg da jeg så at det var så få som aldri opplevde meg som et godt eksempel. Men jeg klarte å holde en helt kald og nøytral stemme, hverken sutrete, anklagende eller noe annet. Jeg så at det "slo" litt, og det var en del som ikke ville møte blikket mitt.

Det ble dessuten noen hissige diskusjoner rundt de neste nedskjæringene. Jeg er enig i at de er ille, og at de vanskeliggjør drifen vår, men vi er jo ikke den eneste virksomheten som opplever omstillinge. Det er fortsatt noen som tror at vi bare kan gjøre som vi vil - og få tilgivelse for det. Og det er fortsatt noen som tror at hvis vi hyler høyt nok så kommer det flere penger. Og så er det noen som ikke aksepterer at det blir endringer - i hvert fall ikke når det rammer dem selv. Mye frustrasjon med andre ord. Så jeg var kjempesliten når dagen var over.

Godt gjort av deg å holde deg profesjonell, sikkert litt greit å se at folk hadde litt dårlig samvittighet også. Mange tenker ikke over hva de faktisk svarer i en sånn undersøkelse, eller at det faktisk er mennesker de kritiserer.

Alle skjønner jo at folk ikke liker omstillinger og nedskjæringer, men man gjør jo ikke nedskjæringer med mindre de er nødvendige. Da er det liten vits å bitche om det, selv om det kan være en enkel måte å få ut frustrasjoner på. Det er tross alt bedre å gjøre det beste ut av situasjonen, være litt konstruktiv og finne de beste løsningene, men mennesker liker nå engang ikke endringer, det er jo fastslått gjennom forskning. Forstår godt at du var sliten da den dagen var over. Det må være tøft å få såpass mye kjeft og dritt når du strengt tatt bare gjør jobben din.

Onsdag var jeg på kurs hele dagen, men det var ikke noe nytt å hente der. Så jeg satt og planla litt, jeg. Da jeg kom hjem satt jeg i gang og laget dreiebok til skuespillet jeg skal sette opp med en gjeng ungdommer. Satt med fjernkontrollen i den ene handa og blokk og blyant i den andre. Så litt, stoppet filmen, skrev og oversatte samtidig. Så satt jeg det sammen med sceneanvisninger. Jeg var ferdig ved 2-tiden på natta. Måtte ha det ferdig da, for jeg skulle møte ungdommene i går.

De fikk søke på rollene i går, så nå har jeg en jobb å gjøre med å se hvem som skal gjøre hva. Må ha det klart til neste uke.

Det høres så spennende ut med den oppsetningen. Imponerende at du har overskudd til å drive med sånt i tillegg til alt annet du gjør. Du virker som et skikkelig overskuddsmenneske. Menneskene du har rundt deg er heldige som har en som deg.

I dag har jeg vært veldig effektiv på jobben - fått unna en masse skrivearbeider. Men har stort sett vegetert etter at jeg kom hjem. Men jeg har sendt av gårde jobbsøknaden i hvert fall, så nå får jeg bare vente og se. Har vel ikke den store forhåpningen akkurat.

I morgen skal helgebarnet overnatte hos oss for første gang. Det blir jo spennende. Det skal være et vårmarked/vikingarrangement i nærheten av oss i morgen, så vi tar vel en tur dit, tenker jeg. Ellers har jeg ikke mange planer for helgen. Er været fint, får vi nok være litt ute.

Krysser fingrene for positiv tilbakemelding på jobbsøknad. Kos deg masse med helgebarnet i helgen. Overnattingen går helt sikkert fint, det høres jo ut som hun har det veldig bra når hun er hos dere. God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du koser deg med helgebarnet. Og vikingemarked høres veldig koselig ut. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink Bettie som klarer å holde seg rolig og profesjonell i "oppvasker".

:pls: <-- *bøye seg i støvet*

Og du, det vikingmarkedet blir jeg gjerne med på altså! :ler: (Men mistenker at det er lovlig langt vekk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet sammen med Cata - og ikke bare pga profesjonaliteten, men alt annet også. Jeg kryper nærmest rundt i støvet dagen lang for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan
Onsdag var jeg på kurs hele dagen, men det var ikke noe nytt å hente der. Så jeg satt og planla litt, jeg. Da jeg kom hjem satt jeg i gang og laget dreiebok til skuespillet jeg skal sette opp med en gjeng ungdommer. Satt med fjernkontrollen i den ene handa og blokk og blyant i den andre. Så litt, stoppet filmen, skrev og oversatte samtidig. Så satt jeg det sammen med sceneanvisninger. Jeg var ferdig ved 2-tiden på natta. Måtte ha det ferdig da, for jeg skulle møte ungdommene i går.

De fikk søke på rollene i går, så nå har jeg en jobb å gjøre med å se hvem som skal gjøre hva. Må ha det klart til neste uke.

Hei. Jeg synes dette hørtes kjempespennende ut! Jeg har alltid vært veldig glad i sånne ting :)

Håper du får en fin helg sammen med helgebarnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet sammen med Cata - og ikke bare pga profesjonaliteten, men alt annet også. Jeg kryper nærmest rundt i støvet dagen lang for deg :klem:

Til sammen er vi......støvsuger. Eller kanskje snarere mopp :ler: .

Sorry, måtte bare - jeg så oss sånn for meg kravlende rundt på Betties gulv. (Skjønt der er det nok langt mindre støv å hente enn her.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammen er vi......støvsuger. Eller kanskje snarere mopp :ler: .

Sorry, måtte bare - jeg så oss sånn for meg kravlende rundt på Betties gulv. (Skjønt der er det nok langt mindre støv å hente enn her.....)

:ler:

Tror du vi får en kaffekopp når vi er ferdige med å kravle rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og snoker litt :smile: Endelig et ledig øyeblikk på jobb, og det utnytter jeg litt på KG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 28.april

Det blir kjempespennende med ungdomsteateret, Enigma. Men det blir en hektisk tid framover. Og det kan bli i overkant spennende, marihan.

Jo, vi hadde en hyggelig helg med helgebarnet, Inlove.

Vikingmarkedet var morsomt, det, Cata. Du skulle vært med.

Støv finnes det i Bettieheimen også, mysan - blandet med en passe dose kattehår. Men du og Cata er hjertelig velkomne til støvbehandling. Dere skal slippe å bøye dere, for jeg har mopp med langt skaft. Kaffe skal jeg nok klare å servere - og kanskje en liten kakebit også.

Kos at du snoker innom meg, Lille Ballerina.

Det er snart slutt på april, jo. Hvor har den blitt av? Med den farten dagene har, blir det jo høst igjen før man vet ordet av det. Vil ha lange, varme, lyse dager leeeeenge, jeg.

Lørdag morgen hentet jeg helgebarnet, og vi dro rett på vikingmarkedet. Der hadde de satt opp noen telt, masse skinn, og over en grue putret et kjøttsuppe. Det var passende til været, for det var ganske så grått og litt kaldt. Vi fikk se hvordan lin ble behandlet, og hvordan de vevde, og det stekte noe som lignet på sveler på ei stor takke. Smakte jo godt sammen med rørte bær - usukret selvfølgelig.

Etter å ha tuslet rundt en stund, kjørte vi til gamlebyen. Det er jo lørdagsmarked igjen der. Vi tuslet rundt og så på hva de hadde der. Jeg fant noen leker til Nurket, og på et brod med smykker gjorde jeg et kjempekupp. Fikk to kjeder og en nål til en hundrelapp. Jeg har sett tilsvarende kjede hos en gullsmed til rundt 200 kr. Nålen var i sølv med emalje. Det andre kjedet var nok ikke så dyrt i utgangspunktet - en blomst i perlemor med lærsnor. Hun som solgte dette skulle nemlig ha plass til en ny kolleksjon, så hun solgte ut den gamle svært rimelig.

Helgedatter ville ikke ha noenting, men det var jo greit nok, det.

Etter å ha tuslet rundt en stund gikk vi på kafe og spiste is.

På veien hjem stakk vi innom et loppemarked. Helgefrøkna syntes det var ok, men hun ville ikke kjøpe noe der heller.

Vel hjemme fikk hun se en film, og spille litt på dataen. På kvelden spilte Halvdelen, Helgedatter og jeg yatzy, noe hun synes er moro. Vi var ute i hagen en liten stund også, så hun fikk hoppet på trampolina.

Det gikk greit med overnattinga. Hun la seg og sov til nitiden søndag.

Søndagen var det regnvær, men vi gikk en søndagstur likevel, Helgedatter og jeg. Og så pottet vi om de spirene som hadde vokst opp i minidrivhuset. Det ser ut til at det meste kommer opp, men alt var ikke ompottingsklart enda. Etterpå fant jeg fram litt decopagemateriell, og så fikk hun pynte en pyntepotte. Hun fikk også male mønster på en trebolle jeg hadde stående.

Etter middag fikk hun sitte litt på PC'n og spille. Og før hun dro hjem, tok vi oss en tur til byen på kafe igjen. Vi fant ut at det hadde vært godt med en kopp sjokolade, nemlig.

Jeg leverte henne hjem ved sekstiden.

Hun er nå rar, da. Hun kan ikke gi uttrykk for at hun liker noe, og hun klarer ikke velge mellom to ting. Hun sier lite eller ingenting uopfordret, så en samtale mellom oss foregår ved at jeg spør og hun svarer. Eller så småprater jeg mens jeg diskret titter etter tegn på hvordan hun tar det jeg sier. Hun trekker seg helt bort fra enhver fysisk berøring, så der må vi være forsiktige.

Hun er mer høylydt overfor Halvdelen, og der er hun til gjengjeld temmelig frekk i munnen. Det virker som om hun har et stort behov for å teste ut hans grenser. Hittil har vi oversett det, og vi vil sikkert gjøre det en stund til, samtidig som vi må finne ut hvor vi skal sette grensa. Tror ikke vi kan sette noen grense ved å være sinte i hvert fall.

I dag var jeg på kurs i lover og regler på morgenen. Han som holdt kurset var utrolig kjedelig. Han snakket i samme dur hele tiden, sto på samme sted og leste de samme bildene som han viste på lerretet. Etter to timer var det like før jeg sovnet.

Da jeg kom på jobben ble jeg møtt av et kaos. I løpet av helgen har noen bedrever hærverk og knust ruter ved å kaste stein gjennom dem. Seks store vinduer var knust - bla. på kontoret mitt. Det va glass over alt, så jeg måtte ta alle permer, papirer, PC - igrunnen alt og riste ut glassbiter, støvsuge og vaske av bordplater for å få med alle de små bitene som var spredd ut over alt. Vi fant steinen som var brukt - og vi fant glass helt i motsatt ende av kontoret i forhold til vinduene. Jeg brukte vel en time på å få kontoret i orden igjen. Tilsvarende var det på et par andre kontorer også.

Og noen hadde bæsja utenfor en av dørene og det var klint avvføing på døra. Snakk om dritt. Men det viser jo at gjerningsmennene antagelig ikke er så veldig gamle.

Men jeg fikk nå unna en del skrivearbeider i dag, da. Har ganske mye som skal saksbehandles på kort tid nå. Må være ferdig om ei uke.

Var innom Poden og hilste på Lillefrøkna og Nurket før jeg dro hjem i dag.

Og i dag har jeg gått over sykkelen min. Det var null luft i hjulene etter vinterens oppbevaring i boden. Jeg har fyllt i luft i kveld, og hvis det fortsatt er luft i hjulene i morgen tidlig, skal Halvdelen få kjøre meg og sykkelen på jobben, for da har jeg planer om å sykle hjem. Det er ei drøy mil, og masse opp- og nedbakker. Men jeg skal jo bare hjem, så jeg kan bruke den tiden jeg bruker, og jeg kan jo bare hope i dusjen når jeg kommer hjem. Jeg håper jeg kan få gjennomført planen - men det er altså avhengig av at det er luft i hjulene i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hærverk er pyton. Det er så meningsløst. Ærlig og redelig tjueri er det tross alt et snev av fornuft bak (fra tyvens side), men rent hærverk er jo bare vås.

Dyrt er det også, med alt som må fikses etterpå. Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krysser fingrene for at det er luft i dekkene dine i morgen :) Og håper været er sånn noenlunde. Ikke noe trivelig å sykle i regnvær, selv om en bare skal hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være lett å vite hvor og hvordan grensene skal settes for helgedatter nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt dem herverk, det må være trist å bli møtt av noe sånn når man kommer på jobb mandag morgen!

Hvordan gikk det med sykkeltur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...