Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Onsdag 16.april

Takk for klem, Inlove. Kos at du stikker innom.

Det var en kjempehyggelig hyttetur, mysan. Er glad for at barn og svigerbarn kommer så godt overens at vi kan kose oss sammen.

Jeg er et typisk skippertakmenneske, Enigma. Så da får jeg gjort masse på en gang når jeg først setter i gang.

Har nydt min siste feriedag, Reka, så dagen har vært fin.

Det har vært helt nydelig å ha ferie, marihan.

Burde kanskje hatt en Tusle her i huset også, for Lillepusen skifter pels nå, og det ligger hår over alt.

Så kos at du legger igjen et spor, Lille Ballerina

Tusen takk for klem, bella. For meg virker du som en person det er lett å bli glad i.

Sov lenge i dag også, jeg. Drømte så mye sprøtt i natt. Jeg flyttet og begynte i et nytt kor der alle var overlegne og ingen ville snakke med meg. Og så brakk jeg lårhalsen (sååå gammel er jeg dog ikke) og måtte opereres, og så fant jeg ikke igjen bilen etter operasjonen, for jeg skulle selvfølgelig kjøre hjem, for jeg måtte skifte for å komme meg til Rikshospitalet, for der skulle jeg ha en blæreoperasjon. Bare sprøyt, men jeg var i grunnen glad jeg våknet da jeg gjorde det.

I dag har jeg ryddet i bokhyllene. Det trengtes nå, for jeg har kjøpt mange bøker i det siste, og har bare satt dem et sted i hylla. Ikke at jeg har et veldig strengt system. Jeg prøver bare å sette forfattere sammen, og litt etter tema.

Og så fikk jeg tatt et skikkelig rufs i kleshaugen. Så nå ligger alle rene klær i skap og skuffer - både mine og Halvdelens.

I løpet av våren skal jeg jobbe med en gjeng unger. Vi skal sette opp et lite sommershow, så jeg har studert High School Musical i dag. Setter opp en "kortversjon" av den, tenker jeg. Jeg kommer til å bruke litt tid på å finne ut hvordan jeg skal kutte ned og presentere forestillingen, på rollebeskrivelser, sang og dansenummer. Jeg er ikke akkurat veldig dreven innen dette området, men det går seg sikkert til. Skal bruke neste uke til å lage en dreiebok.

I kveld har det vært sangøvelse. Vi skal være med på et lite sangstevne fredagskvelden, og vi har en liten stunt-konsert lørdag.

Så nå har jeg planer for resten av denne uka. I morgen skal vi ha helgebarnet vårt på besøk igjen. Er det fint vær, tror jeg vi skal gå ned til stranda. Og det er meldt pent vær.

Fredag er det konsert, og lørdag er det konsert. Etter konserten skal jeg ta med meg begge barnebarna hjem. De skal overnatte til søndag.

Med andre ord - ei uke med full rulle. Men det er jo ofte sånn jeg lever - perioder med full rulle og mye aktivitet veksles med perioder med lite aktivitet. Jeg liker best de periodene hvor jeg har masse energi, men hvem gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig med de drømmene.. ;)

Er visst det man tenker mest på sier de, men kan jo ikke være det i alle tilfeller! :ler:

Kos deg med konsert i helgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤

Håper konserten i dag har gått fint, og lykke til i morgen :)

Håper besøket av helgebarnet var hyggelig.

Kos deg med barnebarna i morgen :)

Jeg ska jobbe hele helgen jeg. Greit det, for da vet jeg at jeg har to påfølgende frihelger :)

En god :klem: på en fredagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 20.april

Jeg synes det er så kos å få besøk i dagboka, reka, at jeg gjerne vil vise det. Derfor svarer jeg dere med en setning eller to. Takk for helgehilsen

Huff nei, Shiloh, jeg håper ikke drømmer er uttrykk for det man tenker mest på. For mange mareritt til det.

Takk for helgehilsner, Camelia, Lille Ballerina og Marihan

Besøk av barnebarn er alltid koselig det, bella, og det gikk greit med helgebarnbesøket også. Øl og sol samtidig - det er godt, det.

Hei Bare meg selv - kos å se deg her.

Torsdag var feien over for denne gangen, og det var full fart på jobben fra flrste sekund. Jeg startet dagen med et møte, og så gikk det slag i slag til dagen var over. Men jeg kom meg avgårde i rimelig tid for å hente helgebarnet. Hun er fortsatt svært stille, men jeg tror hun trives her likevel.

Halvdelen hadde kjøpt litt frø og jord, så helgebarnet og jeg gjorde i stand et minidrivhus og hun fikk velge hva hun ville så. Vi sådde tomater, sukkerert, lupiner, chilli, blomkarse og lavendel. "Drivhuset" står nå i vinduskarmen, så får vi se om noe kommer opp etterhvert.

Etterpå gikk vi til stranda en tur. Hadde tatt med en liten pose så vi plukket skjell og sneglehus før vi gikk opp igjen. Har planer om å samle en del slikt i løpet av sommeren, så har vi til juleverkstedet hvor jentene kan lime skjell og sneglehus på fyrstikkesker til julegaver.

Fredag var jeg kalt inn "på teppet" til sjefen. Ikke akkurat det, men nesten. Punkt en - som alltid - økonomi. Men jeg var forberedt til langt opp over hårrøttene og jeg hadde svar på alt, så møtet gikk bra. Fikk til og med litt skryt. Men jeg ga også beskjed om at jeg er svært nær en grense for hvor lenge jeg gidder jobbe på denne måten, og fikk da høre at jeg ikke måtte forhaste meg med slike tanker.

Men jeg skal nå søke en jobb i løpet av neste uke. Den ser spennende ut, og er noe annet enn jeg har holdt på med til nå. Antagelig er det mange om det beinet. Men søke skal jeg nå gjøre uansett.

Etter møtet med sjefen tok jeg en liten tur innom Poden før jeg dro hjem og forberedte meg til sangerstevnet. Det var ni kor fra distriktet som møttes og sang. Og det var mye ymse i presentasjonene. Noen kor var bare fantastiske, andre traff ikke helt. Vi var siste koret ut, men vi hadde helklaff, så det var moro.

Men jeg var kjempesliten når jeg kom hjem. Hadde jo vært i aktivitet fra tidlig morgen til seine kvelden.

Lørdag kunne jeg ikke sove så lenge. Skulle jo ha med meg barnebarne hjem etter vårkonserten vår. Så jeg måtte dra over gulvene og støvsuge. Lillepoden er ram på å finne småpjusk og han putter jo alt i munnen.

Konserten gikk fint i går også. Vi hadde samkonsert med et mannskor fra distriktet, og det var en konsert med sanger fra den lettere delen av vårt "sanghefte".

Jeg tok med meg begge barnebarna hjem etterpå. Det var jo så fint vær i går at vi bestemte oss for å være ute. Vi gikk først en tur, for jeg tenkte at Lillepoden kanskje ville sove litt, men det var han ikke interessert i. Så vi var ute i hagen etterpå. Lillefrøkna hoppet på trampolina, jeg satt i sola og Lillepoden stabbet rundt meg og var i strålende humør.

Men han var bra trøtt da kvelden kom og sovnet bare ti minutter etter at jeg hadde lagt ham. Lillefrøkna ville se film, så hun og jeg så Lange Flate Ballær.

Det var jo like fint vær i dag. Så i dag har vi vært ute i mange timer. Lillefrøkna og jeg sådde et minidrivhus til henne også, pluss at vi sådde en del flere tomatfrø og sukkererter. Så får vi se hva som kommer opp av dette.

Hun fikk lov til å vaske bordet etterpå, og hun er ikke større enn at det er moro å søle med vann.

Det ble en del trampolinetid på henne i dag også, og Lillepoden fikk også være med å "hoppe". Han satt på trampolina mens Lillefrøkna hoppet forsiktig rundt ham. Han ville nesten ikke ned etterpå.

Poden og Svigerdatter kom litt ut på dagen, og Poden hjelp Halvdelen med å kjøre bort kvist og kvast etter beskjæringen min. De ble til middag før de tok med seg ungene og dro hjem igjen.

Det er litt lettere å ha dem på overnattingsbesøk nå. Ja - ikke at det har vært et problem å ha Lillefrøkna på besøk, for hun er jo så enkel å ha med å gjøre. Men nå er Lillepoden blitt så stor at han stort sett sover hele natta, og nå som han går, kan han holde på og leke for seg selv også.

Frøkna har gitt meg et oppdrag. Hun ønsker seg en tatovering til. Jeg er ikke spesielt for tatoveringer, men "ungene" må jo få lov til å gjøre som de vil. Jeg tegnet en figur - et hjerte, en kniv og et bånd til Poden, og den har blitt en del av en større tatovering på armen hans. Så nå ville Frøkna at jeg skulle lage et forslag til henne. Hun ville ha med noen runer, så jeg har tegnet tre utkast. Vil hun bruke noen av det er det ok, og det er ok om hun ikke bruker dem også.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg skal nå søke en jobb i løpet av neste uke. Den ser spennende ut, og er noe annet enn jeg har holdt på med til nå. Antagelig er det mange om det beinet. Men søke skal jeg nå gjøre uansett.

*heier entusiastisk på Bettie* --> :hoppe:

Skal krysse fingrene veldig for den jobben, for den du har nå høres jo aldeles uholdbar ut i det lange løp. Og forandring kan jo fryde uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg angående jobbsøkingen jeg også :jepp:

Høres ut som om det kanskje er på tide at du finner deg noe nytt slik som forholdene på jobben din er.

Tatovering ja...jeg har alltid ønsket meg en liten tatovering, men har faktisk aldri turt pga de hjemme :flau:

Å så tror jeg at jeg kommer til å angre på det når jeg blir eldre. Men jeg synes du er utrolig snill som faktisk setter deg ned og tegner forslag til tatoveringer når du egentlig ikke er så stor fan av det :Nikke:

Ønsker deg en fin ny uke med mye godt vær :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En travel dame som vanlig. :) Ingen sovasliter akkurat.

Spennende med jobbsøk. Heier også på deg. Om man ikke prøver så får man i alle fall ikke jobb. :)

Du fikk pm fra meg, ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lyst til å finne meg et kor å synge i jeg også når jeg leser her hos deg. Er glad i å synge, men gjør det sjelden for jeg liker best å synge sammen med andre.

Lykke til med jobbsøking, tror det kan være bra for deg med nye beitemarker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Så spennede med jobsøking da bettie. Jeg skal krysse fingrene for deg. Forstår at det er uholdbart i en slik jobb du er i nå, hvor det kun er snakk om sparing og økonomi.

Håper solen skinner hos deg også. Her er det så deilig at jeg gikk hjem fra jobb i dag :briller:

Endret av ¤bella¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...