Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

Her inne er jeg altfor sjelden. Skammer meg. Du er mye flinkere en meg. Jeg er litt opptatt med jobbsøking for tiden.

Spennende å lese om jobben din.

Sikker på at du er et enestående menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig at dere har fått en liten helgedatter - gratulerer!! :klem:

Jeg tenker hun kommer til å stortrives med å være hos dere, så flink som du er med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 1.mars

Jeg må nok jobbe en del helgen, ja Bustetroll.

Det er hyggelig at du stikker innom, Trulselingemor

Det blir spennende å få en helgedatter, ja, mysan.

For å si det sånn - jeg er møkk lei lister, tall og tull. Jeg satt stort sett hele fredagen med tall og lister på jobben. Jeg ga meg ved tre-tiden, og kjørte til Poden slik at han fikk bilen.

Vel hjemme tok jeg et minirufs i huset, for Poden skulle ta en tur hit og hjelpe Halvdelen med programmet slik at han fikk skrevet fakturaer. Han hadde med seg Lillefrøkna og ei venninne, og Nurket, da. Jentene fikk se på tv, og Nurket fikk kassa med leker. Han er bitte-litt utprøvende nå, for han har veldig lyst på ting som er på bordet som han ikke får lov til å røre. Det morsomste er at han rister på hodet når hånda nærmer seg det forbudte objektet.

I dag har jeg stort sett sittet med lister og tall. Med over 40 ansatte som skal ha endret sin arbeidssituasjon innenfor et visst timetall, da blir det mye jobb, og en god del å kontrollere. Jeg ga meg ved 6 tiden, for da gikk det sånn passende rundt i knollen.

Så jeg må jobbe i morgen også.

Men det har i hvert fall blitt mars. Og det er vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vår :hoppe: Det er deilig det. Snøen er borte, sola begynner å varme og det er lenger lyst om ettermiddagen. Det er deilig det....det betyr bare at sommeren snart er her ;)

Håper du får en fin dag i morgen selv om du må jobbe.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Deilig med vår.

Jeg er imponert over jobbingen din og alt det du gjør utenom jobben.

Ha ei nydelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Ja det er vår - og hurra for det!! :hoppe: Snart påske også, deilig det. Godt med litt fridager fremover! Hm, lurer på hvilke dager 1. og 17. mai havner på i år..

Anyway, pass på å kos deg i dag også da, ikke jobbe for mye! ;)

Ønsker deg en fin søndag! :)

Endret: skrivefeil..

Endret av Camelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår? Her faller det noe hvitt ned fra himmelen jeg tror det er :snø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også vår, og jeg antar at du har omtrent samme vær og temperatur hos deg, Bettie.

I går og i dag har jeg tatt morgenkaffen ute på terrassen, så nå er det bare deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ord er så vakker som vår. Det gir meg drømmer og forhåpninger. Lysere tider er deilig og i vår blir jeg attpåtil mamma! :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke våren jeg. Jeg blir deppa av den.

Blir nok trivelig med helgedatter Bettie, og jeg misunner helgedatter veldig. Skal på ingen måte påberope meg "fæl barndom", men det høres ut som familien deres er et veldig koselig sted å være så enhver unge må jo bare trives der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Så hyggelig med helgedatter. Håper deres første møte til onsdag går bra :) '

Tenk, nå er det mars, så blir det raskt april, så er det sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 3.mars

Jeg ser også fram mot sommeren, Bare meg selv, men jeg skal nyte våren først. Gleder meg til å jobbe ute i hagen.

Enig, Trulselinemor - vår er deilig.

Jeg har bestemt meg for å ta fri hele "mellompåska", Cameila. Så jeg ser fram til mange fridager. Vi blir jo snytt for noen fridager i mai i og med 1.mai og Kr.Himmelfart er på samme dag, og 17 mai ligger i helga.

Huff, Inlove. Sånne hvite, kalde,dalende ting er ikke moro. Jeg har nedlagt veto mot det i min nærhet.

Klart det blir en spennende vår for deg, Blåmeisa. Å få et vårbarn er jo bortimot perfekt.

Ja, vi ser fram til å få et helgebarn, Cata. I morgen skal jeg ringe saksbehandleren på barnevernet for å høre om det er noe jeg bør være oppmerksom på.

Jeg teller også litt sånn, bella. Mars - april - sommer.

Jeg får nok en slitsom uke, denne uka, Midnattsol.

Kos at du legger igjen en klem, Bustetroll.

Helgen ble en jobbehelg. Jeg satt jo med tabeller og regneark og timer nesten hele lørdagen, og jammen gjorde jeg det om søndagen også. Jeg ga meg ved 6-tiden på kvelden, for da var jeg rimelig mør i knollen. Men da var jeg nesten ferdig med å lage en skisse til endringer.

Så i dag har jeg kontrollregnet og sjekket og snakket med de som står i fare for å måtte bytte arbeidsplass/miste jobben. Fikk snakket med den ene tillitsvalgte også. Det er jo ikke akkurat de samtalene jeg ønsker å avholde, men jeg synes det er riktig å være ærlig og si hvordan ståa er. Og så er det viktig at de det gjelder får beskjed før jeg "slipper bomben" i plenum.

Siden jeg veta at situasjonen blir enda verre til høsten, jobber jeg parallelt med den, slik at de tiltakene jeg setter inn nå, blir bestemmende for hva jeg gjør til høsten.

Og jeg må gjennomføre mange flere samtaler med anstatte, for nesten alle får endret sin arbeidssituasjon, og det må de nesten få presentert en etter en. Jeg har vel da i hvert fall en 20-30 samtaler å gjennomføre før påske, og en 10-20 samtaler etter påske, og få av dem av en oppbyggelig karakter.

Jeg var på møte i kveld også for å legge fram tallenes tunge tale for brukerrepresentanter. Det er enerverende, og absolutt demotiverende.

Jeg måtte hoppe over treninga i dag også, for jeg måtte gjøre meg ferdig med en utregningsrekke før jeg kunne ta kvelden. Og da jeg var nesten ferdig, falt nettet ned og det jeg ikke hadde rukket å lagre - det forsvant. Men jeg hadde mellomlagret to-tre ganger mens jeg jobbet, da, så bare halvparten forsvant.

I morgen skal jeg ha to personalmøter med informasjon om ståa. Det kommer til å bli reaksjoner, så jeg gleder meg ikke.

Så det skal bli godt å komme hjem i morgen og jobbe litt praktisk. Må jo stille med et "plettfritt" hjem når vi får besøk onsdag, og jeg har ikke mulighet til å ta meg fri noe onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har en veldig, veldig slitsom jobb Bettie. Håper morgens møte ikke blir alt for sliten, og at du kan komme hjem til en fin og rolig kveld med halvdelen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom og oppdaterer meg! Spennende å lese om jobben din, ja. Høres slitsomt ut å ta den med hjem i helgene.

Gratulerer med helgedatter! Håper dere får mange trivelige stunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk for hilsen i dagboka mi. Kjempe kjekt at du stikker innom meg.

Deilig med vår og at det er lengre lyst om kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen arbeidsdager du har, Bettie! Håper dagen i dag har forløpt greit. Lykke til med besøket i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...