Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Hei Bettie!

Har du hatt en fin helg? Håper du har fått slappet litt av og er klar for å ta fatt på en ny uke!

Ønsker deg en fin ny uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søndag 24.februar

Hei Marihan. Så kos å se en ny signatur her inne.

Hallo Inlove. Det er litt moro å mimre litt over viktige hendelser i livet, og bryllip er jo oftes bare fest og moro.

Hei Bustetroll. Så hyggelig å lese at du likte skribleriet mitt. Du er jo så flink med ord selv.

Jo bella, Halvdelen var litt av at syn der han i findress og platåsko dyttet drosja, for ikke å snakke om da vi kom hjem og han måtte måke oss inn.

Takk for hilsen, blåmeisa.

Heisan mysan. Du er en trofast gjest her. Setter veldig pris på det.

Hallo caskr. Vi fikk nå noen historier å minnes i forbindelse med bryllupet vårt, og i etterkant er det jo moro å tenke på.

Hei bare meg selv. Ja vi er jo spente på hvilket barn vi får, men jeg har hørt rykter om at det kanskje blir ei jente. Vi får se.

Hallo Camelia. Kos at du kommer innom

Hei Supramundame. Det var kjemperomantisk å gifte seg - og å dra på bryllupsreise etterpå.

Torsdag var det jobbdag, og jeg satt med regneark det meste av tiden. Siden Poden hadde bilen, måtte Halvdelen kjøre og hente meg. Jeg hadde pakket med meg treningstøy, men motivasjonen var laber. Foreslo for Halvdelen at vi bare skulle kjøre hjem - sagt i en spøkefull tone, men han beit ikke på. Så det ble trening. Saltreningen torsdager er ikke av de hardeste, men varm blir jeg jo. Gikk opp en intensitet i spinning, men fysj så slitsomt det ble. Var gjennomvåt da timen var over.

Jeg tok meg fri fredag. Jeg har jo så mange feriedager til gode at jeg bare må ta ut noen. Men det endte med at jeg jobbet hele dagen hjemme. Skal i møte med sjefen min til uka, og da må jeg ha med meg en skisse til nedskjæringer. Jeg har laget er skisse, men den stemmer ikke med sjefens tall, så jeg får regne mer på mandag. Var ganske ør i knollen da jeg var ferdig på fredagsettermiddagen. Men jeg fikk nå vasket klær mens jeg regnet i regnearkene mine.

Vi hadde en avslappende kveld, Halvdelen og jeg.

I går tok jeg et skikkelig tøyrufs og fikk brettet og lagt på plass en masse klær. Halvdelen er ikke i flink til å hente vasket og tørt tøy, så jeg gadd ikke å irritere meg mer og rufset opp.

Halvdelen hadde gitt meg to billetter til en Mari Boine konsert i går kveld. Egentlig skulle en venninne ha blitt med, men hun for til fjells, så Halvdelen ble med selv om han ikke akkurat liker den type musikk. Jeg syntes det var en fasinerende forestilling. Det var en intimkonsert, og sammen med seg hadde Mari en religionshistoriker som fortalte om samisk religion og historie mellom sangnummerne. Og en av sangene, den heter Ørnebror, var nesten hypnotisk i sin framføring.

I dag har vi vært hos foreldrene mine til middag sammen med broren min og svigerinnne. Synes det er sprekt at de orker å invitere til middag. De er jo begge over åtti år. Og om ei uke setter de nesa sydover og blir borte i tre uker.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt, hatten av for deg, Bettie. Det er liksom ikke så mye mer å si. Du styrer og står i og jeg blir like imponert hver eneste gang. Også vil jeg takke deg, for på en eller annen måte beriker det livet mitt og kunne gå inn her, å få litt innblikk i livet ditt.

Håper du har en fin mandag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag 26.februar

Kan nok hende jeg er arvelig belastet, mysan. Jeg hadde ei tante som ble godt over 90 år. Da hun var 70 begynte hun å jobbe som internbud i et stort firma. Hun hadde ikke tid til å vente på heisen, så hun løp opp og ned trappene. Da hun var over 80 broderte hun bunad til Frøkna, og hjalp "de gamle" med å skifte glidelåser, legge opp klær osv, samtidig som hun drev på med hekling, porselensmaling og kunsstrikk.

Takk for hilsen, kira.

Gjør godt med en klem, Midnattsol

Hei Camelia.

Jeg er periodestrukturert, Inlove, mest av skippertaktypen.

Er det noe jeg har helt oppi halsen nå, så er det tall, bemanning og budsjett. Nå har jeg sittet med dette i dagevis, og det er så enerverende.

På jobben i går måtte jeg avlyse alt jeg hadde planlagt for å sitte med regnearkene mine og regne. Jeg måtte være delvis klar med en plan for hvordan vi skal få til en nedbemanning innen en måned. Skulle i møte med min sjef i dag, nemlig. Type inn-på-teppe-samtale.

Så det var i grunnen godt å komme på treninga i går. Jeg tok en dobbelttime i går også - sal + spinning. Og nå hjelper det litt. Denne gangen hadde jeg jevnt over større motstand på sykkelen, og jeg klarte gjennomføre hele programmet.

Jeg var på vekta i går, og har begynt nedtellingen igjen. En halv kilo er ikke så verst når jeg samtidig går på medisiner som gir vektøkning som bi-virkning. Kommer nok til å gå sakte ned denne gangen.

I dag startet jeg møtet hos min sjef, og vi er uenige om definisjonen for nedskjæringer. I forhold til min utregning skal jeg ned drøyt tre stillinger, og det er det som er realiteten. Men hos min sjef er det bare litt over en stilling som skal ned, fordi de andre to stillingene skulle jeg i utgangspunktet ikke hatt. Om jeg skulle hatt dem eller ikke er likegyldig for meg, for jeg har dem p.dd.

Så resten av dagen satt jeg og regnet videre. Nå har jeg klart å komme ned på budsjett - på papiret, så nå skal jeg drøfte dette med ansatte og tillitsvalgt.

Jeg fikk hentet en pakke fra Ellos i dag - ei bukse og noe sengetøy. Og så hentet jeg en stor Mamut-bokpakke. Hadde bestilt noen bøker om krydderurter og latmannshagebruk, pluss en del romaner og krimbøker. Så nå har jeg en del å lese på.

Ellers har jeg en skikkelig blæ-dag. Kjenner at jeg har fått en urinveisinfeksjon, så jeg må innom legen i morgen. Og så er jeg møkk lei, generelt. Har egentlig bare lyst til å bli sittende i go'stolen og gjøre ingenting. Men - jeg er rimelig disiplinert, så jeg går på jobb, gjør jobbting, drar på trening, ordner litt hjemme. Men jeg har ikke lyst til å gjøre noe av det. Rettere - jeg har ikke lyst til å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Hei.

Må innrømme jeg synes det er spennende å lese om jobben din, selv om du og sjefen din ikke er helt enige. Kan jeg spørre hva du jobber med? Jeg studerer økonomi selv, og grubler veldig på hva jeg skal gjøre videre. Studerer i utgangspunktet revisjon nå, men vurderer å hoppe over til øk/ad for å få en litt mer generell utdannelse med flere muligheter. Vanskelig å bestemme seg!

Håper du får en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Bettie :tommelsmil:

Du er superflink. Ikke minst for at du ikke gir etter for manglende lyst til å gjøre noe. det må jeg helt ærlig innrømme at jeg gjør, rett som det er og mer enn godt er. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er gode ting i vente for deg. Lykke til med jobben, det kan ikke være enkelt å være i en sånn skvis som du er.

Kos deg med bokpakken! Jeg hadde bestemt meg for å ikke kjøpe noe i år, men impulskjøpte kokebøker i dag. Huff, huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, at jeg er imponert over deg er en kjent sak, håper jeg, men nå forstår jeg at hele familien din er energibunter! Hun tanta di hørtes helt utrolig ut!

Har også vært nysgjerrig på jobben din, men er ikke sikkert du vil fortelle alt her inne...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Hei Bettie! :vinke:

Ikke glem å ta vare på deg selv oppi alt nå da. Ingen tjener på at du sliter deg ut! Men kjempe bra du prioriterer trening, og kommer deg avgårde. Det gir jo energi.

Hvordan syns du det er med spinning? Jeg har hatt en prøvetime for mange år siden, og da syns jeg det ikke var noe særlig. Har lyst å like det da, så skal prøve meg igjen til uka tenkte jeg! :)

Håper blæ-dagen din blir bedre etterhvert!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper Mamut i år. Kjøpte meg et par nye cd-er i stedet. Fant ut at jeg trengte ny musikk mer enn nytt lesestoff... :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper formen og humøret er litt bedre i dag. Jeg har hatt en veldig flott dag, og har endel energi til overs, så jeg kan prøve å sende det din vei. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 28. februar

Hei Marihan. Jeg jobber innen det kommunale systemet og kalles virksomhetsleder. Det betyr at jeg har totalansvar for den virksomheten jeg leder - både når det gjelder økonomi og personalansvar. Min sjef sitter på rådhuset, og det er politikerne som bestemmer mine økonomiske rammer.

Jeg har pakket ut bokpakka mi, Fresi, og gleder meg til å begynne å lese noe av det. For øyeblikket holder jeg på med en bok som heter Damekupeen. Indisk forfatter. Jeg liker den.

Hei Trulselinemor. Kos at du legger igjen et spor

Det er nok mange med masse energi i familien min, caskr. Så jeg er vel kanskje arvelig belastet.

Spinning er ok, Camelia. Det jeg synes er bra, er at jeg konkurrerer bare med meg selv, men samtidig er i en gruppe med en leder som driver oss videre.

Jeg har ganske mye musikk også, Inlove, og en del filmer, men det er bøker som jeg virkelig hamstrer.

Humøret er ikke spesielt mye bedre, Bustetroll, men jeg vet i hvert fall grunnen nå.

Hallo Bare meg selv.

I går begynte jeg på den store omorganiseringen. Når nesten tre stillinger skal vekk, må jeg gjøre om arbeidslistene til alle anstatte, og det er 40 stykker, det. Det er et kjempepuslespill å få det til å stemme slik at folk får en ok arbeidstid - alt tatt i betraktning. Jeg vet at jeg må fortsette å jobbe med dette i helgen, så jeg gleder meg ikke.

I dag fikk jeg drøftet saken med tillitsvalgt, så vi er enige i prinsippene for nedbemanningen. Så i morgen må jeg snakke med de som blir overtallige og legge fram fakta for dem, og det er ikke en morsom jobb. Det er mulig jeg har skaffet i hvert fall en av dem en ny jobb - kanskje to.

I går var jeg en tur hos legen. Måtte få meg en kur for urinveisinfeksjonen min. Jeg kjenner at jeg har en infeksjon i kroppen, og det er nok en av grunnene til at jeg er på lavnivå. Var og sang i går, og fikk et skikkelig illebefinnende der. Kvalm og svimmel og kaldsvettet. Det gikk heldigvis over i pausen vi hadde, så jeg slapp å bry noen med det.

I dag var jeg i et regionalt ledermøte. Det var oppmuntrende. Vi fant et lite smutthull til å søke om litt penger - siden vi ble enige om noen felles satsningsområder.

Resten av dagen - samme jobb som i går - omlegging av driften.

Jeg skulle vært på trening i dag, men fant ut at med en infeksjon i kroppen, så var det neppe så lurt. Så da gikk jeg til den andre ytterligheten og trøstespiste sjokoladepudding. Ja-ja. Det kommer en ny dag i morgen hvor jeg kan være flink igjen.

Barnevernet kontaktet meg i dag. Jeg fikk ikke snakket med saksbehandleren, for jeg var opptatt da hun ringte. Men vi har fått et barn - ei jente. Jeg er ikke helt sikker på hvor gammel hun er, men jeg tror hun er mellom 7 og 10 år. Og hun og moren kommer på besøk til oss onsdag om ei uke. Jeg skal ringe saksbehandleren og høre litt mer, slik at jeg er litt forberedt når de kommer. Blir spennende, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk så fort da. Lykke til på møte med mor og barn. :) Blir spennede å høre hvordan det går.

Nå er det bare en arbeidsdag, før helg. Og det er vel positivt, selv om du må jobbe litt i helgen? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...