Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Jeg blir mer og mer imponert over deg, Bettie. Besøkshjem på toppen av alt du har å styre med ellers? Hvor i huleste tar du all energien fra? Hvis du vet om en hemmelig kilde, så send meg en pm'a?!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Camelia

Heihei, innom og hilser pent på! :) Takk for hilsen i boka mi!

Litt av et prosjekt på kjøkkenet - deilig å få god orden! Spennende med besøkshjem, så flott dere stiller opp! Ha en fin kveld.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 17. februar

Middagen var kjempegod, Midnattsol

Å være besøkshjem har i grunnen ligget og modnet litt, Bare meg selv. Vi har jo plass, og egentlig har vi tid også. Og så synes jeg det er riktig å gi noe tilbake selv om verden har en tendens til å være vrang.

Halvdelen er flink til å varte meg opp, ja, Kira.

Hei Enigma. Kos å se deg her

Tror vi får igjen mye ved å være besøkshjem, jeg, Bustetroll. Det blir ikke bare å gi, tror jeg.

Hallo Inlove. Tror det er mange som prøver å gi noe tilbake, ved å være besøkshjem.

Det er jo litt meg, det, mysan. Full fart til det bli brå stopp.

Det er deilig å rydde, når energien er der, Camelia. Og så føler jeg meg så flink.

Sov lenge i dag også jeg. Det er deilig å våkne og være uthvilt. Og det ble en langsom formiddag i dag også, med kaffe, avis og litt skiskyting på tv-n.

Satt meg litt ned med regninger til firmaet i dag. I og med jeg ikke har fått noen inntekter der enda, må jeg bruke av egne midler inntil videre. Så det blir litt skrantent fram til vi får våre første inntekter om en tre-ukers tid.

I ettermddag hentet jeg Poden og så øvelseskjørte vi to og en halv time. Kjørte de veiene som biltilsynet ofte bruker ved oppkjøring, og en god del i bygater med masse kryss og fotgjengere og det hele. Det går ganske bra, så hvis han bare får med seg fotgjengere - ikke på panseret da, men at de er noen vimsete og uforutsigbare greier.

I ettermiddag har jeg bare vasket noen runder med klær, og ellers ikke foretatt meg noe fornuftig.

I morgen er det trening igjen, og fra og med i morgen skal jeg starte igjen på vekstreduksjonsveien. har jo gått opp i vekt igjen nå, men det er ikke rart siden jeg har skeiet ut med sjokolade og det hele. Men nå har jeg spist min siste sjokoladebit på en stund. Og så skal jeg begynne å spise oftere igjen. Ned 10 kg til sommeren er målet. Må jo komme inn i en fin kjole til bryllupet.

Har også sett at nå har jeg mulighet til saltrening med påfølgende spinning to dager i uka, så det blir treningsopplegget mitt framover.

De siste medisinene jeg fikk har tatt vekk litt av håpløshetsfølelsen, og det gjør at jeg klarer å se muligheter igjen. Ulempen er at jeg blir enda flatere i følelseslivet enn jeg er, men heller det enn det svarte mørket. Føler meg nesten som et vandrende apotek med ørten piller pr dag. Må vel ha dem for å være i ballanse, tenker jeg. Ser på dem som usynlige krykker, og så lenge jeg trenger krykkene får jeg vel bare bruke dem.

Faren er at jeg vipper over den andre veien. At jeg setter igang med alt mulig på en gang. Full-fart varianten av meg. Jeg ser vel litt tegn til det nå. Men jeg skal prøve å holde litt igjen, ellers brenner jeg ut etter en stund. Ikke lett, det, da.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke at poden begynner å ta med seg fotgjengere på panseret nei...:ler:

Den følelsen av å være et vandrende apotek kjenner jeg godt. Men jeg har funnet ut at det er bedre å ta de medisinene jeg trenger. Det gir meg tross alt et godt liv. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner har jo sin misjon når man har behov for dem. Det er viktig å ta imot hjelp når man trenger det, selv om jeg og kjenner følelsen av å bruke mere medisiner enn jeg egentlig ønsker. For mitt vedkommende er det migrenemedisin, men jeg hadde ikke klart meg uten. Må man, så må man. Alternativet er verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må i likhet med de andre uttrykke min beundring for at dere ønsker å være besøkshjem i tillegg til alt det andre. Får tro det er som du sier - at du vil få noe igjen for det. Jeg kjenner et par som har tilbudt besøkshjem for to gutter, etter at deres egne barn ble voksne, og de har hatt mye glede av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 18.februar

Nei, jeg driver å plukke av Poden tendenser til å ta med seg fotgjengere, Inlove.

Takk, Bare meg selv.

Det er sant at det ikke er et alternativ å ikke ta medisinene, Kira.

Jeg tror vi kommer til å kose oss med flere barn, caskr. Nå er det jo ikke sikkert at vi bir akseptert som besøkshjem, da, for vi skal jo undersøkes først.

Ja, huff, mysan. Jeg er kjempegod på dobbeltbrenning av lys.

Hadde ikke lyst til å stå opp i dag, men må man så må man. Så jeg tuslet meg av gårde og gjorde et dagsverk. Halve dagen gikk bort i et møte. Det var ganske viktig, for det handler om alliansebygging.

Ble nesten ferdig med et regneark også ut fra møtet, men jeg får fortsette i morgen slik at alt er klart.

Siden jeg ville bli mest mulig ferdig med regnearket, var jeg litt seint ute til treninga. Det var ny instruktør i dag, og hun holdt en litt høyere intensitet enn de andre vi har hatt. Ble skikkelig varm og litt sliten. Ble sliten av spinninga etterpå også, og temmelig varm. Så det var godt å komme hjem og få dusjet.

I dag var det kjempetungt å trene. Følte meg som en tømmerstokk - og like grasiøs som en flodhest. Ingen god følelse med andre ord. Håper det går bedre til torsdagen. Har funnet ut at jeg kan ha en slik dobbelttime på torsdager også.

Mandager blir det derfor litt hard trening i sal og litt letter spinning. Torsdager blir det litt lettere trening i sal og litt hardere spinning. Det må jo hjelpe på styrke og kondisjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest alle innleggene i dagboken din, Bettie, og jeg har bare en ting å si:

du er imponerende, på alle mulige måter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ganske sikkert treningen din hjelper på både styrke og kondisjon! Jeg blir sliten bare ved tanken, men det sies jo at trening gir overskudd. Kanskje jeg en dag får overskudd nok til å gå på trening :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 19. februar

Jeg har ikke så mange ledige dager i uka, Ada, så når jeg trener, får jeg gjøre det skikkelig. Og så ligger timene rett etter hverandre og det er praktisk.

Det er jammen imponerende at du har lest alle innleggene, Supramundane. Takk for at du legger igjen et spor.

Dagen på jobben var helt ok, Bustetroll.

:klemmer: til deg også Inlove

Jeg har vært i katastrofalt dårlig form, Camelia, så derfor har jeg satt igang å trene. Og så blir det litt mer forpliktende når jeg skriver det her.

Jeg håper jo treningen gir overskudd, Kira.

Jobbdagen var helt grei i dag. For en gangs skyld fikk vi tid til å sette oss ned, mine to nærmeste medarbeidere og jeg, og planlegge litt uten å bli forstyrret. Jeg holder jo fortsatt på med penger og økonomi, og jeg hadde derfor en nytt møte med avdelingen over meg, for å se på ståa nå. Jeg reduserer og reduserer, men det blir liksom aldri nok. Jeg må jo si at jeg er litt lei av dette, men - vi får se hva som kommer ut av alt etter hvert. Jeg kranglet meg jo til bedre rammer i løpet av fjoråret, så jeg har ikke tenkt å gi meg dette året heller. Akkurat nå spiller jeg den svært velvillige, for jeg tror det er riktig strategi nå. Egentlig har jeg lyst til å hyle og trampe i bakken som en trassig unge og si nei-nei-nei. Men det er i hvert fall ikke riktig strategi. Jeg en jo eneste dame i dette mannekobbelet, så jeg får bruke litt kvinnelist og litt mannestrategi.

Etter jobben hentet jeg Poden. Han skal kjøre opp i morgen, så vi tok en ekstra runde øvelseskjøring i ettermiddagstrafikken. Så da har jeg gjort det jeg kan gjøre i den saken. Bortsett fra at jeg må opp tidlig i morgen, for Poden hadde "glemt" å ta ut penger til oppkjøringa, så jeg må møte ham ved trafikkskolen kl. 7 i morgen med penger. Syntes ikke det var noe stas, da. Men nå vil jeg ha førerkortet i lomma til Poden, så da står jeg opp, da.

Egentlig passer det godt å komme meg opp tidlig i morgen, for i morgen kommer representanten fra barnevernet på besøk, og da vil jeg jo at alt skal være på stell her hjemme. Har tatt meg fri i morgen.

I kveld har Halvdelen og jeg feiret litt. Vi har vært gift i 31 år. Det er ganske lenge. Halvdelen hadde med en blomsterbukett til meg. Han er nå søt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med bryllupsdag :blomst: 31 år er jammen meg ikke verst :)

Jeg leser her inne hver dag, men det er visst noen dager siden jeg har skrevet her. Egentlig blir det mest gjentakelser: det er noen heldiggriser som har deg som en av sine nærmeste. Heldige Poden, for eksempel. Lykke til med ham i morgen. Ikke minst lykke til med samtalen med barnevernstjenesten. Det blir spennende! Jeg skjønner ikke helt hvordan du orker å være besøkshjem oppå alt annet, men det er sikkert både hyggelig og givende også. Og koselig, forhåpentligvis.

Dessuten er du imponerende flink med den treningen din. jeg har skulket unna hittil i år, men skal til pers i morgen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med bryllupsdagen. Han er en heldig mann, halvdelen din, jeg håper han vet det. :)

Jeg skal krysse fingrene for deg og dine i morgen, både for poden på oppkjøring og for dere på hjemmebane med godkjenningsbesøk. Håper du kan få brukt fridagen til litt hvile også.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med bryllupsdagen. Jeg sier som Bustetroll, Halvdelen er heldig som er gift med ei så flott dame som deg :Nikke:

Hvordan går det med firmaet deres forresten? Er spent på deres vegne jeg.

Håper du får en fin dag i dag, og besøket av barneverntjenesten går nok kjempefint ;)

Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med bryllupsdagen, og lykke til med intervjuet med barnevernstjenesten. Håper du får en fin dag på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...