Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Du er en skikkelig tøff dame, Bettie! Bare husk å ta vare på deg selv og slappe litt av i mellom slagene.

Spennede å starte opp eget firma! Nav Arbeid skal kunne vite en del om sånne ting (men det vet du sikkert allerede) Krysser fingrene for deg og halvdelene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag 18. januar

Tusen takk for varme ord, Bustetroll

Disney om Ice var flottere i år enn i fjor, synes jeg, Midnattsol. Vi bor jo ikke så alt for langt fra Tigerstaden, så det er mulig å få med seg slikt.

Jeg håper også at jeg kan få firmaet til å gå, bella. Skal sette meg ned og studere regleverk etc i løpet av neste uke.

Pågangsmot og pågangsmot, Kira. Jeg må gjøre et eller annet for å hale Halvdelen gjennom.

Jeg har nok en stålvilje, bare meg selv, og jeg kan gå på ren vilje selv når jeg egentlig ikke har noe å gå på.

Jeg vet ikke om jeg egentlig tør, Begonia, men jeg skal nå prøve i hvert fall, så får jeg se hvordan det går.

Jeg søker informasjon over alt, jeg nå, Ancalime, og tips tas imot med takk.

Takk for hilsen, caskr

I dag har jeg stresset på jobben. Jeg ville bli ferdig med det jeg har jobbet med gjennom uka, så jeg jobbet så raskt som jeg kunne. Det er anstrengende å jobbe raskt og nøyaktig på samme tid, særlig når det er masse biter som skal passe sammen.

Og så greide jeg ikke bli helt ferdig. Men jeg har ikke mer enn en times jobb igjen før jeg er helt ferdig.

Men jeg måtte avslutte før jeg var helt ferdig, for jeg skulle jo besøke Nurket som hadde bursdag. Et helt år har han blitt, og det virket som han var fornøyd med bursdagsgaven. Vi hadde kjøpt en sånn gå-vogn til ham. Han går ikke etter den, men begynte å laste ting inn i den.

I kveld har jeg bare sløvet foran tv'n. Tatt et par glass vin og bare latt meg underholde.

Jeg tenker mye på framtiden - om det finnes en framtid, eller om jeg bare lurer meg selv. Jeg har jo bestemt meg for å starte firmaet, og jeg tror det er riktig. Jeg kan i hvert fall skape en halv arbeidsplass til å begynne med, så får vi se hvordan det går etter hvert.

Usikkerheten jeg har i meg blir til uro, og uroen må dempes, så jeg har tydd til min gamle sikkerhet, og det bærer armene mine preg av nå. Akkurat det klarer jeg ikke stoppe slik jeg har det om dagen. Det er en reaksjon på en verden som ikke akkurat stryker meg med hårene. Jeg vet jo at det bare en en midlertidig fase og jeg slutter nok igjen når ting roer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at du har det vanskelig nå. Jeg slutter ikke å forundres over hvor vanskelig verden er for deg, og heller ikke over hvordan du klarer å hjelpe alle og finne løsninger for alle. Jeg fatter ikke hvordan du får det til.

Det er ikke akkurat merkelig at du blir urolig.

Ville bare gi deg en :klem: - og jeg krysser fingrene for at ting går din vei - snart! Noe annet ville ha vært blodig urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å starte for seg selv er både spennende og skummelt, men det blir jo dobbeltarbeid på deg og kanskje vel så det. Ta vare på deg selv. Har jobba for meg selv en periode selv og det var rimelig krevende. (Men at det blir tøft har du sikkert tatt med i beregningen.)

Hvil ut i helga i allfall. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Begonia

Et par glass vin og noen timer foran tv'n kan være medisin for en sliten kropp det Bettie. Håper du og familien får en fin helg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 19.januar

Jeg synes også at verden kunne vært litt greiere med meg, Fresi. Er lei av utfordringer. Men takk for omtanke og klem.

Hyggelig at du legger igjen et spor, Helen Parr

Jo, jeg er klar over at det kommer til å bli meget mer arbeid, Cata. Både regnskap, fakturaer og alt annet som skal til for å holde styr på et firma. Men det får gå, så får jeg se om jeg kanskje kan lage to arbeidsplasser ut av det - på sikt.

Vin+TV er god medisin når man trenger å slappe av,ja, Begonia.

I dag skinte sola ute og avslørte ganske ubarmhjertig både støv og vinduer som var stripete etter regnet. Så jeg fant ut at jeg fikk ta den litt mer grundige varianten av husarbeid i dag. Vinduene lot jeg være, men støvet ble behørig ryddet ut. Siden jeg har valgt lettvaianten etter at jeg kastet jula ut, trengtes et skikkelig skippertak i dag.

I morgen kommer foreldrene mine hit, og Poden med familie. Vi skal feire ettårsdagen til Nurket her. Jeg slapp unna kakebaking, for Poden har bakt sjokoladekake og tar den med i morgen.

Håper hodepinen slipper taket. Den henger ned over panna, så jeg tror jeg får gi opp å være her til den gir seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også rundt med en hodepine som ikke forsvinner Bettie. Vi får håpe den forsvinner hos oss begge snart. Kos deg i kveld, og lad godt opp til i morgen, selv om det sikkert blir koselig også ser jeg for meg at du tar vertinne-rollen på alvor og ikke sitter rolig og avslappet hele tiden. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er jeg sliten og kvalm, og forbannet på de snublestenene vi stadig finner i min familie. Kan ikke noe gå glatt for en gangs skyld - over litt tid?

Slik livet har vært, så dukker det opp noe skikkelig dritt når jeg tror at alt skal gå bra - hver gang.

Vet så godt hva du snakker om, Bettie - det er akkurat sånn jeg føler det også. Hver gang man får børstet av knærne og begynt å bevege seg videre, så kommer neste sten...

Det er godt du ikke er en gi-opper :klem:

Jeg skal opprette et firma, og så skal jeg ansette Halvdelen, så kan vi ta opp konkurransen med hans tidligere sjef. Halvdelen trives nemlig godt med jobben, og gjør den godt, og de fleste kundene ser ut til å være villig til å satse på Halvdelen hvis han kan konkurrere på service og pris.

I morgen har Nurket bursdag og blir ett år. Det skal feires i morgen - og så her på søndag. Jeg har invitert oldeforeldrene hit så de får litt kontakt med Nurket, de også.

Eget firma ja - så spennende! Krysser fingre og tær og ønsker dere lykke til så det holder!!

Nurket ett år allerede?? I mitt hode er han rundt fem mdr eller noe sånt... herremin som tiden flyr'a?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier som Fresi at ting er nødt til å gå din vei snart - du skal vel ikke ha ALLE problemer i verden alene?

Gratulerer med ettårsdagen til Nurket! :blåse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Torsdag 24.januar

Tusen takk for spor dere legger igjen hos meg, og for omtanken dere viser.

Natt til søndag ble jeg dårlig - med oppkast og diare. Skikkelig dritt. Jeg var litt bedre på morgenen, så vi avlyste ikke bursdagen, men jeg måtte kaste inn håndkledet og legge meg. Så jeg gikk glipp av store deler av feiringen. Halvdelen ordnet opp og stelte i stand, så det hadde vært en koselig feiring.

Men magen ga seg ikke, så mandagen måtte jeg holde meg hjemme fra jobben. Det var liksom greit å ha kort vei til det lilla rummet. Det ble ikke noe trening heller den dagen. Holdt meg stort sett på sofaen.

Tirsdag dro jeg på jobb, for jeg hadde noen møter jeg bare måtte ta. Bra var jeg ikke, men diareen hadde gitt seg litt. Så jeg holdt meg mest mulig på kontoret mitt.

I går var det først jobb, og så sangøvelse. Og fortsatt var magen i ulage. Så jeg har vært forsiktig med hva jeg har puttet i meg. Vi fikk to nye sanger i går, men vi skal ikke begynne å øve dem inn før til helgen.

I natt trodde jeg at det var noe alvorlig galt med ryggen. Det kjentes ut som jeg hadde kramper i korsryggen og ned i beina, så det ble ikke mye soving, for det var så vondt. Og da jeg skulle stå opp, var det bare så vidt jeg kom meg ut av senga. Det var et mareritt å kjøre til jobben. Men jeg valgte meg oppgaver hvor jeg måtte gå mye, og sitte lite, så ut over dagen slapp smertene såpass at jeg kunne dra på trening. Torsdagstreninga er ikke så hard, og det har hjulpet. Taket i ryggen slapp.

I morgen får jeg en travel dag på jobben. Jeg er i gang med årsrapporten, og blir vel ferdig i løpet av et par-tre dager til. Det er så mange tabeller som skal fylles inn.

Det går framver med firmaplanene. Navnet er bestemt, mange kunder er klare og i helgen registrerer jeg det i Brønnøysundregisteret. Poden er i fyr og flamme, så han har laget forslag til tilbudsbrev, utkast til kontrakter med kundene osv. Logo har han også laget.

Neste uke skal jeg gjøre ferdig firmaplanen og sende en søknad om etablererstøtte. Så må Halvdelen og jeg lage et mer detaljert budsjett, og jeg må ta kontakt med skattevesenet for å høre hvordan jeg skal gjøre det med skatten. Jeg regner ikke med å tjene noe særlig selv det første året i og med Halvdelen skal ha lønn. Så jeg må vite hvordan jeg skal gjøre det med lønn, forsikringer, arbeidsgiveravgift osv. Tar meg en fridag og ordner alt det på en gang. Firmaet skal ikke være operativt før 1.mars, så jeg har litt tid på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Begonia

Du skulle ikke bli syk nå Bettie. :troest:

Spennende å lese om firmaplanene. Du er utrolig tøff som gjør det. Håper virkelig at dere får det til å gå bra framover, slik at dere begge kan leve av det. Kan ikke annet enn ønske dere lykke til. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen er det mye å tenke på når man skal starte eget firma. Høres betryggende ut at mange kunder er klare? Godt at Poden er ivrig også.

Håper ryggen blir bedre. God helg, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...