Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jammen klarer du ikke det meste. Fikse telefoner denne gang, hva blir det neste :ler:? Jeg håper forresten de nye medisinene er effektive for deg. Dessuten er jeg spent på hvordan Podens møte har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuddelu, Bettie. Er bare innom for å si hei, før jeg finner senga. Skal ha en fredelig natt uten bråkende kjøleskap som durer gjennom 2 rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 14.januar

Det blir spennende med bryllup, ja, Kira, men det er jo ikke før til sommeren, så vi har god til til å planlegge og handle. Blir nok noen turer over grensa etter ildvann.

Det er koselig at du legger igjen spor, Bustetroll. Og Halvdelen er mye bedre, heldigvis. Regner med at han begynner å jobbe igjen om en ukes tid.

Hussentral er kjekt, ja, Begonia. Så nå slipper jeg å hyle opp til 2.etg for å få tak i Halvdelen når han er på hobbyrommet. Kan bare ringe opp og snakke normalt.

Det var i dag det var møte, ja Midnattsol.

Jeg klarer ganske mye så lenge jeg kan følge en eller annen istruksjon, Fresi. Synes det er kjekt å klare ting selv.

Dagen i dag har vært et lite helvete. Jeg er så sliten at jeg ikke henger sammen.

I dag var det Podens møte, og det var tøft. Motparten stilte temmelig steilt - null erstatning, Poden skulle tilbakebetale påståtte forskudd, null lønn for desember, karantetetid på et år før han kunne søke en jobb i tilsvarende bransje osv osv. De var klar over at Poden hadde en sterk arbeidsrettslig sak, men de var villig til å sette hardt mot hardt og hale ut saken så lenge det over hodet var mulig. De ga også beskjed om at de hadde ressurser til å lage en skikkelig skittentøysvask i arbeidsretten, så selv om Poden ville vinne fram, ville han få en stygg merknad som andre arbeidsgivere kunne finne ut. Og de ville kreve at han møtte opp på kontoret hver dag i perioden fram til en arbeidsrettsak kom opp.

Resultatet ble litt bedre. Poden ønsket å få saken ut av verden, og han har heller ikke anledning til å vente på lønn i sju lange og sju breie. Han har jo en familie, og løpende utgifter. Og han kunne ikke tenke seg å måtte møte på kontoret, for alle oppgaver var jo tatt fra ham, og han blir syk av slikt.

Så resultatet ble at han får nå full lønn for desember, og en erstatning tilsvarende en brutto månedslønn, ingen karantenetid, tilbakedatert oppsigelse slik at den gjelder fra han ble fratatt oppgavene sine - og dermed kommer inn under NAV og dagpengesystemet til han finner en annen jobb. Og han får en god sluttattest.

Det var det beste vi kunne få til i og med Poden ikke har mage til å stå i en jobb hvor han vet han ikke er ønsket, og hvor han ikke har noen oppgaver. Magesåret hans hadde skikkelig blomstret av en slik situasjon.

Men han har et jobbintervju onsdag ettermiddag, så vi får krysse fingrene og håpe han får den jobben. Ellers var det noen flere jobber han har i kikkerten.

Og så ringte Halvdelen meg. Sjefen hans ba ham komme på et møte. Sjefen har giftet seg og kona har vært arbeidsledig lenge, og får ikke dagpenger lenger. Hun har vikariert for Halvdelen nå som han har vært syk. Så nå har de funnet ut at hun skal overta halve jobben til Halvdelen, samt være driftsansvarlig for virksomheten. Halvdelen kan ikke fordra henne, for hun er et stykke utspekkulert damemenneske (dømmende jeg????) som vet å sno seg til fordeler.

Halvdelen kan ikke ha en kvart jobb. Det vil føre til at han mister pensjonsrettigheter, får så lite lønn at han ikke kan leve av det, og får en sjef han ikke klarer å samarbeide med. Han ga beskjed om at dersom hans egentlige sjef ikke kunne beholde ham i en halv stilling, så fikk han si ham opp, slik at han kan få rettigheter innen trygdesystemet. Og det skulle han gjøre.

Vi fant ut i kveld at hans egentlige sjef la på litt for kjente. Han påsto at kona var blitt deleier i firmaet, men i henhold til Brønnøysundregisteret stemmer ikke det.

Jeg var på trening etter jobben i dag, og det var godt, for i kveld har jeg henholdsvis oppmuntret og støttet Poden, og prøvd å finne alternativer for Halvdelen. I verste fall får han opprette et firma, og prøve å overta den virksomheten han allerede driver nå.

Men nå er jeg sliten og kvalm, og forbannet på de snublestenene vi stadig finner i min familie. Kan ikke noe gå glatt for en gangs skyld - over litt tid?

Slik livet har vært, så dukker det opp noe skikkelig dritt når jeg tror at alt skal gå bra - hver gang. Og denne gangen har jeg så lite å kjempe med. Jeg har mest lyst til å dra dyna over hodet og bli i senga til verden viser seg fra en bedre side igjen. For det må jo skje, det også, ikke sant? Det er ikke meningen at det skal være slik, for da er jo livet meningsløst. Og et meningsløst liv - det er for tungt å leve. Nei, det må jo finnes en mening, selv om jeg ikke akkurat ser den i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Bare en dagboknabo som stikker innom :hallo: Høres ut som om du/dere har nok å stri med om dagen. åper du har fått en god natts søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Begonia

Finner egentlig ikke noe fornuftig å si jeg Bettie. Skulle bare ønske at dere kunne få det godt nå, og kunne nyte livet i fulle drag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har nevnt det i min egen dagbok og tar opp saken her....skal vi ikke si opp kontrakten med 2008 og gå rett på 2009? Dette er ingen grei årgang.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie!

Tok litt tid før jeg fant ut at du også hadde fått deg ny dagbok ,men nå fant jeg deg :hoppe:

Glad for å høre at det ordnet seg for Poden. Han er heldig som har deg som stiller opp slik.

Håper at ting går bedre for dere snart. Du fortjener ikke noe mer dritt nå Bettie.

Ønsker deg en fin kveld :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 17.januar

Det har blitt dårlig med nattesøvn i det siste, Bustetroll.

Hei Ancalime. Hyggelig med med nye besøkende i dagboka mi.

Jeg ønsker meg egentlig bare noen glatte dager, jeg Begonia. Takker for klem.

Jaaaaa, Cata. Det var kjempelurt. Herved prøver jeg å si opp kontrakten med 2008 og hopper direkte til 2009.

Fint å se deg igjen, Bare meg selv.

Det har vært noen tøffe dager i det siste, men jeg holder på å sette beina under meg igjen. Hvis det er sant at det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere, må jeg ha blitt kjempesterk nå. Men det føles ikke sånn.

Uansett - etter den første depperunden har Halvdelen og jeg begynt å se etter løsninger. Og vi tror vi har funnet en. Jeg skal opprette et firma, og så skal jeg ansette Halvdelen, så kan vi ta opp konkurransen med hans tidligere sjef. Halvdelen trives nemlig godt med jobben, og gjør den godt, og de fleste kundene ser ut til å være villig til å satse på Halvdelen hvis han kan konkurrere på service og pris.

Så nå om dagen leter jeg på nettet etter informasjon om hvordan man går fram for å starte et eget firma, og jeg sjekker hvilke kostnader som vil ligge der. Jeg skal sette opp en foretningsplan og jeg skal søke om utviklingsmidler.

Vi får i hvert fall forsøke, så får jeg heller avvikle firmaet hvis det ikke går. Fordelen er jo at jeg har erfaring med regnskap og sånne ting, og at jeg vet en del om budsjetter. Halvdelen kan dette med kundebehandling. Så til sammen kan vi mye.

Det vil jo bli en merbelastning i hvert fall i oppstarten. Men det får gå. Poden har allerede satt i gang og undersøker hva han kan bidra med. Han har jo et stort kontaktnett etter forrige jobb, og det bruker han nå til å undersøke priser og muligheter i forbindelse med forsikringer, bank osv.

Jeg regner med at firmaet vil være opprettet i løpet av første halvdel av februar. Jeg trenger såpass tid for å sette meg inn i regelverkene.

Skulle bare ønske jeg var litt mer på plass i meg selv, for dette her går ikke av seg selv, og jeg er nede på krabbegear når det gjelder energi.

I tillegg har jeg det kjempetøft på jobben. Jeg skal jo spare, og det gjør jeg for harde livet, noe som har ført til enda en omlegging av nesten hele driften. Jeg er dritt lei av å gjøre den jobben, for særlig meningsfyllt kan jeg ikke si at det er.

Litt annet har jeg nå fått til disse dagene. Mandag var jeg på trening. Jeg gikk opp en intensitet, og tror nok det passer meg bedre. Og så skal jeg prøve meg på spinning etter treningen i salen. Da får jeg en lang treningsøkt mandager.

I går var jeg i Spektrum på Disney on Ice. Hadde med meg Frøkna, Lillefrøkna og Svigerdatter. Dametur, altså. Så med veska full av snop og brus - for det kjøper jeg ikke inne på Spektrum, der er alt rådyrt - hadde vi en fin tur. Showet var veldig bra og midt i blinken for Lillefrøkna.

I morgen har Nurket bursdag og blir ett år. Det skal feires i morgen - og så her på søndag. Jeg har invitert oldeforeldrene hit så de får litt kontakt med Nurket, de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar av meg hatten for deg, Bettie. Alt du greier, alt du gjør og alt du rekker over! Jeg finner ikke de ordene du fortjener, men de rundt deg er utrolig heldig som har deg, og det håper jeg du aldri glemmer. Vi er heldige her på KG også, som får litt av tiden din.

Tusen takk for at du er, og for at du bryr deg, men som jeg har sagt før; ikke glem deg selv oppi alt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, alltid mye å gjøre. SKal si du står på.

Disney on Ice er kjempegøy. Var for noen år siden sammen med nevøen min når jeg bodde i Oslo. Det var stas!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det håp om at firmaet ditt med tid og stunder kan utvikles så det holder liv i både deg og Halvdelen kanskje? Den jobben du har nå synes jo ikke å være noe supersted akkurat så kanskje du etterhvert kunne stå på egne ben. Muligens kunne du også ta på deg regnskapsjobbing for andre enn Halvdelen og gjøre det til en ny karriere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar av meg hatten for deg, Bettie. Alt du greier, alt du gjør og alt du rekker over! Jeg finner ikke de ordene du fortjener, men de rundt deg er utrolig heldig som har deg, og det håper jeg du aldri glemmer. Vi er heldige her på KG også, som får litt av tiden din.

Tusen takk for at du er, og for at du bryr deg, men som jeg har sagt før; ikke glem deg selv oppi alt. :klem:

Dette var så bra sagt så jeg kan bare signere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤bella¤

Må virkelig si jeg beundrer pågangsmotet ditt Bettie! Jeg krysser fingrene for at firmaet går bra :)

Husk å sette deg ned og puste inn i mellom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å tilføye, annet enn at jeg beundrer pågangsmotet ditt. Og jeg unner deg og halvdelen suksess med eget firma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan du klarer det jeg Bettie. Jeg har selv vært deprimert, og jeg klarte knapt å ta vare på meg selv. Du har et pågangsmot som jeg tror alle misunner deg og du gir ikke opp! Det står det respekt av!

Stor :klemmer: fra Bare meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...