Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

Du har jammen litt å slite med, Bettie! Skulle ønske jeg kunne sende deg litt omsorg også, jeg tror du trenger det.

Håper det løser seg for Poden, og at denne arbeidsgiveren får en skikkelig smell på lanken. Sånn går det ikke an å behandle sine ansatte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søndag 6.januar

Hittil har jeg sluppet unna smitten, Begonia.heldigvis.

Tror det dreier seg om et mammagen, ja, mysan. Tror alle mammaer har en sinna tiger inni seg når noen prøver seg på barna deres.

Du sender meg omsorg når du skriver her, Kira. Tusen takk.

I går sendte Poden meg det bravet han hadde tenkt å sende sin arbeidsgiver, som svar på det brevet han hadde fått. Han ville at jeg skulle se på det og eventuelt komme med merknader. Han hadde fått med alle viktige momenter, så det jeg gjorde, var å redigere det han hadde skrevet, lage en del overskrifter og samle de punktene som hadde noe med hverandre å gjøre. Så sendte jeg mitt forslag tilbake til ham, og ba ham ta med brevet til advokaten før han sendte det.

Jeg ba han også sende en mail der han avviste innholdet i firmaets brev, og samtidig krevde at lønn ble utbetalt seinest mandag - i og med også firmaets advokat var innforstått med at firmaet ikke kunne holde tilbake lønn.

Så får vi se hva advokaten sier i morgen, da.

Men det er jo håpløst for dem å være uten penger, da.

Ellers delryddet jeg ut jula i går. Jeg pakket ned alle engler og nisser. Det er jo en del, det, da, særlig på nissefronten. I år ble det en pappeske engler og fire esker nisser.

Og i dag har jeg ryddet ut resten av jula, med juletre og adventsstjerner og det hele. Det har vært nok jul nå.

På formiddagen var jeg hos Svigerdatter. Halvdelen skulle ta med seg Poden til Sverige for å handle litt, og Svigerdatter var smittet av omgangssyken, så hun hadde ikke lyst til å være alene med Nurket. Siden Poden ikke har fått lønn siden november, var det ganske smalhans hos dem. Lånte dem litt penger også.

Vi fikk en del bilder av barnebarna til jul, innrammet og flotte. Så nå må jeg finne en fin plass å henge dem opp. Jeg må jo ha dem framme, og så tror jeg jo at det kan komme flere bilder etter hvert.

Og i morgen er det tid for oppstart av trening. Treningstøy er funnet fram og er klart.Vet ikke akkurat om jeg ser fram til det, men jeg vet jo at det vil gjøre godt om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har fått ladet litt opp til årets andre uke i helgen, selv om den ikke virker å ha vært veldig avslappende. Lykke til på trening i dag, som du sier - det gjør veldig godt etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen tråkker mine nærmeste på tærne, er jeg ikke akkurat god å komme ut for. Jeg har lært mye om hersketeknikker og annet som kan komme godt med i slike situasjoner. Jeg bruker det sjelden, men jeg kan - gjett om jeg kan.

Her høres du ut som en mamma på krigsstien, Bettie. Det må være godt å ha en som deg i familien.

Apropos kortholderen din...jeg fant mitt kort under skohylla i entreen en gang, etter å ha ringt banken og sperra og hei og hå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som har begynt å trene. (Eller skal...) Jeg har gått op x-antall kg igjen *tør ikke se på vekta*

Har holdt meg på den noenlunde smale sti i jula siden jeg ikke er glad i fet mat og har hatt ork til å lage mat fra grunnen av, men kiloene har sneket seg på. Har av prinsipp aldri nyttårsforsetter, men har nå tatt (brus)flaska i en annen hånd. Nå er det farris eller kunstig søtet brus som gjelder i ukedagene.

Så får jeg ta meg sammen og begynne å trene etterhvert. Det må jo gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Begonia

Det var det med trening og sunt kosthold da... :sjenert:

Har slengt meg med på den tråden om minus 12 kg på 12 mndr her inne. Håper jeg klarer å kutte drastisk ned på søtsakene nå. For det er ikke noe godt å være overvektig. Og jeg må jo si at jeg blir litt motivert av deg, Bettie. Du viser at det nytter å gjøre noe for å forandre på ting som ikke er helt som de burde.

Også skulle jeg ønske jeg hadde en mamma som deg. En sånn tiger hadde vært god å ha :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag 8.januar

Fikk jo ladet opp litt i helgen, Bustetroll.

Jeg er nok en liten kriger når noen prøver å gjøre mine noe vondt, caskr. Og kortholdere og nøkler kan havne på de rareste steder. En gang fant jeg igjen nøklene mine i fryseboksen. De hadde holdt seg godt.

Jeg skeiet ut i jula, da, Cata, så nå får jeg betale for det med ekstra kilo å ta av.

Søtsaker klarer jeg å holde meg unna, så lenge jeg har frukt nok i huset, Begonia. Tusen takk for kompliment.

I går var det regn og mildegrader igjen, så snøen varer nok ikke lenge.

Hadde et møte på begynnelsen av dagen, og det tok sin tid. Skulle ha snakket med en av de som ble overtallige i går, men det måtte jeg utsette til i dag, for hun var gått får jeg kom på jobb.

Jeg hadde jo pakket treningstøyet slik at det var i bilen da arbeidsdagen var slutt, så jeg dro rett på trening. Jeg hadde valgt en lav intensitet, for det er jo en stund siden jeg trente sist. Jeg ble varm, men jeg tror jeg bør gå opp en intensitet, for jeg ble ikke skikkelig anpusten, og det synes jeg at jeg bør.

Så var det rett hjem til og dusje og spise middag. Rakk å slappe av litt før jeg dro tilbake på jobben. Hadde et møte med en del folk på kvelden.

I dag hadde jeg ikke lyst til å stå opp. Dyna var så god, men jeg overtalte meg selv etter hvert, da.

Det ble en helt vanlig dag på jobben - litt møter, litt skriving, litt prat med folk, litt telefoner osv. En av gutta på jobben hadde bursdag - rundt tall, og det markeres av resten av gutta. Det ble "barnebursdag" med pølser og sjokoladekake, og noe moro ved siden av. Denne gangen kledde de opp stakkaren med Liverpooldrakt og skjerf, kjørte Liverpoolkamper og sang Liverpoolsanger. Stakkaren er IKKE Liverpoolfan.....

Hjemme fant jeg ut at boksen med tyttebærsyltetøy var veltet ut over benken. Jeg mistenker en viss katt for å ha svinset der. Resultatet var syltetøyklin over store deler av benken. Grrrr.

Poden hadde lest det brevet jeg hadde hjulpet ham med, og han fikk snakket med en advokat som var villig til å hjelpe ham. Han har en god sak, og ender nok opp med en grei erstatning for tort og svie, og for tapt arbeidsfortjeneste. Men til saken er avklart, er jeg i beredskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 9.januar

Jo, nøklene hadde holdt seg veldig godt, de, Midnattsol

Gutta på jobben pleier finne på et eller annet pek til hverandre når en har bursdag, Bustetroll. Til en annen hadde de fått kjørt opp en spinningsykkel og hentet en instruktør, og før stakkaren fikk kake og pølser, måtte han gjennom en spinningtime med alle oss andre som tilskuere og mer eller mindre saklige kommentatorer.

I dag har dagen gått fort. Jeg fikk unna en del småplukk på jobben, fikk skrevet en del møteinnkallinger og satt opp noen møteplaner. Jeg synes jeg bruker veldig mye tid på møter. Men - det er den måten jeg kan ta meg tid og lytte til andre - uforstyrret.

Og så var det oppstart på koret i kveld. Det var hyggelig å komme i gang igjen. Koret er jo ungt, men det har 5-årsjubileum i år, så nå jobber vi med å forberede diverse konserter. Fikk to nye sanger i dag. Og så vant jeg ei flaske vin. Vi har vinlotteri hver øvelse, og nå har jeg vunnet to ganger i løpet av kort tid.

Jeg var oppesen i går og mente jeg burde satse på en høyere intensitet på treninga i går, men i dag kjenner jeg at jeg har noen arm- og magemuskler. Det er en stund siden jeg kjente dem. Jeg skal likevel sjekke treningstider og se om det passer med en høyere intensitet i forhold til når jeg vil trene. Så skal jeg forsøke det, og se hva som passer meg best. Jeg må i hvert fall bli anpusten hvis det skal være noen vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har kommet i gang igjen med trening, Bettie. Det burde jeg og, det gjør godt for både kropp og sjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag 10.januar

Jeg håper også at de ikke finner på noe for sprøtt på bursdagen min, Bustetroll. Litt moro er bare gøy.

Jeg har kommet i gang med trening, Kira og Begonia. Kommet i gang - men så er det fortsettelsen, da.

I dag hadde jeg time hos psykologen kl. 8 på morgenen, så jeg dro meg tidlig opp og av gårde. Men den som ikke kom, det var psykologen. Han hadde glemt meg og kom ikke før klokka var nærmere halv ni. Og jeg hadde et møte på jobben ved ni-tiden, så jeg måtte bare få en annen til å ta det møtet. Kjekt med mobiltelefon.

Han ville jeg skulle begynne med enda en medisin, forebyggende. Jeg skal tygge litt på det. Fordelen - viss det virker, er at det skal forebygge de brå kjellerturene, og det setter jeg jo pris på. Ulempen er jo at jeg har et helt apotek her hjemme.

Så om jeg dinglende for seint på jobb, og hadde i grunnen en grei arbeidsdag. Ikke noe stort og spennende skjedde. Og det synes jeg er greit, jeg. Sendte en del purremail, da, for ting tar så laaaaaaang tid noen ganger.

Hadde pakket sammen treningstøy på morgenen, så egentlig skulle jeg dratt rett på treninga, men Halvdelen kom litt tidligere for å hente meg, så vi fant ut at vi skulle taue bilen til Poden til verkstedet før jeg dro. Underveis fant Halvdelen ut at han skulle prøve en annen nøkkel til bilen - og vips - bilen startet. Det var noe feil med den ene nøkkelen. En utgift mindre.

Treningen i dag gikk greit. Ble litt mer anpusten og svett i dag. Kanskje jeg tok litt mer i, eller så var det fordi programmet var litt annerledes. Men jeg kan ikke akkurat si at jeg hopper av glede og forventning til timene. Så jeg forteller meg selv at jeg har veldig godt av det.

En framgang er det dog - jeg behøver ikke gjemme meg i et hjørne og ha vannflaska som alibi for å redde meg unna et angstanfall i salen. Jeg takler det ganske greit, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En framgang er det dog - jeg behøver ikke gjemme meg i et hjørne og ha vannflaska som alibi for å redde meg unna et angstanfall i salen. Jeg takler det ganske greit, faktisk.

Det var hyggelig å høre Bettie! Jeg må innrømme at jeg er imponert over deg og hvor langt du har kommet i forhold til dette de siste årene. Tøff og flink er du, og jeg håper du klapper deg selv på skuldra for det. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søndag 13. januar

Jo, når det gjelder angsten, har det gått sakte med sikkert bedre, Fakse og caskr. Jeg ser jo at jeg våger stadig flere ting, og de store angstanfallene er sjeldnere. Og så kjenner jeg med selv bedre, så jeg vet hva det dreier seg om når de kommer. Jeg vet at de går over, og jeg klarer i større grad å analysere hva som skjedde i etterkant.

Tusen takk for klem, Begonia.

Skal vi se, hva har jeg gjort de siste dagene, da.

Fredag var det jobbedag. Jeg driver med pirkearbeid om dagen. Masse data som igjen skal inn i regnearkene. Må si jeg begynner å bli lei akkurat den oppgaven, så den skal jeg snart legge fra meg. Men fredag fikk jeg sitte stille og jobbe med saken, så jeg kom et godt stykke på vei.

Hjemme tok vi det med ro, både Halvdelen og jeg, og tittet på TV.

Lørdag hadde vi avtalt at vi skulle ta en tur til Poden. Det er jo flere dager siden vi så dem sist, og det går jo ikke an når det gjelder å følge med barnebarna. Nurket blir stadig stødigere der han står ved bordet og holder seg fast. Rett som det er, så glemmer han seg og slipper seg en liten stund.

Stakkars Nurket, han hadde greid å sette fast en duplokloss i munnen. Poden hadde måttet lirke for å få den ut igjen, for han hadde fått den bak tennene. Trodde klossene var for store til å få inn i munnen, jeg, med det er altså feil.

Lillefrøkna hadde venninner på besøk, så hun hadde bare litt tid til å si hei til oss. De spilte spill og hadde på musikk og koste seg.

Snakket med poden om møtet med advokatene mandag. Vi ble enige om at jeg ikke behøvde å være med, og jeg fikk peppet opp Poden litt i forhold til å ikke gi seg for lett. Han opplevde sin advokat som oppegående, og hun hadde visst vært i slike saker før. Målet er at de blir enige om en sluttpakkeavtale.

For onsdag skal han til jobbintervju. Jeg håper han får den jobben, for det hadde passet ham godt.

Og så snakket vi om bryllupet, da. De har virkelig tenkt å slå på stortromma, så vi ba dem sette opp et budsjett, så skal vi være med på å betale for moroa, vi. Og så drøftet vi ulike steder å holde festen. Dersom ingen av stedene er ledige, har vi jo god plass i hagen, men da er vi avhengig av godt vær, selv om vi kan leie partytelt.

De trådløse telefonene våre har tatt kvelden. Ikke så rart, for vi har jammen hatt dem i mange år. Så vi kjøpte nye. Men da vi skulle sette dem i gang, var det ikke mulig å få registrert dem opp. Jeg leste bruksanvisning og holdt på. Tilslutt fant jeg en kundeserviseadresse og da jeg sjekket der, fant jeg feilen hos oss beskrevet og fikk rettet den. Så nå har vi hussentral. Det må jo vi ha som er hele to personer.........

I dag har jeg tatt et rufs med klær. Halvdelen klarer ikke få med seg klærne fra tørkerommet til skuffer og skap, så nå tok jeg det. Det var to baljer med klær som ble lagt på plass. Siden det var regnvær, innbød det ikke til utevær, så jeg har puslet inne.

Jeg har lest litt mer om den nye medisinen jeg har fått. De har ikke mange bivirkninger, men skal være effektive mot depressive anfall, og skal være forebyggende mot depressive perioder. Jeg får håpe det stemmer, for det er noe dritt å være nede.

I morgen skal jeg finne bursdagspresang til svigerinnen min. Hun og broren min er temmelig alternative i sin livsstil, og de er akkurat ferdig med å sette opp et stort drivhus. Så hun skal få redskaper til drivhuset og noen poser med frø. Finner sikkert det jeg skal ha på plantasjen. Planlegger å dandere det + en blomst i en sinkbøtte.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig effektiv, Bettie! Synes ikke jeg rekker halvparten av det du gjør på en helg.

Så spennende med bryllup, det er en koselig familiebegivenhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid så koselig å lese her i dagboken din Bettie. Du er et flott og varmt menneske, og det gir meg mye å kunne få et lite innblikk i hverdagen din. Er Halvdelen blitt bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...