Gå til innhold

Betties krok


Bettie

Anbefalte innlegg

En ny frisyre kan gjøre underverker med humøret. Sikkert en deilig følelse å få unna så mange oppgaver også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, jeg tror vi har fått samme frisyre, jeg. Jeg er nemlig også skråklipt og rufsete. (Så fine vi er, sant ja? ;) )

Men dessverre har jeg ikke en brøkdel av din energi. Kan du stappe bare bittelitt i skuffen og sende herover? (Har gjort som mysan, forresten, og tørket støv av jerntablettene. Vet jo at lagrene mine går tomme fra tid til annen. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 7.februar

Jerntabletter er en lur ting, mysan.

Å ta en tur til frisøren er skikkelig egenpleie, bare meg selv, særlig når man går ut og er fornøyd.

Jeg er som en duracellekanin, Begonia. Full fart til batteriet er tomt, og da er det full stopp. Klarer liksom ikke middelveien.

Jo, ting begynner å normalisere seg, Bustetroll, og så innbilder jeg meg at de siste tablettene hjelper slik at jeg ikke går helt i svart. Har lett etter deg, men har ikke funnet deg i det siste.

Jeg er et listemenneske, caskr, fordi det er så deilig å sette strek over det man er ferdig med. Fikk unna en del i går, ja.

Da er vi skikkelig fine, Cata. Jeg liker denne frisyren. Kan putte litt energi i en boks og sende deg :gave:

I dag gikk dagen fort på jobben. Og det uten at jeg egentlig kan sette fingeren på hva jeg egentlig har gjort. Har fått unna en del småting, og det er bra, for småting har en tendens til å havne litt i bakleksa og vokse seg store.

Det ble ingen trening på meg i dag, men jammen ble det trim. Jeg måtte jo tømme hulen til Halvdelen for å få plass til to arbeidsplasser. Så jeg fikk tømt en bokhylle og bakset den inn på et annet rom. Der står den midt på gulvet, og alle bøkene står i stabler. Der skal de få stå til i morgen.

Og alt annet ræl som Halvdelen har samlet på, gikk enten i søpla eller i til mellomlagringsstasjon i gangen. Det står også der og blomstrer til jeg får satt det på plass på det som heretter skal hete arbeidsrommet.

Vi har hatt en toseter - sovesofa der inne også, men den er ikke noe god å ligge på, så den demonterte jeg.

Jeg rakk også å demontere PC'n som vi hadde satt nede når vi laget "kontor" i stuetarmen. Og så bar jeg PC-bordet opp i 2.etg. Det er nå blitt TV-bord.

Og så fikk jeg rullet ut teppet som har ligget "på vent" i virvaret til Halvdelen. Jeg var ikke særlig blid mens jeg holdt på å rydde i hulen hans, for der var det glass, tallerkener, kopper, askebegre, rot og søppel. Det så rett og slett ikke ut der. Jeg har nektet å rydde på det rommet før han tok litt initiativ selv, og det har han altså ikke gjort. Men nå er det ryddet og vasket der.

De kontormøblene vi fant på Finn, var kjempefine. Lys bjørk, to hjørnebord, to arbeidsbord og to hyller med skap pluss en skuffeseksjon. Heldigvis var Poden med og bar, for det var temmelig tunge saker, Det var ikke laminat, men heltremøbler.

Så da Halvdelen kjørte Poden hjem, tok jeg et siste krafttak på kontoret. Det innebar at jeg koblet opp TV-n, dekoderen og DVD-spilleren og fikk satt det hele på databordTVbenken. Det ble ganske ryddig. Og så koblet jeg opp PC-n til Halvdelen. Så da er det bare resten igjen.

Rommet kommer til å bli et kombinert arbeidsrom og TV-stue, for en av det gamle go'stolene ble det også plass til på rommet.(så vidt) Men stakkars Halvdelen om han prøver å rote videre på rommet nå. Da tror jeg at jeg kommer til å sprekke.

Men det var trening god nok, det. Jeg ble temmelig varm, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel og hav, Bettie, nå fortjener du helg. Snakk om å få ting unna. Men jeg skjønner godt at du vil ha ting i orden. De kontormøblene høres veldig fine ut, sannsynligvis også solide når de er av heltre.

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 11.februar

Hei Inlove :vinke:

Har ikke akkurat vært en avslappende helg, nei, caskr

Takk for koselige helgehilsner, bella og bare meg selv

Kontormøblene er kjempefine, de, Kira, og rommet ble veldig funksjonelt.

Hei Midnattsol

Fredag var jeg alene på kontoret, så det ble en hektisk dag, men jeg sluttet av litt tidligere enn vanlig. Møtte Halvdelen i byen for han trengte en ny dress, og da ville han at jeg skulle være med og titte. Vi fant en mørk grå dress, og så fant vi to skjorter og to nye slips også, så nå har han litt å velge i. Han har jo bare en skuff full med slips, men jeg forstår godt lysten til å skaffe seg noe nytt.

Da jeg kom hjem, satt jeg meg ned og begynte å skrive tale til svigerinnen min. Vi skulle i bursdagsselskap lørdag, og det er ventet at jeg sier noen ord. Dessuten skulle jeg si noe på vegne av familien - altså foreldrene mine også, så det var bare å sette i gang. Som vanlig ventet jeg til siste liten, og jeg brukte fredagen til å finne fram stoff til talen, pluss skrev den nesten ferdig.

Lørdag ryddet jeg litt i 1.etg, og så monterte og installerte den nye skriveren. Halvdelen hadde kjøpt en skriver/kopimaskin, for vår gamle skriver, skriver/skriver ikke etter hva den har lyst til.

Så jeg fikk skrevet ferdig talen til svigerinne, og fikk skrevet den ut også. Og da var det bare å dusje og stæsje seg opp til festen, pusse skoa til Halvdelen og finne fram det han skulle ha på seg. Vi skulle nemlig ikke ta den raskeste veien, men en omvei for å plukke opp foreldrene mine. Vi fikk det litt travelt, for halvdelen fikk litt mer å gjøre enn han hadde tenkt (bra for firmaet), og så hadde det vært en ulykke på veien, slik at et godt stykke sneglet vi oss fram i sakte fart.

Men vi kom nåfram til broren min og svigerinne før festen skulle begynne. Det var først en mottakelse hjemme hos dem, med servering av te med litt godt oppi, brød, oliven og litt annet. Etterpå kjørte vi til selskapslokalet. Et nydelig sted - gammelt, med masse smårutet glassvinduer - og uisolert. De hadde satt inn ganske mange ovner, men litt kjørlig var det. Jeg visste det jo, så jeg hadde kledd meg litt lag-på-lag. Hadde en sort, kort kjole, og over den hadde jeg en rød chiffongtopp med sølvpaljetter.

Der fikk vi hvitvin mens vi ventet på maten, og et tremannsorkester spilte ungarsk musikk. Det ble mye ståing for foreldrene mine, så vi fant til slutt et par stoler til dem.

Middagen var kjempegod. Først fikk vi en salviesuppe. Til hovedrett var det villsau med poterer og grønnsaker, og is med varme bær til dessert. Det var hvitvin og rødvin til maten - mye av begge deler. Men jeg begrenser meg, for det er ikke ok å være på en snurr når man skal holde tale. Og det var taler og innslag og sanger i fleng. Min tale var den nest siste før takk-for-maten talen. Jeg får alltid prestasjonsangst når jeg skal holde tale i den forsamlingen, for en av svogerne til svigerinne er en kjent forfatter, og skriver ofte portrettingervju men en vittig penn. Skal litt til å nå opp til den standarden. Men talen min ble godt mottatt, så da kunne jeg slappe litt av.

Broren min og svigerinnen er ganske alernative idealister, og jeg synes det er flott at de klarer å leve etter sine idealer. Og mange av gjestene var kunstnere - både billedkunstnere, tekstilkunstnere, arkitekter osv, få det var mye å se på av påkledning. For der var det også mye alternativt.

Ved tovtiden ga vi oss, for vi hadde en tretimers kjøretur hjem, og foreldrene mine begynte å bli slitne. De er jo over åtti begge to. Da var vi akkurat ferdig med middagen, så vi hoppet av før dansingen begynte. Det var mange som var vel gode i farta da, for det gikk unna med vinen. Ved det bordet jeg satt - va var åtte, gikk det med åtte flasker vin, og brorparten av det var det fire som helte inn.

Etter å ha kjørt hjem foreldrene mine, var vi hjemme mellom tre og halvfire i natt.

Jeg hadde avtale med Poden at vi skulle øvelseskjøre i dag, så etter å ha våknet og jeg hadde fått i meg noen kopper kaffe, var jeg klar for det. Vi kjørte i ca to timer, og Poden klarte seg bra. Vi skal kjøre til uka også, for nå nærmer det seg oppkjøring.

Fikk en nydelig bok av Poden og SVigerdatter. Ingen er som mamma, heter den. Og så fikk jeg to konsertbilleter av Halvdelen, så morsdagen er feiret.

Litt effektiv var jeg på ettermiddagen - fikk satt på plass bokhylla jeg hadde tatt ut av rommet som nå er kontor, og fikk satt inn alle bøkene i den igjen. Og så fikk jeg ryddet på plass nesten alt jeg hadde stablet på gangen oppe da vi ommøblerte. Fikk satt opp permer og sånt også.

Resten av dagen har jeg ikke gjort noe fornuftig, bortsett fra å sette meg på på en spinningtime i morgen. Og i morgen har jeg møte hele dagen - hurra (not)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få sagt det nok; du imponerer til stadighet.

Håper du koste deg i helgen da, selv om den hørtes hektisk og litt slitsom ut. Kos deg på spinning i morgen, jeg trente mye spinning før, savnet det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagbka mi. Du er så flink til å stikke innom :Nikke: Høres ut som om du har hatt en fin helg i alle fall. Håer du får en fin uke også.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en hyggelig bursdagsfeiring, imponerende med mennesker som klarer å være gjennomført idealistiske! Dere har virkelig feiret i helgen, med både bursdag og morsdag!

Ha en fin uke, Bettie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mandag 11.februar

Jeg kan ikke akkurat si jeg koser meg med spinning, Bustetroll, men jeg er meget fornøyd med meg selv når jeg er ferdig.

Det er kos å stikke innom dagboka di, bare meg selv, og jeg setter pris på at du legger igjen spor hos meg også.

Takk for god ønsker, Inlove.

Møtedagen var kjeeeeeeedelig, bella, men jeg overlevde.

Nei da, mysan. Batteriene er nok ikke akkurat toppladet etter helgen, men det får nå være.

Ja, jeg er imponert over broren min og svigerinne som virkelig er entusiaster når det gjelder miljø, Kira. De har klart å lage seg en levevei av det også.

Hei Midnattsol. Kos at du stikker innom.

I dag var det den lange møtedagen. Og det var kjedelig, og jeg var stuptrøtt. Det var vanskelig å holde seg våken, og lite kaffe, så jeg sleit. Jeg klarte å holde ut til slutt.

Tok en liten bytur før treninga i dag, mest for å titte, og fordi jeg hadde litt tid å vente. Jeg er litt stolt av meg selv, for å fortsatt holde koken med saltrening og spinning på mandager.

Trøtt var jeg da jeg kom hjem også, så etter å ha dusja og spist, sovnet jeg i stolen. Og derfor er jeg våken nå.

I morgen skal jeg på kino med datter og svigerdatter. Skal se Kautokeino-opprøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde sikkert godt av en dupp i stolen, men jeg håper du får en god natts søvn likevel.

Kos deg på kino i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...