Gå til innhold

BlaBlaBla...


mysan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I morgen kveld skal jeg ut å spise med en venninne. Det blir nok innmari hyggelig tror jeg. Man gjør altfor lite sånt. Tiden bare flyr og det blir bare en mail eller en sms en sjelden gang... og kanskje en kaffekopp enda sjeldnere.

Hvorfor skal man ha det så travelt hele tiden? Hva er det egentlig vi driver med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen kveld skal jeg ut å spise med en venninne. Det blir nok innmari hyggelig tror jeg. Man gjør altfor lite sånt. Tiden bare flyr og det blir bare en mail eller en sms en sjelden gang... og kanskje en kaffekopp enda sjeldnere.

Hvorfor skal man ha det så travelt hele tiden? Hva er det egentlig vi driver med?

:Nikke: Du har så rett. Skjønner ikke hvor det blir av tida, jeg. Og hva jeg bruker den til.

Så kos med besøk! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på en koselig, liten spansk restaurant. Maten var god, jeg spiste skiver av helstekt lammelår. Sausen var kanskje litt for smakfull, slik at den drepte lammet litt, men det var godt.

Jeg er særdeles dårlig på vin, først tok vi en flaske husets, og den syntes vi begge smakte rått. Altså litt sånn sviende i svelget.

Så fikk vi en ny flaske, som vi begge visste var god.. jeg syntes ikke den var så innmari god heller, selv om jeg vet at jeg jo faktisk liker den. Så jeg klarte å dytte i meg et par glass vin, hvis det ble såpass... Sangrian som aperitif gled også bare halvveis ned, selv om jeg likte den veldig godt. Vi fikk en liten sherry på huset etter maten, og den var god, men hadde det vært noe mer enn et lite likørglass så hadde nok den blitt stående igjen halvfull også.

Alkoholen byr meg litt i mot kjenner jeg, og jeg har angst for å kjenne at jeg blir beruset, så jeg klarer nesten ikke drikke... aaargh. Neste gang skal jeg bestille isvann, det er mye bedre. Billigere også.

Ungen ringte meg på jobb i dag for å fortelle meg noe: Kollektivet må legge ned. Mangel på kompetente folk, for få fagutdannede, dårlig med penger... så over nyttår er de borte.

Hun flyttes vel automatisk over til nytt sted, så jeg er spent på å se fortsettelsen på dette. Hun skal uansett tilbake til huset i skogen da, for å gjøre ferdig utredningen, men det blir ikke før over nyttår. Nå er det jo nesten jul.

Jeg kom meg ikke i seng før ved ett-tiden natt og det kjenner jeg nå. Kvelden blir kort for meg om jeg skal overleve morgendagen.

Ha en fin torsdagskveld der dere er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du på intervju?

Siden jeg er gift med en alkoholiker, har jeg det litt på samme måte som deg når det gjelder alkohol. Orker lite og det er sjelden det smaker godt - selv om jeg egentlig liker vin.

Forsto at dui skal treffe Cata i helgen. Kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie - ja man får aversjon rett og slett, tror jeg. Jeg var også gift med en alkoholiker.. eller, om han egentlig var det vet jeg ikke, da han ble dårlig kuttet han ut tvert, fordi han fikk vondt i magen. Han hadde neppe klart det uten problemer dersom han faktisk var alkoholiker. Sannsynligvis var han bare en diger, nytelsessyk egoist..

Ja, jeg skal treffe Cata om litt. Bare det blir min tur på badet nå, så jeg får kledd på meg. Har rast rundt i pysjen her med støvsugeren. Det er så kattehårbefengt her at jeg blir faktisk blir mektig irritert og forbanna over de dyra. Hersens kattene!! Og ikke bare er de fulle av hår som de driver og legger fra seg, et par av dem gidder jo ikke bruke doen heller. Selveste pappapusen gjør fra seg på gulvet på verandaen eller inne, dersom han ikke kommer ut. Kattedoen er helt uaktuell for ham, selv når jeg tar av lokket så han kan sitte uten å knekke nakken. Det er tørre, greie klumper, men det lukter!

Dattera hans bruker stort sett doen, men synes det er greit å tisse på gulvet dersom doen ikke er ren nok for henne, og når man tisser, så skal det gjøres så nært inntil vegger og gulvlister som mulig, slik at det får seget godt innunder. Det er like før jeg hiver dem ut av kjøkkenvinduet, så kan de bare forsvinne :frustrert:

Der forsvant ungen ut av badet, så jeg får hive meg i klærne. Sende Cata en melding så hun ikke tror jeg har glemt henne..

Kos dere, alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal treffe Cata om litt. Bare det blir min tur på badet nå, så jeg får kledd på meg. Har rast rundt i pysjen her med støvsugeren. Det er så kattehårbefengt her at jeg blir faktisk blir mektig irritert og forbanna over de dyra.

Eh - mysan.....? Du ville blitt veldig lett å få øye på hvis du dukket opp som pysjamaskledd pelsball, så kanskje du bare skal la pysj & pels være på?????? ;)

*prøver å forestille seg synet*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at jeg ikke leste innlegget ditt før jeg dro, Cata.. nå ble du snytt for synet. men du har vel ganske god forestillingsevne, har du ikke?

Det var kjempekoselig å treffe deg, du så omtrent ut som jeg forestilte meg :)

Nå skal jeg sjekke sidene til Steen og Strøm og se hvilke åpningstider det er på sentrene i morgen - jeg har lånt moderens bil og har tenkt å få unna mesteparten av julestresset i morgen. Absolutt mesteparten, og så får jeg gjøre siste innspurt i siste liten som vanlig.. det blir jo sikkert ikke jul hvis jeg bryter tradisjonene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at jeg ikke leste innlegget ditt før jeg dro, Cata.. nå ble du snytt for synet. men du har vel ganske god forestillingsevne, har du ikke?

..............

Det var kjempekoselig å treffe deg, du så omtrent ut som jeg forestilte meg  :)

Oh, yes... :sjarmor: Jeg kan levende forestille meg pysjstripete pelsball. (Av en eller annen grunn ser jeg for meg rooooooosa striper. :ler: )

..........

I like måte. Jeg har jo sett bilde av deg på MSN så jeg var rimelig godt forberedt, men av en eller annen grunn hadde jeg forestilt meg at du var litt kortere :klø: . Egentlig er det bare tull for jeg mener du har nevnt høyden din en gang, men likevel...

Pussig hvordan man lager seg bilder inni, gitt.

Er du ferdigjulehandlet nå?

Edit: Hvorfor stikker alltid den siste parentesen min og gjemmer seg?

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjoner er viktig å ta vare på, ja. :)

Gikk julehandelen greit?

Jada, julehandelen gikk greit - fort inn og ut. Nå har jeg igjen bare egne barn og evt brødre... som regel bytter vi bare vinflasker vi søsknene.. får se. Finner jeg på noe annet så gjør jeg det.

Ribba og steika kom også i hus, så da er mye gjort. Og flere dager før jul'a gitt!! :ler:

Oh, yes...  :sjarmor: Jeg kan levende forestille meg pysjstripete pelsball. (Av en eller annen grunn ser jeg for meg rooooooosa striper:ler: )

..........

I like måte. Jeg har jo sett bilde av deg på MSN så jeg var rimelig godt forberedt, men av en eller annen grunn hadde jeg forestilt meg at du var litt kortere :klø: . Egentlig er det bare tull for jeg mener du har nevnt høyden din en gang, men likevel...

Pussig hvordan man lager seg bilder inni, gitt.

Er du ferdigjulehandlet nå?

Edit: Hvorfor stikker alltid den siste parentesen min og gjemmer seg?

Nå viser det seg jo stadig at du er litt synsk, så det forunder meg ikke at du ser for deg rooooosa striper. Pysjen min er i rosa, stripete flanell... hepp

Jeg forestilte meg at du var lavere også, selv om jeg vet at du også har fortalt meg høyden din ved en eller annen anledning.

------------------

I dag har vi hatt møte om hva som skal gjøres med Liten, og hun fortsetter å bo i huset i skogen etter nyttår, litt sånn inntil videre, og så blir det antakelig leilighet og botrening i løpet av sommeren eller noe, dersom det går bra med henne fremover.

hun er inne i en veldig god periode nå, og det er en fryd å ha henne hjemme.

Hun ble med R tilbake til kollektivet i dag for å pakke og hente ting, og jeg håper de kjører henne hjem igjen i morgen, for jeg har ikke mulighet. Moderen trenger jo bilen sin selv i disse førjulstider. Får se hva som skjer.

Nå skal jeg hive meg veldig rundt her og få gjort litt. Tiden går fryktelig fort, og det er litt som skal gjøres. Må ta det i etapper ellers blir jo helt frynsete i ryggen og andre steder.

Kos dere med julestri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser det seg jo stadig at du er litt synsk, så det forunder meg ikke at du ser for deg rooooosa striper. Pysjen min er i rosa, stripete flanell... hepp

.....................

Jeg forestilte meg at du var lavere også, selv om jeg vet at du også har fortalt meg høyden din ved en eller annen anledning.

Har du ikke nevnt rosa striper en gang, tro? :klø: Mistenker at det er tilfellet her. Så den "synskheten" har nok en veldig god forklaring.

Lavere, jeg? Oi, nå ser jeg for meg liten rødtopp à la avataren min. :ler: Men heeeeelt sånn var altså ikke virkeligheten.

Jeg har også fått unna litt julegreier i dag. Nå er steika, rødkål og rødsaus i hus. Og neiiiii, jeg skal ikke ha rødsaus på steika! Den skal være til riskremen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skinkesteik med rødkål og rød saus kan kanskje være godt - det vet man ikke før man har prøvd.

Og siden man faktisk spiser syltetøy i middagen, så kan det meget vel hende at rød saus er godt også.

Så det så!

Jeg sitter her ennå jeg...

... men nå skal jeg gå og få klærne mine over i trommelen så jeg har noe å ha på meg i morgen. Ute er det kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kaldt i dag, ja. Men i løpet av dagen steg temeraturen 10 grader. Og i morgen har jeg bestilt vindusvaskevær. Vinduene ser ikke ut etter alt regnet.

Tror jeg står over rød saus til skinke, selv om man har syltetøy til kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: litt på mysan.

Alt klart til jul? Jeg skal til mamma og pappa, så jeg trenger bare å huske på meg selv, gaver og litt pene klær. Egen leilighet ser j*vlig ut, men regner med at verken møkk eller rot plutselig forsvinner, så får vel tatt det i romjula. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg står over rød saus til skinke, selv om man har syltetøy til kjøtt.

Pingle :ler:

:klem: litt på mysan.

regner med at verken møkk eller rot plutselig forsvinner, så får vel tatt det i romjula. :ler:

:klem: tilbake til deg.

Du har antakelig rett når du regner med at møkk og rot ikke plutselig forsvinner av seg selv.. synd, men sånn er det vel bare..

Jeg forsov meg så til de grader i morges. Glemte nemlig å stille alarmen på mobilen før jeg la meg i går, så ti på halv ni ble jeg vekket av pus som ville ut av soverom..

Heldigvis hadde jeg moderens bil, så jeg ble ikke mer enn en drøy time forsinket, men så blir jeg jo forsinket hjem igjen da, siden jeg må om henne og levere bilen på hjemvei. Blir jo gjerne sittende litt også når jeg først er der.

Lurer på om jeg skal være kjempefrekk og sprette bort på kjøpesenteret borti gata her og se om jeg kan raske med noen gaver til barna mine før jeg drar hjem, så er det gjort. Tenkte jo jeg skulle hoppet innom City på vei til bussen i ettermiddag, men da bortfaller jo det.

Lånte bilen i går for å hente ungen som har vært og pakket seg ned fra kollektivet. Noe av det flyttes jo bare over til huset i skogen, men noe ville hun jo ha med hjem også.

Nu er det lunsj - her er det stille i dag. Endelig - så får man pustet med mer av lungene enn bare den øverste delen.

Ha en fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...