Gå til innhold

BlaBlaBla...


mysan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er deiligere enn å komme hjem til såpelukt? Liten står på hodet i badeskapene og vasker og rydder og kaster. Jeg skal straks sette igang å hjelpe henne. Jenta si det!!

Yme har blitt syk. Vondt i halsen og hostete og generelt slapp. Så han skal jeg ikke forlange noe som helset av i dag. Bedre han bruker energien på å bli frisk.

Jeg fikk handlet julegaver til gutta i dag, så da er det bare litt igjen til Liten, og kanskje en liten ting til eldstemann, jeg lurer på om det ble veldig skjevfordelt mellom ham og Yme i dag. Han trenger laken og sengetøy, så han kan få det ved siden av.

jeg spratt fort innom kjøpesenteret like ved jobben, raste inn i en forretning, rasket med meg litt ting og tang ved hjelp av den hyggelige damen som jobbet der, uten å regne sammen... og ble litt lang i haka :hakeslepp: da jeg kom i kassa, men pytt pytt og greit nok, det er jul og gutta trenger sakene...

Nå kan jeg ikke sitte her lenger - jeg må hjelpe Liten. Jeg vet hvor irriterende det er at andre sitter på rompa ved dataen mens en selv står på hodet i såpevann.

hej då!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sende Liten hit en tur? :sjenert: Jeg har bøtte og grønnsåpe. Og mange kjøkkenskap som kunne trengt en rydd & vask. Baderomsskapet også, forresten.

Det er sikkert ikke så masse jobb å vaske det, -sånn egentlig. Jeg får bare aldri begynt :sur: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Liten er. Skulle ønske jeg hadde en sånn hjemme hod meg, men jeg får vel bare ta vaskebøtta fram i morgen, selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*murr* Alt dette snakket om vasking får meg til å føle meg som utilstrekkelig husmor. Og i morgen MÅ jeg faktisk gjøre rent.

Begynner julefreden å senke seg, mysan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt tiden for julefred ennå. I dag har hun vasket og ryddet i to av kjøkkenskapene. Jeg tok kjøleskapet i går, og badet nå ikveld. Og så tok jeg vin/skrotsamlingshylla. Nå har jeg ryddet i rotet, kastet det som kan kastes, og har frigjort en hylle til vin.. og der ligger vinflaska som jeg vant på jobben i dag :)

Ellers har vi vært og tråkket på Oslo City for å finne nyttårsantrekk til henne og gjøre siste innspurt i gavehandelen. Nå står det kun igjen og hamstre litt brød og melk og all mat utenom ribbe og stek. Grønnsaker, sennep, slike ting.. og klementiner, frukt, snop og juleblader. Jeg får komme meg i siget litt tidlig i morgen så vi kommer oss i butikken.

Egentlig er det gavebytting hos foreldrene mine i morgen også, men jeg har egentlig ikke tid synes jeg. Særlig når jeg ikke disponerer bil.. eller, ikke for det - et tar kun førti minutter hver vei med buss, og hjem blir jeg sikkert alltids kjørt.

Jeg har fremdeles tre gaver som skal den veien, og antar at jeg skal ha med meg noe i retur også...

Nå har vi bestilt en pizza, og jeg tenker dne kommer rundt midnatt - etter det er det sovetid for meg hvis jeg skal ha noe håp om å komme meg opp i grei tid i morgen.

Ha en fortsatt fin kvelden føre kvelden føre kvelden...

(Ribba og steika som jeg glemte å ta ut i går ligger nå til tining.. det var i siste liten. De burde vært ting og gnidd inn med salt og pepper nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke deilig å kaste ting? Jeg er en samler, og fryder meg når jeg til slutt klarer å kaste noe, og det har jeg gjort når før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Bettie - det er deilig å kaste!! Bære pose på pose ned og slenge dem i søppelcontaineren... og se hvor ryddig det blir i skap og skuffer etterpå...

Jeg bar ut fire poser i går morges på vei til jobb, nå står det tre til ved døra, pluss en ødelagt steppemaskin og en eske med papp. Tre bøtter og to digre dunker som har inneholdt proteinpulver står der også, og det skal ut alt sammen.

Nå skal jeg drikke kaffen min og så skal jeg hive meg i butikken og få inn resten av maten, så da tar jeg med meg det jeg får med meg av søpla samtidig.

Vi er godt i rute, men det er ikke noe vits i å somle for lenge allikevel. Ved to-tiden skal jeg være hos moderen med resten av gavene som skal fordeles, og da er det om å gjøre og ikke bli sittende der for lenge også.

Opp og hoppe, få i seg kaffen, se litt på God morgen Norge som går nå.. og så action.

Ha en koselig lillejulaften da, ikke stress mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Herover jenter! Kom og kast litt hos meg også.

Det hoper seg etterhvert opp i kriker og kroker, men her er det mest papir som tar overhånd. Forresten..... :overrasket: .....klementiner......jeg visste jeg glemte noe da jeg var på julemathandlerunde i går :sur: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God Jul, Alle Sammen!!

Jeg var oppe kvart over åtte i dag. Lovte nemlig å vekke Liten så hun kunne se Brum og Tigergutt. Den som nå sitter alene og ser nevnte film er meg :ler:

Hun hadde det så godt og varmt under dyna at hun ikke orket å stå opp akkurat så tidlig, men jeg skulle gjøre et nytt forsøk til Svaneprinsessen som starter nå om et kvarter...

Jeg var i mål ved halvettiden i natt. Etter mange, korte pauser. Jeg blir så fort sliten i ryggen, det er ikke moro!! Hadde det ikke vært for Liten hadde jeg aldri blitt ferdig - hun har bare gjort en kjempesinnsats! Igår vasket, tromlet og brettet sammen ALT vi hadde av skittentøy.. bortsett fra Yme sitt. Jeg tror vi kan kjøre en omgang på hans i dag. Nå vet jeg at jeg kan kjøre vask og trommel samtidig - jeg har aldri turt å prøve en gang, fordi jeg har vært sikker på at sikringen ikke ville tålt det. Liten kjørte dobbelt i hele går OG hadde varmovn på rommet sitt UTEN at sikringe gikk en eneste gang.. det er meget rart.. ooops nå må jeg vekke henne. I programbladet mitt står det at den starter fem over halv - nå er den ti på halv.

Jeg sitter her med kaffe, juletreet er tent, det glitrer i rødt, gull, sølv og glass.. rundt omkring står telys i røde telysholdere og lager et lunt lys. Kongerøkelse brenner og dufter jul og jeg har ingen ting å gjøre før jeg skal starte på middagen - sånn har det aldri vært før.

Nå hører jeg hun har stått opp, jeg klapper sammen maskinen og setter den vekk - nå er det Svaneprinsessen!

Ha en fantastisk jul, uansett hvordan den skal tilbringes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos meg går ALLTID sikringen på julaften, når ribba nærmer seg ferdig og det er tid for poteter og tilbehør. I går slo jeg av stekeovnen før jeg slo på plata med potene... men sikringe gikk like forbannet!!! Jordfeilsikringen OG den sikringen som har de fleste Jg stikkene i leiligheten. Jeg hater det elektriske her!!!

Så ribba ble pakket inn for å holde varmen, pølser, stek og medisterkaker ble slengt inn i ovnen på ettervarmen, mens jeg kunne bruke én plate til å koke poteter og lage saus. Surkålen gikk også inn i ettervarmen til ribba.

Resultat: Ribba ble lunken, steka, pølsene, kakene og surkålen var litt kaldere enn lunken.. men sausen ble god..

Rosenkål og broccoli la jeg i hver sin kjele og helte kokende vann fra vannkokeren over - de tinte, men varmt var ikke det heller :frustrert:

Og det skjer HVERT år!!!!

Ellers koste vi oss. Spiste akkurat så for mye at det gjorde vondt en stund etterpå. Alle var fornøyde med gavene sine - selv fikk jeg vaffeljern, et sett med et langt og tre små skåler til tapas, og med dertil hørende kokebok, og jeg fikk to teflonkjeler og en stekepanne. Et deilig stort vevd skjerf i røde og gylne toner, en vakker skål i mørkt rødt glass med gulldekor, med tilhørende gyllen pyntesand og to store røde kubbelys med et gullhjerte på hver, så nå er fruktfatet byttet ut med sistnevnte borddekorasjon. Så fikk jeg deilige tykke sokker med sauehode foran på tærne, en pakke servietter (jippi!! jeg har nemlig glemt å kjøpe servietter!!) og to røde telysholdere med gulldekor og røde små stener på. Helt i min smak og de sklir rett inn blant de jeg har fra før.

Buksa jeg kjøpte til Yme satt som et skudd, jeg trodde han ville svømme i den.

men han svømmer i genseren som jeg ser jeg rett og slett har plukket feil størrelse. XL istedet for L. Ren og skjær feil, jeg vet at han ikke er XL.

Liten var med å kjøpte sin presang, så hun var fornøyd, og jeg tror eldstemann var glad for sitt også, han fikk genser i lammeull og et laken og to sengesett. Kjæresten hans bor jo hos ham så jeg syntes jeg måtte kjøpe to sengesett.

Hun kom også innom her i går kveld etter å ha vært hos sin familie, og så dro de opp til seg selv litt utpå kvelden. Søte ungene. Hun har pyntet og ordnet til jul for guttungen min som ikke ville giddet det alene.

Nå må jeg prøve å få liv i ungene mine, vi må dra om et par timer. Det er juledagfrokost hos foreldrene mine i dag, og uten bil må man beregne litt tid..

vi må skifte buss to ganger, og det er alltid et sjansespill hvorvidt man rekker den siste - sist jeg dro den veien, forsvant den nemlig før jeg rakk og komme meg over lyskrysset... og det er ikke første gang, selv om det skal være to minutter overlapping akkurat der. Jeg får høre om en bror kan hente oss hvis det skjer i dag også - det er bare fire holdeplasser unna, men det tar brått en halvtime å gå.

I går sovnet jeg i stolen i stua ved ellevetiden. Kjempemenssmerter i kombinasjon med tidlig morgen og IBux/Paracet gjør det gjerne ¨på den måten.

Vanligvis sover jo jeg på sovesofa i stuen når alle ungene er hjemme, men nå kreket jeg meg først inn i Ymes seng, som stod så fint og klart oppredd bare få meter unna stua. I stua var det jo "Mongoland" og ganske tidlig på kvelden til å være julaften så jeg synes ikke jeg kunne forlange å re opp her så jeg fikk lagt meg.

Jeg sov et par timer i Ymes seng, så tasset jeg videre og redde opp inne hos Liten og tok hennes seng i stedet. Og der har jeg sovet hele natten. Liten kom på morgenkvisten og la seg der også, for hun orket ikke re opp her i stuen.. men hun har stor og bred seng, så det er ikke noe problem.

Og deilig å stå opp uten å måtte re opp i stua.

Nå sitter jeg her med kaffekopp og God Morgen Norge, der er Toralv Maurstad og hans frue. Jeg liker det programmet, skulle gjerne sett det hver morgen, men man jobber jo, må vite...

Apropos jobb - jeg er kjempespent på om jeg hører fra klesbutikken her nede..

Jeg ble tilbudt fast jobb fra 1.februar der jeg jobber. De vil gjerne beholde meg, og rett over nyttår nå skal vi få høre om det nye bonussystemet... Jeg vet jeg setter dem i beita for en liten periode dersom jeg slutter, men jeg må jo faktisk tenke på meg selv. Nå vil jeg jo ikke tjene like mye (selv om jeg ikke tjener godt) i butikken, men jeg kan jo trekke fra reisepenger og må regne litt i fritid også.. jeg blir utrolig sliten av å gå hjemmefra halv sju om morgenen og ikke være tilbake før halv seks om ettermiddagen.

Ååå... der er Dennis Storhøi.... han hadde fått meg uten å mase :ler:

Nei, nå får det holde. Jeg skal smårydde litt, og se om jeg finner noe å ha på meg. Liten har ryddet og sortert klesskapet sitt - jeg skulle ønske jeg hadde gjort det samme... mitt er det totale kaos, og i går kom jeg plutselig til å tenke på en topp jeg kjøpte til jul for et par år siden, som jeg ikke kan huske sist jeg så... og den kunne jeg tenkt meg å ha på meg i dag... jeg får stupe inn, tømme ut, bråsortere og se hva jeg finner.

Men først - en liten dagbokrunde...

Ha en fortsatt fin julehøytid!! :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat: Ribba ble lunken, steka, pølsene, kakene og surkålen var litt kaldere enn lunken.. men sausen ble god..

Rosenkål og broccoli la jeg i hver sin kjele og helte kokende vann fra vannkokeren over - de tinte, men varmt var ikke det heller  :frustrert:

Og det skjer HVERT år!!!!

:overrasket: Er det noen som har kastet en juleforbannelse over det elektriske anlegget ditt? Høres nesten sånn ut. I allfall godt den venter til ribba er omtrent ferdig før den slår til. Her funger el. anlegg, men *hutre* tenkte ikke på at det faktisk er mandag i dag så da jeg stakk nesen opp av dyne merket jeg at strømsparinga sto på. Begynner å lunkes nå, da.

Skjerfet ditt hørtes forresten veldig fint ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe av det same problemet her, men ikke i så stor gra som deg. Sikringen går når alle platerv+stekeovnen står på, ikke ellers.

Så fine gaer du fikk. enig med Cata i at det skjeret må være nydelig.

rakk dere buss nr. 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom. Fikk minioppdatering av Yme i går om gaver, da. Hehe. God romjul. For det er vel det som gjelder nå?

Skulle ha oppretta dagbok, men orker ikke. Godt du sitter på andre enden av dataen, for det viser seg at jeg har vært i et omgangssykt hus i jula... riktignok i fem minutter, men det hører visst julen til å ligge over do og nesten dø. :ler: *krysser fingre og tarmer på at jeg slipper i år*

Du fikk jammen mye fint, du. Tror mor i huset ble rimelig fornøyd hun også. Diamanter vanket det på henne. Heldiggrisen. Kan du be Yme sende en til meg?

Håper du får butikkjobben. Får jeg prosenter da? :sjarmor:

Stor :klem: til mamma-Mysan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...