Gå til innhold

BlaBlaBla...


mysan

Anbefalte innlegg

Pepperkakebaking avsluttet for denne gang. Nå var det forsåvidt over da vi kom, fordi vi var en time for sent ute, men det var jo mer kaffe og kosen vi var der for, så den var helt grei.

Moderen kjørte oss hjem igjen, jeg hadde jo hennes bil. Nå har jeg vært i kjelleren og funnet adventstjernen min, og nå skal jeg løpe fort rundt med støvsuger og en gulvklut en liten stund, henge opp stjerna og finne frem de røde telysglassene mine. Skulle hatt noen lilla lys også å tenne ikveld, men det har jeg fullsendig glemt.

Fortsatt god søndag til dere alle, jeg må svinge meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Pepperkaker, ja. Jeg serverte pepperkaker på jobb i dag, med følgende kommentar - "Jeg bakte dem på Rema sist fredag". Men det er jo koselig med fellesbakst da. Hadde det ikke vært for at jeg ikke spiser småkaker i særlige mengder så skulle jeg bakt litt, men - ikke er jeg veldig glad i dem selv og besøk får jeg heller ikke, så da får det bare være.

Men skal lage ristopper til jul da. De går i kategorien "snop" :ler: .

Og så skulle jeg gjerne bakt lefser, men.......selv halv porsjon blir litt i meste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerna ligger pent i vinduskarmen - lenger har jeg ikke kommet... og jeg har løpt rundt med støvsugeren to ganger siden jeg skrev det forrige innlegget.

Men jeg synes jeg må vaske vinduet fritt for kattepoter før jeg henger stjerna, og når jeg kommer hjem fra jobb er det jo mørkt. Ta det i helga kanskje?

Trodde jeg skulle bli syk i går kveld. Det begynte med sår hals på jobben, som ble verre og verre utover kvelden, og jeg frøs og frøs og følte meg generelt sjaber.

Våknet i morges av at jeg ikke følte meg noe bedre og hadde lyst til bli hjemme. Men kom meg opp og på jobb, og halsvonten og hodepinen forsvant i løpet av formiddagen. Nå er jeg like blid, men har maskara inni øynene, så jeg får ta en tur på badet.

Hadde megler her tidligere ikveld, for en prisvurdering - får svar til uka.

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten sendt inn søknad på ny jobb i dag, jeg. Klesbutikk. Jeg har lyst til å jobbe i butikk, og lønnsmessig kan de umulig betale mye dårligere enn det jeg har i dag uansett.

Butikken er rett her nede og klærne er lekre!! Butikken er en sånn som jeg bare vindusshopper i fordi prisene er litt høyere enn jeg liker å betale.

Jeg har kjøpt meg en jakke i dag som jeg skal ha på meg på intervju (for jeg blir jo selvfølgelig innkaldt til intervju, ikke sant?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge meg.. jeg måtte bare julepynte meg litt først.

Så hva synes dere - er jeg fin med granbar i håret og julekule i øret? Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeeh, ja du er julefin, - men......julekula ser ut som en del av håret ditt. Foreslår forsiktig å bytte til gullfarget julekule. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at avataren må være så liten. Julepynten min kommer simpelthen ikke til sin rett i dette formatet.

Hodepynten min er en lekker kreasjon i julegrønt og gull, og ørekulen min har er artig smileansikt på seg.. men kan noen se det? Neppe :sur:

Så var det helg og et par dager fri igjen. Deilig!!

Alle ungene har forlatt meg, så jeg kan se på hva jeg vil og gjøre hva jeg vil ikveld, uten tanke for andre enn meg selv.

Liten er hos en venninne, og Yme er hos en kompis. Eldstemann er hjemme hos seg selv.

Nå skal jeg (før jeg blir for trøtt) gå å rense ansiktet for kvelden, ta ut oppvasken fra stuebordet og tenne telysene mine, så det blir litt kos her... føler et sterkt behov for å kose meg. Det lukter jul her, men jeg aner ikke hvorfor.. kanskje det er i hodet mitt. Noen hører stemmer, jeg kjenner lukter.

Masj av sted, rens hud og pøøøs på med fuktighetskrem i tykke lag...

Ha en hyggelig fredagskveld folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker, mysan, bææææææærrrrrre lekker. :ler:

Hvis jeg stikker nesa helt borti PC skjermen så kan jeg såvidt skjeldne fjeset på ørekula di. Nå hadde jeg derimot problemer med å se det grønne buskaset i hodekreasjonen.

*note to self: bestille time hos optiker*

Men du ble julepynta og fin, altså :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke biller gjør særlig forskjell egentlig - jeg tror heller det er det faktum at detaljene blir ødelagte når bildet må forminskes så mye.. men det er tanken som teller, og jeg har julepyntet meg. Sånn er det.

Hater dere ikke de dagene hvor dere våkner slitne? Jeg våknet sliten i dag, og er sliten fremdeles. jeg stod opp, ordnet meg, kledde meg og skulle til moren mn og sy kjøttrull, men da jeg var ferdig kledd kjente jeg at jeg bare simpelthen ike orket. Nå sitter jeg her og kjenner at jeg gruer meg tilå dra i butikkken, men jeg måååå... man må jo faktisk ha mat i huset, sånn er det jo bare. Hadde det vært bare meg, så kunne jeg levd på brød og os i helgen, men jeg har jo Liten og Yme, og de trenger jo mat... ja, ja.. jeg vil sikkert føle meg bbedre etter en butikktur. Få litt luft og bevegelse.

Burde støvusget og vasket her, det er så hårete her. Burde vasket trappa ute i opgangen også. Kanskje i morgen? vaske vindu og henge opp stjerne også? I morgen?

Egentlig har jeg også lovet eldstemann middag i morgen, jeg får se hva jeg finner av råvarer når jeg går i butikken, har lyst til å lage noe ordentlig for en gangs skyld.

Sliten ja, orker ikke skrive mer... se på film, ut og handle.

Ha en fin lørdag.

Liten var ute i går, men holdt seg i nærområdet og kom hjem helt av seg selv litt før klokken to, blid og fornøyd. Det er bra for selvfølelsen at det ikke alltid skjærer seg. Søte ungen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke biller gjør særlig forskjell egentlig -

:ler: Briller, mysan - ikke biller *grøsse*

Liten og Yme, og de trenger jo mat... ja, ja.. jeg vil sikkert føle meg bbedre etter en butikktur. Få litt luft og bevegelse.

Sende Yme og Liten i butikken kanskje? Men ellers er jeg enig med deg. Litt luft og bevegelse kan gjøre underverker. Sannsynligvis hyyyyyler hjernen din etter oksygen, det er derfor du er trøtt.

(Jepp, er helgenaktig nå som jeg har vært ute og handlet. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en trøtt dag selv. Noe som er ganske vanlig for meg om dagen. Men - jeg kom meg nå til butikken. Måtte en tur innm svigermor, så da var jeg i farta likevel.

Ønsker deg en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten og jeg dro i butikken. Jeg er så sliten at bena mine var som gele.. skikkelig plagsomt faktisk.

Vi tok bilen selv om den er ødelagt. Jeg tenker som så at den sikkert tåler en tur i butikken i måneden selv om toppakningen er gått - den kan jo ikke bli mer gått enn den er, kan den vel? Jeg får vann i olja så det holder, men jeg kjører den ikke varm - kun to hundre meter til butikken når jeg skal handle for mye til å bære.. og aldri lenger enn til butikken. Og max en gang per måned. Ikke at jeg tror intervaller har noe å si, det er mest for å illustrere at jeg kjører den kun i nødstilfelle.

Jeg får nok høre med broren min om han ikke kan sjekke med den gamle huseieren sin om han kanskje kan fikse bilen, jeg begynner å føle meg hjelpesløs - har vært uten bilen i mange måneder nå jo.

Min kompis som så på den i sommer jobber plutselig i Sveits.. dessuten har han jo ikke verksted, så det ville blitt veldig pesete og pælete for ham å fikse den for meg tror jeg.

Nå er ungene mine ute igjen. Jeg har sittet i timesvis med weffridles og sitter fast på level 22. Jeg tror jeg skal frem til navnet på et spill eller noe sånt, men jeg er ikke kjent med det... selv om jeg innbilder meg at jeg har sett figurene tidligere..

Hui? Du som er langt forbi level 22 - kom opp med et hint, er du snill?? :sjenert::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Weffriddles. En rekke gåter man skal komme seg igjennom... litt hjernetrim. Ganske morsomt og ganske frustrerende.

Sliten dag i dag også. Våknet ikke før ve tolv-tiden og stod opp ved ett-tiden. Det er fryktelig, og jeg liker det ikke. Nå er det allerede mørkt ute og jeg sitter her i pysj. Jeg skal straks hive meg rundt og finne frem støvsugeren, det er så mye kattehår i lufta at jeg blir helt dårlig av det. Jeg tror ikke jeg er verken syk eller forkjøla, jeg er bare katteallergisk. Når jeg ser på meg selv i sollyset utenfra så er det fullt av hår på klærne mine... det er skikkelig pyton.

Etter støvsugings SKAL jeg fyke over vinduet, i hvert fall på innsiden, så jeg får hengt opp stjerna også. I karmen har jeg en julestjerne som jeg fikk for en uke siden og som sårt trenger vann, den henger snart helt loddrett stakkars. Den har fått en halv desiliter vann av meg på denne uken, og det tror jeg var ca tirsdag. I dag er det søndag.

Ungen var ute på byen i går, og kom pent hjem klokken fire helt av seg selv, uten å sprekke. Jeg håper bare ikke det får henne til å slappe av og tro at det går av seg selv. Jeg for min del tror det bare er et spørsmål om tid før det går galt igjen dersom hun skal utfordre skjebnen sånn. Men, men - det nytter aldri å si noe...

Økonomien er verre enn noen sinne og jeg tror knapt jeg kan komme lenger ned i kjelleren enn der jeg sitter nå. Det er vel derfor jeg er så sliten hele tiden også. pengene renner ut av kontoen min uten at jeg kjøper noe som helst. Jeg fatter ikke hvor det blir av dem.

Nå skal jeg støvsuge, får heller se om jeg har noe hyggelig å melde når jeg er ferdig og har fått pyntet bittelitt her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
:troest: Pynt litt til jul, gjør det koselig hjemme, kos deg med en kopp te, litt julemusikk og en god bok. Slapp av og prøv å se positivt på tilværelsen. Endret av Bellatrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke jeg er verken syk eller forkjøla, jeg er bare katteallergisk. Når jeg ser på meg selv i sollyset utenfra så er det fullt av hår på klærne mine...  det er skikkelig pyton.

:ler: Du må virkelig unnskylde at jeg ler, men plutselig dukket det opp et bilde i hodet mitt av en mysanliknende rosa og hvitstripete hårball i en sofa. Skjønner ikke hvor hjernen min tar sånt fra....

Økonomien er verre enn noen sinne og jeg tror knapt jeg kan komme lenger ned i kjelleren enn der jeg sitter nå. Det er vel derfor jeg er så sliten hele tiden også. pengene renner ut av kontoen min uten at jeg kjøper noe som helst. Jeg fatter ikke hvor det blir av dem.

Den der ler jeg ikke av. Pengemangel er ikke gøy uansett hvordan man snur og vender på det. Men penger renner ikke ut av kontoen av seg selv, noen må åpne krana først. Ta en kikk på kontoutskriften, du. Der står det meste. (Har fått en del tvilsomme opplevelser selv når jeg har fordypet meg i denslags lesestoff.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det støvsuget til den store gullmedalje her, gulvene og vinduene i stuen er vasket, støvsugeren har stått på luftrens i bortimot en time mens jeg vasket, stjerne er hengt opp, julstjerne (blomst) har fått vann, røde telysestaker er funnet frem og fylt med tente telys... jeg har vondt i ryggen, og nå orker jeg ikke mer.

Skal ta en titt på kontoutskriften nå og se om jeg blir noe klokere.. men jeg kan bare ikke ha kladdet bort ti tusen uten å vite hva jeg brukt det til. Lar seg ikke gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mysan.

Støvsugd konto er ikke noe som man morer seg over. Catas

kloke ord om nitidig gransking av utskriftne bør følges.

:troest:

*ingen som har et sugerør inn i kontoen ? *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått igjennom hele kontoen, og det er faktisk ikke mer enn to tusen som ikke stemmer i regnestykket. I følge kontoutskriften bør det stå to tusen mer enn det gjør der.. og det gjør det altså ikke.

Jaja.. mange bekker små, og jeg har en overførsel til den andre kontoen min på et par tusen som jeg ikke husker... men det er vel noe jeg har gjort i forbindelse med noen faste trekk på den kontoen. Sju tusen har jeg overført som jeg husker, men de to der husker jeg faktisk ikke.

Ellers husker jeg faktisk alt, bortsett fra hver enkelt tur innom rema1000. men det er mat, så det er greit liksom... akk, jeg blir gal. Jeg har jo helt klart brukt en haug med penger uten å kjøpe noe som helst, og uten at det legger igjen store spor etter seg på kontoen. Bare en haug med småsummer. Merkelig ting.

At det kan bli sååå store summer av det totalt når man synes man ikke bruker en dritt, er jo helt ubegripelig, men sånn er det jo. Nå er det slutt.

Noe av det skal jeg faktisk ha igjen også, det er klær til Liten som hun har et budsjett på via kollektivet. Jeg får be henne samle sammen kvitteringene så vi får sendt dem inn.

Og så skal jeg skrive opp til henne hvor mye vi faktisk har brukt på alt småtteriet til henne, så hun ser. Hun har om mulig enda mindre begrep enn meg.

Nå må jeg ha litt mat - det ble ikke noe middag i dag, så jeg får se om jeg finner noe annet å putte i munnen.

ha en super søndagskveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...