Gå til innhold

BlaBlaBla...


mysan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grønne råd til mysan:

  • Yuccapalme
  • Pengeplante/elefantblad
  • Sånn plante som jeg ikke vet hva heter, men som har grønn og hvitstripete blad :ler:

Har alle variantene og de overlever det meste - selv 3 ukers ferie uten pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønne råd til mysan:



  • Yuccapalme

  • Pengeplante/elefantblad

  • Sånn plante som jeg ikke vet hva heter, men som har grønn og hvitstripete blad  :ler:

Har alle variantene og de overlever det meste - selv 3 ukers ferie uten pass.

Jeg har klart å drepe alle disse variantene, samt en Aloe Vera. Mamma var på besøk et par ganger i semesteret, og drev med livredding, slik at de var fine igjen et par-tre uker... Eneste jeg har kjempesuksess med, er kaktuser. De blir fine og blomstrer masse hos meg. Til og med mamma med de grønne fingrene er misunnelig. :ler: Er det fordi de får lite stell, tro..?

Vi skal på innflyttingsfest i kveld, og jeg har akkurat kommet over "Jeg har ingenting å ha på meg"-krisen. Endte opp med grått asymetrisk foldeskjørt i ull fra en-eller-annen designer (eneste desing-plagget mitt) og en søt blå topp med trumpet-ermer. Samboeren var rimelig oppgitt når jeg tok av som verst, gitt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Cata - sånne planter har jeg hatt og tatt kverken på. Flere ganger.

Aloe veraen min har jeg også drept. Så du er ikke alene om håpløsheten, niomi.

Jeg vet ikke hva det kommer av, det har bare blitt sånn. Det rare er at jeg er sommerhjem for mammas planter når hun trekker nordover om sommeren, og det går helt fint. Vel.. orkideen hennes var ikke så innmari vakker da hun hentet den i høst, men hun fikk den til å blomstre en gang til før den tok kvelden, så det var kanskje ikke min skyld - alle avblomstrer jo fra tid til annen. Selv gjør jeg det kontinuerlig.

Saint Agur er utrolig god. Den ligger et godt hakk over blå castello. Jeg prøvesmakte litte grann før middag isted, og nå er jeg så mett og full av fiskegrateng at jeg bare må vente litt med osten. Men det var jamen et godt tips Hu. Jeg kjente den jo igjen da jeg så den ligge der istedet for Stiltonen som jeg lette etter. Da tenkte jeg på deg og lua di og tok den med meg.

Og så glemte jeg å kjøpe kjeks da. Hvor dumt var ikke det? Jeg får maule ost uten kjeks. Jeg har stangselleri, paprika, honningmelon, marinerte hvitløksbåter, sorte oliven, stenfrie, grønne druer... så får jeg lage et digert krus med lite søt te, og så har jeg leid meg to filmer ikveld.

Flightplan med Jodie Foster og

The family Stone, med bl.a Sarah Jessica Parker og Diane Keaton.

Yme har dratt på byen for å være litt sosial, så her er det jeg og pusene.

Jeg har plukket møkk og renset kattedoen, men støvsuging og annet forefallende bortfalt. Jeg var så totalt tappet for energi da jeg kom fra butikken at jeg ikke orket mer. Og nå er klokka så mange at nå kan det være det samme. Men jeg ryddet litt da, så den fine sukulenten min skulle komme til sin rett.

I tillegg til de to sukulentene i den fine båtformede, orange skålen/potten, er det tre (kunstige, antar jeg) orange frøkapsler av noe slag, med noe slags glitter på, og på hver av dem var det festet en laaaang nål som var tredd gjennom et blittelite gresskar eller lignende, og som hadde en perle på toppen. nå er det bare en igjen, og jeg lurer på hvor pusene har gjort av de to andre. Frekke dyra!! :frustrert:

Jeg må ta en liten leterunde her i morgen når dagslyset kommer igjen.

Nå tror jeg at jeg skal se om det er noe å fordrive tiden med på tv, eller så får jeg sette på en film.

Hej og hopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønne råd til mysan:



  • Yuccapalme

  • Pengeplante/elefantblad

  • Sånn plante som jeg ikke vet hva heter, men som har grønn og hvitstripete blad  :ler:

Har alle variantene og de overlever det meste - selv 3 ukers ferie uten pass.

Lurer på om det er "Sjømannens trøst" du mener her jeg? Eneste grønne plante med to-farget blader som tåler litt...Ihvertfall som jeg kan huske i farten.

Jeg også levde i ett vell av planter når eldste var liten. Vet ikke helt hvor det gikk galt, men jeg har funnet ut at det går fint ann å leve uten det styret der... Bare mas.

Du kan komme hit å få vin vet du, vennen. Har en veldig god 3 liter her, som jeg ikke husker navnet på, men det gjør jo ingenting.

Men da må jeg kanskje hente deg??? ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mora Di - så kos og se deg her da. Har du tatt deg ti minutter fri fra valpesirkuset?

Det er litt langt å gå herfra til der hvor du bor, så da måtte du nok hentet meg ja. En annen gang kan jeg kanskje høre med moderen om hun kan låne bort Aline (det er bilen hennes) til meg, så jeg kan ta med meg ovnen din og Ungen min, som gjerne vil se på nurkene. "Jeg vil ha en" sa hun da jeg fortalte om dem. De blir store hunder, sa jeg, og det syntes hun ikke var et problem. Hehe, greit for henne å si, kattepus er også hennes. Nå har jeg fire stykker... :ler:

Og skal vel belemres med dem til jeg runder 60 godt og vel ja.. akk.. man må lære seg og sette ting i perspektiv og tenke fremover før man gir etter for barnas nykker. Det har jeg lært og det varer antakelig helt til neste gang... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om det er "Sjømannens trøst" du mener her jeg? Eneste grønne plante med to-farget blader som tåler litt...Ihvertfall som jeg kan huske i farten.

Høres rett ut ja. Det navnet har jeg visst hørt. Har hatt moderplanten i 10 år eller så, så om jeg noen gang har visst navnet så er det forlengst gått i glemmeboka. :sur: Med så elendig korttidsminne, så burde jammen langtidsminnet ha virka, men gjør det det? Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffadeg Cata - gullfiskminne, hormonbobler, joggebukser som hindrer filmleie osv.. osv.. dette har bare ikke vært din uke, har det vel?

Se her, jeg fjernsjenker et glass imaginær vin til deg - len deg så tilbake, legg føttene høyt og pust rolig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saint Agur er utrolig god. Den ligger et godt hakk over blå castello. Jeg prøvesmakte litte grann før middag isted, og nå er jeg så mett og full av fiskegrateng at jeg bare må vente litt med osten. Men det var jamen et godt tips Hu. Jeg kjente den jo igjen da jeg så den ligge der istedet for Stiltonen som jeg lette etter. Da tenkte jeg på deg og lua di og tok den med meg.

Ja, sant den er veldig god? Jeg spiser den uten kjeks jeg da, men druer er et pluss. :)

Og jeg er også en plantedreper - hvilket minner meg på at jeg MÅ vanne før jeg drar på mandag, ellers er halvparten beyond repair når jeg kommer hjem... Og det til tross for at jeg nesten bare har kaktuser og halvsukkulenter. :sjenert:

Hoya er vel den planten jeg har hatt lengst uten å drepe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffadeg Cata - gullfiskminne, hormonbobler, joggebukser som hindrer filmleie osv.. osv.. dette har bare ikke vært din uke, har det vel?

Se her, jeg fjernsjenker et glass imaginær vin til deg - len deg så tilbake, legg føttene høyt og pust rolig ut...

:ler: Den om joggebuksene likte jeg......

Men ikke bekymre deg mysan, jeg har reell vin, jeg. Ikke så virkningsfull som den imaginære lot til å være, men ganske bra likevel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage meg en hemmelig vinkjeller, og den skal jeg putte vinflasker i rett som det er til den er full. Det tar ikke så lang tid, for hyllen skal være ganske liten,og jeg drikker veldig lite, så det vil være en smal sak - men da HAR jeg vin når jeg har lyst på, uavhengig av om vinmonopolet har dataproblemer eller ikke. Men den må være skjult for å unngå mas fra yngre individer. Det de ikke vet har de ikke vondt av, og i kjelleren hos meg er det bare jeg som vanker. Grei skuring.

Nå skal jeg lage meg et lekkert lite ostefat og sette på en film.. og så kan det bare være lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har begynt dårlig.

Jeg sov en time lenger enn tenkt, og er allikevel oversliten. Sitter her i pysj, har spist frokost, drukket kaffe og sett på The Family Stone. Trodde filmen skulle være morsom, men den var bare trist, og nå skulle jeg ønske jeg kunne slippe å feire jul i år. Hadde jeg ikke hatt "barn" så skulle jeg rett og slett ha driti i hele jula. Men det kan man jo ikke, selv om ungene er voksne.

Jeg har bare lyst til å gråte, gråte, gråte. Jeg har brukt opp all energi og overskudd, kjennes det ut som og jeg vil bare være alene. Ungen kommer hjem i dag, så jeg MÅ faktisk gjøre noe i huset så det skal være litt hyggelig for henne å komme. Egentlig har jeg bare lyst til å hente dyna og ligge på sofaen i dag.

Jeg gidder ikke mer!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Uff, mysan, ikke godt å ha det slik. Nå er jeg ny i ditt univers, og vet lite om livssituasjonen din og barna dine. Men du må ta vare på deg selv! Har du mulighet til å sette av litt spenn bare til deg selv, og reise på en helgetur på spa? Koster litt, men det er nok verdt hver krone. :)

Jeg drakk forresten en veldig god hvitvin i går. Querbach Riesling fra Tyskland (eller noe sånt. Hos oss er det sambo som handler vin, for det er det han som er best til). Tørr, men du verden så fantastisk fruktig! Og den perlet. Mmmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om man elsker barna sine til døde, så skal man ikke gjøre det, om du forstår... Ikke elsk deg selv ihjel, Mysan.

Sett grenser. Fortell Liten at du er sliten, at hun er en medvirkende årsak til det, og at du gjerne vil ha litt tid for deg selv uten å måtte bekymre deg om henne. Be Yme om å ta i litt mer enn han gjør. Still krav til barna dine!! Det er lov, nemlig!

Det er ikke gøy, men det høres ut som om du må, for snart har du ikke mer å ta av og så møter du veggen. Og det er ikke bra i det hele tatt, det kan ta årevis å komme seg igjen (om noen sinne...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er i allfall oppegående, for jeg har sett henne på MSN. Men savner livstegn i boka jeg også, ja.

myyyyyysan? Kommekommekomme...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: niomi, tigerlilly, tyr, cata, hu!

Pc'n har vært opptatt. Jeg har det bra, men er sliten.

Denne uken har vært sinnsykt hektisk. Var oppe fem onsdag morgen fordi Liten hadde time på sykehuset kl. 07 om morgenen.

Operasjon gikk greit, men litt etterproblemer førte til nytt inngrep og medførende overnatting. Jeg reiste tilbake til henne rett fra jobb, og en venninne av henne som ble med fra morgenen av og jeg satt hos henne til halv tolv på natten før vi kom oss hjem. Hun var jo ikke forberedt på å skulle tilbringe natten der, så de faste medisinene hennes var jo ikke med og de skal hun ta regelmessig - så jeg ble der til jeg var sikker på at hun ville få dem, ellers måtte jeg ha kjørt hjem og hentet dem og kjørt tilbake igjen - enten jeg hadde orket eller ikke. Men det gikk bra.

Morgenen etter var jeg også oppe kl 05, fordi jeg måtte innom moderen med bilen hennes før jeg dro på jobb. I går sovnet jeg på sofaen ganske tidlig og bestemte meg for at jeg like gjerne kunne legge meg, så det gjorde jeg, men da fikk jeg jo ikke sove, og dermed ble klokken 23 før jeg sovnet i går kveld også, og når dagene på jobben i tillegg er så hektiske at du ikke har tid til å se opp fra skjermen i to minutter, så blir man ganske sliten.

I dag måtte jeg gå hjem tidlig, for pasienten her hjemme er så ufør etter operasjonen at hun ikke klarer noe som helst. Hun kan ikke løfte armene fordi det gjør så sinnsykt vondt, og hun kan ikke komme seg opp av seng eller stol på egen hånd. Jeg håper hun blir fort bedre, for dette er helt håpløst.

Hun er like blid, og nå sitter vi og ser på tv, og skal snart sette på en film, og så er det helg.

Jeg kommer sterkere tilbake etter hvert, nå får jeg bare kjeft fordi jeg er usosial her jeg sitter.

Hej så lenge - koselig å se at dere er innom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var bra med en rapport. Håper alt går fint med Liten og med Mamma Mysan, og at det hele roer seg litt for dere snart. Ønsker dere en god (og rolig!) helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...