Gå til innhold

BlaBlaBla...


mysan

Anbefalte innlegg

Skjerfet er kjempefint, Cata - det tar nok over jobben for det gamle.

Juleforbannelse ja? Jeg har to forbannelser, en på økonomi og en på jul. Sikkert fordi jeg syter over begge deler... forbannerne sitter der og humrer og gnir seg i hendene og godter seg over at de får meg like frustrert hver gang..

Men ellers har jeg det jo greit da.

I dag skulle vi egentlig vært hos svigerfamilie og feiret med julefrokost igjen. Jeg er akkurat så sliten og menstruell at jeg ikke orker. I morgen er det jobb igjen også, full dag, så jeg må opp 06.00... jeg MÅ ha dagen i dag fri, ellers tørner jeg.

I dag skal jeg smårydde litt, og kanskje ta en tur med støvsuger igjen, så resten av jula holder seg fin selv om jeg er på jobb.

Fredag skal jeg også jobbe kvelden. Jeg sa ja til å hjelpe til på kjøkkenet for en dame som pleier å ha juletrefest for sin familie i romjulen, og dette er tredje året jeg hjelper henne. Jeg sa ja før jeg innså at den 29. er fredag og ikke lørdag.

Jeg er ikke hjemme fra jobb før halv seks og skal være der borte seks. Det er faktisk fysisk umulig, så jeg må ringe henne.

Nå sitter jeg på sengekanten til Liten som ligger på stua, og det er vondt å sitte her og være på pc så jeg tror jeg avslutter. Blir helt gåen i ryggen kjenner jeg.

Kos dere fortsatt!!

(Jeg er så lei julemat - hvorfor kjøpte jeg ikke noe fisk???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Jeg er så lei julemat - hvorfor kjøpte jeg ikke noe fisk???)

Lei julemat etter 2 dager? myyyyysan, da :ler: .

Er det nå jeg ikke skal si et steinsens ord om kveita som jeg hadde til middag i dag, sammen med poteter og lettrømme? :sjarmor:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat nå du ikke skulle nevne den ja..

Jo, jeg blir lei av julematen med en gang. Det kommer av at julaften og 1.dag består av de samme tingene hele dagen; ribbe, steik, medisterkaker og pølser, lammerull og kanskje noe sild.

Maten er tung og fet og jeg blir rett og slett for mett, og ikke sulten.

Det er ikke det at jeg har lyst på noe annet heller - jeg får bare ikke lyst på mat i det hele tatt. Kanskje like greit?

Nå sitter jeg på jobb.

Startet dagen med å forsove meg en halvtimes tid. Resultatet ble at jeg ikke rakk den ekspressen jeg skulle hatt som gikk fem over sju. Ti på halv gikk det ingen, den var innstilt. Jeg tok den vanlige melkeruta som gikk fire på halv, og den bruker jo et halvt århundre på å knote seg inn til byen- jeg hadde kommet fortere inn om jeg hadde ventet i åtte minutter til og tatt neste ekspress istedet. Jeg rakk altså ikke 414 fra bussterminalen og måtte ta 402, som også bruker et halvt århundre på å knote seg oppover hit fordi den skal innom hver eneste lille fjøslykt som står langs veien...

I morgen skal jeg ikke forsove meg.

Jeg kjeder meg i denne jobben. Husker dere jeg sa at jeg stortrivdes da jeg fikk den og vi satt inne i Oslo? Det gikk ganske fort over da vi kom hit opp. Her føler jeg meg som en fabrikkarbeider. Januar kommer til å bli helvete. Nå er det jo rolig, og godt er det, så kan jeg sitte her litt og taste og fjolle. Stresset starter om en uke. Jeg vil hjem!!!

Håper jeg får den jobben jeg søkte på - her har jeg ikke lyst til å bli. Sånn er det bare. Ikke bare på grunn av reiseveien og energitappingen i den forbindelse, men rett og slett fordi vi sitter på geledd med telefonen på øret HELE dagen uten stans. Det er kjedelig. Jeg liker å kunne snakke med kolleger litt i løpet av dagen - ikke bare i lunsjen. Jaja, det var dagens sure lille oppgulp. Nå skal jeg se om det er litt å gjøre mens jeg sitter her.

Ha en fin onsdag (eller hva det er i dag :ler: ) - kos dere med jul, dere som har ferie disse dagene. Ta en kake for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat nå du ikke skulle nevne den ja..

Jo, jeg blir lei av julematen med en gang. Det kommer av at julaften og 1.dag består av de samme tingene hele dagen; ribbe, steik, medisterkaker og pølser, lammerull og kanskje noe sild.

Ribbe, pølser og medisterkaker på julaften så tar du steik på 1. juledag? :ler:

*full av gode råd*

Men ser poenget. Det kan fort bli i meste laget med så mye fet mat 2 dager på rad. Minn meg på at jeg skal minne deg på det til neste år :klem: , så kan du kjøpe inn torsk eller kveite til 2. juledag. Og fruktsalat til dessert.

Her har noe av steika fra 1. juledag stått på menyen i dag. Lettvint å bare koke poteter og varme opp når jeg kom fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syte - syte - syte

her er det ikke noe å gjøre om dagen...

ok, det ringer inn en tlf i ny og ne, og det dukker opp en ordre enda litt sjeldnere. Hadde det vært noe orden på ledelsen her, så hadde kundene bare fått beskjed om at i julen er vi stengt. Fellesferie. Her sitter vi 8 mennesker på jobb fra 8 til 4 og tvinner tommeltotter.

Vi som kommer fra Oslo sentrum har på en måte savnet kosen vi hadde der nede, og tenkt at arbeidspresset har vært årsaken til fraværet av denne, men nå er det ikke mye press her. Ikke kos heller...

Jeg tror det til en viss grad er interiørarkitekten sin skyld. Faktisk.

Her sitter vi linet opp på rekker. Bak hverandre. Som i et klasserom, men med skillevegger mellom oss, og litt større avstand både til siden, forover og bakover.

Alt er grått, sort og hvitt.. triste, kalde farger og lokalet er altfor stort. Stort og upersonlig. Og ukoselig. Fabrikkaktig.

Ved utgangen, der hvor garderoben er plassert, er det satt opp to høye kaffebord med høye krakker til, á la caffebar. Der sitter det aldri noen. Meningen er at vi kan ta kaffepausene våre der.

Imidlertid har det blitt sånn at vi ikke kan ta pause to og to pga pågangen på telefonene. Hvem gidder å sitte der og henge alene da? Ikke er det noe hyggelig der heller. Selv om veggen er rød. Spør du meg, kunne de gjerne ha satt inn en litt mer avansert kaffemaskin også når de først brukte så mye penger på dette bygget. En som lager noe mer enn vanlig svart kaffe og tevann.

Nei, jeg savner det gamle, nokså slitne lokalet vi hadde nede i sentrum, med den slitne røde sofaen vår og det nokså trange lokalet med vinduer bare på den ene kortsiden. Jeg gledet meg til nye og lyse lokaler her oppe, men de ble igrunnen en skuffelse. Vi sitter på geledd, vi har tavler på veggene som viser hvor mange som er logget på telefonen til enhver tid, og om det evt er kø. Er det kø, kommer "mor" løpende med formaninger om å "hente ned" de som står i kø.

Vel og bra at man skal prøve å korte ned svartidene for kundene, men hadde det ikke også vært en ide å få unna oppgaver man begynner på for en kunde, før man henter ned neste? Det er ganske masse som ikke blir gjort, som rett og slett går i glemmeboken fordi det hele tiden er nye telefoner inn som SKAL prioriteres for enhver pris.

Skjønner man ikke at en kunde som ringer for å få hjelp, ringer om igjen både to og tre ganger dersom hun eller han blir sittende å vente på resultatet av telefonsamtalen sin? Skjønner man ikke at dette faktisk skaper merarbeide og lenger ventetid på telefonen når alt kommer til alt?

Selvfølgelig blir kunder gretne over lang ventetid på telefon - det blir jeg når jeg ringer f.eks. Telenor også. Men jeg hadde blitt enda surere om jeg faktisk hadde kommet igjennom, blitt lovet action på mitt problem og ingen ting skjedde.

Dette skal jeg ta opp på neste møte. Jeg vet ikke hva løsningen på problemet skulle være, for når pågangen på tlf er som den er, og som den garantert blir i januar, så er det ikke enkelt for noen. Det er nok ikke bare å leie inn folk heller. Man vil jo ikke ha tid og kapasitet til å lære dem opp.

Ja, ja.. vi som sitter her, og de som nå har ferie, får lade batteriene skikkelig til nyttårshelgen er over. Da starter det igjen.

Jeg håper bare så inderlig at jeg får den jobben jeg søkte på. Dette er faktisk ikke et blivende sted for meg.

Nok syting for i dag - ha en alldeles strålende romjulstorsdag der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:trøst:

Kontorlandskap er noe dritt!!! :frustrert: Og slike tavler du snakker om er jo en ren stressfaktor!!! Enda mer :frustrert:

Jeg, derimot, har vel nok å gjøre i dag, og vi er bare to på jobb, så det er helt tyst i landskapet. Digg! :klappe: Men sliter litt med å motivere meg for å komme igang i dag, da... :sjenert: Tror jeg må ta en røyk (til)... ;)

Håper dagen din går grisefort, og at du får deg ny jobb i 2007. Høres ut som om du er veldig klar for det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You go, working girl..... ;) .

Men i morgen kan du være oppe lenge. Snart helg også for de hardt arbeidende.

*mobber*

Krysser fingre for at du får den andre jobben, for det kontorlandskapet høres ikke så veldig morsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge opp ja- i kveld er det serveringsjobb. Trodde det var lørdag da jeg sa til den jobben, og jeg rekker ikke å være der til kl18 som avtalt. Jeg er jo ikke hjemme før 17.30.

Får ringe damen og gi beskjed.

Datteren gikk ut i går, hun og en venninne skulle treffe en eller annen fyr som venninnen hadde blitt kjent med på nett. I Bærum, som bare er på andre siden av byen og vel så det.

Kom de noen gang hjem igjen? Neida, men hun ringte i dag morges og ville ha tlfnummer til broren sin. Ipod og mobil stjålet. Hun hadde ikke med sin mobil, men venninnens, og begge sine iPods. Hun fikk den til jul. Jeg er glad jeg ike kjøpte mobil til henne, da ville det vært den fjerde som forsvant på et drøyt halvår.

Vet ikke om jeg skal le eller grine av de to der - det siste jeg sa til dem var at de ikke skal stole på folk de ikke kjenner og at det kan bli dyrt å være naiv.

De lærte neppe noe denne gangen heller.

Nå er det kaffe... sitter jo på jobb, må vite - måtte bare få ut denne lille morgenfrustrasjonen.

Ha en fin dag, folkens.

*tusler ut og river av seg håret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rusler inn og setter badehette på mysan for å hindre akutt håravfall -eh- røsk*

Skjønner ikke åssen hun klarer å bli frastjålet en iPod??? Den har man da på seg eller i lomma. Mobiler kan jeg forstå, for dem legger man fra seg her og der og da kan de fort være vekk hvis det er en langfinger i nærheten, men en iPod?

*tasser vekk igjen og erkjenner at jeg er blitt gammel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rusler inn og setter badehette på mysan for å hindre akutt håravfall -eh- røsk*

Skjønner ikke åssen hun klarer å bli frastjålet en iPod??? Den har man da på seg eller i lomma. Mobiler kan jeg forstå, for dem legger man fra seg her og der og da kan de fort være vekk hvis det er en langfinger i nærheten, men en iPod?

*tasser vekk igjen og erkjenner at jeg er blitt gammel*

Samboeren min ble frastjålet lommebok, mobil og nøkler på vei hjem fra byen en gang. Han var riktignok ganske animert, men allikevel...

Han hadde alt i samme lomme på ytterjakka, da en fyr stoppet han og spurte om han kunne bomme en røyk. I det min samboer roter i den andre lomma etter lighter, græbber denne fyren hånda nedi lomma med alt det andre, og røsker med seg rubb og stubb. Folk er frekke! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*rusler inn og setter badehette på mysan for å hindre akutt håravfall -eh- røsk*

Skjønner ikke åssen hun klarer å bli frastjålet en iPod??? Den har man da på seg eller i lomma. Mobiler kan jeg forstå, for dem legger man fra seg her og der og da kan de fort være vekk hvis det er en langfinger i nærheten, men en iPod?

*tasser vekk igjen og erkjenner at jeg er blitt gammel*

Takker hjertelig for badehette.. som du vet har jo ikke verdens største hårmanke og ta av i utgangspunktet..

Liten kan sikkert klare å bli frastjålet trusa si om så, selv om hun er fullt påkledd utenpå..

Ellers ringer og ringer mobilen til venninnen, men ingen tar den, og det er jo litt merkelig hvis den er stjålet. Da pleier de jo vanligvis kvitte seg med simkortet og beholde telefonen, men det kan jo hende hun hadde fullt kontantkort på den, så de ringer med den til det er tomt...

Samboeren min ble frastjålet lommebok, mobil og nøkler på vei hjem fra byen en gang. Han var riktignok ganske animert, men allikevel...

Folk er frekke! :frustrert:

Animert kan muligens være et kodeord i denne sammenhengen.. animert i kombinasjon med fremmede mennesker når man selv er blond både utenpå og innvendig.. shit happens!

Jeg har avlyst jobbingen i kveld. Magen er i opprør og jeg lurer på om den ikke brygger opp til en omgang med rompa i do med bøtte i fanget.. det rumler og brummer nedi der, jeg er dotrengt hele tiden, bortsett fra når jeg setter meg på ringen, da går det brått over :ler: , og det HAR gått omgangssjuke på jobben her.

Det er ingen stor sak det som skal skje i kveld, og jeg har bedt vertinnens sønn om å ta et realt tak på kjøkkenet for moren sin, og det lovte han å gjøre. Kjekk mann, han har jobbet med meg på kjøkkenet der tidligere, en gang hun hadde jentelag, og han er driftig. Han tar nok i et tak. Jeg fikk ikke noe svar hos henne, så jeg måtte kontakte ham. Flaks at jeg husker hva han het.. eller, med det etternavnet er de jo bare tre stk og han er eneste hankjønn i telefonkatalogen, så jeg kunne ikke bommet så mye uansett.

Nu vel, jeg er spent på om ungen kommer hjem i kveld eller om hun plutselig er ute på tur igjen. Håper jo ikke det, og tror det egentlig ikke heller, men man vet jo liksom aldri med henne da. Det kan komme mye an på hvem de egentlig er/har vært hos.

En time til gå-hjem - det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avlyst jobbingen i kveld. Magen er i opprør og jeg lurer på om den ikke brygger opp til en omgang med rompa i do med bøtte i fanget..

Sikkert lurt å avlyse da, ja.

*iler til med bøtte, men håper du ikke trenger'n - og i allfall ikke før etter bussturen*

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Cata - jeg håper også at jeg ikke trenger den bøtta. Det finnes ikke den ting i min verden som er verre enn å sitte med hodet i en bøtte.. jeg tar heller en fødsel, for å si det sånn.

Nå skal jeg pakke sammen så jeg et klar til å løøøpe ut med en gang klokken slår 16.. i den grad den slår i det hele tatt. Ni minutter til - da får jeg kanskje bussen som skal være utenfor her ca tre minutter over. Kanskje - og da rekker jeg kanskje den som går fem over halv fra byen og videre. Så er jeg hjemme ca fem... den halvtimen har masse å si!!

Hjemme finner jeg sikkert en sovende Yme, for han hadde ikke lagt seg ennå da jeg gikk på jobb i morges. Jeg foreslo at han burde døgne for å få snudd døgnet, men vi får se. Det er ikke lett å døgne når man er helt alene og det er stille rundt en og man kjemper for å holde seg våken..

Vel, vel... da pakker jeg sammen. Nå er den :53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg rakk bussen, og jeg var hjemme kl 17.00

ganske deilig faktisk.

På rommet til Liten fant jeg to sovende "jentunger". Gudskjelov at de har kommet seg hjem, men jeg er ganske sur på dem. Er det mulig å være så umodne og ansvarsløse når man snart er 19?

Litens iPod lå i veska hennes, så den var ikke stjålet - hvordan det var med venninnens vet jeg ikke, jeg har ikke snakket med dem ennå...

Nå har jeg spist litt, og nå skal jeg lese litt og se på TV.

Bare ha en liten forumsrunde først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt "festfrøknene" hadde karret seg hjem og at iPod ikke var på vidvanke. Hvis nå bare magen her bestemt seg for å roe seg også, så blir det vel en bra kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli en veldig bra kveld,

om litt begynner Edvard Saksehånd. Den har jeg sett et par ganger før, men den må vi se igjen. Jeg eeeeeeeeelsker Johnny Depp..

Nå skal hun ut igjen, attenåringen i huset her. Døgnet hennes er helt totalt snudd opp ned, og jeg tror ikke jeg vil ha venninnen hennes overnattende her veldig mye oftere. Døgnet snudde tvert første natten og nå har hun sovet her i tre netter. Det er ikke holdbart. Jeg orker ikke å ha det sånn, folk som sover til middag liksom?? Niks! Da kan hun dra hjem og sove i sin egen seng borti veien her. Liten hadde grei døgnrytme hun, inntil for tre dager siden.

Klokka ni var de hjemme i morges, og stod opp litt ette at jeg kom hjem klokken fem. Hallo!!??

Og nå har den begynt..

hej så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...