Gå til innhold

BlaBlaBla...


mysan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er det med tenåringer?? Hvorfor skal de leve om natta og sove om dagen?De kan gjøre nøyaktig det samme - nemlig ikke en dritt - om dagen og kvelden som de gjør om natta, det er jo bare vas.

Nå er den nesten ett og hun sover.. det gjør Yme også, og han skulle døgne..

Jaja.. jeg skal snart hive på meg klær og gå ut i regnet, må ha kattemat og en kalkun og litt snadder til i morgen. Men jeg gleder meg ikke akkurat, det er møkkavær så det holder...

Først kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med tenåringer?? Hvorfor skal de leve om natta og sove om dagen?

Fordi det er deilig å være oppe når det er mørkt og stille. Leie film, spise godteri, skravle og ha det kos. Også blir man litt mer usynlig på et vis.

Jeg er et nattdyr. Jeg lever om natten, og våkner ikke før klokka nærmer seg ni-ti på kvelden, sånn inni meg altså. Men sove til klokka fem gjør jeg ikke, uansett hvor seint jeg er oppe.

Skal satse på å bli nattevakt et eller annet sted, jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det må være noe med hormoner - dette med ungdom og å snu døgnet. Tror de fleste av den rasen har det på samme måte.

Så du måtte også ut i regnet i dag. Jeg også, og jeg utsatte det lenge i håp om at det skulle bli litt mindre regn. Det ble det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle!!

Takk for det gamle, nå raser vi inn i 2007, og la oss håpe at det blir det beste året noensinne ja. Den er jeg med på!!

Jeg kjøpte halvannen kilo kalkunfilet i går, - alternativet var en hel kalkun på 6-7kg. DET gadd jeg ikke. Jeg hadde tenkt å kjøpe hel fugl, men mer i 3-4kgs klassen liksom. Men da nytter det vel ikke å komme dagen før nyttårsaften når de la ut kalkunene to dager tidligere. Jeg var der da de la dem ut, men lur som (ikke) var så tenkte jeg at jeg skulle vente - orket ikke drasse den med meg der og da.. Det hadde jo blitt mer enn én middag av en hel kalkun, men.. sånn ble det.

Eldstemann kommer til middag, og kanskje kjæresten også.

Så kommer et par venninner av Liten, men de får komme etter maten - de skal ordne seg her nemlig, før de skal ut å feire kvelden. Jeg vil IKKE ha dem her mens vi spiser. Det får være måte på gjestfrihet. Skal jeg ha dem fnisende til og fra badet mens vi spiser liksom? Tror ikke det - og hvor mye mat får Liten i seg hvs de er her? Nope...

Hva er det med mannfolk man finner på sånne finn-en-venn-sider?

Jeg HATER at de skal sende nusse og kose og klemmesmileys når de har snakket med meg i ti minutter. Hva faen liksom?? Snakke om ryggmassasje og puse med håret og... slutt!!!! Det er bare teit og virker utrolig desperat og nødent!!!

Jeg registrerte meg i forrigårs, og er i farta med å slette meg i dag. Klarer ikke sånt jeg. Har prøvd før også. Match.no eller hva det het. Varte ikke mange dagene der heller... herremin så mye rart det finnes der ute.

Nei, mysemor, sett i gang, du har ting å gjøre!! ÅÅÅj.. jeg har glemt å vekke Yme..

Ha en fin kveld - jeg er sikkert her inne i kveld også jeg, når ungene har gått ut og jeg bare sitter her med min Chardonay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTT ÅR!!

gallery_3997_8_2694.jpg

Helt nye, blanke ark. Fargestiftene ligger klare på bordet. Nå er det om å gjøre og bruke de skissene man har laget tidligere og fintegne. Prøve å ikke gjøre de samme gale strekene om igjen...

Kvelden i går var kjempekoselig. Eldstemann og kjæresten kom til middag, og satt her til bortimot kl 21.00 før de gikk videre. Litt senere gikk Yme, mens Liten og hennes venninne faktisk satt her til 23.30. Så jeg hadde selskap hele kvelden.

Jeg mistenker Liten for å ha drukket omtrent hele sin Hot'n Sweet alene, etter at de gikk herfra. Mens de satt her, drakk de et par flasker vin og et par rusbrus.

Tre-fire timer senere fikk jeg telefon fra en bekymret venninne som satt og passet på henne. Jeg hørte hun hylte og skrek i bakgrunnen, sinna som en tyrk (blir man det av å drikke "Tyrker" tro?), så jeg satt meg i min ødelagte og burde ha vært avskiltede bil og kjørte ned og hentet henne og fikk henne hjem og i seng. Der har hun spydd ned gulvet sitt, litt av dyna si og noe har også kommet i bøtta som jeg var inne med. I dag skal hun få vaske. Jeg har ikke tenkt å legge en finger borti det. Det er stort sett vin og tyrker tror jeg, det var ikke mye matbiter i herligheten... og hun skal værsågod få ringe sin venninne som satt hos henne til jeg kom, til tross for at alle andre hadde gått, så festen forsvant uten henne. Fant hun dem ikke igjen så vil jeg påstå at Liten ødela avslutningen på festen for henne. Ikke at man har noe vondt av å avslutte festen ved 3-tiden, men det er greit å kunne bestemme det selv.

Jeg er veldig glad for at hun har gode venner - jeg mener, så sinna som hun var så kunne hun bare ha gått fra henne... da tror jeg Liten hadde sovet ute i natt.

Ja, ja.. men alt i alt, så var det en fin kveld - få i seg for mye har vel alle og enhver opplevd fra tid til annen. Det kunne vært verre. Det kunne vært andre ting, da hadde jeg ikke fått henne med meg.

Hun har forresten kommet til et punkt nå hvor hun sier hun blir sliten når hun tenker på "vennene" sine nederst i Karl Johan, så jeg tror nok hun er ferdig med det nå. Jeg forventer fremdeles et tilbakefall eller to med tiden, men alt i alt så tror jeg rett og slett hun er over det sånn rent mentalt.

Jeg har bestilt en liten figurin til henne, en fugl Fønix. Jeg håper den kommer før hun reiser nedover igjen så hun kan ta den med seg. Jeg skal også finne historien om Fønix så hun får lese den så hun forstår symbolikken i figuren og kan relatere den til seg selv.

Snille Cata viste meg en superfin nettbutikk hvor de hadde masse fine mystiske ting; krystaller, kort, stener, feng shui saker (fønix er en av disse).. jeg elsker simpelthen sånt. Neste gang skal jeg bli heks så jeg kan bruke alt mulig sånt. I dette livet er jeg ikke sprituell nok. Jeg har jo ikke engang en magefølelse som virker :ler:

Nå er det stille i huset, kattene har kommet frem fra sine ymse skjulesteder, kaffekoppen er nesten tom - ikke er det mer i skapet heller - og det er Fivel i Ville vesten på tv.. som jeg jo igrunnen ikke ser på fordi jeg sitter her. Jeg elsker tegnefilmer, så jeg ser dem gjerne uten ungenes deltakelse. Senere i dag er det Ole Brum, og den skal jeg også se :ler: .

Egentlig burde jeg kanskje se litt på nyttårskonserten også, den bringer minner fra barndommen. Vi så alltid den hjemme, og jeg pleide å elske og se dans. Tror jeg skal gjøre et forsøk, om ikke annet så kan jeg få en dose klassisk musikk i ørene på den måten.

Nå skal jeg avslutte dette innlegget - jeg vet hvor traurig det kan være med altfor lange innlegg, det ender gjerne med at man bare skumleser dem, sånn er i hvert fall jeg.. men nå er jeg en litt utålmodig sjel da, som vil videre til det neste. Egentlig burde jeg kommet langt i livet med den utålmodigheten. Det er vel kanskje det at jeg blir litt for utålmodig kanskje - litt for lite utholdende.

Ingen ting er interessant og kan holde oå interessen min i mer enn fjorten dager... blir ikke suksess av sånt. Ett av mine nyttårsforsetter får være og endre litt på det der.

Gi meg et tupp når dere ser jeg er her inne for mye - det betyr nemlig at jeg ikke bruker tiden på ting som kanskje kunne gitt belønning i form av klingende mynt.

I samme nettbutikk har jeg forresten bestilt kinesiske klingende mynt - disse skal bidra til økt velstand - og jeg skal tro så hardt på det at det bare MÅ virke.

Nei, nå har jeg skrevet ørten linjer til, nå MÅ jeg slutte...

Måtte

2007 bli det beste året i manns minne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke noe om du skriver langt, mysan.

Du hadde en fin kveld i går, leser jeg. At Liten tok den litt langt ut, er vel kanskje en normal tenåringsgreie.

Jeg håper 2007 vil bringe deg mange gleder.

Godt nytt år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man på jobb igjen. Forholdsvis stille og greie tilstander i dag, men det tar seg garantert opp. Om ikke i dag, så i løpet av uken.

Jeg er helt av i ryggen, og sitter og kjenner på hvor mye jeg egentlig orker.. jeg går som en krøkke med bittesmå skritt, og det gjør bare vondt.

Jeg ser an - blir det verre, går jeg hjem.

Egentlig har ryggen kranglet siden for to-tre kvelder siden, da jeg satt sidelengs i lenestolen min en hel kveld og så på film. Det har ikke blitt sånn tidligere, men akkurat den kvelden ble det for meget for min stakkars rygg, og det ble ikke bedre av at Liten og jeg ikke gadd å re opp seng i stuen så vi delte hennes seng den natten. Hun breier seg så fælt hun lille ungen min. Hun er jo lang, og når man da krøller seg sammen så bruker man jo nesten hele sengebredden... jeg lå innerst ved veggen, og følte at jeg lå i oppoverbakke og gjorde meg så smal som mulig.

Dagen etter våknet jeg med en nakke som er så vond at det verker når jeg svelger, og altså denne ryggen.

I natt har jeg sovet alene, og ryggen kjentes grei nok ut da jeg stod opp i dag, men jeg måtte gå fort for å rekke bussen på terminalen, og da tror jeg kanskje det ble litt mye igjen, for nå er jeg ikke god. Det går greit når jeg sitter her, men... ja, ja.. gamle skrotter trenger sårt litt trening nå, dette går bare ikke lenger.

I dag har jeg printet ut masse stillingsannonser til Yme, nå må gutten komme seg ut i arbeid. Liten skal vel straks til huset i skogen og bli ferdig med utredningen sin. Akkurat nå føles det bortkastet, men man vet jo aldri med henne, så det er nok greit at hun får gjort det. Fortsetter det å gå bra nå så blir det neste egen leilighet på henne, botrening. Det tror jeg hun fikser glatt. Det hun kanskje trenger mer trening i, er å få seg en jobb og klare å komme seg opp om morningen og holde på den jobben, evt. skoleplass. Vaske klær og holde hus har hun ikke noen problemer med.

Nei, får jobbe litt vel - bare ta en tur på personlig og fortelle Yme at jeg leter etter jobber til ham. Så han vet det før jeg kommer hjem. Personlige meldinger er jo nesten like morsomme som sms på mobilen.

Heppp - ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper 2007 blir tidenes år!!! :tommelsmil:

Jeg var selv den som passet venninnene mine i den alderen Liten er i nå. En gang i blant er greit, men hadde et par venninner som alltid ble altfor dritings, kavet rundt, spøy, sovnet og raste. Da blir man faktisk lei til slutt...

Mitt punkt var nådd da en venninne for ørtende festen på rad skulle ta livet av seg. Denne gangen på samme måte som en kompis av meg gjorde det et år tidligere. Da ga jeg henne beskjed om at "Be my guest, det er aldri noe annet enn mas på deg uansett, så det er like greit" Så gikk jeg og la meg. Og jaggu meg var hun ikke i live dagen etter, gitt. De andre jentene syntes jeg var en ond og fæl person, da, som ikke tok meg av "stakkars Kari". Som om jeg ikke hadde gjort noe annet de siste par årene, liksom... :roll:

Pass på ryggen din! Er den like ille i morra så kommer du deg til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff da. Vonde rygger er ikke godt. Jeg er glad hver dag som går og ryggen min oppfører seg pent. Håper vondten slipper taket fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen er grei så lenge jeg ikke sitter for lenge. Heldigvis har vi pulter som kan heises så jeg kan jobbe stående. Jeg bør gjøre det litt oftere.

Liten har også en tendens til å være den som passer på de andre, hun har gjort mye rart men alkoholen har hun som regel grei kontroll på.

I jobben kan man treffe folk. Selv om de sitter på en annen kant av landet.

I går ringte en kar som trengte et årssett til kalenderen sin. Vi fikk det skikkelig morsomt over telefonen så i dag ringte han igjen. Ville ha mobilnummeret mitt, så det fikk han da... litt sprøtt, men moro. Han er gøy å snakke med. jeg aner ikke verken hvor gammel han er eller hvordan han ser ut, men det spiller jo ingen rolle heller. :ler:

Jeg er sulten som et dyr. Liten er på vei til butikken, og for å levere filmen vi leide i går, og s blir det mat...

Ellers ikke meget å melde - ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I jobben kan man treffe folk. Selv om de sitter på en annen kant av landet.

I går ringte en kar som trengte et årssett til kalenderen sin. Vi fikk det skikkelig morsomt over telefonen så i dag ringte han igjen. Ville ha mobilnummeret mitt, så det fikk han da... litt sprøtt, men moro. Han er gøy å snakke med. jeg aner ikke verken hvor gammel han er eller hvordan han ser ut, men det spiller jo ingen rolle heller.  :ler:

Så gøy! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ringte en kar som trengte et årssett til kalenderen sin. Vi fikk det skikkelig morsomt over telefonen så i dag ringte han igjen. Ville ha mobilnummeret mitt, så det fikk han da... litt sprøtt, men moro. Han er gøy å snakke med.

:digge: <------ *plystrer oppmuntrende og megetsigende* :sjarmor:

:ler:

Alltid morsomt med folk som man finner kjemien med, selv om det altså er i jobbsammenheng. Og han der hørtes jo skikkelig morsom ut. Liker folk som tør være litt "sprø", jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg har fått pakke, har du?

Steinsmykkene jeg bestilte kom i dag så nå har jeg knyttet lærreimer til den store gullmedalje. Hadde heldigvis et glassmykke som henger i lærreim sånn at jeg kunne se hvordan knutene skal være. De ble så fine så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...