Gå til innhold

BlaBlaBla...


mysan

Anbefalte innlegg

I dag har jeg kastet ut jula, -uten mysancoach. (Husker du i fjor ;) ?) Har også fått vasket og luftet så nå kan jeg puste igjen. Siden julebusken står foran verandadøra så blir det smått med lufting i juledagene. Savner lyset som juletreet gir, så må muligens ut og kjøpe en liten koselampe til den kroken.

Ser du ikke har vært på på noen dager, men regner med det betyr at PC er på utlån.

Ha en fortreffelig ny uke.

PS. Har du hørt noe om den jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært borte i helgen, med jobben. På kick off.

God mat, hyggelig opplegg.

Jeg har ikke fått pakken min ennå, med mindre det ligger en hentelapp i postkassen da, det er jo ikke umulig - der ligger det to dager med post antar jeg.

Cata har kjøpt seg litt smykketing - jeg har kjøpt meg noen figurer og en krystall som skal henge i vinduet og lage regnbuelys i stua..

I dag var jeg forresten innom apoteket i byen på vei hjem, og der selger de musikk, må vite - selvfølgelig. Så jeg kjøpte en cd som heter Fairy Tales. Deilig drømmemusikk...tenkte på Liten da jeg kjøpte den, hun kan trenge litt ro i hodet, selv om hun selv påstår at hun får roen av tranze og dance og sånt.. det går over min forstand, men hun sier så...

I kveld blir det tidlig seng. Ikke for at det ble så ekstremt sent i helgen, men når man er i seng ved ett-tiden i helgen og så må opp tidlig allikevel, så blir man jo litt trøtt. Jeg har sovet en times tid i stolen her, men jeg skal nok legge meg i grei tid ja.

Ikke masse på hjertet akkurat nå, så jeg lister meg bare ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Hu!

----------

Jeg har slett arbeidsmoral. Jeg skulker i dag. Det betyr ikke annet enn at jeg mistrives mer og mer på jobben. Jeg kan ikke huske å ha mistrivdes noe sted før, bortsett fra der hvor jeg hadde et kort vikariat for noen år siden, i Drøbak - men der var forholdene ekstreme, og hun som lagde arbeidslivet pyton for alle og enhver den gangen, personalansvarlig og alt hva hun var, har nå fått sparken - så det var ikke bare meg...

Jeg liker kollegene mine der jeg jobber nå, men jeg hater arbeidssituasjonen.

Ikke har jeg hørt noe mer fra den jobben jeg søkte på i desember heller, og siden den jobben er ledig fra 1. februar så antar jeg at jeg ikke hører noe heller.

Det var vel ikke meningen da - jeg får ta en titt på finn og se hva jeg finner.

Nå sitter jeg og ser på God morgen Norge - jeg elsker å være hjemme og se på det programmet. Det er morgenkos for meg. Sammen med kaffe.

Huset sover. Jeg skal vekke Liten snart. Hun har ordnet seg en avtale med et behandlingssted inne i byen i dag. Nå har det gått veldig bra med henne veldig lenge, men hun hadde et lite fall nå i helgen igjen mens jeg var borte.

Fallene hennes er livsfarlige, de har en tendens til å ende opp på legevakten, så takket være at folk rundt henne er våkne nok til å få henne dit, så har det gått bra. Hva skjer hvis hun er sammen med folk som tar den like mye ut som hun selv? Da varer hun ikke lenge. Det skremmer henne like mye som det skremmer meg.

Jeg snakket med henne på tlf fra legevakten nå i helgen, og hun gråt og var vettskremt over seg selv. Til de grader at pleierne faktisk tok seg av henne på en positiv måte, og lot henne sove der til søndag morgen, for deretter å hjelpe henne så hun fikk en drosje som kunne kjøre henne hjem. De til og med spurte om hun var helt sikker på at hun ikke ville hoppe av bilen inne i sentrum igjen, for i så fal kunne de godt kjøre henne hjem selv, faktisk.

Sånn har de ikke behandlet henne tidligere når hun har vært der - da har det mer vært: dette er ikke noen varmestue, nå har vi reddet livet ditt, kom deg ut!

Ja, ja... men det går bra nå, og hun er veldig innstilt på at ruskarrieren egentlig er over. Det er bare et par andre ting hun må få å plass i hodet sitt for at hun skal kunne klare å gjøre det fullt ut.

(Herremin nå må disse neglene klippes, jeg bommer på tastene i ett sett...)

Nå skal jeg lage meg et par skiver tror jeg, og så kanskje trene en liten halvtime (det frister ikke, men bilringen har kommet tilbake) og så dusje og kle på meg, og så skal jula ut. I hvert fall mesteparten av den, treet og nissene om ikke annet.

Ha en fin mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å mistrives på jobben er så pyton!!!

Nå vet ikke jeg hva du har jobbet med oppigjennom, men hva med å kontakte vikarbyrå? Jobber selv gjennom det, og får fast ansettelse så snart alt det formelle er ordnet. Samme med Tott her på jobb (jeg er Knoll :ler: ) - hun har ingen utdanning, men begynte som midlertidig ansatt som sekretær i mars. Har ettervhert fått mer spennende oppgaver, og fast jobb fra 1. januar.

Vikarbyråene ser ikke så mye på formell utdanning, men på erfaringen din, og det er enkelt å mase seg inn på intervju hos dem. Da blir du silet allerede, og dersom de liker det de ser og hører, vil de selge deg og din inn i jobber, og du slipper å konkurrere med 50 andre om å komme inn på intervju.

Supert at Liten ble så godt tatt vare på, og at hun skjønner at nå er det slutt. Har aldri drevet med stoff selv, men har hatt opptil flere kjærester på kjøret (i en periode ble jeg bare tiltrukket av disse "slabbedaskene". Han ene sprakk da han var i militæret på den ytterste nøgne ø, og jeg - 19 år - måtte ordne opp for han. Finne institusjon å få han inn på (han hadde vært til avrusning på en institusjon før, og de tok i mot han på dagen), ringe befalet hans og forklare situasjonen, og dra 100 mil for å hente han og bringe han på institusjonen. Var så absolutt verdt det, selv om det ble slutt på hans neste sprekk (jeg orket ikke mer). Han var på kjøret fra han var 14-15 og til han var 22. Nå har han fullført utdanning, stiftet familie og fast jobb. For etter den siste sprekken, da jeg ikke orket mer, brøt han tvert med rusmiljøet. Det var knalltøft og skummelt, for det var de eneste vennene han hadde i Oslo. Men siden han også studerte, begynte han å engasjere seg i aktiviteter på faget sitt, og det reddet han nok. For han hadde ikke klart å bryte med sine gamle venner om det medførte at han ble ensom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarbyråer er en bra ting ja, jeg har fått jobb gjennom dem flere ganger jeg. Kanskje jeg like gjerne skal ta en telefon å melde meg igjen.

Jeg har vært litt flink i dag. Jeg har fått julen ned i kjelleren. Det tok litt tid, men nå er jeg ferdig. Jeg har ikke fått vasket, for det er tomt for grønnsåpe. Kjøper i morgen og fullfører jobben.

Jeg er overrasket over at det ikke føles tommere her uten juletre og nisser enn det faktisk gjør. Det føles nemlig ikke tomt i det hele tatt. Men jeg har jo selvfølgelig annen pynt som viker til jul og som får komme frem igjen etterpå, så det er vel noe med det. Jeg har igrunnen fyllt godt opp igjen.

I vinduskarmen står to store, flotte amaryllis i blomst, ved siden av en orkide jeg fikk av min svigerinne i romjulen. Pyntepusene har kommet frem og de står også i vinduskarmen sammen med tre telysholdere og borddekorasjonen min som jeg kjøpte i høst. Vinduskarmen er definitivt full av stæsj.

Jeg har også vasket juleduker og nå skal jeg straks sende dem en omgang i trommelen så er de klare til neste gang.

Liten sover og sover. Hun la seg samtidig med meg i går, og har sovet hele natten. Stod opp ved ett-tiden i dag, og har flyttet seg til sofaen, og der sover hun videre. Hun var våken og spiste noen vafler for litt siden, men nå sover hun igjen.

Grunnen er lavendel.

Jeg ga henne en bomullsdott med lavendel da hun la seg i går, og med så mye innvendig stress og mas som hun har, så gikk hun rett i gulvet og der er hun.

Det samme skjedde med meg da jeg luktet på lavendel første gang for noen år siden. Jeg var i koma i tre døgn etterpå. Så aromaterapi har noe for seg, - lavendel er maks avslappende. Trøtt selv også jeg, og tar meg rett og slett en tredagers nå. Det koker på jobben, men jeg orker ikke å ha dårlig samvittighet for det en gang. Jeg er bare trøtt og gørr av hele stedet. (og full av lavendel, jeg også).

Kjapp forumsrunde så må jeg gjøre noe med kjøkkenet.. oppvaskmaskinen er alltid full av rene kopper og glass. Alltid!

Og dermed blir benken full av sånt som ikke er rent. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy skamme...råder skulkesyken? :fy_fy:

Kjapp forumsrunde så må jeg gjøre noe med kjøkkenet.. oppvaskmaskinen er alltid full av rene kopper og glass. Alltid!

Og dermed blir benken full av sånt som ikke er rent.  :sur:

:klø: Noen må ha forsømt seg. De burde absolutt finne opp selvtømmende oppvaskmaskin. Min lider også av det der syndromet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som finner opp en slik innretning vil bli rik. Håper noen finner det opp raskt.

Ikke bra med jobb du ikke trives i mysan. Man kan bli dårlig av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy skamme...råder skulkesyken? :fy_fy:

:klø: Noen må ha forsømt seg. De burde absolutt finne opp selvtømmende oppvaskmaskin. Min lider også av det der syndromet.

Jeg orker ikke å skamme meg engang, jeg mistrives for mye... :forvirret:

Det er nesten så jeg gruer meg til å dra hver morgen, det som er positivt er kollegene, men dem snakker man jo bare med på bussen til og fra, resten av dagen har vi ikke tid til annet enn å smile i forbifarten.

Den som finner opp en slik innretning vil bli rik. Håper noen finner det opp raskt.

Helt klart, og den dagen menn får hovedansvaret for hus og heim, så kommer den :ler:

Ikke bra med jobb du ikke trives i mysan. Man kan bli dårlig av det.

Ja, man kan det. Det er jo stadig snakk om at man må få de ansatte til å trives for å få ned sykefraværet. Det er ikke tull det.

Jeg er hjemme i dag også. I dag skal jeg handle litt, her er det jo tomt etter helgen til tross for at ungene fikk seks hundre kroner å handle for før jeg dro på fredag :sur: . Jeg skulle klart å få mer mat i skapet for den summen der. :frustrert:

Og da må jeg altså kjøpe grønnsåpe så jeg får vasket gulvene også. I Litens fravær og med bare Yme hjemme, som er totalt døgnvill, så tror jeg kattene kan ha hatt noen flytende uhell inne. Jeg ser dem ikke, men det lukter liksom ikke helt friskt her.

Doen til kattene har stått ute på verandaen, og da er de jo avhengig av at noen åner døren for dem så de kommer ut. Yme sitter på PC'n når han er våken og den står på hans rom, og døren ut er jo i stua. Ikke føler han spesielt mye ansvar for de dyrene heller, og det er greit nok. Han sa ifra fra dag én da vi fikk Pus.

Jeg har spist frokost i dag. To skiver ristet grovbrød med smøreost. Jeg må komme inn i gode spisevaner igjen, det har gått helt på halv tolv siden i sommer da jeg begynte å jobbe.

Ikke noe frokost, lunsj først klokken 12, og nå strekker den seg ofte til halv ett før jeg har tid til å gå og spise. Det setter ned forbrenningen så enormt, og jeg føler snart ikke sult lenger i det hele tatt. Og kiloene er på full fart tilbake.

Jeg var jo nesten kvitt hele bilringen min for pokker. Ok, jeg var kvitt rompa også ( :sur: ), men den skulle jeg klart å trene på plass igjen.

Om ikke altfor lenge skal jeg kle på meg og komme meg i butikken, og så får vi se om det kanskje finnes energi til en liten treningsrunde i dag.. ikke at det frister, men... Jeg tror simpelthen jeg MÅ.

Ha en fantastisk dag da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet mitt er fullt av høydepunkter og spennende opplevelser som jeg kan fylle dagboken min med, derfor er jeg nå inne for andre gang på to timer.

Jepp - dagens høydepunkt: Jeg har shinet kjøkkenet. Jeg har tømt oppvaskmaskinen, fyllt den på nytt, og nå står den og går. Jeg har vasket for hånd de fine vinglassene mine, etter at det ene løsnet fra stetten i jula.. tinnstett med pålimt klokke/glass. Nå tør jeg ikke ta dem i maskinen lenger.

Jeg har vasket alle tre stekepannene som stod der brukt og ekle. Yuk - energinivået mitt har faktisk vært så lavt i det siste at det har hopet seg opp med alt som ikke går i maskinen. Over daaaaaaaaaaager!

Jeg har vasket benken og vasken, den skinner nesten og nå tror jeg at jeg skal begynne å lese på de Fly-lady mailene jeg får igjen, så jeg kan få litt ordning och reda i heimen.

Nå er det egentlig lunsjtid ser jeg, så jeg tar meg et par skiver mens jeg ser på Dr. Phil og så fyker jeg i butikken. Dusjen er unnagjort, så jeg trenger bare å hive meg i et par jeans så er jeg uteklar.

Ah, hvor deilig det er å være hjemmeværende.

*kjære hjelpere, la meg få bli økonomisk uavhengig, så jeg kan få tid til å nyte livet*

(I dag skal jeg hente pakken min, Cata, med de tre gudene og de kinesiske myntene. Og Fønixen som Liten skal få).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! :klappe:

Også syns jeg du bør få litt mer sving på han derre Yme, altså. Hører du, Yme? Nå er du stor gutt og mora di er ikke tjeneren din! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du har vært! :klappe:

Også syns jeg du bør få litt mer sving på han derre Yme, altså. Hører du, Yme? Nå er du stor gutt og mora di er ikke tjeneren din! :fy_fy:

Ja, veldig flink. Jeg bar så armene mine nå rekker meg til anklene omtrent da jeg var i butikken.

Ellers er ikke Yme så aller verst når det kommer til å hjelpe mamman sin, men han må få et hint om at jeg trenger det, for han tenker ikke så ofte på det selv. Dog hender det at jeg kommer hjem til ferdig mat, og det hender han tar oppvaskmaskinen helt av seg selv, så helt borte er han ikke. Men litt å lære har han fremdeles.

Nå skal jeg gå å lage middag, selv om begge dovendyrene fremdeles ikke har stått opp. Makan til sovegriser!!?? Yme sov fra midnatt til tre og var lys våken da jeg stod opp kl ni. Ved ti-tiden sovnet han og sover fremdeles. Jeg har vært innom ham et par ganger i løpet av dagen, men antakelig er han så i underskudd på surstoff at hjernen har gått i koma. Kanskje jeg skal sette opp vinduet hans?

Og hun lille sov hele dagen i går, selv om hun faktisk stod opp... så hun har sikkert vært våken hele natten. Vel, vel - det spiller ingen rolle for meg om de snur døgnet på hue, jeg lager middag nå uansett. For MIN skyld, jeg skal jo inn i gode matvaner igjen, må vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis hyggeligere å spise middag sammen med noen, men dersom det innebærer middag på ukristelige tider, spiser jeg også heller alene. Kos deg med maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden - det var imponerende.

Dovendyrene dine klarer sikkert å lage seg mat selv når de våkner. Jeg satt i hvert fall foten ned temmelig kjapt for fullpensjon til alle døgnets tider da mine håpefulle bodde hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liten våknet da middagen var ferdig så jeg slapp å spise alene.

Og hva mer? Jeg har trent!! Jeg har tråkket en halvtime på stepperen min, har jeg!! :klappe:

Og så har jeg bestemt meg for å ringe legen i morgen, og få en halv sykemelding i et par ukers tid, så jeg kan begynne litt senere og slutte litt tidligere, og på den måten bygge opp kondisen min igjen med å trene, sånn at jeg er godt i gang igjen når sykemeldingen er over igjen. Det er jo ikke normalt å måtte sove hele lørdagen, allikevel være totalt uten overskudd både lørdag og søndag etter en arbeidsuke? Jeg får jo gjort absolutt null her hjemme pga de lange dagene og min elendige kondis. Vel fikk vi kondisprisen på kick offet, men det var nok ikke min fortjeneste.

Nu er det konebytte, og så vil Liten ha maskinen igjen, og hvem er jeg til å nekte barnet mitt noe? :forvirret::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov jeg lenge.

Jeg spiste Kellogs K med melk i går kveld, og det resulterte, som så mange ganger før, i infernalske magesmerter mesteparten av natten. Tidligere har det pleid å gå over med en paracet og ibux, men ikke i natt.

Derfor orket jeg ikke stå opp før jeg ble vekket av flyalarm klokken 12.

Og dermed gikk resten av dagen i do. Når jeg sover så lenge, så er dagen ødelagt. Ikke en dritt har jeg gjort i dag. Og jeg gremmes.

Men ikveld blir det ikke noe melkeinntak, og forhåpentligvis en god natts søvn, slik at jeg kommer meg tidlig opp igjen i morgen.

Ha en koselig kveld, og god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kellogs K med appelsinjuice funker fint!

Får selv eksem av "ubehandlet" melk i større menger, og hadde i en periode dilla på Kellogs K. Da med appelsinjuice. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...