Gå til innhold

BlaBlaBla...


mysan

Anbefalte innlegg

Appelsinjuice? Hmm.. det må vel prøves da, men jeg klarer ikke å forestille meg at det skal være veldig godt. Men, jeg vet ikke før jeg har prøvd..

Ingen vonde maver i natt - holdt meg unna melka i går kveld. Og bør vel helst bare fortsette med det.

I dag er den store støvsuge- og vaskedagen. Det er så kattebefengt her nå at jeg får mark. Jeg skulle virkelig ønske at jeg bare hadde Kattepus, og ingen andre. Jeg skulle ikke påtatt meg ansvaret for naboens pus, som resulterte i unger som jeg beholdt to av. Det var innmari teit.

Ikke er det bare-bare å få dem omplassert heller, og jeg vet jo ikke om jeg ønsker å kvitte meg med dem engang. De er jo så søte da. De har sine personligheter og hører jo liksom til her. Akk - men de irriterer meg også grenseløst til tider. Og særlig med tanke på hår og den forbaskede kattedoen.

Jeg klarte å stå opp i grei tid i dag, men har ikke spist frokost. Bare drukket en kopp kaffe. Det gir ikke mye energi, så jeg bør kanskje gjøre noe med saken.

Og så MÅ jeg ringe legen i dag. Egenmeldingsperioden gikk ut i går, og jeg har ikke det minste lyst til å gå på jobb på en lang stund. Æsj, jeg tror nesten jeg hater den jobben, og jeg pleier ikke mistrives så lenge kollegene er ok. Det gjør jeg her. Men det er vel rett og slett det at hele arbeidssituasjonen og oppsettet i kontorlandskapet ikke gjør det mulig å ha det sosialt i det hele tatt i arbeidstiden. Jeg mener ikke at man skal sitte rundt og slarve i arbeidstiden, men det hadde vært ok og hatt det såpass at man kunne ta en kaffepause i løpet av dagen, sammen med en kollega. Sånn som vi har det så får vi ikke lov å ta pauser sammen. Og Uglemamma går rundt og maser om å hente ned telefoner i ett kjør. Sånn orker jeg ikke å ha det - jeg føler meg som en unge som overvåkes av læreren. Den følelsen du har under eksamen eller en prøve, hvor læreren sitter og følger med på at ingen ikke jukser. Sånn er det på jobben hos meg.

Nei, lage meg litt mat da. Ha en fin dag, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, ringte legen og fikk beskjed om at jeg måtte ringe legevakten, for hos fastlegen var det bare ikke et smutthull å putte meg i.

Så jeg ringte legevakten, hvor damen som tok telefonen synes det var unødvendig av legesenteret hvor jeg hører til å gjøre det på den måten. Så hun tok saken i egne hender, og nå har jeg time der jeg ringte først, altså hos mitt eget legesenter og halvannen time. Enda de var sååå fullbooket i dag...

Jeg skal sørge for å få tatt noen blodprøver mens jeg er der, sjekke jernlagere og andre mineraler og vitaminer. Det er ikke normalt å bli så sliten fordi om man har lang arbeidsvei vel? Jeg har jo ikke overskudd til å gjøre det minste utenom jobben. Huset flyter. I helgene er jeg jo utslått. Nå fikk jeg ryddet ut jula på tirsdag.. eller var det mandag kanskje? Men da hadde jeg jo sovet lenge. I går hadde jeg ikke energi til noe, og i dag kommer kanskje energien mens jeg går opp til legesenteret. Klokkeslettet sier meg nemlig at jeg må gå, det passer ikke med buss. Det er noe dritt og ikke ha bilen i orden.

Jeg får hive meg rundt da, få i meg frokost og komme meg i klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har jeg vært hos legen. Tok blodprøver i bøtter og spann og fikk ny time den 29 for oppfølging og evt gjennomgang av prøvene.

Mens jeg satt der kjente jeg at jeg ble slitnere og slitnere, og det å komme seg hjem derfra igjen var et ork. Heldigvis gikk det en buss så jeg slapp å gå. Det er fem holdeplasser og det tar tjuefem minutter å gå. Jeg gikk opp, men hadde ikke maktet ned igjen tror jeg.

Måtte innom butikken også, og veien derfra og hjem ble nesten et lite mareritt.

Jeg trodde jeg var skulkesyk jeg, men jeg tror igrunnen at jeg er rett og slett brukt opp.

Sykemeldt ut neste uke. Jeg får bruke tiden godt til å spise riktig, trimme så mye jeg orker, og håpe at det bedrer seg. Må kjøpe meg noen multivitaminer også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje du rett og slett er utbrent? Arbeidssituasjonen din virker middels talt ikke ideell, og man blir fortere tom når man ikke trives, ikke får utfordringer, føler at ingen setter pris på det man gjør og i tillegg ikke har mulighet til å avreagere med kollegaer i pauser...

Ta vare på deg selv, mysan! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mysan, du er vår store helt

du ordner opp når som helst

Vi digger deg, du er ikke prippen

noen KG-damer er jo helt på vippen

Mysan, du har gjort en god jobb med Yme

selv om han kan vise mangel på kotyme

Du er både snill og grei

og med tiden blir han nok som deg

Mysan, vi vet ikke hvor gammel du ble

men du er jævlig kul for det

Jeg synes du er ordentlig grei

Donnie hilser og sier hei

Mysan, vi gratulerer med dagen

håper ikke kaken la seg på magen

Frekk og freidig kan du være

Vi bukker og neier til din ære

Gratulerer med dagen alt for sent!

:blomst:

Hilsen Hu og DD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu i Svingen! :klem::klem::klem: For et rasende herlig dikt!!! Tusen tusen takk - du er knuppen!!

Smygel - joda, tanken har streifet meg, men jeg tror ikke det er så ille. I dag har jeg endelig fått støvsuget og vasket her, så det ser ut som det bor folk her igjen, og ikke ble jeg sliten av det heller, som jeg vanligvis gjør. Det var faktisk bare koselig å holde på, og jeg er ikke en som koser meg med husarbeide for å si det sånn :ler:

Niomi - rett og slett utbrent ja, jeg lurer litt på det. Ikke jobben i seg selv som har dratt den så langt kanskje, men en kombinasjon med at jeg liksom aldri helt har kunnet slappet av i forhold til Liten, og også eldstemann? Nå er begge rolige og har det ganske greit, og da klapper jeg sammen...? Men som sagt; bra energi i dag.

Bettie - jeg ba om sykemelding. Hun holdt på å sende meg ut med et skjema for blodprøver og ikke noe annet, så jeg ba henne sykemelde meg ut neste uke. Kanskje det er tanken på den sykemeldingen som har gitt meg energien tilbake?

Jeg har trent en halvtimes tid igjen i dag også, til det verket i leggene. Det tar nok noen dager før jeg klarer en time på stepperen igjen uten problemer. I dag gikk det tjuefem minutter, da kjentes leggene ut som tømmerstokker.

Nå har Liten reist :grine: . Det er tomt her. Men hun var glad og lykkelig og hadde ikke noe i mot å dra, men så er han jo verdens bamse han som hun skal være hos også da. Jeg vil låne bilen til moderen og reise og besøke dem snart. Han er en lettvint, laidback, hyggelig fyr... og jeg lurer på om han er skytte... han tenker som meg merket jeg på den korte stunden han var her. Synd han er opptatt... ;)

Kattepus hadde et merkelig raid her i dag - jeg trodde han hadde fått i seg ett eller annet og kom til å dø.

Vi satt her i formiddag, Liten på PC'n og jeg stod på stepperen og så på Dr.Phil. Plutselig hører vi det verste rabalderet fra kjøkkenet. Det er vi forsåvidt vant til, med fire katter som plutselig jager hverandre, men denne gangen var det Pus som var rabiat helt alene.

Han løp på ben som så ut som om de ikke virket. Rett i veggen på den ene siden av entreen, og så rett i veggen på andre siden, veltet over på ryggen og ålte seg bortover som en gal... for så å sjangle inn under stuebordet, og der lå han med de verste pupillene og klorte seg fast i teppet. Pusten hans gikk kjempefort, og når de andre kattene prøvde å snuse på ham, så trakk han seg bare unna..

Og så slappet han gradvis av,og innen jeg var ferdig i dusjen og påkledd, så var han helt seg selv igjen. Merkelig greie - hadde det vært sommeren ville jeg trodd han var stukket av veps, men nå - midt på vinteren? Og ingen av de andre var sånn som han. Så jeg har trukket konklusjonen at ett eller annet har skremt vannet av ham et øyeblikk. Stakkars pusekatt...

I dag kjøpte jeg meg tre kubbelys til skåla jeg fikk av Liten til jul, et terracottafarget, et oransje, og et kobberfarget. Terracottalyset var litt høyere enn de to andre, men samme fabrikat som det oransje.

Nå har det smeltet utover hele skåla omtrent og er like lavt som de to andre, som begge brenner rent og ryddig. Merkelig greie, og veldig irriterende. Det er ikke morsomt med stearin som smelter utover gullfarget sand, er det vel? Det spiser jo opp sanda.

Nei, nå blir det rart og ikke ha Liten her.. hun har jo vært hjemme i nesten sju uker, og det har bare vært kos. Lite tilbakefall i helgen som tidligere nevnt, men det gikk jo helt fint allikevel. Hun forsvant ikke å ble borte, og var hjemme før meg på søndag allikevel. Vi har jo bare hatt det kos hele tiden, og jeg har lagt på meg tre kilo tror jeg.. mye donuts og sjokolade :ler:

Jeg sendte med henne de tre siste donutsene nå da hun dro. Her skal det trenes og slankes - no more sugar!!

Nu er det tid for en liten forumrunde, og så er det bare tv tror jeg.

Ha en hyggelig fredagskveld, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med det lengste innlegget i historien av internett mysan!

Nå ble jeg så sliten at jeg faktisk kanskje får sove!

Jeg hater Yme nå, han har lurt meg inn i den samme døgnrytmen som han hater! Og siden han er ditt avkom så vil jo det indirekte si at du har påført meg hat!

Du planla dette fra første stund du, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske vanlig å klappe sammen når man først får tid til å sette seg ned og trekke pusten... :klem:

Selv var jeg nok på vei til en full knock-out i høst. Jobbet sinnsykt mye overtid, trente masse og var sosial. Så kom juleferien. Og jeg gikk rett i kjelleren. Var melankolsk, sur og nesten på gråten i hele julen, til og med under pakkeutdelinga! Så årets nyttårsforsett er å jobbe 37,5 timer per uke Samt å bli kvitt ringen med julepølse som har sneket seg på de siste ukene...

Fint at det går så bra med barna nå. Nyt sykemeldinga maksimalt, og kos deg masse på stepper'n! :ler: Jeg skal på årets første aerobic-trening på mandag, og jeg frykter at det kommer til å bli ekstremt vondt... :ler:

Endret av niomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du ba om sykemelding. Du trenger sikkert en pause nå.

Og at du er sliter er ikke så rart. Tror du treffer spikeren på hodet når du legger sammen de påkjenningene du har hatt over lang tid, ville noen og en hver klappet sammen.

Stakkars pusekatt. Skremte katter er rare. Godt at pusen kom seg igjen

Ønsker deg en riktig god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med det lengste innlegget i historien av internett mysan!

hah - dette var da bare småtterier. Spør damene som frekventerer bøkene mine, så skal du høre; jeg er dronningen av alt for lange innlegg!

Innmari koselig at du stikker innom boka mi forresten. Det er mer enn han slasken av en sønn jeg har, gjør. ;)

Hvordan har han klart å ødelegge døgnrytmen din da, Boyah-gutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Überstolt av meg selv - jeg har vært ute og gått en drøy time, og min nye skritteller sier at jeg har gått 8856 skritt. Det er ikke dårlig, og det sier innmari mye om den forrige telleren min, som gjerne ikke klarte å telle mer enn drøyt to tusen skritt på en sånn tur. Hermed deklamerer jeg: Nordic Fitness sine skrittellere er bare humbug og tull. De er ikke fintfølende nok til å telle alle skrittene.

Nå er jeg fryktelig sulten, litt svimmel og jeg fryser på ørene til tross for ullue.

Da jeg gikk ut hadde jeg vondt i ryggen. Det ble gradvis bedre mens jeg gikk, men kom tilbake da jeg måtte opp en litt småbratt bakke, så nå er det like vondt. ja, ja - jeg får gå en runde som ikke omfatter bratte stigninger neste gang.

MAT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Nemlig.

*mitt traskometer trasker lenger enn ditt, så* ;)

Eller kanskje ikke. Har en mistanke om at jeg ikke kommer til å slå dine 8000oghvadetnåvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går en drøy time og ikke daffer avgårde i spasertempo, så gjør du vel det?

Nå har Yme og Boyah sittet her og skulle se på film. Filmen så ut til å være av det slaget jeg ikke gidder å bruke tid på, og jeg fikk tydeligvis rett. Boyah sovnet etter ti minutter og Yme flyttet seg inn på rommet sitt til PC'n igjen.

Alt dette var jeg totalt uvitende om der jeg satt inne i sengen på Liten sitt rom og leste bok, hørte på deilig eventyrmusikk og frøs (rommet hennes er iskaldt året rundt, og sikringene mine tåler ikke varme inne hos henne).

Det med sikringer og Liten er en merkelig ting. I julen, eller før jul rettere sagt, mens jeg var på jobb, klarte hun å vaske og tromle klær en hel dag og brukte både vaskemaskin og tørketrommel samtidig. Jeg har aldri turt å prøve det, fordi jeg har vært sikker på at da vil sikringen gå.

Og egentlig har jeg nok rett, for jeg prøvde for et par dager siden og utføre samme stunt - ti minutter gikk det, så røyk sikringen.

Hun har også hatt på varme på rommet sitt i jula uten problemer, men hvis jeg prøver så går sikringen.. :sinnatagg:

Jeg fant frem "Stormens tid" av Ken Follett - det er sikkert femten år siden jeg leste de bøkene sist, så det var på tide. Han skriver utrolig bra, den mannen,og jeg liker historier fra middelalderen, så akkurat de to der er midt i blinken for meg.

Nå begynner den "Den fabelaktige Amélie fra Montmartre", og den er det også lenge siden jeg har sett, så det gleder jeg meg til.

Sov godt folkens!! (Eller hva dere nå har tenkt å gjøre fremover)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...