monja Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #11961 Skrevet 5. mars 2007 Mannen er dratt på veimøte - det er veikomiteen på øya som har tromlet sammen til møte. De er ikke fornøyde med spregningsarbeidet til Mesta, ei heller med fartsskiltingen. Mesta kommer og for å få til en fornuftig diskusjon. Jeg og smurfen skal bake brownies.
Midnattsol Skrevet 5. mars 2007 #11962 Skrevet 5. mars 2007 Ouff, ikke nevn brownies, da. *vil ha* Leste først vinmøte, ikke veimøte. hehe
monja Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11965 Skrevet 6. mars 2007 Jeg er kvalm idag. Og har hodepine. Sitter til svigermor og venter på mannen som er til legen. Håper han er ferdig snart. Når vi kommer hjem skal vi ut i finværet og grille pølser.
monja Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11966 Skrevet 6. mars 2007 Ble ikke mye pølsegrilling nei. Det blåser fælt her nå så vi avventer og ser hvordan det er i morgen.
monja Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11967 Skrevet 6. mars 2007 Mannen har tatt med seg smurfen til bassenget på skolen her. Det er åpent for bading en dag i uka. Det blir godt for dem det. De skal være sammen med et vennepar med en sønn på 2,5 år.
monja Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11968 Skrevet 6. mars 2007 Jeg skal bake brød i leiregryte idag. Blir spennende å se hvordan det blir.
Midnattsol Skrevet 6. mars 2007 #11969 Skrevet 6. mars 2007 I leirgryte? Hm, spennende det hørtes ut.
monja Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11970 Skrevet 6. mars 2007 Havrebrød 2 dl havregryn 1/2 dl sirup 50 gram margarin 1 ts salt 4 dl kokende vann 25 gram gjær + 1/2 dl lunkent vann 10 dl hvetemel Bland havregryn, sirup, margarin og salt i en bakebolle. Hell på vannet og la det bli fingervarmt. Rør gjæren ut i det lunkne vannet og ha den i havregrynsblandingen. Tilsett melet og dekk bollen med plast. La deigen heve i 2 timer i romtemperatur. Legg gryten i kaldt vann. Pensle gryten og lokket med olje og legg deigen i gryta. Prikk den med en gaffel. Pensle brødet og strø på havre etc. Legg på lokket og sett gryta på rist på nederste rille i komfyren, som stilles på 200 grader. La gryten stå i ca 70 minutter. Hvelv brødet og la det bli kaldt under klede Grovbrød i leirgryte 5 dl kokende vann 1 pk tørrgjær 2 dl havregryn 0,5 dl linfrø 0,5 dl sesamfrø 0,5 dl solsikkekjerner 1 ss sirup 1 ts salt 5 dl hvetemel 2 dl sammalt hvete grovt 2 dl sammalt rug grovt 1 dl sammalt hvete fint 50 gram margarin Bland alle kornsortene, margarin, salt og sirup i en bolle og hell det kokende vannet over. La det avkjøle til ca 40 grader bland i gjær og tilsett melet litt etter litt. Deretter er framgangsmåten som på havrebrødet over
monja Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11971 Skrevet 6. mars 2007 Da er gryta satt inn i kald ovn og brødet skal nå steke i 70 minutter. Spent på hvordan det blir.
monja Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11972 Skrevet 6. mars 2007 Brødet har stått i ovnen i 75 minutter, men tåler nok enda litt mer steking. Spennende å se resultatet.
monja Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #11974 Skrevet 7. mars 2007 God morgen!!!!! Her våkna vi i 8 tiden. Spist deilig nybakt brød. Skal ut i akebakken til lunsjtid. Ta med pølser og kakao.
Cilla Skrevet 7. mars 2007 #11975 Skrevet 7. mars 2007 Brødet såg kjempegodt ut, men blir nok svære skiver av det!
Midnattsol Skrevet 7. mars 2007 #11976 Skrevet 7. mars 2007 Det så supergodt ut. Inspirert av deg skal jeg bake brød i dag tenkte jeg. Ikke så fancy som det her da, det får komme senere i min brødbakerkarriere. Men monja...sisten?!!! Baaaaah!!! Gidder ikke.
monja Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #11979 Skrevet 8. mars 2007 God morgen! Idag har jammen Torstein stått opp på feil side av senga tror jeg. Han har vært grinete hele morgenen, og skal ikke ha noe. Han skulle kun ha tåteflaske som han fikk øye på i skapet. Han har jo ikke brukt flaske på leeeeenge. Mannen sa at månen skulle få den og etter en liten kamp med hovedpersonen var det OK Så nå er flaska vekk og alt har roa seg litt. Idag er det sol fra skyfri himmel, vi skal besøke gudmora til smurfen og sønnen hennes som er 6 uker eldre enn smurf.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå