Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi fikk forresten pakke i posten idag :hoppe:

Eller Torstein da. Førsommerpakke fra Kverula :hjerte:

Trepuslespill med lyd. Snakk om innertier.....Han har holdt på med det hele tiden før han la seg.

Tuuuusen takk vennen :kyss:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott gave det der! :tommel:

Gratulerer så mye til monjamannen på etterskudd! :blomst:

Skrevet

Så koselig med pakke fra "Tante" Kverula. :)

Har du det fint?

Skrevet

Jeg har det veldig fint for tiden. Koser meg masse med ferie i det nydelige været. Men så er det jo den der evindelige veden da. Vi har stablet ca 3 favn nå, men det er fortsatt nesten like mye igjen som skal kappes, klyves og stables *dåne* Uansett, det er sikkert deilig når vinteren kommer da. Og jeg skal ikke til med den aktiviteten til neste år kan jeg garantere med en gang.

Jeg ser at jeg kanskje ikke har vært så aktiv i denne, eller noen andres, dagbøker i det siste :flau: Men jeg må nok skylde på det herlige sommerværet. Kommer sterkere tilbake når det begynner å regne :ler:

Den 19 mai vil gubben ha meg med på kino :hjerte:

Det er det lenge siden vi har gjort det. Da er det DaVinci koden som har premiere. Jeg gleder meg som en unge. Boka er jo dødsbra, så jeg har stooooore forventninger til den for å si det sånn.

I morgen skal jeg sende mannen på helsekosten å kjøpe sambucol. Nå skal jammen smurfen på hestekur her. Og etter det vanker det 1 ts pr dag. Kom over en anbefaling i Foreldre & Barn idag, og det er verdt å prøve det. Kan jo ha god effekt på han og.

Smurfen har forresten slutta med stellebord :sjarmor:

Nå har han blitt stor gutt og trør oppi bleia selv.

Skrevet

Fy fader, mygga har kommet - og den er svær :overrasket:

Bomma på Finnmark kanskje? :ler2:

Skrevet

Kan jo ikke sitte inne i det fine været.. Ferie og sol er til for å NYTES :Nikke:

Håper du har en fin uke :klem:

Skrevet

Jeg er sliten etter en urolig natt :Gjesp:

Det har vært skrik og hyl hele natta gjennom, ca hver time fra klokka 23 i går kveld. Mannen sover enda til tross for at han skal på jobb klokka 7, men han er litt varm han og, så kanskje han ikke føler seg helt i form? Må nesten inn å spørre i fall han har sovnet av.

Skrevet

Måtte vekke Torstein klokka halv 9. Bleia var helt sprengfull, og klærne, sengetøyet, puta (heldigvis ikke dyna) og gutten var gjennomvåte av tiss og svette. Så det var bare å få av det - og prise seg lykkelig for tisselaken og tynn overmadrass.

Han har spist Tom & Jerry kjeks til frokost (3 stk), fått litt Bricanyl og drukket litt Biola :ler: Skulle nok hatt sånn frokost hver dag.

Han har bare 38,5 i feber idag, og virker i god form. Har sittet en stund og sett på vaskemaskina som går rundt og rundt og rundt og rundt *svimmel* og lekt en hel del. Men han er jo rasende fordi han ikke får ut å leke :sur: Det er jo det morsomste i verden.

Nå er han i seng for dagens første dupp - med en dose sambucol active defense kids innabords. Mannen var snill og kom hjem med det i pausen. Håper det har god virkning på han, for i mange tilfeller skal man kunne merke forbedring alt etter 1 - 3 timer *håpe, håpe*

Skrevet

Fikk MMS med Kverulas mage :hjerte:

Nett liten gravidmage må jeg si. Kjempespennende.

Nå skal jeg slenge noen klær inn i tørketrommelen (har ikke tid til å tørke ute) og gå ut å klyve ved (bombe).

:vinke:

Skrevet

Hva koster Sambucol? Hvordan er smaken på det? Skal det bare taes når sykdommen er brutt ut? Eller kan det taes forebyggende?

Skrevet

Sambucol kosta 159 kr for 120 ml. Under sykdom er anbefalt dosering 10 - 20 ml pr dag, men det kan tas som kosttilskudd 1 ts (5 ml) pr dag. Jeg har ikke smakt det, men mannen mente at det ikke smakte så ille. Vi blander det i Biola blåbær vi da.

Skrevet (endret)

:hoppe: Smurfen er 20 mnd idag :hoppe:

Endret av monja
Skrevet

Nå skal jeg ute å grave i hagen litt. Skal få orden på et bed vi har innmed et lite fjell her.

Skrevet

Jeg har gått inn igjen. Når jeg ikke klarer å takle litt motgang uten å bli rasende er det på tide å ta det med ro. Jeg fikk fullstendig klikk ute i sted (uten at jeg egentlig vet hvorfor), og dermed var tilhengeren full på null komma niks. Og jeg fikk rydda bedre plass i garasjen :sjarmor:

Men det var ikke noe festlig for mannen som fikk all kjeften. Tidligere idag klikka jeg på mamma og - men det var fortjent altså. Helvete, hun kan være skikkelig stygg i kjeften noen ganger :grine:

Skrevet
Jeg har gått inn igjen. Når jeg ikke klarer å takle litt motgang uten å bli rasende er det på tide å ta det med ro. Jeg fikk fullstendig klikk ute i sted (uten at jeg egentlig vet hvorfor), og dermed var tilhengeren full på null komma niks. Og jeg fikk rydda bedre plass i garasjen :sjarmor:

Men det var ikke noe festlig for mannen som fikk all kjeften. Tidligere idag klikka jeg på mamma og - men det var fortjent altså. Helvete, hun kan være skikkelig stygg i kjeften noen ganger :grine:

:troest: uff da..... :klem:

Skrevet

Torstein får sambucol (3 ts pr dag) og jeg synes han er bedre idag. Men han hoster fælt da. Mye mer enn tidligere. Men han fikk da sove noen timer. Mannen er og hjemme med feber og de samme symptomene idag. Dakar :troest:

Både mann og barn er ute en snartur nå. Torstein sto ved ytterdøra og grein så sårt, og siden han er feberfri fikk han på seg godt med klær og gå ut en tur. Løp rett bort til huska og der sitter han :ler:

Han drikker en del saft når han er ute, men mat vil han ikke ha enda.

Mannen setter sammen grillen så det blir grillings her idag :hoppe:

Selv skal jeg slenge meg rundt og fikse opp et par bed idag. Nå skal rosebuskene vekk *poff* Har kjøpt med 4x50 liter jord (skal kjøpe 5 sekker til på fredag) så nå skal jeg kose meg :sjarmor:

:hoppe: Bunadskoene til Torstein kom fram før 17. mai :hoppe:

Skrevet

Morsomt å se de skjemaene, har alltid trodd Ida var så lett, men på disse skjemaene er hun litt over grønnstreken på vekt, og på den øverste svarte på lengde. :sjarmor:

Ha en fin dag med grilling og hele pakka!

Skrevet

Torstein har fortsatt 39 i feber, men han har spist nesten en eske rosiner, et par skjeer yoghurt, to osteskiver og litt vannmelon :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...