monja Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #5401 Skrevet 25. oktober 2005 Løvskiver med Mozzarella (4 porsjoner) 8 sk. biff av ytrefilet storfe (tynne skiver á ca 50 g) 1 ts hot beauty spice 1 ts salt 2 stk. mozzarella Slik gjør du: 1. Bland sammen alle ingredienser til salsaen (se oppskrift under). La det stå og trekke mens du lager resten. 2. Krydre kjøttet, og stek det pent brunt på begge sider i stekepannen, ca. 1/2 minutt på hver side. 3. Skjær mozzarella i skiver. 4. Anrett kjøtt og mozzarella lagvis med salsa mellom lagene. Server med godt og spennende brød. PSST: Prøv gjerne å krydre kjøttet med andre sterke kryddersorter, som f.eks. peppermix.
monja Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #5402 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg forventer IKKE snø i oktober, i hvertfall! Men I NATT har den kommet, og faktisk ligger den der enda! (og jeg må ut og kjøre på sommerdekk... Hvis du ser en liten, grønn golf på nyhetene, som ligger i veikanten i Fredrikstadtraktene, så er det kanskje meg ) ← Skal se godt etter på nyhetene, men jeg håper jo virkelig at du ikke havner i grøfta da. Vil jo ikke det. God kjøretur - og kjør forsiktig
-TeddyToria- Skrevet 25. oktober 2005 #5403 Skrevet 25. oktober 2005 Nam! Det så ut til å være en fantastisk oppskrift! Kanskje jeg "stjeler" den og prøver! Ha en kjempefin dag!
Gjest Rognebær Skrevet 25. oktober 2005 #5404 Skrevet 25. oktober 2005 Hei monja! Ville bare si takk for koselig hilsen i dagboka mi. Jeg husker deg fra da dere drev og planla bryllup (samtidig med oss?) og jeg hang mye på bryllupsforumet, (under et helt annet navn) og senere da dere ventet på Torstein. Morsomt med sånne gamle travere som deg! Håper du får en fin tirsdagsettermiddag.
monja Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #5405 Skrevet 25. oktober 2005 Ble ikke noen av disse oppskriftene til middag idag. Men mannen lagde kjempegod middag: Blomkål og broccoligrateng med smårettskinke I morgen skal jeg lage grønnsaksuppe. Det blir godt det. Har akkurat kost meg med nyhetene på TVNorge og TV2. Flirer godt ja Og så har vi vaska badet. Iallefall gulvet. Skal ta resten, inkl stellebordet, når stumpen har lagt seg. Ta tenker jeg resten av huset får en shining. Det vil si, mannen må nok ta de tyngste takene.
monja Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #5406 Skrevet 25. oktober 2005 Så koselig at du er her, Rognebær. Og at du har vært her hele tiden. 2003 og 2004 ble begivenhetsrike år for meg med bryllup og baby, så jeg lurer nesten på hva jeg skal fylle 2005 med. Nåja, vi får satse på ny baby i 2006 eller 2007 da Skal uansett bli spennende å følge din voksende mage.
Cilla Skrevet 25. oktober 2005 #5407 Skrevet 25. oktober 2005 ÅÅÅååå for en kokebok dette var da....blir helt og plutselig veldig sulten....
monja Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #5408 Skrevet 26. oktober 2005 God morgen!!!! Ikke bare du som blir sulten, Cilla Tidlig på'n idag. Koser meg med Judging Amy fra i går - jada, jeg la meg klokka 21 - og stillhet. Mann og barn skal opp i 7 tiden og da er det på jobb og i barnehage for dem. Jeg blir med jeg og, for det skal jobbes på strømnettet her ute fra klokka 10 og i 5 timer, så jeg orker ikke å sitte her uten strøm i 5 timer Så det blir vel en tur innom jobben, en tur til mamma eller noe sånt tenker jeg. Sistnevnte har iallefall bredbånd
monja Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #5409 Skrevet 26. oktober 2005 Bredbånd - som å komme til himmelen Iallefall for meg som er vant med ISDN Tror vi må ringe og purre på dusteleverandøren her oppe jeg . Tenk bare på alle pengene vi sparer på bredbånd. Jeg som bruker 1000 kr mnd på internett Jeg er hjemme til mamma og pappa og nyter å sitte på nett
monja Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #5410 Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Venter på søskenbarnet mitt som er hjelpepleierelev og skal på praksis på sykehuset her. Bor litt langt unna meg, så det skal blo kos å se henne igjen. Skal være her i 3 uker (bor til svigersene sine da) og det blir moro. Hun får etterhvert nedover sønnen sin på snart 9 mnd og Endret 26. oktober 2005 av monja
Fibonacci Skrevet 26. oktober 2005 #5411 Skrevet 26. oktober 2005 Hei hei! Ønsker deg en fin dag med søskenbarnet ditt!
monja Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #5412 Skrevet 26. oktober 2005 Idag gikk Torstein 7 skritt uten støtte
monja Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #5413 Skrevet 26. oktober 2005 Og så prøvde han en tur til og klarte 3 - 4 skritt da og. Gjett om mamma'n er stolt
søndagsengel? Skrevet 26. oktober 2005 #5414 Skrevet 26. oktober 2005 Idag gikk Torstein 7 skritt uten støtte ←
Siam Skrevet 26. oktober 2005 #5415 Skrevet 26. oktober 2005 Flinke Torstein!!! Kan skjønne at du er stolt, ja. Jeg er stolt som en hane (høne?) fordi Oliver klarte å snu seg fra ryggen til magen i dag. Jammen mye moro med disse barna! Jeg hadde nok mast litt for å få bredbånd hadde jeg vært deg, jeg kan ikke tenke meg et liv uten. Ha en riktig så fin kveld.
Gjest Naturelle Skrevet 26. oktober 2005 #5416 Skrevet 26. oktober 2005 for Torstein! Nå blir det enda mer action i Monjaheimen. Ha en fin kveld!
monja Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #5417 Skrevet 27. oktober 2005 Julegavelista for jula 2005! Mamma og pappa: Fotokalender + ? Svigermor: Fotokalender + gavekort Svigerfar og kona hans: Fotokalender + flaske rødvin Lillebror: Svigerinne L: Svigerinne F: Flaske rødvin Torstein: Ole Brum bamse + overmadrass Fetter TA (3 år): 3 gensre + morgenkåpe Tremenning OM (10 mnd): Body Tremenning CB (1 år): Bøker Fetter H (5 mnd): Body Kusine A (5 mnd): body Kusine SS (2 år): babydukke Kompis T (1 år): Lekebrannbil Kompis M (9 mnd): body Kompis M (7 mnd): body Kompis H (1 år): Bøker Venninne K (3 år): "Magisk speil" Venninne R (2 år): Bøker "Hemmelig bursdagsvenn på NM": ? Kverula: Kan ikke skrive det her da Midnattsol: Kan ikke skrive det heller her Venninne B: Massasjesett for overkropp og bein Venninne A: Massasjesett for overkropp og bein Vennepar JC + E: Rødvin Det som er merket grønt er kjøpt og betalt!
Midnattsol Skrevet 27. oktober 2005 #5418 Skrevet 27. oktober 2005 Ok, nå ble jeg jo ikke nysgjerrig!! Så utrolig flott at han har begynt å ta noen skritt alene. Nå er det ikke lenge før han løper rundt i stua som en tornado. Morsomt!
monja Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #5419 Skrevet 27. oktober 2005 Ok, nå ble jeg jo ikke nysgjerrig!! ← Nå er det tid for middag - hjemmelaget grønnsaksuppe
-TeddyToria- Skrevet 27. oktober 2005 #5420 Skrevet 27. oktober 2005 Bredbånd - som å komme til himmelen Iallefall for meg som er vant med ISDN Tror vi må ringe og purre på dusteleverandøren her oppe jeg . Tenk bare på alle pengene vi sparer på bredbånd. Jeg som bruker 1000 kr mnd på internett Jeg er hjemme til mamma og pappa og nyter å sitte på nett ← Jo takk, I know the feeling...fra å bare ha analog, til å ha ISDN, og nå ADSL - det kan jo bare ikke sammenlignes! En ny verden! Og SÅÅÅ kjekt for en nettavhengig som meg! Skal si det er julegavelister rundt forbi, må vel snart trå til og lage en selv! Synes tiden går så fort jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå