Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man skal i allefall ikke si at det er mangel på drama i denne dagboken!!

:klem:

Malou

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble ikke noen operasjon idag Steinen er 0,1 mm for liten :roll:

Jeg har vært på sykehuset siden klokka 9 idag, og klokka 12, etter mange røntgenundersøkelser, ultralyd, blodprøver og urinprøver - og en vurdering av legen - kom de fram til at neida, han kan dra hjem han gitt. Må tåle litt smerte sa legen :overrasket: Istedet fikk han en resept på Voltaren 50 mg stikkpiller og Ketogan stikkpiller (som han skal ta om Voltarenen ikke funker). Og 3 timer etter utskrivelsen fikk han et nytt kraftig anfall. Han måtte rett på Ketogan da gitt. Stakkars.....jeg synes så synd på han :troest:

I natt skal jeg :sove: før klokka 22 :Gjesp:

Skrevet

0,1 mm for liten faktisk. :roll:

Natta vennen, håper dere får sove godt alle sammen. :klem:

Skrevet

01, mm for liten!!?

Men da gjør det sikkert ikke vondt i det hele tatt! Nei da!! :klaske:

Sov godt! (forhåpentligvis)

Malou

Skrevet

Stakkars mannen din da...!! :troest:

Det er så tåpelig til tider, 0,1 mm da!! :overrasket: At det går an!! :roll:

Innom med en god helg- :klem:

:vinke:

Skrevet (endret)

Herregud at det går an! :kjempesinna:

"Får tåle litt smerte" liksom...

Hallooo???

All sympati til mannen din - sender over en blomst jeg :dagens-rose:

Endret av La Traviata
Skrevet

Tusen takk for omtanken jenter. Neida, med 0,1 mm mindre enn "grensa" gjør det sikkert ikke vondt. Det er nok en økonomisk fortjeneste for sykehuset som ligger til grunn tenker jeg. Heia helseNorge :klaske:

Endelig helg :hoppe:

Mannen har stekt laks med poteter, grønnsaker og en rømmeklatt til middag :sikle: Lenge siden vi har hatt laks til middag så det var snadder. Skikkelig fredagskos.

I morgen skal vil på besøk til ei venninne på Kvam (utenfor Steinkjer). Skal hilse på henne og hennes 4 mnd gamle sønn. Regner med at gubben hennes er på elgjakt så han ser vi vel ikke :ler:

Skrevet (endret)

Idag ble jeg tissa på :overrasket: Midt i ansiktet faktisk :sjokk:

Smurfen var litt uten bleie idag, for det liker han så godt. Da jeg skulle smette på han EasyUp bleien fikk jeg mannen til å holde han opp sånn at det skulle bli enklere. Akkurat da han løfta han opp - jeg satt på gulvet - kom det en velretta stråle midt i fjeset på meg :sjokk: Da vi satte han på gulvet mens vi ordna dusjen tissa han igjen og prøvde å fanget tisset sitt med hånda. Så ikveld er vi nydusja både smurfen og jeg :ler2:

Endret av monja
Skrevet

Idag sto vi opp klokka halv 7. Da var det en liten en som var i full vigør. Skulle ikke sove han nei - enkelt for han å si siden han sover igjen nå.

Vi skal snart begynne å røre på oss. Drar vel hjemmefra i 9 - 10 tiden. Da setter vi nesen mot Steinkjer og litt shopping. Før vi drar til Kvam på besøk. Blir koselig. Håper bare smurfen oppfører seg eksemplarisk. Han er ikke så flink til det når det er snakk om lengre bilturer - blir ca 1 time denne da. Og så en halvtime til etter shoppingen.

Skrevet

Home, sweet home!

For en travel dag. Først en og en halv time i bil før vi kom til Steinkjer. Så litt labbing på butikkene. Kjøpte en Mikk-Line vinterdress til Torstein knallbillig. Fikk den for 299 - nedsatt fra 699 :sjarmor: Og en ullbukse/ullongs. Det var liksom det jen handla da.

Så dro vi på besøk til venninna mi. Skikkelig sjarmør han sønnen hennes. Og så nydelige brune øyne :hjerte: Blitt 4 1/2 mnd nå så tiden flyr virkelig. Var sikkert der et par timer før vi kjørte hjem igjen.

Så var vi til mamma og pappa fra 17.30 til 20.30. Pappa er jo i sitt ess når han får være bestefar med stor B. Han duller og ordner med Torstein. Mamma sier han duller like mye med han som han gjorde med meg og lillebroren min tilsammen da vi var små :ler2:

Jeg var og innom på jobben og brukte 10 minutter der - får betalt for 90 minutter da :sjarmor:

Da vi kom hjem ringte svigerfar. Farmora til mannen min er innlagt på sykehuset med blodpropp i en fot. Hun skal opereres i kveld, men legene kunne ikke love at det gikk bra og at hun overlever. Delvis fordi hun for en uke siden ble innlegt med hjertesvikt og etter det er blitt veldig svak, delvis på grunn av alderen. Hun er godt over 90 år nå. Men de hadde fått beskjed om at sykehuset kom til å ringe om hun ikke klarte seg. Om alt gikk bra fikk de ringe selv etter 2 - 3 timer. Vi har enda ikke hørt noe, men nå vet vi jo ikke når operasjonen startet da. Vet hun ble innlagt i 20 tiden så det er vel nærliggende å tro at hun ble operert fra 21 tiden eller så? Huff, det skal vel alltid være noe å :tristbla:

Skrevet (endret)

I natt sov vi i samme seng for første gang på lenge. Gubben sover som regel inne på smurfen sitt rom siden jeg snorker sånn (men det er jo bare noe han sier da :sjarmor: ), men i natt skulle han altså sove sammen med meg. JEG snorker? Pøh, det er jammen meg HAN som snorker :Gjesp: så nå vurderer jeg å sende han rett tilbake. Men stakkars smurfen som må høre på den turinga hele natta :troest:

Vi har ikke hørt noe om farmora til mannen enda, så det gikk sikkert bra da.

Planer for dagen: Gå en tur, vaske klær, vaske hus sånn generellt.

Endret av monja
Gjest Naturelle
Skrevet

:ler: Snorking er et tema her i huset oxo...jeg kan IKKE forstå at jeg snorker ihvertfall...nekter å tro det faktisk! :ler:

Håper operasjonen til Mannen's Farmor gikk bra, dere har vel hatt nok for en laaang stund fremover nå!

:klem:

Skrevet

Vi ringte på svigerfar i morges og han kunne fortelle at svigerfarmor hadde to operasjoner i går kveld/natt. Først for å fjerne blodproppen (og det hørtes ut som om det en stund var fare for at foten måtte amputeres) og så måtte de operere igjen fordi hun hadde fått blødninger fra den forrige operasjonen som ikke ville stoppe.

Han hadde uansett besøkt henne på oppvåkningen i dag og hun var blek men fattet. Hadde det etter forholdene ikke så verst. Så nå håper vi på det beste, men hun har mer eller mindre gitt opp livet så det er ikke så enkelt for familien hennes å holde seg positive.

Skrevet

Snakka med svigerfar igjen. Svigerfarmor har hatt hjerneblødning i kveld :tristbla: Når skal den stakkars damen få fred? Huff, jeg synes så synd på henne. Og på familien hennes.

Vi var også til svigerinna mi en tur i ettermiddag. Torstein elsker å leke med sønnen hennes på snart tre. Der var svigermor og så gubben benytta sjansen til å vise dem en del av utvalget til Cacas. Om noen vil bestille former fra Cacas til homepartypris så ta kontakt med meg. Vi fikser den ;) De har jo så utrolig mye fint.

Skal snart legge meg nå, for jeg skal tidlig opp i morgen. Begynner på jobb klokka 05.15, så jeg må kjøre hjemmefra klokka 04.30. Skal i tillegg ha opplæring på en vikar klokka 15.30. Puh, det blir en lang dag.

Nå skal jeg titte litt på Åndenes Makt på TVNorge.

Skrevet

Hei vennen min! :klem:

Uff, det er stritt i monjaheimen for tiden ser jeg...med nyresteinen til mannen og farmoren hans... :troest:

Ja, da har jeg vært i monjaland da. Det er litt synd at tiden ikke strekker til sånn at vi kunne truffet hverandre når jeg først er i omegn. Tenkte på deg da vi var i nærheten - og så lå vi jo på et av de hotellene du tipsa oss om den natta da. ;)

På hjemturen i morgen blir det nok heller ikke tid til noen stopp hos deg dessverre...vi skal kjøre 70 mil i morra, så vi kommer bare til å stoppe for en matbit og bensin.

Men nå, når jeg først har tatt denne turen, så skal du ikke se bort i fra at det blir tur en annen gang også - og da skal jeg legge inn monjaland i programmet! :Nikke:

Norge er et vakkert land - jeg visste jo det fra før, men jeg trodde ikke det var SÅ vakkert! :hjerte:

Ha en god dag! :klem:

Skrevet

En haug av klemmer og gode tanker

er sendt i retning Namsos :klem:

Pst..Ble du like skremt som meg av Åndenes Makt? :sjokkbla:

Skrevet (endret)

Huffameg, så mye som skjer hos dere for tiden! Håper det går bedre med svigerfarmor tross alt. Det skal ikke være lett å bli gammel...

Sender en haug klemmer og god bedringstanker!

:klem: :klem: :klem::troest::blomst:

Endret av La Traviata
Skrevet

:klem::klem::klem:

Sender deg masse klemmer og varme tanker. Det er visst aldri sånn at det bare er en negativ ting man må hanskes med. Alt dukker liksom opp samtidig.

Håper svigerfarmoren din blir bedre snart og at steinen vokser den 0,1 millmeteren som må til slik at mannen din slipper smertene.

HelseNorge er så firkanta av og til at det er en skam :frustrert:

Har du funnet ut noe mer rundt graviditetsteorien din da? Hmmmmmm?

Må jo mase. Når ikke jeg har mulighet til å få noen for øyeblikket, syns jeg alle andre burde produsere som kaniner. Da er det nok småttiser til at jeg kan låne innimellom :ler:

Skrevet

Hei

Hvordan går det med dere :klem:

Blir helt :sinna: når jeg leste om mannen din og de 0.1 som manglet :overrasket:

Snakk om firkanta Helse-Norge....

Håper dere har hatt en fin dag likevel... :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...