Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fine bilder av sjarmtrollet ditt Monja! :hjerte:

Har du strikka det settet selv? Stilig!

Spennende med planlegging av nestemann... ;)

Tenker dere på å begynne å prøve? Masse lykke til i så fall!

Ha en fin søndag Monjafamilien! :klem:

Skrevet

Strikka selv? Nei, er du gal.... :ler: Det er min snille svigermor som har strikket dette. Han fikk det i 1 års gave fra henne. Knallfint.

Vi tenkte ikke å begynne å prøve på nummer to enda nei. Ikke før på nyåret iallefall. Så får vi se da.....

Skrevet

Denne uka skal jeg faktisk være vikar. Har du hørt sånt. Men det blir deilig å komme på andre steder, og sammen med andre folk enn dem jeg vanligvis ser da. Ser fram til det. Dessuten er det på steder jeg jobba for 3 år siden så kundene våre er jo glade for å se meg igjen. Og det er hyggelig å se dem igjen.

Skrevet

Nå er det på tide å logge av tror jeg. Skal se "Slankekrigen" og "Åndenes Makt" på TVNorge før jeg finner senga.

:klem:

Skrevet

For en nydelig liten smurf dere har :) Og veldig fine klær! Skal huske på dem når spiren min blir litt større :)

Skrevet

Jeg kjører rundt på slitte sommerdekk jeg. Selv om det neppe blir ordentlig vinter her på en stund ennå, så tror jeg det begynner å bli på tide å få kjøpt de helårsdekkene. I følge sambo var det tross alt is på bilruta i går tidlig!!

Jeg synes høstbildene av Torstein var fine jeg. Kan godt tenke meg at det ikke er så lett å få han til å sitte stille når du skal ta bilder, men på den måten blir de jo enda mer "ekte" også, hvis du skjønner hva jeg mener...

Ha en god høstmandag!

Malou

Skrevet

Utrolig bra, monja. :ler: Tusen hjertelig takk for bursdagsgave. Hvordan visste du at jeg trengte iskremskje?? Sto senest i går og nesten ødela en vanlig skje og tenkte at nå mååå jeg får kjøpt noe annet. Denne her var jo helt knall!

Og de sokkene måtte jeg bare ta på med en gang. *vifte med tærne*

Snille dere. :kyss:

Skrevet

Jeg vet det meste, Middis ;):ler:

Glad den kom godt med. Så kan du kose deg med is mens du vifter med tærne :ler2:

Skrevet

Heisann!

En liten snartur innom favoritt-monjaen min! :klem:

Håper det står bra til med dere! Flotte bilder av Torstein - og en kjempefint strikket sett, så heldig dere er som har noen som strikker til han! :)

Ha en fin dag!

Skrevet

Long time - no see....

Endelig er en ny arbeidsuke ferdig. Blir liksom ikke tid til noe utenom synes jeg. Men ikke for det, vi har da hatt noen sosiale kvelder denne uka og. Bare så synd det ikke blir tid til KG :sur: Jeg har dessuten vært ekstremt trøtt, kvalm og var på lukter denne uka.... :klø: Akkurat som da jeg var gravid sist - men så kom tanta i går kveld så da var det utelukket. Det er sikkert noe som går :ler:

Og så har jeg brutt et av prinsippene mine. Jeg har drukket Dahls herlige, brune, julebrus :nisse: FØR 1. desember.... :overrasket::fy_fy: Klarte rett og slett ikke å stå imot.

I natt har det vært frost igjen. Faktisk andre frostnatta etter sommeren. Men nå må vi bare legge om til vinterdekk, så jeg sendte akkurat mannen ut. Kjørte hjem fra jobb i 23 tiden i går og det var temmelig spennende å kjøre på sommerdekk da ja. Enda da hadde det ikke rukket å fryse til skikkelig. Huff, det blir vel vinter i år og da :tristbla:

Denne uka har jeg jobbet som vikar sammen med henne jeg jobba fast med for noen år tilbake. Herlig å komme tilbake på de gamle kjente plassene vi hadde før. Så mange som huska meg og syntes det var flott å se meg igjen. Blir jo nsten rørt jeg. Utrolig hyggelig uke. Bortsett fra at en som jobber der har gjort endel tilnærmelser til meg denne uka. Han var sånn da jeg jobba der fast og, men da takla jeg det godt. Tror jeg er ute av trening på den. Huff, det var litt ekkelt syntes jeg :forvirret: Trodde jo han hadde "glemt" meg nå da - på den måten der altså. Noen vil kanskje huske han som "aprilspøken" jeg refererte til for en del år tilbake.

Skrevet

Nå "koser" vi oss med hyllesten til Melodi Grand Prix. Herregud så mye rart :roll: Må jo le da :ler2:

Idag var vi først til svigermor, så til mamma og pappa. Hos sistnevnte fikk vi middag - oksesteik med rosenkål, blomkål og mandelpoteter. Skikkelig nam. Torstein spiste middag med liv og lyst han ja :sikle:

Skrevet

Oppskrift kopiert fra Cillas dagbok :sikle:

Tacopai

Paideig:

4 dl hvetemel

50 g smør

2 ts bakepulver

2 krm salt

1,5 dl melk

Fyll:

4-500 g kjøttdeig

1 pose tacokryddermix

1 løk

1 dl vann

2 hakkede tomater

Krem:

1 boks Creme Fraiche

2 ss majones

2 krm pepper

1 presset hvitløksfedd

Ost

Sett ovnen på 200 grader.

Bland mel, bakepulver, salt. Tilsett det kalde smøret,

og bland til deigen blir smulete.

Tilsett melken og bland til smidig deig.

Trykk den ut i smurt paiform.

Skrell og hakk løken, stek så kjøttdeigen sammen med løken.

Tilsett kryddermix og vann. Småkokes i 10 min.

Fordel fyllet utover paideigen, og legg de hakkede tomatene over.

Bland ingrediensene til kremen og hell den over kjøttdeigen og tomatene.

Strø over revet ost, og stek midt i ovnen i 20-30 min.

Server med salat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...