monja Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #5381 Skrevet 23. oktober 2005 Endelig sover smurfen. Han har vært våken siden 8 i morges og det merkes. Men han har kutta ned på duppene selv nå. Sover kanskje 1 1/2 time hver dag. Det er merkbart mindre, og han er merkbart mer sutrete. Ja ja, sikkert en overgangsperiode. Gubben snorker og porker på sofan han da. Ikke like sjarmerende
monja Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #5382 Skrevet 23. oktober 2005 Har vært på jobben en tur. Tok ca 10 minutter, men vi fikk da lufta oss en tur. Første kjøreturen på snø. Gikk fint det altså. Men jeg liker ikke helt at det har kommet snø jeg da. Kunne fint venta til 1. desember. Så jeg gruer meg litt til i morgen tidlig. Nå ser vi på "Slankekrigen" og stapper innpå popcorn Mannen skal ut å legge om dekk til meg nå i kveld. Sånn går det når han utsetter det Da får han kave litt i mørket.
monja Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter #5385 Skrevet 23. oktober 2005 Nå skal jeg ta kvelden. Forhåpentligvis får jeg tid til å titte innom før neste helg. Om ikke..... Ha en flott uke!!!
monja Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #5386 Skrevet 24. oktober 2005 Sykmeldt Har hatt vondter i albuen min en stund, og idag fikk jeg akuttime til legen min. Etter jobb da, selv om jeg nesten ikke klarte å jobbe noe særlig. Det har blitt bare verre og verre, men idag fikk jeg altså pella meg avgårde. Legen mener jeg har overbelasta albuen, eller at jeg har strukket noe i den. Jobbeforbud fikk jeg iallefall. Fram til og med den 6. november Og jeg fikk andre forbud og. Får ikke: - løfte Torstein - gjøre noe som helst husarbeid - sitte med PC Var innom mamma på sykehuset i ettermiddag. Hun jobber der å vi stakk innom før vi dro hjem. Da vi kom inn i lobbyen satt hun ved et bord der nede. Hun satt og skrev i en kondolanseprotokoll for en av legene som jobbet der. Han fikk kreft for mange år siden og var på stadig bedring. Han var liksom "stjernekirugen" her og en høyt verdsatt mann. Han ble brått enda dårligere tidlig i oktober, og 20. oktober, var det slutt på lidelsene. Han døde 55 år gammel og etterlater seg kone og tre barn. Synes det er ekstra trist ettersom kona hans er en av mammas beste venninner, noe som gjør at vi kjenner familien ganske godt :cry:
Gjest Gjesta Skrevet 24. oktober 2005 #5387 Skrevet 24. oktober 2005 Hei vennen! Uffda, sykmelding...men det er jo til ditt eget beste da - og jeg håper du blir fort frisk igjen! Ikke no' særlig å være sykmeldt OG ha forbud mot pc-bruk da...dårlig kombinasjon. Ja, ja - du har vel annet å henge fingrene i! Trist med den legen... Ha en fin mandagskveld!
monja Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #5388 Skrevet 24. oktober 2005 Heeeey Kverris!!!! Så godt å se at du farter rundt igjen!
monja Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #5389 Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Vi har bestemt oss for å kjøpe overmadrass til smurfen i julegave. Han har mer enn nok leker og klær, så en overmadrass passer perfekt. I tillegg får han en svæææær Ole Brum bamse.....og mamma'n har lyst på tigergutten og hun da Endret 24. oktober 2005 av monja
monja Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #5390 Skrevet 24. oktober 2005 Weeeeee!!!!! En av bestekompisene til mannen var med på Hotell Cæsar i kveld. Spilte kort med Rolf..... Så gøy
søndagsengel? Skrevet 24. oktober 2005 #5391 Skrevet 24. oktober 2005 Weeeeee!!!!! En av bestekompisene til mannen var med på Hotell Cæsar i kveld. Spilte kort med Rolf..... Så gøy ← Morsomt! Jeg så nettopp på det Skumle kompiser han har, han mannen din
monja Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #5392 Skrevet 24. oktober 2005 Fryktelig skummel ja Men så kjekk Det var han til venstre altså - med kort svart hår.
Gjest Lizbet Skrevet 24. oktober 2005 #5393 Skrevet 24. oktober 2005 10 000 !!!! ← En virkelig skravlekjerring med andre ord!
søndagsengel? Skrevet 24. oktober 2005 #5394 Skrevet 24. oktober 2005 Fryktelig skummel ja Men så kjekk Det var han til venstre altså - med kort svart hår. ← Han var ganske så kjekk ja Så ikke like skummel ut som han andre heller
monja Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #5395 Skrevet 25. oktober 2005 Ja, jeg må nok innrømme det, Lizbet....Jeg ER ei skravlekjerring Jeg er ikke så mye på KG for tiden, så jeg har litt bedre samvittighet, men jeg burde kanskje få meg et liv? Han er kjekkas ja, søndagsengel? Ble nummer tre i NM i fitness for noen uker siden God morgen! Lenge siden jeg har skrevet her på en hverdagsmorgen. Nesten litt rart. Våkna opp med vond hals i morges så det er kanskje like greit at jeg er hjemme da. Mannen er fortsatt hjemme på grunn av nyresteinen, men han jobber aktivt så han drar vel snart på jobb tenker jeg. Holder på å skifte på Torstein nå. Jeg hadde jo villet at han skulle være hjemme sammen med meg, men siden jeg ikke kan løfte han må han nok i barnehagen Om ikke mannen bestemmer seg for å være hjemme da..... Han var forresten på røntgen, ultralyd og kontroll på sykehuset igår og det så meget lovende ut. Gubben mente selv han ble kvitt den her om dagen, og de så den ikke på røntgen så det er ikke umulig. Likevel syntes de han burde ta det rolig denne uka og. Weeee!!!! Torstein har fri fra barnehagen idag!!!! Gubben var akkurat og ringte til dem for å si at vi ville ha han hjemme idag
monja Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #5396 Skrevet 25. oktober 2005 Gleder meg til nyhetene i kveld - det har kommet snø på Østlandet - og bilistene seiler av veiene igjen Tenk at snøen kommer som en overraskelse til tross for at det er 25. oktober :klø: Virker som om vi lenger nord er flinkere til å "lese" været Smurfen sover og jeg tror jeg skal legge meg nedpå litt jeg og. Men sudoku bladet mitt. Og så var det de adventkalenderene jeg burde brodeert ferdig *sukk* Har god tid til det nå da.
monja Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #5397 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har så lyst på finnbiff til middag idag. Kanskje jeg må en tur til byen? :klø: 500 g finnbiff 150 g bacon 250 g frisk sjampinjong 2 ss smør til steking 2 dl vann 3 dl seterrømme 1 dl melk 3 sk. ekte geitost 5 stk. knuste einebær ½ ts tørket timian 1 ts salt ½ ts pepper Slik gjør du: 1. Brun kjøttet og soppen raskt på sterk varme. 2. Legg kjøttet over i gryten. Tilsett vann og la det koke opp, og så trekke i 10 minutter. 3. Tilsett rømme, melk, geitost, knuste einebær og timian og la det trekke i 5 minutter. Smak til med salt og pepper. Server med poteter eventuelt pasta, rosenkål eller brokkoli og tyttebær. PSST: Dypfryst finnbiff halvtines i romtemperatur i ca. 1 time
monja Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #5398 Skrevet 25. oktober 2005 Biffpai (2 porsjoner) 300 g biffkjøtt i strimler 2 ss olje ½ ts salt ¼ ts pepper 1 pk. butterdeig 1 pk. frossen grønnsaksblanding 3 stk. egg 3 dl melk 15 stk. grønne oliven Slik gjør du: 1. Sett stekeovnen på 200° C, og lag paideigen etter anvisning på pakken. Klem den ut i en form 26 –28 cm. 2. Kjøttet brunes i olje i panne, og grønnsaksblandingen tilsettes og freses med det siste minuttet. 3. Hell kjøtt og grønnsaksblandingen over i paiforma, og tilsett sammenvispet egg og melk. Strø over noen oliven, og stek paien i ca. 35 – 40 minutter.
søndagsengel? Skrevet 25. oktober 2005 #5399 Skrevet 25. oktober 2005 Gleder meg til nyhetene i kveld - det har kommet snø på Østlandet - og bilistene seiler av veiene igjen Tenk at snøen kommer som en overraskelse til tross for at det er 25. oktober :klø: Virker som om vi lenger nord er flinkere til å "lese" været ← Jeg forventer IKKE snø i oktober, i hvertfall! Men I NATT har den kommet, og faktisk ligger den der enda! (og jeg må ut og kjøre på sommerdekk... Hvis du ser en liten, grønn golf på nyhetene, som ligger i veikanten i Fredrikstadtraktene, så er det kanskje meg )
monja Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #5400 Skrevet 25. oktober 2005 Løvskiver med Mozzarella (4 porsjoner) 8 sk. biff av ytrefilet storfe (tynne skiver á ca 50 g) 1 ts hot beauty spice 1 ts salt 2 stk. mozzarella Slik gjør du: 1. Bland sammen alle ingredienser til salsaen (se oppskrift under). La det stå og trekke mens du lager resten. 2. Krydre kjøttet, og stek det pent brunt på begge sider i stekepannen, ca. 1/2 minutt på hver side. 3. Skjær mozzarella i skiver. 4. Anrett kjøtt og mozzarella lagvis med salsa mellom lagene. Server med godt og spennende brød. PSST: Prøv gjerne å krydre kjøttet med andre sterke kryddersorter, som f.eks. peppermix.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå