AnonymBruker Skrevet 20. juni #161 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er det nok for alle som blir dumpet. Men vi kan ikke være sammen med noen for alltid fordi vi ikke vil såre følelsene deres. Du må sørge for at du tar hensyn til deg selv også. Hadde heller ikke personlig likt om noen var sammen med meg kun fordi han ikke vil såre følelsene mine. Det er ikke riktig mot noen. Anonymkode: 07e04...5f2 Sant det, hvordan er det best å slå opp med noen da? Aldri gjort det før Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #162 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sant det, hvordan er det best å slå opp med noen da? Aldri gjort det før Anonymkode: 930f5...7bc Du bare sier at det er slutt. Du er ikke glad lenger og ønsker ut av forholdet. Og når hun prøver å forhandle seg frem til at du endrer mening så har du bestemt deg. Si at du går på fest. Ellers ser jeg for meg at du blir sittende i timesvis i kveld og diskutere med henne der hun gråter og ikke vil leve uten deg. Jeg bare gjetter ut i fra det du har fortalt. Tårene hennes er bare tårer og kan ikke skade noen. Gå på fest og slå av telefonen eller lyden. Eller blokker henne. Det er ingen måte å gjøre det slutt på som vil gjøre henne glad. Hvis det var det du var ute etter. Det vil alltid være en part som ikke er fornøyd. Dette blir god trening for deg. 👍 Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #163 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du bare sier at det er slutt. Du er ikke glad lenger og ønsker ut av forholdet. Og når hun prøver å forhandle seg frem til at du endrer mening så har du bestemt deg. Si at du går på fest. Ellers ser jeg for meg at du blir sittende i timesvis i kveld og diskutere med henne der hun gråter og ikke vil leve uten deg. Jeg bare gjetter ut i fra det du har fortalt. Tårene hennes er bare tårer og kan ikke skade noen. Gå på fest og slå av telefonen eller lyden. Eller blokker henne. Det er ingen måte å gjøre det slutt på som vil gjøre henne glad. Hvis det var det du var ute etter. Det vil alltid være en part som ikke er fornøyd. Dette blir god trening for deg. 👍 Anonymkode: 07e04...5f2 Takk for godt svar. Nei, skjønner at hun blir lei seg, det får jeg tåle. Men sitter fortsatt igjen med en følelse om at jeg er usikker på om jeg skal slå opp Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #164 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for godt svar. Nei, skjønner at hun blir lei seg, det får jeg tåle. Men sitter fortsatt igjen med en følelse om at jeg er usikker på om jeg skal slå opp Anonymkode: 930f5...7bc Gjør det som gjør deg glad. Aldri aldri ta valg ut fra redsel. Kun glede. Anonymkode: 07e04...5f2 1 1
Macro Skrevet 20. juni #165 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): At han ber om hjelp er et stort steg på vei til å være ut av forholdet. Bare håper han rekker det før hun blir gravid. Barn skal ikke draes inn i slike forhold. Og alt for mange menn stoler på at kvinnen tar prevensjon. Er hun desperat nok så slutter hun å ta den. Anonymkode: 07e04...5f2 Å be om hjelp er et veldig stort steg, men føler ikke TS er helt der enda. Men han har begynt å tenke, det er også et stort og viktig steg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #166 Skrevet 20. juni Han vurderer å gjøre det slutt. Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #167 Skrevet 20. juni Macro skrev (2 minutter siden): Å be om hjelp er et veldig stort steg, men føler ikke TS er helt der enda. Men han har begynt å tenke, det er også et stort og viktig steg. Han vurderer å gjøre det slutt. Anonymkode: 07e04...5f2
Macro Skrevet 20. juni #168 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han vurderer å gjøre det slutt. Anonymkode: 07e04...5f2 I starten av tråden ja. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #169 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Gjør det som gjør deg glad. Aldri aldri ta valg ut fra redsel. Kun glede. Anonymkode: 07e04...5f2 Er mye redsel her ja Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #170 Skrevet 20. juni Macro skrev (7 minutter siden): Å be om hjelp er et veldig stort steg, men føler ikke TS er helt der enda. Men han har begynt å tenke, det er også et stort og viktig steg. Vurderer å be mine brødre om hjelp Anonymkode: 930f5...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #171 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han vurderer å gjøre det slutt. Anonymkode: 07e04...5f2 Vurderer det nå ja Anonymkode: 930f5...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #172 Skrevet 20. juni Macro skrev (3 minutter siden): I starten av tråden ja. Begynte å tenke i løpet av tråden. Har innsett at det ikke er normal atferd og begynner å gå opp for meg at det beste er kanskje å gå fra henne. I det daglige merker jeg en uro og en trykkende stemning generelt. Er også mest mulig på jobb og jobber gjerne over for å mulig unngå å være hjemme? Er veldig glad når hun er på jobb og ikke hjemme. Anonymkode: 930f5...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #173 Skrevet 20. juni Macro skrev (12 minutter siden): I starten av tråden ja. Og i slutten. 🙂 Anonymkode: 07e04...5f2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #174 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og i slutten. 🙂 Anonymkode: 07e04...5f2 Og i slutten, stemmer! Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #175 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vurderer å be mine brødre om hjelp Anonymkode: 930f5...7bc Gjør det. Grunnen til at visse mennesker liker å isolere samboeren sin er fordi de ikke vil at de skal ha et støttesystem å lene seg til som kan fortelle de om det de opplever er normalt eller ikke. Og hvem sin feil det er. Så god idé. Anonymkode: 07e04...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #176 Skrevet 20. juni Ja, nå snakker du med noen og forteller dem hvordan du har det, da får du en realitetssjekk som du åpenbart har ekstremt godt av. Godt det begynner å synke inn det vi sier til deg her og. dette er overhodet ikke normalt eller sunt. Du ødelegger for resten av livet ditt jo lenger du blir i dette. Men snakk med noen nå først, så vet du at du har noen å støtte deg på når du (forhåpentlitgvis!) gjør det slutt. Det er jo åpenbart at denne kvinnen vil prøve alt for å forvirre deg og si det er din skyld og overtale deg om å bli. Du trenger støtte i livet ditt nå. Denne venninnen din også ,hun kunne du ha snakket med. Hun kjente deg før forholdet og kan si noe om hvordan du virker nå kontra før. Dette er mishandling og du må ut av det for din egen skyld! Anonymkode: b0a2b...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #177 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Begynte å tenke i løpet av tråden. Har innsett at det ikke er normal atferd og begynner å gå opp for meg at det beste er kanskje å gå fra henne. I det daglige merker jeg en uro og en trykkende stemning generelt. Er også mest mulig på jobb og jobber gjerne over for å mulig unngå å være hjemme? Er veldig glad når hun er på jobb og ikke hjemme. Anonymkode: 930f5...7bc Har opplevd det selv å like bedre å være med andre. Grue meg til å komme hjem. Grue meg til den amdre kom hjem. Skikkelig godt å gjøre det slutt da. Jeg har også hatt det vanskelig for å gjøre det slutt som deg, derfor vil jeg ikke at du skal kaste bort livet ditt på forferdelige samboere som jeg gjorde. Jeg vil ikke at du skal bruke flere år til på å gjøre det slutt. Den ene var farlig og jeg flyttet ut når han var på jobb. Den andre var ikke farlig og endelig en dag ble det slutt etter flere år med frem og tilbake. Der jeg gjorde det slutt og han maste og jeg tok han tilbake. Så husk å blokkere hvis du blir plaget. Bare ikke gi etter for gråt. For det har jeg gjort og da mistet jeg enda ett år av livet mitt. Gjør det slutt, gå på fest og lev livet ditt. Og sov en annen plass hvis du tror det blir for vanskelig frem til du får flyttet ut permanent. Du kan forresten gå ut hver dag og være med venner og familie nå hvis du gjør det slutt i dag. Du skal aldri be noen om tillatelse til å få gå noen plass. Da er du i et kontrollerende forhold. Anonymkode: 07e04...5f2 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #178 Skrevet 20. juni Hvis du var min bror eller svoger og du ringte meg akkurat nå og spurte om jeg kunne komme bort en tur fordi du trengte litt støtte? Jeg hadde satt meg i bilen uten spørsmål og stått på døra di asap. Pakket bagen din og leid deg ut hvis det var det du trengte for å fysisk komme deg ut. Du skriver mye at du er usikker på om det er galt nok til å slå opp, samtidig beskriver du en motvilje mot å gifte deg og kjøpe hus. Innerst inne vet du at du ikke har det greit i dette forholdet, følg magefølelsen din! Det virker kanskje stort og uoverkommelig, men det er faktisk bare å ta steget og gå. Du trenger heller ikke å forklare veldig mye, hun kan ikke tvinge deg til en lang diskusjon. Du kan si at dere kan snakkes en annen dag og bare gå ut døren. Du bestemmer over deg selv! Anonymkode: 628ed...e5d 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #179 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun snakker mye om å gifte seg med meg og sier at jeg skal fri til henne innen utgangen av neste år, hvis ikke kom hun til å gjøre et eller annet. Jeg merker at jeg er imot det å gifte meg med hun. Jeg tror jeg vil ende forholdet, men jeg vet bare ikke hvordan. Skal jeg ta det opp når hun kommer hjem fra jobb? Eller skal jeg vente til en mer passende tid? Hva skal jeg si, gjøre og ikke gjøre? Klarer ikke tenke klart i denne situasjonen. Forstår bare ikke hvordan jeg skal gå fram for å eventuelt avslutte forholdet Anonymkode: 930f5...7bc Hvilken dag du gjør det på spiller ingen rolle. Men bestem deg for en dag, etter middag og dere har ingen planer annet enn å ligge på sofaen. Allier deg med en kamerat eller bror som vet hva som skal skje, som kan komme til rask unnsetning om situasjonen eskalerer. Si at du ikke vil mer, ikke gifte deg, ikke være kjæreste og det er slik det blir. «Jeg har bestemt meg. Ingen vits i å diskutere eller kjempe. Nå går jeg ut en tur slik at du får tenke litt på det jeg har sagt». Så tar du ting derifra. Anonymkode: 201f3...093 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #180 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja, nå snakker du med noen og forteller dem hvordan du har det, da får du en realitetssjekk som du åpenbart har ekstremt godt av. Godt det begynner å synke inn det vi sier til deg her og. dette er overhodet ikke normalt eller sunt. Du ødelegger for resten av livet ditt jo lenger du blir i dette. Men snakk med noen nå først, så vet du at du har noen å støtte deg på når du (forhåpentlitgvis!) gjør det slutt. Det er jo åpenbart at denne kvinnen vil prøve alt for å forvirre deg og si det er din skyld og overtale deg om å bli. Du trenger støtte i livet ditt nå. Denne venninnen din også ,hun kunne du ha snakket med. Hun kjente deg før forholdet og kan si noe om hvordan du virker nå kontra før. Dette er mishandling og du må ut av det for din egen skyld! Anonymkode: b0a2b...fdf Begynner å demre for meg ja. Jeg hentet hun på jobb, vi dro hjem og da var hun bli. Hun begynte med en gang å lage mat, noe jeg forventet jeg selv skulle gjøre. Hun er overraskende blid, det gjør hele situasjonen vanskeligere Anonymkode: 930f5...7bc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå