AnonymBruker Skrevet 21. juni #201 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jo men føler at siden vi er i et forhold så må vi gi og ta på hva vi ønsker å gjøre. Jeg føler jeg ikke bare kan dra av en eller annen rar grunn. Jeg sliter med å stå for egne valg og egne ønsker om det gjør at dama blir lei seg. Bør jeg bare slå opp? Anonymkode: 930f5...7bc Si at du går for å besøke din bror eller hvem du nå enn velger å være med. Du må begynne å gjøre det du vil. Du snakker om å gi og ta, men det virker mest som du sitter inne og gjør som hun vil. Du snakker om å få lov til å gå ut. Det er ikke normalt. Ja. Du bør gjøre det slutt. Og ved neste dame så må du finne ut av hvordan hun ser for seg et forhold. Om hun liker å sitte inne og se tv hver dag. Eller om hun liker å være sosial, har mye hobbyer etc. Kanskje du trives beste med en som har et eget sosialt liv sånn at du kan ha ditt eget også.? I såfall er det det du må se etter. Like barn leker best. Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #202 Skrevet 21. juni Spør deg selv TS om du er i stand til å noen gang i noe forhold til noen som helst å sette grenser for egen del, si fra om noe ikke er greit for deg og skape deg selv et godt liv for alt du skriver her sier noe annet. Du klarer ikke sette grenser, du har ikke "baller" til å si fra, du klarer ikke snakke med henne slik at et evt brudd vil komme som lyn fra klar himmel i følge deg selv - så uansett om du gjør det slutt eller blir er ikke dama alene problemet ditt, det største problemet her er egentlig deg selv og din manglende evne til å si fra, sette grener og våge stå opp for deg selv og dine ønsker og behov. Og så lenge du velger være feig for egen del og la være å "såre andre " som du kaller det vil du heller aldri kunne ha fruktbare go gode relasjoner av noe slag til noen andre mennesker rundt deg. Det er engang slik at den viktigste personen i livet ditt burde være deg, ikke redselen for at andre potensielt kan bli skuffet, lei seg eller såret - det går dessuten fint å sette seg selv først uten å være egoist og bevisst såre andre om man ønsker det, alt handle rom valg og balanse - noe du ikke ser ut til å ha skaffet deg for egen del. Så ja, hun er kanskje ikke problemet ditt i det store bildet.. Anonymkode: 50051...929 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #203 Skrevet 21. juni Er enig med innlegg #201. Jeg måtte gå til psykolog til slutt og be om hjelp til å slutte et negativt mønster der jeg alltid satt fast i forhold jeg ikke ønsket å være i. Jeg tok pause fra det motsatte kjønn til jeg fikk orden på ting. Det tok noen år. Men jeg var veldig skadet fra barndommen min. Kanskje du bare kan komme over redselen din ved å gjøre det slutt og stå opp for deg selv. Si at du går ut og så går du bare. Det er god øving for deg. Si at du ikke er lykkelig som ting er og du vil ut av forholdet. Det vil være godt for deg. Det er kun sånn vi kommer oss ut av det, med øving. Men er du så redd at du er handlingslammet da bør du oppsøke profesjonell hjelp. Hva er det verste som kan skje om hun gråter? Hva frykter du? Anonymkode: 07e04...5f2 1
got2go Skrevet 21. juni #204 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo men føler at siden vi er i et forhold så må vi gi og ta på hva vi ønsker å gjøre. Jeg føler jeg ikke bare kan dra av en eller annen rar grunn. Jeg sliter med å stå for egne valg og egne ønsker om det gjør at dama blir lei seg. Bør jeg bare slå opp? Anonymkode: 930f5...7bc Neimen herregud da!!! 11 sider hvor folk har fortalt deg dette, så spør du om det nå? Er det mulig å være såååååå jævla løk i beinmargen? Seriøst ts!!!!! 7
AnonymBruker Skrevet 21. juni #205 Skrevet 21. juni got2go skrev (1 minutt siden): Neimen herregud da!!! 11 sider hvor folk har fortalt deg dette, så spør du om det nå? Er det mulig å være såååååå jævla løk i beinmargen? Seriøst ts!!!!! Jeg håper virkelig at det ikke er det, men det begynner å ligne en oppdiktet tråd. Hvis det er det så er det utrolig trist for det er jo folk som faktisk er i så dårlige forhold som nå blir satt i dårlig lys. Anonymkode: cd37b...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #206 Skrevet 21. juni Ja, dette er frustrerende lesning! Er du så usikker og push over i andre sammenhenger også? Du klarer jo ikke å stole på dine egne følelser, det er skremmende å se. Du har det for jævlig, blir behandla som dritt, rent objektivt sett, og så er du redd for at du kanskje overdriver og hun ikke er så ille. Stol på følelsene dine! De er det klareste og sikreste du har. Hodet ditt overstyrer og rasjonaliserer psykisk og fysisk vold. Hør på magefølelsen din, den sier sannheten. Og gå til psykolog, du trenger behandling, dette er ikke en måte å leve livet sitt på. Du må lære å stå opp for deg selv! Anonymkode: b0a2b...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #207 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Er enig med innlegg #201. Jeg måtte gå til psykolog til slutt og be om hjelp til å slutte et negativt mønster der jeg alltid satt fast i forhold jeg ikke ønsket å være i. Jeg tok pause fra det motsatte kjønn til jeg fikk orden på ting. Det tok noen år. Men jeg var veldig skadet fra barndommen min. Kanskje du bare kan komme over redselen din ved å gjøre det slutt og stå opp for deg selv. Si at du går ut og så går du bare. Det er god øving for deg. Si at du ikke er lykkelig som ting er og du vil ut av forholdet. Det vil være godt for deg. Det er kun sånn vi kommer oss ut av det, med øving. Men er du så redd at du er handlingslammet da bør du oppsøke profesjonell hjelp. Hva er det verste som kan skje om hun gråter? Hva frykter du? Anonymkode: 07e04...5f2 Frykter at hun faktisk vil ende livet sitt. Frykter å selv bli utsatt for større vold Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 21. juni #208 Skrevet 21. juni got2go skrev (54 minutter siden): Neimen herregud da!!! 11 sider hvor folk har fortalt deg dette, så spør du om det nå? Er det mulig å være såååååå jævla løk i beinmargen? Seriøst ts!!!!! Jeg har tenkt på det en god stund nå, men ja, jeg er feig, jeg stoler dårlig på mine egne følelser. Det må jeg jobbe med. Anonymkode: 930f5...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #209 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg håper virkelig at det ikke er det, men det begynner å ligne en oppdiktet tråd. Hvis det er det så er det utrolig trist for det er jo folk som faktisk er i så dårlige forhold som nå blir satt i dårlig lys. Anonymkode: cd37b...ba9 Dette er 100% ekte. Jeg overtenker absolutt alt og søker bekreftelse hele tiden. Jeg vet jeg må jobbe med det og at forholdet er usunt. Det er bare tungt å innrømme Anonymkode: 930f5...7bc 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni #210 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ja, dette er frustrerende lesning! Er du så usikker og push over i andre sammenhenger også? Du klarer jo ikke å stole på dine egne følelser, det er skremmende å se. Du har det for jævlig, blir behandla som dritt, rent objektivt sett, og så er du redd for at du kanskje overdriver og hun ikke er så ille. Stol på følelsene dine! De er det klareste og sikreste du har. Hodet ditt overstyrer og rasjonaliserer psykisk og fysisk vold. Hør på magefølelsen din, den sier sannheten. Og gå til psykolog, du trenger behandling, dette er ikke en måte å leve livet sitt på. Du må lære å stå opp for deg selv! Anonymkode: b0a2b...fdf Er ikke særlig pushover i andre sammenhenger, men akkurat når det kommer til forholdet og dama så sliter jeg veldig Anonymkode: 930f5...7bc 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #211 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Frykter at hun faktisk vil ende livet sitt. Frykter å selv bli utsatt for større vold Anonymkode: 930f5...7bc Hvis du forlater kan hun ikke utsette deg for vold. Om hun sliter må hun (eller familien hennes) skaffe henne hjelp med helsen hennes. Ikke ditt ansvar. Du må begynne å snakke med andre mennesker (familie og venner) om hvordan du egentlig har det i dette forholdet. Hun psyker deg helt ut. Du trenger realitetsorienteringer jevnlig for a folk som ikke er psykisk nedbrutt og som kan se dette utenfra Anonymkode: ed07c...92a 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #212 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Frykter at hun faktisk vil ende livet sitt. Frykter å selv bli utsatt for større vold Anonymkode: 930f5...7bc Hvis du er redd for å bli utsatt for vold så planlegger du å flytte uten å fortelle det til henne. Og så flytter du ut når hun enten ikke er hjemme eller du har med deg folk som hjelper deg å flytte og sørger for at du aldri er alene med henne. Husk å få med deg alt så du aldri trenger å gå tilbake for noe. Og husk å endre bostedsadresse gjerne litt før du flytter. Ang hennes liv så er det ingenting annet å gjøre enn å ringe 113 hvis hun truer med selvmord. Da har du gjort ditt. Hvis hun truer med selvmord hvis du går i fra henne så vet du ihvertfall at hun er en ekstremt giftig person som du må holde deg langt unna. Hørt om folk som tar opplevd dette, men aldri har den som truer faktisk gjort det. De bare gjør livet til den de kontrollerer til uutholdelig. Så kom deg vekk. Dette høres ikke bra ut. Og blokkere henne etter du har flyttet. Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #213 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du forlater kan hun ikke utsette deg for vold. Om hun sliter må hun (eller familien hennes) skaffe henne hjelp med helsen hennes. Ikke ditt ansvar. Du må begynne å snakke med andre mennesker (familie og venner) om hvordan du egentlig har det i dette forholdet. Hun psyker deg helt ut. Du trenger realitetsorienteringer jevnlig for a folk som ikke er psykisk nedbrutt og som kan se dette utenfra Anonymkode: ed07c...92a Jo sant det. Både i går og i dag før jobb var hun veldig glad. Koste mye og kysset meg, blir så jævlig forvirra Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 21. juni #214 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du er redd for å bli utsatt for vold så planlegger du å flytte uten å fortelle det til henne. Og så flytter du ut når hun enten ikke er hjemme eller du har med deg folk som hjelper deg å flytte og sørger for at du aldri er alene med henne. Husk å få med deg alt så du aldri trenger å gå tilbake for noe. Og husk å endre bostedsadresse gjerne litt før du flytter. Ang hennes liv så er det ingenting annet å gjøre enn å ringe 113 hvis hun truer med selvmord. Da har du gjort ditt. Hvis hun truer med selvmord hvis du går i fra henne så vet du ihvertfall at hun er en ekstremt giftig person som du må holde deg langt unna. Hørt om folk som tar opplevd dette, men aldri har den som truer faktisk gjort det. De bare gjør livet til den de kontrollerer til uutholdelig. Så kom deg vekk. Dette høres ikke bra ut. Og blokkere henne etter du har flyttet. Anonymkode: 07e04...5f2 Føler jeg i alle fall skylder henne å slå opp mens jeg er der og gjøre det på en god nok måte. Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 21. juni #215 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Føler jeg i alle fall skylder henne å slå opp mens jeg er der og gjøre det på en god nok måte. Anonymkode: 930f5...7bc Du skylder deg selv å ta vare på deg selv. Høres ikke ut som du gjør det. Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #216 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du skylder deg selv å ta vare på deg selv. Høres ikke ut som du gjør det. Anonymkode: 07e04...5f2 Du har rett, jeg opplever at hverdagen blir veldig tilpasset hennes ønsker og behov. Ref: sofa og besøj Anonymkode: 930f5...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #217 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du har rett, jeg opplever at hverdagen blir veldig tilpasset hennes ønsker og behov. Ref: sofa og besøj Anonymkode: 930f5...7bc Nå må du bare snakke med noen, for du er helt hjernevasket av denne kvinnen. Anonymkode: b0a2b...fdf
AnonymBruker Skrevet 21. juni #218 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nå må du bare snakke med noen, for du er helt hjernevasket av denne kvinnen. Anonymkode: b0a2b...fdf Føler meg lite hjernevasket, men det er kanskje nettopp det jeg er. Føler mest bare jævla kjip Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 21. juni #219 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2026 den 10.04): Hei, vet ikke hvor jeg skal putte dette innlegget men jeg prøver meg. Jeg og min samboer har vært i et forhold i snart 4 år. Det har vært til tider krevende og jeg har flere ganger tatt runder med meg selv om det er verdt å fortsette forholdet og har følt på en konstant indre uro og usikkerhet rundt forholdet i rundt 1.5 - 2 år nå. Jeg føler vi er to VELDIG ulike personer som har veldig ulike behov. Hun liker å ligge inne å se på tv, dag inn, dag ut. Jeg ønsker å besøke venner og familie og være ute. Hennes idé av kvalitetstid sammen er når vi kun ligger å ser på tv vi to. Jeg mener kvalitetstid er all tid vi har sammen, uansett hva vi gjør. Om det er besøk hos familie, venner eller fester. Det mener ikke hun og forlanger at vi bruker 2-4 dager i uken hvor vi ligger å ser på tv når jeg ikke er på jobb. Om jeg sier jeg har lyst til å f.eks dra ut med venner får jeg en regle om at vi aldri bruker tid sammen og at hun blir nedprioritert. Jeg har vært til tider opptatt mye med skole så jeg skjønner litt hvor dette kommer fra, men totalt i uken er jeg med venner/familie 7-12 timer. Resten er det kun vi to. Mine nærmeste har også snakket med meg om at hun virker irritert og sur, både generelt og på meg. I tillegg har en av mine venner sagt rett ut han han ikke liker henne. Jeg blir kontrollert over hvem jeg får være med. Jeg får sjeldent lov til å dra på fest uten henne, selv om det er i jobbsammenheng. Da må jeg fortelle hvem jeg skal være med og at jeg ikke får prate med andre jenter. Jeg har ikke gitt henne noen grunn til å tvile på min lojalitet til henne. Sist fest ble jeg sjekket opp. Jeg sa jeg hadde kjæreste og dro fra situasjonen. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem, var å fortelle om dette til dama. Hun blir blodrød og sur og nekter meg å dra på fest uten henne, noensinne igjen. Tidligere den kvelden hadde hun revet av dynetrekket på dyna mi, fordi jeg ikke svarte henne raskt nok på Snap. Hun kreerer også at jeg svarer henne ofte på Snap om jeg er borte fra henne. Jeg har kjent lenge på en mistrivsel i forholdet men jeg vet ikke om jeg skal slå opp eller fortsette. Vil ikke at hun skal være lei seg og opprørt over noe jeg har gjort. Anonymkode: 930f5...7bc Men du er jo lei deg og opprørt over hennes måte å behandle deg. Er det mindre viktig? ❤️ Dette er ikke bra for deg. Hvis du blir kan det ende med at du blir syk eller mister deg selv. Gå før det er for sent. Anonymkode: a6ddd...e9d
AnonymBruker Skrevet 21. juni #220 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men du er jo lei deg og opprørt over hennes måte å behandle deg. Er det mindre viktig? ❤️ Dette er ikke bra for deg. Hvis du blir kan det ende med at du blir syk eller mister deg selv. Gå før det er for sent. Anonymkode: a6ddd...e9d Du har selvfølgelig helt rett, jeg må ta meg sammen og tenke på egen helse. Jeg bare sliter med å ta det endelige valget med tanke gå fra henne. Det er noe som holder meg tilbake fra å bare gå Anonymkode: 930f5...7bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå