Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Føler meg lite hjernevasket, men det er kanskje nettopp det jeg er. Føler mest bare jævla kjip

Anonymkode: 930f5...7bc

Jeg gikk fra en farlig eks og min daværende psykolog sa at det var som å forlate en sekt og at jeg var hjernevasket. Hver gang jeg ser en dokumentar om en sekt så ser jeg likhetene og hvor rett han hadde.

Anonymkode: 07e04...5f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gikk fra en farlig eks og min daværende psykolog sa at det var som å forlate en sekt og at jeg var hjernevasket. Hver gang jeg ser en dokumentar om en sekt så ser jeg likhetene og hvor rett han hadde.

Men visste du selv at du var hjernevasket?

AnonymBruker
Skrevet

Dere er som to barn med liten eller ingen forholdserfaring fra sunne forhold mellom voksne mennesker.

Skyhøyt konfliktnivå og ikke-eksisterende kommunikasjonsever. 

I en parallell verden hvor hun forsøkte seg med den oppførselen mot en voksen mann (med vettet i behold), hadde hun blitt dumpet med det samme. 

Man lærer av erfaring. (Eller forblir dum). 

Anonymkode: b9b7e...a15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men visste du selv at du var hjernevasket?

Nei. Jeg syntes det han sa var sjokkerende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dere er som to barn med liten eller ingen forholdserfaring fra sunne forhold mellom voksne mennesker.

Skyhøyt konfliktnivå og ikke-eksisterende kommunikasjonsever. 

I en parallell verden hvor hun forsøkte seg med den oppførselen mot en voksen mann (med vettet i behold), hadde hun blitt dumpet med det samme. 

Man lærer av erfaring. (Eller forblir dum). 

Hun var jo ikke sånn når han traff henne. Da var hun jo grei og kontrollerte ikke livet hans.

De starter med atferden etter en stund og det starter i det små. Etter noen år så vet ikke lenger offeret opp eller ned på situasjonen pga gaslighting over flere år. Der hun er offeret og han er den som skader henne. Man begynner etter en stund å tro på det som blir sagt. Man begynner å tvile på egen virkelighet. 

En mann gikk en gang til en psykolog for å be om hjelp fordi han trodde han hadde en antisosial personlighetsforstyrrelse. Når psykologen sammen med mannen begynte å nøste opp i dette her så viste det seg at det var konen det var noe i veien med. Hun projiserte all sin egen dritt over på han. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun var jo ikke sånn når han traff henne. Da var hun jo grei og kontrollerte ikke livet hans.

De starter med atferden etter en stund og det starter i det små. Etter noen år så vet ikke lenger offeret opp eller ned på situasjonen pga gaslighting over flere år. Der hun er offeret og han er den som skader henne. Man begynner etter en stund å tro på det som blir sagt. Man begynner å tvile på egen virkelighet. 

Mener ikke jeg har påstått noe av det du "motsier" heri? 

TS er frosken i vannet som langsomt varmes opp. Han er uerfaren ( = ung og dum) og reagerer ikke på den oppførselen han etterhvert opplever. En voksen med erfaring hadde pedalet bakut i rask tempo, eller hva det nå heter på godt norsk, og avviklet relasjonen så fort som mulig.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Jeg syntes det han sa var sjokkerende.

Men kan jeg spørre om rådene denne situasjonen, vi skal ha venner over for å se VM kamp om ikke lenge som starter 0200. Flere av kameratene jobber på samme sted så vi tenkte vi kunne dra fra oss etter kampen til jobb. Det blir en halvtime der vi må sitte hjem til oss å vente før vi kan dra til jobb. Dama skal ikke på jobb før kl10 og nekter også denne gangen at vennene skal få sitte litt lengre slik at vi kan dra sammen. Jeg har sagt til henne at hun bare må legge seg, men det vil hun absolutt ikke. Hun mener at jeg skal kaste de ut rett etter kampen er ferdig. Har jeg noe argumentasjon rundt denne situasjonen? Føler egentlig at hun har rett

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS er frosken i vannet som langsomt varmes opp. Han er uerfaren ( = ung og dum) og reagerer ikke på den oppførselen han etterhvert opplever. En voksen med erfaring hadde pedalet bakut i rask tempo, eller hva det nå heter på godt norsk, og avviklet relasjonen så fort som mulig.  

Så du mener at hvis en erfaren person hadde opplevd dette så ville han løpt andre veien?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En mann gikk en gang til en psykolog for å be om hjelp fordi han trodde han hadde en antisosial personlighetsforstyrrelse. Når psykologen sammen med mannen begynte å nøste opp i dette her så viste det seg at det var konen det var noe i veien med. Hun projiserte all sin egen dritt over på han. 

Var egentlig ganske fornøyd med livet før jeg traff dama. Føler det har endret seg gradvis over lengre tid og at jeg ikke er like glad lengre. I tillegg har jeg rast opp i vekt, aner ikke om det er sammenheng

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så du mener at hvis en erfaren person hadde opplevd dette så ville han løpt andre veien?

Ja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men kan jeg spørre om rådene denne situasjonen, vi skal ha venner over for å se VM kamp om ikke lenge som starter 0200. Flere av kameratene jobber på samme sted så vi tenkte vi kunne dra fra oss etter kampen til jobb. Det blir en halvtime der vi må sitte hjem til oss å vente før vi kan dra til jobb. Dama skal ikke på jobb før kl10 og nekter også denne gangen at vennene skal få sitte litt lengre slik at vi kan dra sammen. Jeg har sagt til henne at hun bare må legge seg, men det vil hun absolutt ikke. Hun mener at jeg skal kaste de ut rett etter kampen er ferdig. Har jeg noe argumentasjon rundt denne situasjonen? Føler egentlig at hun har rett

Det er ikke noe gøy å ha folk hjemme hos seg midt på natten som skal sitte oppe og bråker når en selv skal sove. Jeg synes du skal ta hensyn til samboer i hennes eget hjem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vel, nei..

Det er mange voksne som "plutselig" befinner seg i voldelige forhold, psykisk eller fysisk. Det starter liksom ikke på første date, det er jo hyggelig i starten, også kommer det så snikende at man ikke helt forstår hva man står i før man er dypt inne i det. Det er sånn det skjer. Snikende manipulering og kontroll.

TS: Eksen min truet med å ta livet sitt hvis jeg tok opp at jeg ikke klarte å leve i forholdet vårt mer. Nå er det et år siden jeg LØP, og vet du hva? Han lever ennå. De spiller på samvittighet og følelser for å holde deg igjen, men de vil aldri skade seg selv. Litt som i helgen. Hun hadde overtalt deg til å bli hjemme, og da gjør hun det så koselig som mulig for deg der og da, men ingenting er endret sånn egentlig. Hun bare gir deg nok godhet der og da til å tenke "kanskje det ikke er så ille?".

Mitt råd til deg: GÅ. Gjør bruddet kjapt og enkelt. JEG vil ikke mer. JEG trives ikke. JEG ønsker ikke en fremtid med deg. Du trenger ikke forklare og diskutere. 

Anonymkode: fb789...552

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vel, nei..

Det er mange voksne som "plutselig" befinner seg i voldelige forhold, psykisk eller fysisk. Det starter liksom ikke på første date, det er jo hyggelig i starten, også kommer det så snikende at man ikke helt forstår hva man står i før man er dypt inne i det. Det er sånn det skjer. Snikende manipulering og kontroll.

TS: Eksen min truet med å ta livet sitt hvis jeg tok opp at jeg ikke klarte å leve i forholdet vårt mer. Nå er det et år siden jeg LØP, og vet du hva? Han lever ennå. De spiller på samvittighet og følelser for å holde deg igjen, men de vil aldri skade seg selv. Litt som i helgen. Hun hadde overtalt deg til å bli hjemme, og da gjør hun det så koselig som mulig for deg der og da, men ingenting er endret sånn egentlig. Hun bare gir deg nok godhet der og da til å tenke "kanskje det ikke er så ille?".

Mitt råd til deg: GÅ. Gjør bruddet kjapt og enkelt. JEG vil ikke mer. JEG trives ikke. JEG ønsker ikke en fremtid med deg. Du trenger ikke forklare og diskutere. 

Supert, tusen takk. Vil ikke si jeg lever i et veldig voldelig forhold, heller et forhold hvor jeg ikke trives spesielt godt. Men kan jeg bare si det? Jeg tenker at jeg må forklare opp i og mente om hvorfor vi ikke passer sammen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Var egentlig ganske fornøyd med livet før jeg traff dama. Føler det har endret seg gradvis over lengre tid og at jeg ikke er like glad lengre. I tillegg har jeg rast opp i vekt, aner ikke om det er sammenheng

Hvis ikke du er glad lenger så vet du at du må gå. Du vil ikke bli mere glad av å bli lenger. Du vil bare bli mere ulykkelig. 

Du må ta vare på deg selv og sørge for at du er glad. Om det gjelder hva du spiser eller hvem du er sammen med. Det er viktig. Livet er ikke kjekt å leve hvis ikke du er glad. Så det burde være ditt hovedfokus. Din glede og din lykke. 

Gjør det som gjør deg glad her i livet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Supert, tusen takk. Vil ikke si jeg lever i et veldig voldelig forhold, heller et forhold hvor jeg ikke trives spesielt godt. Men kan jeg bare si det? Jeg tenker at jeg må forklare opp i og mente om hvorfor vi ikke passer sammen

Hvorfor tenker du at du må forklare det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og svaret er nei forresten. Du trenger ikke å forklare noe som helst. Du trenger aldri å gjøre noe du ikke vil her i livet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor tenker du at du må forklare det?

Fordi jeg forlater henne. Føler jeg har mye jeg må si, hvorfor jeg eventuelt går fra jenne

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fordi jeg forlater henne. Føler jeg har mye jeg må si, hvorfor jeg eventuelt går fra jenne

Du bestemmer jo selv hva du vil si og hvordan du gjør det. Hvis det er det DU VIL så gjør du det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Av det du beskriver så vil jeg kalle det et psykisk voldelig forhold. Jeg tenkte også at det "kanskje ikke var sååå ille", men innså jo både i terapi og da jeg fortalte venner og familie dette at jeg hadde levd under noen spesielle greier.

Og ja, hold det kort og enkelt. De vil bruke alt du sier i mot deg uansett, vri og vende og finne en vei inn igjen, så det enkleste er virkelig det beste. Man kan ikke argumentere mot "Jeg VIL IKKE dele livet med deg mer".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du bestemmer jo selv hva du vil si og hvordan du gjør det. Hvis det er det DU VIL så gjør du det.

Skjønner det, men sliter no så jævli med måten å gjøre det på og samvittigheten min oppi alt dette. Jeg vet det sunneste per nå er så avslutte forholdet og selv vurdere psykolog. Men jeg sliter veldig med å gå fra henne, både med tanke på hennes reaksjon, men også det å være alene igjen. Har mest sannsynlig godt av å koble av datinglivet en periode for å finne tilbake til mitt «gamle» liv da jeg var fornøyd. Samtidig så sitter det så langt inn å skulle slå opp.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...