Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du sterke følelser for henne? Ville du blitt i forholdet hvis det ble bedre? I så fall ville jeg prøvd parterapi. Kan ikke skade, før du eventuelt går.

Anonymkode: a9631...804

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Leser hva du selv skriver? Det er greit fordi det bare er LITT spytt? Du er jo helt hjernevasket!

Man spytter ALDRI på noen. Ikke en gang noen man misliker, og definitivt ikke noen man elsker. Hadde mannen min spyttet på meg, så hadde det blitt skilsmisse. 

Vær så snill å ring noen du stoler på og fortell hvordan du blir behandlet. 

Anonymkode: 7eced...3a1

Jeg ser jo at det virker helt tåpelig, men jeg syns det å gå fra henne er vanskelig. Jeg har sluttet å si elsker deg til hun, for lenge siden. Jeg sa det masse før, men det var også for å få bekreftelse. Hun sa det aldri først så jeg sa det hele tiden. Hun har ikke sagt det først på 2-3 år. Jeg hadde ikke gått inn i dette forholdet hadde jeg visst at jeg ble så avskåret fra de rundt meg

Anonymkode: 930f5...7bc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du sterke følelser for henne? Ville du blitt i forholdet hvis det ble bedre? I så fall ville jeg prøvd parterapi. Kan ikke skade, før du eventuelt går.

Ikke spesielt. Hadde ikke gått inn i dette forholdet på nytt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Åh, hun spytter bare litt? Ja, da er det jo helt greit. 

Du kan jo aldri gjøre det slutt med henne, for da blir hun lei seg. Så da må du bare finne deg i bli spyttet på, å bli bestemt over og bli undertrykt. Du vl jo ikke gjøre noe med det likevel. 

Hva ER det med enkelte mennesker...?!

Anonymkode: fe734...1c5

Jeg vet det er teit, men hun har sine positive sider. Hun er blid også og blir villig med til familie noen ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Dette må være en av de mest frustrerende trådene jeg har lest på KG noen gang, og det sier litt! 
TS, du er syk, du MÅ snakke med noen om dette, tankegangen din er helt ødelagt av åpenbar lang tids manipulasjon. 
Det er IKKE normalt å tenke at det er greit å bli "litt" spytta på fordi man sikkert gjør litt dumme ting selv. Bare det der er mer enn nok grunn til å gjøre det slutt der og da, mens du godtar all mulig drittoppførsel og faktisk mishandling!
Du må få andres perspektiv på dette, for ditt er åpenbart helt ødelagt. 

Anonymkode: b0a2b...fdf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skal aldri avslutte vennskap. Hun sa i går at jeg slapp å avslutte eller snakke med hun, men jeg kan aldri være sosial med henne eller dra to henne på fest

At du gidder være med denne dama. Venninna er en venninne, og selvfølgelig ønsker du å være sosial med henne ute. Hvorfor kan ikke dama di henge sammen og bli trygg på henne. Som nevnt, dama di har issues.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke spesielt. Hadde ikke gått inn i dette forholdet på nytt.

Men da forstår jeg ikke dette innlegget. Er det noe å lure på? Det er vel bare gå?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jo, men er det så ille? Jeg sa forrige lørdag at jeg ikke skulle på dagens fest, fordi jeg dro ut sist helg og hun satt å gråt. Jeg nevner det ikke iløpet av uka og sier omgår kveld at jeg likevel ønsker å dra. Det er dårlig løst av meg, det vet jeg, dette var mest sannsynlig min egen feil og jeg må bare stå i den situasjonen nå.

Du har lov til å si til din samboer at du har lyst til å gå på fest likevel. Det er lov å ombestemme seg.

Og satt hun virkelig og gråt mens du gikk ut forrige helg?

Det er ikke normalt. Det er veldig manipulerende.

Er det mulig for deg å pakke en bag og overnatte hos familie en stund? Og så leter du etter ny plass å bo og tar det i fred fra en annen bolig borte fra henne?

Nora Haukland sa at hun trodde at det var hun som gjorde Marius Borg Høiby så ulykkelig og at det var derfor han var voldelig. Hun trodde det var noe hun gjorde galt.

Ikke før det eksploderte i media at hun forsto at fyren bare var psykopat.

Kanskje du kjenner deg igjen?

Jeg har også en kompis som hadde en dame som laget mye styr hver gang han ville gå noen plass. Hun truet til og med med selvmord og laget overfladiske sår på håndleddet for å fake et forsøk. 

Det er ikke sånn som dette et forhold skal være.

Du er ment å være glad og se frem til et liv med en person. 

Dette blir god trening for deg å ta vare på deg selv og gjøre det slutt med damen. Vis deg selv at du er viktig du også.

Anonymkode: 07e04...5f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (47 minutter siden):

Jeg sier ikke at man ikke skal hjelpe, jeg sier den som skal få hjelp må ønske det selv. Ikke vri på det jeg sier.

Du ser jo her i tråden, et prakteksempel. Jo flere som sier han må gå, jo nærmere kommer han konklusjonen om at han har overdrevet.

At han ber om hjelp er et stort steg på vei til å være ut av forholdet.

Bare håper han rekker det før hun blir gravid. Barn skal ikke draes inn i slike forhold.

Og alt for mange menn stoler på at kvinnen tar prevensjon. Er hun desperat nok så slutter hun å ta den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette må være en av de mest frustrerende trådene jeg har lest på KG noen gang, og det sier litt! 
TS, du er syk, du MÅ snakke med noen om dette, tankegangen din er helt ødelagt av åpenbar lang tids manipulasjon. 
Det er IKKE normalt å tenke at det er greit å bli "litt" spytta på fordi man sikkert gjør litt dumme ting selv. Bare det der er mer enn nok grunn til å gjøre det slutt der og da, mens du godtar all mulig drittoppførsel og faktisk mishandling!
Du må få andres perspektiv på dette, for ditt er åpenbart helt ødelagt. 

Anonymkode: b0a2b...fdf

Føler seriøst ikke det er så alvorlig at jeg bare kan dra fra henne. Har vært sammen i snart 4 år og har flere gode minner, men har i rundt 1.5-2 år følt at noe holder meg tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men da forstår jeg ikke dette innlegget. Er det noe å lure på? Det er vel bare gå?

Jeg føler jeg ikke bare kan gå. Vi har det jo hyggelig ofte. Hverdagen er ofte preget av at vi ikke snakker så mye sammen. Jeg prøver å starte en samtale mens hun ignorerer/ svarer korte setninger

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At han ber om hjelp er et stort steg på vei til å være ut av forholdet.

Bare håper han rekker det før hun blir gravid. Barn skal ikke draes inn i slike forhold.

Og alt for mange menn stoler på at kvinnen tar prevensjon. Er hun desperat nok så slutter hun å ta den.

Vi har sex en gang i måneden, hatt det slik i ett år nå. Jeg takler ikke å ha samleie med henne. Jeg har sagt at jeg ikke har særlig høy sexdrive. Dette respekterer hun på et vis

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg vet det er teit, men hun har sine positive sider. Hun er blid også og blir villig med til familie noen ganger.

Min far pleide å voldta meg, ta kvelertak og skikkelig banke meg regelmessig. Men han hadde også positive sider. Han kunne spøke og tulle. Lett for å le når han var i det humøret. Noen ganger ga han meg store summer penger. 

Synes du at jeg burde fortsatt kontakten med han eller syntes du jeg gjorde lurt i å flytte ut når jeg ble tenåring?

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nevermind

Endret av Salamandra
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har lov til å si til din samboer at du har lyst til å gå på fest likevel. Det er lov å ombestemme seg.

Og satt hun virkelig og gråt mens du gikk ut forrige helg?

Det er ikke normalt. Det er veldig manipulerende.

Er det mulig for deg å pakke en bag og overnatte hos familie en stund? Og så leter du etter ny plass å bo og tar det i fred fra en annen bolig borte fra henne?

Nora Haukland sa at hun trodde at det var hun som gjorde Marius Borg Høiby så ulykkelig og at det var derfor han var voldelig. Hun trodde det var noe hun gjorde galt.

Ikke før det eksploderte i media at hun forsto at fyren bare var psykopat.

Kanskje du kjenner deg igjen?

Jeg har også en kompis som hadde en dame som laget mye styr hver gang han ville gå noen plass. Hun truet til og med med selvmord og laget overfladiske sår på håndleddet for å fake et forsøk. 

Det er ikke sånn som dette et forhold skal være.

Du er ment å være glad og se frem til et liv med en person. 

Dette blir god trening for deg å ta vare på deg selv og gjøre det slutt med damen. Vis deg selv at du er viktig du også.

Jo, og føler litt at mine følelser blir på en viss grad sett og respektert, samtidig ikke. Jeg kan sikkert bli bedre på å forstå hennes behov og følelser i tillegg. Et eksempel; hvis vi er invitert bort på middag så tar jeg alltid hensyn og spør når det passer for henne at vi drar og møter f.eks min familie. Når vi er invitert til hennes familie kommer hun bare med et tidspunkt og hvis jeg spør om vi kan dra litt senere får jeghøre det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min far pleide å voldta meg, ta kvelertak og skikkelig banke meg regelmessig. Men han hadde også positive sider. Han kunne spøke og tulle. Lett for å le når han var i det humøret. Noen ganger ga han meg store summer penger. 

Synes du at jeg burde fortsatt kontakten med han eller syntes du jeg gjorde lurt i å flytte ut når jeg ble tenåring?

Kan dette i det hele tatt sammenlignes?utrolig leit å høre det du gikk gjennom men føler ikke jeg har det så ille

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Føler seriøst ikke det er så alvorlig at jeg bare kan dra fra henne. Har vært sammen i snart 4 år og har flere gode minner, men har i rundt 1.5-2 år følt at noe holder meg tilbake. 

Hvis ikke du er glad og fornøyd og du ikke vil mere så kan du avslutte et forhold uten å ha noen god grunn. 

Vil du ikke så vil du ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg føler jeg ikke bare kan gå. Vi har det jo hyggelig ofte. Hverdagen er ofte preget av at vi ikke snakker så mye sammen. Jeg prøver å starte en samtale mens hun ignorerer/ svarer korte setninger

Ja, det høres jo hyggelig ut. (Sarkasme)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kan dette i det hele tatt sammenlignes?utrolig leit å høre det du gikk gjennom men føler ikke jeg har det så ille

Nei, så lenge du ikke har det så ille så er det jo tydeligvis greit for deg. Hva hvis faren min kun hadde spyttet litt etter meg. Hadde det vært greit da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis ikke du er glad og fornøyd og du ikke vil mere så kan du avslutte et forhold uten å ha noen god grunn. 

Vil du ikke så vil du ikke. 

Jeg opplever at jeg ikke har en god nok grunn til å gå fra dama. Jeg føler meg heller ikke sterk nok til å klare å gjennomføre bruddet og jeg er redd for at jeg kommer til å angre på valget. Tenk om det er jeg som gjør noe galt og hun bare prøver å leve sitt beste liv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...