AnonymBruker Skrevet 20. juni #181 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har opplevd det selv å like bedre å være med andre. Grue meg til å komme hjem. Grue meg til den amdre kom hjem. Skikkelig godt å gjøre det slutt da. Jeg har også hatt det vanskelig for å gjøre det slutt som deg, derfor vil jeg ikke at du skal kaste bort livet ditt på forferdelige samboere som jeg gjorde. Jeg vil ikke at du skal bruke flere år til på å gjøre det slutt. Den ene var farlig og jeg flyttet ut når han var på jobb. Den andre var ikke farlig og endelig en dag ble det slutt etter flere år med frem og tilbake. Der jeg gjorde det slutt og han maste og jeg tok han tilbake. Så husk å blokkere hvis du blir plaget. Bare ikke gi etter for gråt. For det har jeg gjort og da mistet jeg enda ett år av livet mitt. Gjør det slutt, gå på fest og lev livet ditt. Og sov en annen plass hvis du tror det blir for vanskelig frem til du får flyttet ut permanent. Du kan forresten gå ut hver dag og være med venner og familie nå hvis du gjør det slutt i dag. Du skal aldri be noen om tillatelse til å få gå noen plass. Da er du i et kontrollerende forhold. Anonymkode: 07e04...5f2 Tusen takk. Føler fortsatt jeg svartmaler henne, men jeg gjør nok ikke det. Er bare s vanskelig å gjøre det slutt Anonymkode: 930f5...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #182 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis du var min bror eller svoger og du ringte meg akkurat nå og spurte om jeg kunne komme bort en tur fordi du trengte litt støtte? Jeg hadde satt meg i bilen uten spørsmål og stått på døra di asap. Pakket bagen din og leid deg ut hvis det var det du trengte for å fysisk komme deg ut. Du skriver mye at du er usikker på om det er galt nok til å slå opp, samtidig beskriver du en motvilje mot å gifte deg og kjøpe hus. Innerst inne vet du at du ikke har det greit i dette forholdet, følg magefølelsen din! Det virker kanskje stort og uoverkommelig, men det er faktisk bare å ta steget og gå. Du trenger heller ikke å forklare veldig mye, hun kan ikke tvinge deg til en lang diskusjon. Du kan si at dere kan snakkes en annen dag og bare gå ut døren. Du bestemmer over deg selv! Anonymkode: 628ed...e5d Setter stor pris på dette! Jeg bare vet at jeg har et behov for å trøste og overforkalre Anonymkode: 930f5...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #183 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, nå snakker du med noen og forteller dem hvordan du har det, da får du en realitetssjekk som du åpenbart har ekstremt godt av. Godt det begynner å synke inn det vi sier til deg her og. dette er overhodet ikke normalt eller sunt. Du ødelegger for resten av livet ditt jo lenger du blir i dette. Men snakk med noen nå først, så vet du at du har noen å støtte deg på når du (forhåpentlitgvis!) gjør det slutt. Det er jo åpenbart at denne kvinnen vil prøve alt for å forvirre deg og si det er din skyld og overtale deg om å bli. Du trenger støtte i livet ditt nå. Denne venninnen din også ,hun kunne du ha snakket med. Hun kjente deg før forholdet og kan si noe om hvordan du virker nå kontra før. Dette er mishandling og du må ut av det for din egen skyld! Anonymkode: b0a2b...fdf Men hva om det ikke er rett? Hva om hun går gjennom en periode, eller at jeg ikke har vært den beste kjæresten? Hva om jeg tar feil? Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #184 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Setter stor pris på dette! Jeg bare vet at jeg har et behov for å trøste og overforkalre Anonymkode: 930f5...7bc Hold deg kort. Pugg noen linjer i hodet ditt. Foreksempel: Jeg er ikke lykkelig lenger. Jeg flytter ut. Jeg har bestemt meg. Og du kan se henne gråte uten å trenge å gjøre noe. Du trenger heller ikke å forklare så mye. Dere er ikke rett for hverandre. Og vil hun forandre seg så har du bestemt deg. Mine ekser blir alltid så greie når jeg gjør det slutt. Da gjør de ting for meg. Smiler og er hyggelig. Og gir jeg etter og gir en ny sjanse så går det tilbake til det samme etter noen uker. Alltid det samme. For folk forandrer seg ikke. Husk det. Hun vil aldri bli en annen person. Da er det fake. Hun smiler sikkert nå og lager mat til deg fordi hun er redd du skal gå på fest. Sikkert en baktanke. Og at du er overrasket over at hun er blid sier jo alt. Anonymkode: 07e04...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #185 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men hva om det ikke er rett? Hva om hun går gjennom en periode, eller at jeg ikke har vært den beste kjæresten? Hva om jeg tar feil? Anonymkode: 930f5...7bc Hvor lenge har denne perioden vart? Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #186 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hold deg kort. Pugg noen linjer i hodet ditt. Foreksempel: Jeg er ikke lykkelig lenger. Jeg flytter ut. Jeg har bestemt meg. Og du kan se henne gråte uten å trenge å gjøre noe. Du trenger heller ikke å forklare så mye. Dere er ikke rett for hverandre. Og vil hun forandre seg så har du bestemt deg. Mine ekser blir alltid så greie når jeg gjør det slutt. Da gjør de ting for meg. Smiler og er hyggelig. Og gir jeg etter og gir en ny sjanse så går det tilbake til det samme etter noen uker. Alltid det samme. For folk forandrer seg ikke. Husk det. Hun vil aldri bli en annen person. Da er det fake. Hun smiler sikkert nå og lager mat til deg fordi hun er redd du skal gå på fest. Sikkert en baktanke. Og at du er overrasket over at hun er blid sier jo alt. Anonymkode: 07e04...5f2 Sikkert grei for å unngå at jeg drar på fest vil jeg tro. Får vel høre det senere når det er for sent å dra ut. Største overraskelsen var at hun lagde mat, det pleier hun sjeldent å gjøre Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #187 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor lenge har denne perioden vart? Anonymkode: 07e04...5f2 Høres dumt ut, men rundt ett år? Føles sånn hvertfall. Hun har «bestemt» over meg lenge. Min familie har påpekt hennes væremåte i 2023 og 2024 Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #188 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sikkert grei for å unngå at jeg drar på fest vil jeg tro. Får vel høre det senere når det er for sent å dra ut. Største overraskelsen var at hun lagde mat, det pleier hun sjeldent å gjøre Anonymkode: 930f5...7bc Hun pønsker på noe. Sikkert festen. Eller hun leste tråden din og har "blitt grei" som mine ekser. Hvis ikke det er sånn hun vanligvis er så er det skuespill. Men det sier alt at du er overrasket over at hun er blid. Det burde være en selvfølge. Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #189 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres dumt ut, men rundt ett år? Føles sånn hvertfall. Hun har «bestemt» over meg lenge. Min familie har påpekt hennes væremåte i 2023 og 2024 Anonymkode: 930f5...7bc Ok. Så hun blir bare verre og verre. Det er vanlig for meg som har erfaring med ille ekser. De blir verre og aldri bedre. De tester hva du tåler og finner deg i og så justerer de opp galskapen etterhvert som de ser de slipper unna med det. Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #190 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hun pønsker på noe. Sikkert festen. Eller hun leste tråden din og har "blitt grei" som mine ekser. Hvis ikke det er sånn hun vanligvis er så er det skuespill. Men det sier alt at du er overrasket over at hun er blid. Det burde være en selvfølge. Anonymkode: 07e04...5f2 Hun er ikke på KG, så jeg antar at hun vet hvor mye jeg hadde ønsket å dra ut, derfor er hun grei og snill. Hun er forsåvidt som hun pleier, men hun har aldri lagd mat før uten å klage på meg og har generelt vært vel positiv Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #191 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ok. Så hun blir bare verre og verre. Det er vanlig for meg som har erfaring med ille ekser. De blir verre og aldri bedre. De tester hva du tåler og finner deg i og så justerer de opp galskapen etterhvert som de ser de slipper unna med det. Anonymkode: 07e04...5f2 Startet normalt, jeg fikk gjøre det jeg hadde behov for alene, men også med henne. Har gradvis blitt verre. Spurte hun hvorfor jeg ikke fikk dra i dag. Hun sa at hun ikke stoler på de andre menneskene som er på festen. Jeg sa da at hun mangler tillit til meg, men det nektet hun for. Jeg tenker jo at det er tilliten til meg hun ikke viser og respekterer ikke mitt ønske om å dra. Jeg må derfor fylle behovet hennes om å ligge enda en lørdag i senga og se på de samme seriene, om og om igjen Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #192 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Startet normalt, jeg fikk gjøre det jeg hadde behov for alene, men også med henne. Har gradvis blitt verre. Spurte hun hvorfor jeg ikke fikk dra i dag. Hun sa at hun ikke stoler på de andre menneskene som er på festen. Jeg sa da at hun mangler tillit til meg, men det nektet hun for. Jeg tenker jo at det er tilliten til meg hun ikke viser og respekterer ikke mitt ønske om å dra. Jeg må derfor fylle behovet hennes om å ligge enda en lørdag i senga og se på de samme seriene, om og om igjen Anonymkode: 930f5...7bc Nei, det må du ikke. Det er du som velger å gjøre det. Anonymkode: fe734...1c5 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #193 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kanskje et godt poeng, har to brødre + svigersøstre jeg kan prate olm dette med. De har tidligere uttrykt sine meninger om forholdet vårt og spurt om jeg virkelig er fornøyd med slik det er nå Anonymkode: 930f5...7bc Snakk med de om hvordan du har det, få støtte og hjelp til å håndtere situasjonen. Dette er ikke bra for noen av dere.. Anonymkode: 4c768...d15
AnonymBruker Skrevet 20. juni #194 Skrevet 20. juni Så, en grei oppsummering av hvordan du har det/føler det er: 1) Du ønsker å gifte deg, men ikke med henne. 2) Du ønsker barn, men ikke med henne. 3) Du vil ikke ha sex med henne, men later som om du har lav sexlyst, og tvinger deg selv til å ligge med henne en gang pr mnd. 4) Du jobber ofte overtid for å slippe å være sammen med henne. 5) Du blir glad når hun er på jobb/er borte, og du slipper å være sammen med henne. 6) Hun bestemmer hvem du får treffe og når. Du får ikke gå på fester eller feiringer om hun har sagt nei. 7) Hun spytter på deg når hun er irritert eller sint, men det er «greit» fordi det «bare er litt spytt» og fordi du sikkert har gjort noe for å «fortjene det» 8.) Familie og venner er bekymret for deg og for dette forholdet. 9) Hun truer med selvmord/sier livet hennes ikke er verdt å leve om du går fra henne. 10) Du tør ikke å si til noen hvordan du egentlig har det, fordi du føler hun er slik hun er fordi DU gjør noe galt. FORSTÅR DU SELV HVOR KOKO DETTE ER? Anonymkode: 7eced...3a1 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #195 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Så, en grei oppsummering av hvordan du har det/føler det er: 1) Du ønsker å gifte deg, men ikke med henne. 2) Du ønsker barn, men ikke med henne. 3) Du vil ikke ha sex med henne, men later som om du har lav sexlyst, og tvinger deg selv til å ligge med henne en gang pr mnd. 4) Du jobber ofte overtid for å slippe å være sammen med henne. 5) Du blir glad når hun er på jobb/er borte, og du slipper å være sammen med henne. 6) Hun bestemmer hvem du får treffe og når. Du får ikke gå på fester eller feiringer om hun har sagt nei. 7) Hun spytter på deg når hun er irritert eller sint, men det er «greit» fordi det «bare er litt spytt» og fordi du sikkert har gjort noe for å «fortjene det» 8.) Familie og venner er bekymret for deg og for dette forholdet. 9) Hun truer med selvmord/sier livet hennes ikke er verdt å leve om du går fra henne. 10) Du tør ikke å si til noen hvordan du egentlig har det, fordi du føler hun er slik hun er fordi DU gjør noe galt. FORSTÅR DU SELV HVOR KOKO DETTE ER? Anonymkode: 7eced...3a1 Det er ikke at jeg nødvendigvis ønsker barn, uansett hvem. Men ja, jeg forstår godt hvor koko det ser/høres ut. Men jeg sliter med å skulle gå fra henne. Skjønner ikke hvorfor, jeg kjenner jo innerst inne at dette forholdet ikke kommer til å vare. Vi er så totalt ulike og hun kan være direkte slem og overkjørende til tider. Jeg vet jeg ikke skal sammenligne mitt forhold med andres, men det virker som alle andre har mye bedre forhold enn det vi har. I tillegg har jeg hørt fra flere at når man finner sitt livs kjærlighet så føler man det. Jeg er ikke der med dama. Er det sannhet i dette? Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #196 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vi er så totalt ulike og hun kan være direkte slem og overkjørende til tider. Jeg vet jeg ikke skal sammenligne mitt forhold med andres, men det virker som alle andre har mye bedre forhold enn det vi har. I tillegg har jeg hørt fra flere at når man finner sitt livs kjærlighet så føler man det. Jeg er ikke der med dama. Er det sannhet i dette? Anonymkode: 930f5...7bc Ja, man føler det når man er sammen med den rette. Alt føles rett, og alt bedre sammen med dem, enn det er alene. Det du føler for dama di er avsky, frykt, motløshet, fortvilelse, skam, usikkerhet, tvil og sorg. Vil du virkelig ha det slik i fem år til? Ti år til? Femti år til? Anonymkode: 7eced...3a1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #197 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Spurte hun hvorfor jeg ikke fikk dra i dag. Hun sa at hun ikke stoler på de andre menneskene som er på festen. Jeg sa da at hun mangler tillit til meg, men det nektet hun for. Jeg tenker jo at det er tilliten til meg hun ikke viser og respekterer ikke mitt ønske om å dra. Jeg må derfor fylle behovet hennes om å ligge enda en lørdag i senga og se på de samme seriene, om og om igjen Dette var trist lesning. Du skulle bare gått. Du trenger ikke tillatelse. Du er ikke fem år. Når du forteller så høres det ut som om du er i fengsel og din samboer er fangevokteren din. Og, ja det er deg hun ikke stoler på. Betyr ingenting hva andre vil når kjæresten skal på fest alene. Fordi når man stoler på kjæresten så regner man med at personen avviser og er trofast. Gå bort til en av dine brødre i dag og fortell hva som skjer hjemme hos deg. Spytting, kontroll og alt. Du bare sier at du går ut en tur og at du går alene. Så går du ut i gangen, tar på sko og bare går. Gråter hun så gråter hun. Si du trenger å være alene og bare gå. Slutt å vente på tillatelse. Du er en voksen mann. Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #198 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, man føler det når man er sammen med den rette. Alt føles rett, og alt bedre sammen med dem, enn det er alene. Det du føler for dama di er avsky, frykt, motløshet, fortvilelse, skam, usikkerhet, tvil og sorg. Vil du virkelig ha det slik i fem år til? Ti år til? Femti år til? Anonymkode: 7eced...3a1 Faen, du har rett selvfølgelig. Er bare veldig tungt å innse Anonymkode: 930f5...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #199 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette var trist lesning. Du skulle bare gått. Du trenger ikke tillatelse. Du er ikke fem år. Når du forteller så høres det ut som om du er i fengsel og din samboer er fangevokteren din. Og, ja det er deg hun ikke stoler på. Betyr ingenting hva andre vil når kjæresten skal på fest alene. Fordi når man stoler på kjæresten så regner man med at personen avviser og er trofast. Gå bort til en av dine brødre i dag og fortell hva som skjer hjemme hos deg. Spytting, kontroll og alt. Du bare sier at du går ut en tur og at du går alene. Så går du ut i gangen, tar på sko og bare går. Gråter hun så gråter hun. Si du trenger å være alene og bare gå. Slutt å vente på tillatelse. Du er en voksen mann. Anonymkode: 07e04...5f2 Jo men føler at siden vi er i et forhold så må vi gi og ta på hva vi ønsker å gjøre. Jeg føler jeg ikke bare kan dra av en eller annen rar grunn. Jeg sliter med å stå for egne valg og egne ønsker om det gjør at dama blir lei seg. Bør jeg bare slå opp? Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 21. juni #200 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo men føler at siden vi er i et forhold så må vi gi og ta på hva vi ønsker å gjøre. Jeg føler jeg ikke bare kan dra av en eller annen rar grunn. Jeg sliter med å stå for egne valg og egne ønsker om det gjør at dama blir lei seg. Bør jeg bare slå opp? Anonymkode: 930f5...7bc Ja, begge må gi og ta for at forhold skal vare. Men du vil jo ikke det siden du ikke vil ha barn eller gifte deg med henne. Spør deg selv hvorfor du er sammen med henne og hva du VIL med livet DITT. Jeg skjønner dette med å stå opp for seg selv og kanskje skuffe noen, gjør vondt langt inn i sjela. Men jeg trives jo ikke med det. Jeg blir syk av det og det vil du også bli. Begynn i det små, gjør små ting, som å gå på besøk uten henne eller gå tur med broren din. Hun må «herdes» hun også. Hun må lære seg å tåle å bli motsagt eller skuffet. Blir hun sint og såret, så går det over til slutt. Om hun blir så såret at hun gnager om det i evighet, så har hun alvorlige problem og det ligger på henne, ikke deg. Viser du at dette finner du deg ikke i, at du ikke biter på tårene lenger, så kan hende hun får noe å tenke på. Men husk, du er ikke psykologen hennes. Det er hun som må jobbe med seg selv, men du kan stå ved siden og støtte henne. Som sangen til Bjørn Eidsvåg: er du lei deg, kan jeg ikke gråte FOR deg, men jeg kan gråte MED deg. Anonymkode: 201f3...093
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå