AnonymBruker Skrevet 20. juni #141 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg føler jeg ikke bare kan gå. Vi har det jo hyggelig ofte. Hverdagen er ofte preget av at vi ikke snakker så mye sammen. Jeg prøver å starte en samtale mens hun ignorerer/ svarer korte setninger Anonymkode: 930f5...7bc Jeg tror du troller. Du skriver alltid at dere har det så bra, for så å avslutte innlegget med noe negativt om henne. Det gjør du i nesten hvert innlegg. En god måte å fyre opp tråden på, og få folk til å fortsette å svare. Jeg synes ikke noe særlig om å trolle med noe så alvorlig som dette. Anonymkode: fe734...1c5 7 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #142 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, så lenge du ikke har det så ille så er det jo tydeligvis greit for deg. Hva hvis faren min kun hadde spyttet litt etter meg. Hadde det vært greit da? Anonymkode: 07e04...5f2 Nei, det hadde jo ikke det. Men samtidig så føler jeg at hennes oppførsel er blitt formet av mine handlinger (lite samleie, endringer i planer i siste liten ++). Jeg tenker at jeg også har skyld her Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #143 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det hadde jo ikke det. Men samtidig så føler jeg at hennes oppførsel er blitt formet av mine handlinger (lite samleie, endringer i planer i siste liten ++). Jeg tenker at jeg også har skyld her Anonymkode: 930f5...7bc Du vet at du høres ut som en klisjè av folk som blir mishandlet i forhold? "Ja, jeg vet han slår, men det er nok jeg som har provosert ham til det. Også slår han ikke så hardt. Og han kan også være sååå snill ellers..." Anonymkode: fe734...1c5 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #144 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror du troller. Du skriver alltid at dere har det så bra, for så å avslutte innlegget med noe negativt om henne. Det gjør du i nesten hvert innlegg. En god måte å fyre opp tråden på, og få folk til å fortsette å svare. Jeg synes ikke noe særlig om å trolle med noe så alvorlig som dette. Anonymkode: fe734...1c5 Jeg troller ikke. Jeg sier at forholdet er bra til tider men helt på grensen til hva jeg tåler andre ganger. Det er veldig ambivalent Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #145 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du vet at du høres ut som en klisjè av folk som blir mishandlet i forhold? "Ja, jeg vet han slår, men det er nok jeg som har provosert ham til det. Også slår han ikke så hardt. Og han kan også være sååå snill ellers..." Anonymkode: fe734...1c5 Jojo jeg vet det, men det er tøft å innrømme at man har det kjipt Anonymkode: 930f5...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #146 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg opplever at jeg ikke har en god nok grunn til å gå fra dama. Jeg føler meg heller ikke sterk nok til å klare å gjennomføre bruddet og jeg er redd for at jeg kommer til å angre på valget. Tenk om det er jeg som gjør noe galt og hun bare prøver å leve sitt beste liv Anonymkode: 930f5...7bc Kan du oppsøke psykolog og spørre om hjelp? Det eneste som er viktig her er om du har det bra. Hvis ikke så må du gå. Du kaster bort tid av livet ditt. Ingenting av det du forteller vitner om at du har det bra. Og det har allerede gått to år der du har følt det sånn. Er det noe jeg angrer på her i livet så er det all tiden jeg brukte på å være sammen med feil personer fordi jeg ikke trodde jeg hadde noe valg eller kunne bestemme selv. Jeg vil at du finner ut av dette nå og ikke plutselig er 45 før du våkner opp. En psykolog hjalp meg. Anonymkode: 07e04...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #147 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg troller ikke. Jeg sier at forholdet er bra til tider men helt på grensen til hva jeg tåler andre ganger. Det er veldig ambivalent Anonymkode: 930f5...7bc Ambivalent = Store ord for en som later som han er ung og dum. Jeg tror du er samme troller som laget "hun sa hun var ferdig....."-tråden og skryter av å lage haugevis av trolletråder (med linker til de) et annet sted i forumet, fordi "det er så mange damer 45+ som er lettlurte og lett antennelige her". Anonymkode: 63cc9...045 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #148 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, det hadde jo ikke det. Men samtidig så føler jeg at hennes oppførsel er blitt formet av mine handlinger (lite samleie, endringer i planer i siste liten ++). Jeg tenker at jeg også har skyld her Anonymkode: 930f5...7bc Ok. Men de tingene du ramser opp der lager ikke den oppførselen du forteller om. Det finnes ikke en grunn god nok for å kontrollere deg og spytte etter deg. Og i såfall hvis du tror at du gjør henne som dette så bør du gå i fra henne sånn at hun får det bedre og så får du det bedre. Det var det Nora Haukland gjorde. Hun gikk i fra Marius Borg Høiby fordi hun følte at hun ikke gjorde han lykkelig. Og så viste det seg at han var sånn mot alle han var kjæreste med. Jeg har vært i skikkelig dårlige forhold selv og jeg har aldri utøvet kontroll eller spyttet på noen. Anonymkode: 07e04...5f2 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #149 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ambivalent = Store ord for en som later som han er ung og dum. Jeg tror du er samme troller som laget "hun sa hun var ferdig....."-tråden og skryter av å lage haugevis av trolletråder (med linker til de) et annet sted i forumet, fordi "det er så mange damer 45+ som er lettlurte og lett antennelige her". Anonymkode: 63cc9...045 Jeg sverger jeg troller ikke. Jeg er bare en som prøver å finne ut om det er jeg som overreagerer eller om dama mi er kontrollerende og irrasjonell. Beklager hvis jeg skriver mye fram og tilbake, men hodet mitt er intet lite kaosvakuum fordi tiden rundt denne situasjonen. Jeg syns det er forferdelig vanskelig å finne ut hva som er riktig og galt i denne situasjonen og jeg søker til kvinneguiden for hjelp og søtte. Jeg beklager oppriktig hvis det oppfattes som trolling. Jeg prøver bar så få fram begge sider av saken. Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #150 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sverger jeg troller ikke. Jeg er bare en som prøver å finne ut om det er jeg som overreagerer eller om dama mi er kontrollerende og irrasjonell. Beklager hvis jeg skriver mye fram og tilbake, men hodet mitt er intet lite kaosvakuum fordi tiden rundt denne situasjonen. Jeg syns det er forferdelig vanskelig å finne ut hva som er riktig og galt i denne situasjonen og jeg søker til kvinneguiden for hjelp og søtte. Jeg beklager oppriktig hvis det oppfattes som trolling. Jeg prøver bar så få fram begge sider av saken. Anonymkode: 930f5...7bc Du har fått svar flerfoldige ganger. Du velger å ikke lytte. Anonymkode: 63cc9...045 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #151 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har fått svar flerfoldige ganger. Du velger å ikke lytte. Anonymkode: 63cc9...045 Jeg sliter med å ta et valg, på den ene siden er valget klart, jeg går fra henne. På den andre siden kjenner jeg fortsatt følelser for henne, noe som gjør et samlivsbrudd meget vanskelig Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #152 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kan du oppsøke psykolog og spørre om hjelp? Det eneste som er viktig her er om du har det bra. Hvis ikke så må du gå. Du kaster bort tid av livet ditt. Ingenting av det du forteller vitner om at du har det bra. Og det har allerede gått to år der du har følt det sånn. Er det noe jeg angrer på her i livet så er det all tiden jeg brukte på å være sammen med feil personer fordi jeg ikke trodde jeg hadde noe valg eller kunne bestemme selv. Jeg vil at du finner ut av dette nå og ikke plutselig er 45 før du våkner opp. En psykolog hjalp meg. Anonymkode: 07e04...5f2 Takk, jeg skal vurdere psykolog, som flere nevner trenger jeg deg kanskje. Føler meg litt ødelagt Anonymkode: 930f5...7bc 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #153 Skrevet 20. juni Et tegn på psykisk vold er at du er forvirret og at du gaslighter deg selv. Du kan jo spørre ChatGPT om hjelp. Anonymkode: 07e04...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #154 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Et tegn på psykisk vold er at du er forvirret og at du gaslighter deg selv. Du kan jo spørre ChatGPT om hjelp. Anonymkode: 07e04...5f2 Det kan fungere, sliter bare innmari med valget Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #155 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du har fått svar flerfoldige ganger. Du velger å ikke lytte. Anonymkode: 63cc9...045 Hva bør jeg gjøre da? Skal jeg gi henne litt mer tid? Vi har det greit når alt er bra, men tvert jeg kommer med ønsker, om det er å henge med venner eller dra til familie blir det litt motstand. Får hun det ikke som hun vil blir hun sur. Kan det også være et tegn om alle rundt oss har snakket med meg om forholdet vårt? Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #156 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke spesielt. Hadde ikke gått inn i dette forholdet på nytt. Anonymkode: 930f5...7bc Jammen, hva er det som holder deg tilbake ? Fasade ? Hva andre vil si ? Redd for å ikke finne noe bedre ? Har hun balletak på deg på en eller annen måte ? Selv om du er redd for å såre henne eller noe, så er det noe mer som ligger bak din tilbakeholdenhet. Du har brødre som spør om du vil dette, så de har nok sett ett eller annet. Det betyr at du har støtte i dem og det må du benytte deg av. En anna ting. Hun nekter deg det ene og det andre. Og truer om både selvmord og anna. Skjønner ikke at hun tør. Hun burde jo være redd for å miste deg. Men det er hun tydeligvis ikke, for du gir jo etter. Og unnskylder henne. Vil du virkelig deg selv så vondt ? Eksen min truet med selvmord. Jeg sa bare go for it, ikke mitt liv, men tenk på barna. Vil du virkelig at barna skal vokse opp uten en far ? Han truet ikke flere ganger. Når hun truer om selvmord, så er det bare ord. Si: Gjør hva du vil, ikke mitt liv, men tenk på de som sitter igjen. Og vil du ikke oppleve det å bli mor en dag ? Skal du virkelig ofre livet ditt for en mann du ikke engang liker ? For hun kan umulig like deg sånn som hun holder på. Og spør henne: «hvorfor vil du være kjæreste med meg». Har hun ikke noe svar eller bortforklarer seg, så har du svaret. Anonymkode: 201f3...093 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #157 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jammen, hva er det som holder deg tilbake ? Fasade ? Hva andre vil si ? Redd for å ikke finne noe bedre ? Har hun balletak på deg på en eller annen måte ? Selv om du er redd for å såre henne eller noe, så er det noe mer som ligger bak din tilbakeholdenhet. Du har brødre som spør om du vil dette, så de har nok sett ett eller annet. Det betyr at du har støtte i dem og det må du benytte deg av. En anna ting. Hun nekter deg det ene og det andre. Og truer om både selvmord og anna. Skjønner ikke at hun tør. Hun burde jo være redd for å miste deg. Men det er hun tydeligvis ikke, for du gir jo etter. Og unnskylder henne. Vil du virkelig deg selv så vondt ? Eksen min truet med selvmord. Jeg sa bare go for it, ikke mitt liv, men tenk på barna. Vil du virkelig at barna skal vokse opp uten en far ? Han truet ikke flere ganger. Når hun truer om selvmord, så er det bare ord. Si: Gjør hva du vil, ikke mitt liv, men tenk på de som sitter igjen. Og vil du ikke oppleve det å bli mor en dag ? Skal du virkelig ofre livet ditt for en mann du ikke engang liker ? For hun kan umulig like deg sånn som hun holder på. Og spør henne: «hvorfor vil du være kjæreste med meg». Har hun ikke noe svar eller bortforklarer seg, så har du svaret. Anonymkode: 201f3...093 Hun snakker mye om å gifte seg med meg og sier at jeg skal fri til henne innen utgangen av neste år, hvis ikke kom hun til å gjøre et eller annet. Jeg merker at jeg er imot det å gifte meg med hun. Jeg tror jeg vil ende forholdet, men jeg vet bare ikke hvordan. Skal jeg ta det opp når hun kommer hjem fra jobb? Eller skal jeg vente til en mer passende tid? Hva skal jeg si, gjøre og ikke gjøre? Klarer ikke tenke klart i denne situasjonen. Forstår bare ikke hvordan jeg skal gå fram for å eventuelt avslutte forholdet Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #158 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hun snakker mye om å gifte seg med meg og sier at jeg skal fri til henne innen utgangen av neste år, hvis ikke kom hun til å gjøre et eller annet. Jeg merker at jeg er imot det å gifte meg med hun. Jeg tror jeg vil ende forholdet, men jeg vet bare ikke hvordan. Skal jeg ta det opp når hun kommer hjem fra jobb? Eller skal jeg vente til en mer passende tid? Hva skal jeg si, gjøre og ikke gjøre? Klarer ikke tenke klart i denne situasjonen. Forstår bare ikke hvordan jeg skal gå fram for å eventuelt avslutte forholdet Anonymkode: 930f5...7bc Si at du ikke lenger er lykkelig og at du går i fra henne. Og så står du på ditt. Det er ikke oppe til diskusjon. Ikke begynn å diskutere med henne, da blir det bare timesvis med samtaler. Gå heller på festen. Truer hun med selvmord så svarer du at du håper hun ikke dreper seg selv, men at det er hennes valg. Eller du ringer 113 og ber de komme og legge henne inn pga selvmordstrusler. Lykke til. Anonymkode: 07e04...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #159 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si at du ikke lenger er lykkelig og at du går i fra henne. Og så står du på ditt. Det er ikke oppe til diskusjon. Ikke begynn å diskutere med henne, da blir det bare timesvis med samtaler. Gå heller på festen. Truer hun med selvmord så svarer du at du håper hun ikke dreper seg selv, men at det er hennes valg. Eller du ringer 113 og ber de komme og legge henne inn pga selvmordstrusler. Lykke til. Anonymkode: 07e04...5f2 Takk, har fortsatt på følelsen at det å slå opp er brutalt og kommer på henne som lyn fra klar himmel Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni #160 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk, har fortsatt på følelsen at det å slå opp er brutalt og kommer på henne som lyn fra klar himmel Anonymkode: 930f5...7bc Det er det nok for alle som blir dumpet. Men vi kan ikke være sammen med noen for alltid fordi vi ikke vil såre følelsene deres. Du må sørge for at du tar hensyn til deg selv også. Hadde heller ikke personlig likt om noen var sammen med meg kun fordi han ikke vil såre følelsene mine. Det er ikke riktig mot noen. Anonymkode: 07e04...5f2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå