AnonymBruker Skrevet 18. juni #21 Skrevet 18. juni Macro skrev (2 timer siden): Trøst deg med at det blir et helvette uansett hva du velger. Det er det eneste stabile å holde fast ved i slike relasjoner. Men hva skal jeg si til henne da? Føler jeg har sagt at jeg skal bli hjemme i helgen og da blir det sånn. At jeg har låst meg til det, ergo hun vil ikke stolende noe av det jeg sier framover Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 18. juni #22 Skrevet 18. juni Jeg hadde heller tatt mitt eget liv enn å måtte være sammen med det der. Anonymkode: 15324...17e 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni #23 Skrevet 18. juni Gjør det slutt i dag så er du fri til å gjøre hva du vil den helgen. Like greit å bare dra av hele plasteret nå istedetfor å slukke branner for at hun ikke skal fly i flint. Vil du ha tilbake livet ditt eller? Anonymkode: 5c7ff...bf2 6 2
Macro Skrevet 18. juni #24 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men hva skal jeg si til henne da? Føler jeg har sagt at jeg skal bli hjemme i helgen og da blir det sånn. At jeg har låst meg til det, ergo hun vil ikke stolende noe av det jeg sier framover Anonymkode: 930f5...7bc "Det er slutt, jeg flytter ut *dato*". Om det ikke er et alternativ så spiller det som sagt ingen rolle hva du sier. Ting blir ikke bedre. Du har jo beskrevet her inne at til tross for ærlighet så stoler hun ikke på deg, så hva er poenget med å fortsette å prøve? 4
exictence Skrevet 18. juni #25 Skrevet 18. juni Macro skrev (14 minutter siden): "Det er slutt, jeg flytter ut *dato*". Om det ikke er et alternativ så spiller det som sagt ingen rolle hva du sier. Ting blir ikke bedre. Du har jo beskrevet her inne at til tross for ærlighet så stoler hun ikke på deg, så hva er poenget med å fortsette å prøve? Jeg ville nok gjort dette. Det er så vondt å være i et dårlig forhold hvor man har det tungt. Har selv opplevd det. Håpet på at det ble bedre, men det ble det ikke. Kom meg ut etter mange år, og har det så godt nå. Skulle gått for lenge siden. Lykke til Men av nysgjerrighet; er ikke kjæresten din også invitert til denne bursdagsfesten? Å ikke invitere partneren med, synes jeg er rart? 4
CrispiP0et Skrevet 18. juni #26 Skrevet 18. juni Jeg skal dra et kort og enkelt Threads/reddit-svar til deg: Why girlfriend, when x-girlfriend shaped? Dette må du komme deg ut av. Alle gjennomgår tøffe perioder i et forhold, men man må huske på at i gode forhold så er man et lag, og kjemper for hverandre, ikke mot den andre. Du er sikkert glad i vedkommende, eller så har du i alle fall vært det engang. Det høres ut som om du er en fin fyr som er lojal og bryr seg om dem rundt deg, men nå blir det utnyttet. Avslutt forholdet, og neste gang du er klar for noe nytt, prøv å finn noen som er litt mer lik deg, og som har de samme verdiene. Man trenger ikke å være totalt like for at et forhold skal fungere, men det er en fordel at man har en del like verdier og kanskje noen felles interesser. Jeg og kjæresten min f eks, vi er forskjellige på mye, men vi er begge veldig tålmodige og rolige typer, som passer oss bra, fordi vi liker ikke å krangle og diskutere høylytt. Samtidig er vi begge kjempesta, så vi gir oss ikke nødvendigvis hvis vi mener vi har rett, men har selvinnsikt og livserfaring nok til å se når vi kan gi oss.. Han er hekta på biler og båter, mens jeg liker musikk og sang - men begge to liker fiske f eks, så der kan vi kombinere båtinteressen med fiske. Han er min absolutt aller beste venn, og det er ingen jeg heller vil tilbringe tid med enn ham, men jeg har jo andre venner og bekjente som jeg møter, og andre interesser jeg driver med. Så innser jeg jo at hvis han er veldig opptatt en periode med mye mekking og fiksing, så har jeg valget om jeg jeg skal sitte hjemme/inne og sture, eller om jeg skal oppsøke ham å koble meg på det han gjør. Jeg elsker å se på når han jobber med noe, for han er så dyktig. Og kanskje kan jeg være håndtlanger e.l., så får vi litt tid sammen likevel, selv om han er opptatt. Jeg kan i alle fall ikke bare sitte å forvente at han skal gjøre alt som jeg helst vil, man må gi og ta - og det høres ut som du gir og gir.... Dårlig balanse. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #27 Skrevet 18. juni Jeg finnes ikke sjalu av meg, og elsker alenetid. Men å være sammen med en voksen person som skal på fest hele tiden ser jeg som et stort rødt flagg. Men siden du åpenbart liker å feste og hun ikke gjør det er det jo like greit å gjøre det slutt. Da kan du feste som du vil og hun kan råtne på sofaen uten å være bekymret. Problem løst. Anonymkode: 0977c...7cc 4 3
CrispiP0et Skrevet 18. juni #28 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg finnes ikke sjalu av meg, og elsker alenetid. Men å være sammen med en voksen person som skal på fest hele tiden ser jeg som et stort rødt flagg. Men siden du åpenbart liker å feste og hun ikke gjør det er det jo like greit å gjøre det slutt. Da kan du feste som du vil og hun kan råtne på sofaen uten å være bekymret. Problem løst. Anonymkode: 0977c...7cc Mulig de er ganske unge også? 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #29 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg finnes ikke sjalu av meg, og elsker alenetid. Men å være sammen med en voksen person som skal på fest hele tiden ser jeg som et stort rødt flagg. Men siden du åpenbart liker å feste og hun ikke gjør det er det jo like greit å gjøre det slutt. Da kan du feste som du vil og hun kan råtne på sofaen uten å være bekymret. Problem løst. Anonymkode: 0977c...7cc Skrev aldri at jeg festet hver helg. Jeg er aldri på fest, men nå ble det to ganger på to uker Anonymkode: 930f5...7bc 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #30 Skrevet 18. juni Har du lyst til å være sammen med denne dama? Synes du dette er et greit forhold? Ser du for deg å være sammen med henne de neste 2 årene og gleder deg til det? Hvis svaret på noen av disse spørsmålene er nei så kan du like gjerne gjøre det slutt i dag. Anonymkode: 628ed...e5d 2 1
got2go Skrevet 18. juni #31 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk, hun begynte å gråte sist helg da jeg sa jeg dro på vors på festen. Jeg sa i samme vaset at jeg ble hjemme neste helg (altså festen jeg nevnte i kommentar over) for å få henne til å roe seg ned. Kjenner jeg angrer på at jeg sa det, fordi jeg har skikkelig lyst til å dra på festen. Men da VET jeg at hu kommer til å lage et jævla helvette hvis jeg spør. Og da har jeg liksom ikke noe å si, jeg sa aktivt at jeg ble hjemme denne helgen fordi jeg dro ut sist helg. Anonymkode: 930f5...7bc Orker du virkelig å tilbringe flere år med denne dama? Husk at du aldri får årene tilbake, er du villig til å ofre de bare fordi du ikke liker å såre andre mennesker? Er deres år mer verdt enn dine? 4 2
Carrot Skrevet 18. juni #32 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Aner ikke. Er redd for at hun kommer til å klikke. Er jo glad i henne og svigerfamilien. Hater å gjøre andre sure og lei seg Anonymkode: 930f5...7bc Så heller enn å være lykkelig skal du velge leve med dritt fordi du ikke vil noen skal vli sure eller lei seg? Gir det egentlig mening for deg så er det jo et valg du tar da so du ikke kan klage på men må innrette deg etter og leve med konsekvensene av for resten av livet.. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #33 Skrevet 18. juni Se for deg framtiden med henne: aldri gå på fest lenger, aldri festival, aldri noe sosialt, aldri noe DU synes er gøy eller liker å gjøre. Angst og bekymring for hva hun vil gjøre hvis du går på besøk, går på fest eller annet. Rushe besøk i full fart eller begynne å besøke folk i skjul. Kollegaer som lurer på hvorfor du aldri er med på sosiale event med jobben. Aldri få dra på jobbreiser. Er det noe du vil innerst inne ? For det er slik framtiden din vil bli så lenge du gir etter for hennes krav. Du er redd for hennes reaksjon, du vil ikke såre henne, du er redd for å få dårlig samvittighet viss du dumper henne. Den eneste du bør ha dårlig samvittighet ovenfor er deg selv. Du kaster bort livet ditt på noe som ikke er bra for deg. Og det vet du. Dette vil spise deg opp og etterhvert utvikle forakt for henne. Om hun klikker i vinkel fordi du står opp for deg selv, så sett det på henne. Hun kan umulig være særlig glad i deg som ikke unner deg å ha det bra. Du må sette deg i respekt og du må vise at du ikke finner deg i dette lenger. Blir det et rabalder når du går på festen i helgen på tross av at du lovte å ikke gjøre det, så er det lov å ombestemme seg. Kanskje invitere henne med ? Sier hun nei eller hun sier du kan gå alene, så godtar du svaret hennes og går. Hun håper nok at du ikke går likevel, men det må du for all del ikke gjøre. Hun fikk valget og sutrer hun, så minn henne på det. Og hva er det som gjør at du vil ha henne ? Redd for å ende opp alene, ikke finne noen «bedre» ? Skal du ta til takke med dette på grunnlag av din egen frykt ? Nei. Anonymkode: 201f3...093 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #34 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Se for deg framtiden med henne: aldri gå på fest lenger, aldri festival, aldri noe sosialt, aldri noe DU synes er gøy eller liker å gjøre. Angst og bekymring for hva hun vil gjøre hvis du går på besøk, går på fest eller annet. Rushe besøk i full fart eller begynne å besøke folk i skjul. Kollegaer som lurer på hvorfor du aldri er med på sosiale event med jobben. Aldri få dra på jobbreiser. Er det noe du vil innerst inne ? For det er slik framtiden din vil bli så lenge du gir etter for hennes krav. Du er redd for hennes reaksjon, du vil ikke såre henne, du er redd for å få dårlig samvittighet viss du dumper henne. Den eneste du bør ha dårlig samvittighet ovenfor er deg selv. Du kaster bort livet ditt på noe som ikke er bra for deg. Og det vet du. Dette vil spise deg opp og etterhvert utvikle forakt for henne. Om hun klikker i vinkel fordi du står opp for deg selv, så sett det på henne. Hun kan umulig være særlig glad i deg som ikke unner deg å ha det bra. Du må sette deg i respekt og du må vise at du ikke finner deg i dette lenger. Blir det et rabalder når du går på festen i helgen på tross av at du lovte å ikke gjøre det, så er det lov å ombestemme seg. Kanskje invitere henne med ? Sier hun nei eller hun sier du kan gå alene, så godtar du svaret hennes og går. Hun håper nok at du ikke går likevel, men det må du for all del ikke gjøre. Hun fikk valget og sutrer hun, så minn henne på det. Og hva er det som gjør at du vil ha henne ? Redd for å ende opp alene, ikke finne noen «bedre» ? Skal du ta til takke med dette på grunnlag av din egen frykt ? Nei. Anonymkode: 201f3...093 Hun liker ikke personen i det hele tatt. Snakker bare dritt om henne hvis hun kommer opp. Jeg er lei av å måtte innrette meg henne hele tiden. Ja, jeg kan være sta jeg og, men jeg ender alltid opp med å si unnskyld, uansett hva det er… hvis hun begynner å skrike og gråte, hva skal jeg gjøre? Det jeg vanligvis gjør er å føye meg etter henne og vi ender alltid opp med å ligge i senga og se på tv. Jeg føler meg avskåret fra omverdenen… Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 19. juni #35 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun liker ikke personen i det hele tatt. Snakker bare dritt om henne hvis hun kommer opp. Jeg er lei av å måtte innrette meg henne hele tiden. Ja, jeg kan være sta jeg og, men jeg ender alltid opp med å si unnskyld, uansett hva det er… hvis hun begynner å skrike og gråte, hva skal jeg gjøre? Det jeg vanligvis gjør er å føye meg etter henne og vi ender alltid opp med å ligge i senga og se på tv. Jeg føler meg avskåret fra omverdenen… Anonymkode: 930f5...7bc Det du KAN gjøre er jo å sette fokus på det, si rett ut at nå gråter du for å få viljen din og jeg er ferdig med å bli manipulert på denne måten så denne gangen kommer vi ikke til å ende med at jeg gir meg så du får bare hyle i vei, jeg gjør blablabla fordi det er viktig for meg, du er velkommen til å tørke tådene og bli med eller la være, det er opp til deg men JEG er ferdig med å bli kontrollert og manpiulert. Anonymkode: 50051...929 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni #36 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det du KAN gjøre er jo å sette fokus på det, si rett ut at nå gråter du for å få viljen din og jeg er ferdig med å bli manipulert på denne måten så denne gangen kommer vi ikke til å ende med at jeg gir meg så du får bare hyle i vei, jeg gjør blablabla fordi det er viktig for meg, du er velkommen til å tørke tådene og bli med eller la være, det er opp til deg men JEG er ferdig med å bli kontrollert og manpiulert. Anonymkode: 50051...929 Faen må skaffe meg noen baller om jeg skal si det altså Anonymkode: 930f5...7bc 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni #37 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hun liker ikke personen i det hele tatt. Snakker bare dritt om henne hvis hun kommer opp. Jeg er lei av å måtte innrette meg henne hele tiden. Ja, jeg kan være sta jeg og, men jeg ender alltid opp med å si unnskyld, uansett hva det er… hvis hun begynner å skrike og gråte, hva skal jeg gjøre? Det jeg vanligvis gjør er å føye meg etter henne og vi ender alltid opp med å ligge i senga og se på tv. Jeg føler meg avskåret fra omverdenen… Anonymkode: 930f5...7bc Det forstår jeg og situasjonen kan snu trill rundt viss du ikke reagerer på at hun gråter. Da hagler beskyldningene om at du er usympatisk, narsissist og kald jævel. Og at hun blir utsatt for vold. Forlate situasjonen kan du ikke heller, da bedriver du silent treatment. Blir hun voldelig derimot, fysisk, er det bare å stikke derifra. Nei, la henne gråte og hyle. Si at du venter til hun har roet seg ned, men ikke forlat rommet. Ikke ta på eller trøst henne, bare se på. Si at du forventer at vi kan snakke sammen som voksne mennesker og bruk JEG når du snakker. Jeg liker ikke å føle meg slik. Jeg føler meg fanget. Jeg ønsker å gjøre det og det. Og siden jeg er fryktelig glad i deg, så hadde jeg håpet at du også ville være med meg på veien videre. At vi sammen kan gjøre ting på begges premisser. Ting kan ikke gå bare en vei, det er ikke bra for noen av oss. Hva tenker du om det ? Hva vil du ? Lykke til ts, dette klarer du Anonymkode: 201f3...093 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #38 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Faen må skaffe meg noen baller om jeg skal si det altså Anonymkode: 930f5...7bc Enten baller nå, eller få traumer du kommer til å slite med i alle forhold fremover. Anonymkode: 63cc9...045 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni #39 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det forstår jeg og situasjonen kan snu trill rundt viss du ikke reagerer på at hun gråter. Da hagler beskyldningene om at du er usympatisk, narsissist og kald jævel. Og at hun blir utsatt for vold. Forlate situasjonen kan du ikke heller, da bedriver du silent treatment. Blir hun voldelig derimot, fysisk, er det bare å stikke derifra. Nei, la henne gråte og hyle. Si at du venter til hun har roet seg ned, men ikke forlat rommet. Ikke ta på eller trøst henne, bare se på. Si at du forventer at vi kan snakke sammen som voksne mennesker og bruk JEG når du snakker. Jeg liker ikke å føle meg slik. Jeg føler meg fanget. Jeg ønsker å gjøre det og det. Og siden jeg er fryktelig glad i deg, så hadde jeg håpet at du også ville være med meg på veien videre. At vi sammen kan gjøre ting på begges premisser. Ting kan ikke gå bare en vei, det er ikke bra for noen av oss. Hva tenker du om det ? Hva vil du ? Lykke til ts, dette klarer du Anonymkode: 201f3...093 Takk! Problemet mitt er at jeg ikke takler at folk er lei seg. Jeg får fullstendig kollaps selv og begynner å komme med lovnader jeg vet er urimelige. Jeg føler meg veldig splittet. På en side vil jeg avslutte forholdet, på den andre siden er jeg glad i henne og ønsker henne ikke noe vondt. Hun har vært gjennom en del traumer tidligere jeg ikke vil rippe opp i Anonymkode: 930f5...7bc
AnonymBruker Skrevet 19. juni #40 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enten baller nå, eller få traumer du kommer til å slite med i alle forhold fremover. Anonymkode: 63cc9...045 Jojo, sant det. Jeg vet bare ikke om det er riktig å slå opp med henne Anonymkode: 930f5...7bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå