Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Men for å gjøre dette helt klart - dere som hevder at hun visste, mener dere at hun visste om hva Epstein drev med og at hun heiet på det? Allerede lenge før påtalemyndigheter nøstet opp omfang og alvorlighet i det han har holdt på med?

Hvorfor går dere ut fra at hun lyver når hun sier at hun ikke visste og at hun er dypt rystet over saken og at hun er veldig lei seg for at hun ikke undersøkte? Hvorfor tror dere ikke på hennes uttalelser om at hun har dyp medfølelse med ofrene og håper de skal få oppreisning?

Hvorfor mistror dere denne uttalelsen?

Jeg skjønner ikke. Forklar. 

Høiby fremstår ikke troverdig, det er hennes største problem i forhold til folkeopinionen tror jeg. I tillegg har hun endret forklaring om hva hun visste på ulike tidspunkt. Det vi sitter igjen med er hennes uttalelser om at hun visste, men ikke omfanget.

Det vil jeg tro gjelder svært mange i Epstein-nettverket, at mange visste noe men få visste alt.

Derfor er det så håpløst når mennesker uten nødvendig ryggmargsrefleks på kriminalitet og rusbruk/omsetning skal reise rundt på første klasse å "representere". For de som er utsatt for trafficking og misbruk av dette nettverket så er jo folk som MM nyttige idioter som er med å hjelpe overgriper til å beholde status sånn at dette fortsetter i evigheter.

Legg også til de nebbete svarene under det regisserte nrk-intervjuet hvor hun ber journalisten lese selv hva som står, virker ikke akkurat interessert i p være opplysende om temaet.

Og ja, jeg er over 55 og tror absolutt ikke på det vi får servert fra kongehuset nå. Min mor er over åtti, hun ønsker nå å avvikle monarkiet etter å ha vært tilhenger frem til de siste par år.

• Liker 8
  • Hjerte 6
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
keops skrev (12 minutter siden):

Og ja, jeg er over 55 og tror absolutt ikke på det vi får servert fra kongehuset nå. Min mor er over åtti, hun ønsker nå å avvikle monarkiet etter å ha vært tilhenger frem til de siste par år.

Min mor også. Noe av det hun er mest bestyrtet over er bryllupet i Luxemburg. Ikke fordi det er alvorligere enn alt det andre, men fordi dette er noe denne generasjonen kan forholde seg til. En svigerdatter som blir tatt i å snakke dritt om et bryllup i den utvidete familien er svigerdatteren fra helvete.

Denne spesifikke saken er noe som setter kongeparet i en håpløs situasjon fordi det går på deres relasjoner til andre.

Dette med å være en høflig gjest betyr mye for folk som har levd en stund. Når det svikter på et slikt nivå så sier det ganske mye om personen.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
keops skrev (26 minutter siden):

Høiby fremstår ikke troverdig, det er hennes største problem i forhold til folkeopinionen tror jeg. I tillegg har hun endret forklaring om hva hun visste på ulike tidspunkt. Det vi sitter igjen med er hennes uttalelser om at hun visste, men ikke omfanget.

Hvem er Høiby?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Hvem er Høiby?

Tenker du helt konkret, eller er spørsmålet av en mer filosofisk art? Altså hvem ER Høiby egentlig?

Jeg refererte her til vår kronprinsesse, Mette Marit Tjessem Høiby. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
keops skrev (3 minutter siden):

Tenker du helt konkret, eller er spørsmålet av en mer filosofisk art? Altså hvem ER Høiby egentlig?

Jeg refererte her til vår kronprinsesse, Mette Marit Tjessem Høiby. 

Hun heter jo ikke Høiby lenger, så det gjorde nødvendigvis innlegget komplett uforståelig. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

«…dersom jeg hadde vært klar over hans kriminelle handlinger.»

«…dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger.» 

Hva er meningsforskjellen i de to utsagnene? Hint: adverb

Til sammenligning:

«Jeg hadde aldri blitt med på båttur dersom jeg hadde vært klar over at det regnet.»
«Jeg hadde aldri blitt med på båttur dersom jeg hadde vært klar over hvor mye det regnet.»

Tilstedeværelsen av et adverb kan gjøre så mye med den meningsbærende delen av et utsagn, ikke sant? 

PS: Det ovennevnte var fra en uttalelse Mette selv kom med. Den andre uttalelsen det henvises til er en uttalelse fra en tredjeperson, og derfor ikke relevant, slik jeg ser det. 

Endret av TigerK
  • Liker 18
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
Skrevet

I mediene har det vært vanlig å omtale Marius Borg Høiby, som "Høiby". Et google-søk på "Høiby" gir en masse treff på rettssaken og MBH. Så at det skal være så himla klart at det er kronprinsessen man mener når man henviser til "Høiby", er ikke klart for noen, egentlig.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Så hva er forskjellen på straffdedømt og kriminelle handlinger? Her sier kronprinsessen at hun var klar over at han var kriminell men ikke hvor mye kriminell han var. Hun setter standard etter hvor mye kriminell folk er tydeligvis. Lurer på hvor grensene går, er drap  kriminelt nok  til å ikke omgås folk? Kjøp av seksuelle tjenester fra barn var ikke kriminelt nok for å ikke inngå et tett vennskap. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Så hva er forskjellen på straffdedømt og kriminelle handlinger? Her sier kronprinsessen at hun var klar over at han var kriminell men ikke hvor mye kriminell han var. Hun setter standard etter hvor mye kriminell folk er tydeligvis. Lurer på hvor grensene går, er drap  kriminelt nok  til å ikke omgås folk? Kjøp av seksuelle tjenester fra barn var ikke kriminelt nok for et vennskap. 

Og, hvor er den kritiske tankegangen på denne typen rasjonal?

Mener man virkelig at man vet noen er kriminell, men ikke gidder å sette seg inn i hva han er dømt for før man forteller nære og intime ting til han og tar med PST på heisatur til huset hans?

Det skurrer noe så enormt.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Så hva er forskjellen på straffdedømt og kriminelle handlinger? Her sier kronprinsessen at hun var klar over at han var kriminell men ikke hvor mye kriminell han var. Hun setter standard etter hvor mye kriminell folk er tydeligvis. Lurer på hvor grensene går, er drap  kriminelt nok  til å ikke omgås folk? Kjøp av seksuelle tjenester fra barn var ikke kriminelt nok for et vennskap. 

Varpe sier jo til og med at kronprinsessen visste hva han hadde innrømmet og sonet for - men ikke omfanget og karakteren av handlingene. 

Det betyr ganske klart at MM må ha lest om hva han hadde sonet for:

var hun ikke kjent med omfanget og karakteren av de kriminelle forholdene han hadde innrømmet og sonet for.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (40 minutter siden):

Dette uttalte Varpe:

Hverken Mette-Marit eller kronprins Haakon visste noe om Epsteins fortid, ifølge kommunikasjonssjef Varpe.

– I perioden kronprinsessen hadde kontakt med Epstein, var hun ikke kjent med omfanget og karakteren av de kriminelle forholdene han hadde innrømmet og sonet for. Kronprinsessen var selvsagt heller ikke kjent med forbrytelsene som senere er blitt avdekket, sier hun.

https://www.dn.no/politikk/jeffrey-epstein/kongehuset/norge/kronprinsesse-mette-marit-motte-sexforbryteren-jeffrey-epstein-flere-ganger-jeg-burde-undersokt-jeffrey-epsteins-fortid-narmere-og-beklager-at-jeg-ikke-gjorde-det/2-1-715469

Det er hva Varpe sa, ja.

• Nyttig 2
Skrevet

Det virker som kongefamilien, herunder bonusbarn, generelt sliter ufattelig med å ta ansvar for egne handlinger.

MM gir en eller annen dvask forklaring som ikke matcher det hun sa i 2019, og bruker sønnens straffesak som unnskyldning til å bruke enormt lang tid til å forklare det lille og mangelfulle hun har sagt.

IA gir pressen skyld i at "noen" i hennes familie har det tungt, ikke de som faktisk har gjort tingene.

HM svarer "vi er der, ja" når pressen spør om det han og hans kone svarte dårlig på i det regisserte intervjuet, hvor han igjen gir en klar skyld til pressen for situasjonen han er i.

MBH bruker MMs helse som brekkstang for å prøve å komme ut av en helt velfortjent og velfundert varetektsfengsling, og skylder på offeret sitt for å ha brutt besøksforbudet mot henne, selv om han sendte blomster til henne mens han var i rettssak og truet henne dagen før den startet.

Det virker i det hele som familien i sin helhet trenger en reell dose realitetsorientering. Det er ikke andres feil når man tråkker i salaten. Svaret finnes innover, litt ydmykhet hadde kommet langt. Ikke glefsing og "du ser vel hva som står der!??!?!".

• Liker 17
  • Hjerte 5
  • Nyttig 17
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Det virker som kongefamilien, herunder bonusbarn, generelt sliter ufattelig med å ta ansvar for egne handlinger.

MM gir en eller annen dvask forklaring som ikke matcher det hun sa i 2019, og bruker sønnens straffesak som unnskyldning til å bruke enormt lang tid til å forklare det lille og mangelfulle hun har sagt.

IA gir pressen skyld i at "noen" i hennes familie har det tungt, ikke de som faktisk har gjort tingene.

HM svarer "vi er der, ja" når pressen spør om det han og hans kone svarte dårlig på i det regisserte intervjuet, hvor han igjen gir en klar skyld til pressen for situasjonen han er i.

MBH bruker MMs helse som brekkstang for å prøve å komme ut av en helt velfortjent og velfundert varetektsfengsling, og skylder på offeret sitt for å ha brutt besøksforbudet mot henne, selv om han sendte blomster til henne mens han var i rettssak og truet henne dagen før den startet.

Det virker i det hele som familien i sin helhet trenger en reell dose realitetsorientering. Det er ikke andres feil når man tråkker i salaten. Svaret finnes innover, litt ydmykhet hadde kommet langt. Ikke glefsing og "du ser vel hva som står der!??!?!".

Hvem sitt "bonusbarn" er IA?

Det er tydeligvis flere som har behov for en " reell dose realitetsorientering" utfra kreativ omskriving av fakta.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (12 minutter siden):

Det er tydeligvis flere som har behov for en " reell dose realitetsorientering" utfra kreativ omskriving av fakta.

IA er i Kongefamilien. MBH er bonusbarnet. Hjalp det?

Eller mener du MBH er HM sitt barn? Jeg vet at det kan virke sånn innimellom altså, spesielt i en uke hvor han igjen har tilbudt seg å gi MBH det samme huset han er tiltalt for flere kriminelle forhold i, men han er faktisk barnet til en annen mann. Han heter Morten.

Hvis det er ordet herunder du lurer på; https://ordbokene.no/bm,nn/herunder

Sitat

Betydning og bruk
medregnet;
i den forbindelsen

Kongefamilien medregnet bonusbarn = kongefamilien + MBH. Håper det klargjorde misforståelsen.

Endret av Ellie42
  • Liker 23
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Miominoen skrev (20 minutter siden):

🎯

Takk for at du skrev dette.

• Liker 4
Gjest Olavdenhellige
Skrevet

Folk her legger til grunn at hverken MM eller HM visste noe om at Epstein var en kriminell sexovergriper. Og det eneste beviset er hva MM og HM selv sier? 
Skal man feste sin lit til sannhetsgehalten i dette må man jo ettergå troverdigheten til kronprinsparet. 
Hvor troverdig blir MM når hun selv i 2019 uttalte at hun hadde hatt minimal kontakt med Epstein og alltid sammen med noen? Ja nærmest som en veldig perifer kontakt. Her ble jo MM avslørt i løgn. Epstein-filene viste jo hun hadde omfattende kontakt med han. Og appåtil i en flørtende tone. 
Er du tatt i usannheter kan du ikke gå god for hva personen senere sier. Du mister troverdighet.
Noe også hittil 4 aktører Mette Marit var beskytterskap for har konkludert med bryter med deres profil. 

Skrevet (endret)
Gulline skrev (42 minutter siden):

Varpe sier jo til og med at kronprinsessen visste hva han hadde innrømmet og sonet for - men ikke omfanget og karakteren av handlingene. 

Det betyr ganske klart at MM må ha lest om hva han hadde sonet for:

Nei, konklusjonen du trekker følger ikke av det uthevede i første setning.

Hvis hun ikke kjente til KARAKTEREN av handlingene, så visste hun heller ikke om hva han hadde sonet for. Noe hun jo bekrefter i alle andre uttalelser om saken. Man må altså vranglese alt hun har uttalt om dette i en ganske utstrakt grad for å tviholde på premisset om at hun visste.

Endret av Aricia
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (52 minutter siden):

Hun heter jo ikke Høiby lenger, så det gjorde nødvendigvis innlegget komplett uforståelig. 

Var innlegget "komplett uforståelig"? Virkelig? Ja, ja...

• Liker 17
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

Nei, konklusjonen du trekker følger ikke av det uthevede i første setning.

Hvis hun ikke kjente til KARAKTEREN av handlingene, så visste hun heller ikke om hva han hadde sonet for. Noe hun jo bekrefter i alle andre uttalelser om saken. Man nå altså vranglese alt hun har uttalt om dette i en ganske utstrakt grad for å tviholde på premisset om at hun visste.

Ok. La oss legge den dårlige forklaringen til grunn.

Er det forenelig med å være Norges dronning å bare komplett overse at noen er dobbelt straffedømt, registrert som det verste nivået overgriper i det offentlig registeret i USA og kjent som pedo-milliardæren som lagde stor oppstandelse i din manns familie i tiden rett før du ble kjent med han?

• Liker 15
  • Hjerte 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (7 minutter siden):

Ok. La oss legge den dårlige forklaringen til grunn.

Er det forenelig med å være Norges dronning å bare komplett overse at noen er dobbelt straffedømt, registrert som det verste nivået overgriper i det offentlig registeret i USA og kjent som pedo-milliardæren som lagde stor oppstandelse i din manns familie i tiden rett før du ble kjent med han?

Hvis han er kul nok og spennende nok og gir innpass i morsomme miljøer, så. Tydeligvis.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...