Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Det er klart de har når de stiller seg til disposisjon med bolig og vet at det medfører økt gjentakelsesfare for brudd på besøksforbud mot ofrene hans. 

Igjen; han er sønnen. Jeg kjenner til folk som har fått fotlenke og bor hos familie, nettopp for å ikke bo «i miljøet». Jeg synes for øvrig at det var helt greit at Borg Høiby fikk avslag. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Igjen; han er sønnen. Jeg kjenner til folk som har fått fotlenke og bor hos familie, nettopp for å ikke bo «i miljøet». Jeg synes for øvrig at det var helt greit at Borg Høiby fikk avslag. 

Hvor er "miljøet" til MBH? 

Hint, ett av dem, hvor minst 5 av lovbruddene er begått, starter med S og slutter med augum.

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Javel. Jeg kjenner til foreldre som har støttet politi og myndighetene når ungene deres ble kriminelle. Foreldre som har vært opptatt av at barna ikke skal gjenta de kriminelle handlingene sine mot samme eller nyere ofre. At han er sønnen er altså ikke ensbetydende med at de må huse ham vel vitende om at det øker gjentakelsesfaren mot ofrene. 

• Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Kollontaj skrev (58 minutter siden):

Voldsmannen er sønnen deres. Så enkelt og så vanskelig. 

De fleste foreldre er selvsagt like glad i barna sine selv om de oppfører deg idiotisk og begår lovbrudd, men oppegående foreldre møter slik oppførsel med konsekvenser og krav til endringer, ikke belønninger.

• Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 11
Skrevet

Det siste overgrepet (det i Nordnorge) skjedde vel ETTER ham ble arrestert første gang. Så soning med fotlenke blir selvfølgelig ikke altuelt!

Alt for stor fare for gjentagelse

Mange innsatte har sykdom i nær familie uten at dette gir grunnlag for å sone med fotlenke

• Liker 24
  • Nyttig 7
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (20 minutter siden):

Javel. Jeg kjenner til foreldre som har støttet politi og myndighetene når ungene deres ble kriminelle. Foreldre som har vært opptatt av at barna ikke skal gjenta de kriminelle handlingene sine mot samme eller nyere ofre. At han er sønnen er altså ikke ensbetydende med at de må huse ham vel vitende om at det øker gjentakelsesfaren mot ofrene. 

Nå ble han sittende inne, men jeg er sikker på at foreldre ikke ønsker at barna deres skal fortsette med kriminelle handlinger. 

• Liker 3
Skrevet
Kollontaj skrev (41 minutter siden):

Kan ikke se at de har tatt sønnens perspektiv på hans handlinger. 

Da har du ikke lest eller hørt hva MM og HM har uttalt om MBH. De fremstiller han som et offer.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Wanda_2025 skrev (2 minutter siden):

Da har du ikke lest eller hørt hva MM og HM har uttalt om MBH. De fremstiller han som et offer.

Der er vi uenige. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Der er vi uenige. 

"Vi har en ung mann som står i en vanskelig situasjon".

Det sa MM i intervjuet.

Hvor i den uttalelsen virker det som de legger ansvaret på MBH?

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Wanda_2025 skrev (9 minutter siden):

Det er jeg helt ueinig i - jeg kan ikke huske å ha sett et eneste tilfelle av at de har gjort det. MM har sagt at hun har en sønn som står i en vanskelig situasjon, og det gjør han jo. Å si at han står i en vanskelig situasjon, er ikke det samme som å fremstille ham som et offer. Han gjør jo helt udiskutabelt det- og det er på grunn av noe han selv har valgt å gjøre. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (16 minutter siden):

"Vi har en ung mann som står i en vanskelig situasjon".

Det sa MM i intervjuet.

Hvor i den uttalelsen virker det som de legger ansvaret på MBH?

Hva i uttalelsen sier at han er et offer? 🧐 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Hva i uttalelsen sier at han er et offer? 🧐 

Kanskje talemåten: "Står i en vanskelig situasjon" ... kan høres ut som om han uten skyld er havnet i en vanskelig situasjon. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Kanskje talemåten: "Står i en vanskelig situasjon" ... kan høres ut som om han uten skyld er havnet i en vanskelig situasjon. 

Enig. Hadde hu sagt «har satt seg selv i», hadde saken vært annerledes.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Nei. Ikke i mine ører. De er nok forsiktige med omtalemåter før dommen kommer. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Nei. Ikke i mine ører. De er nok forsiktige med omtalemåter før dommen kommer. 

Det går an å kalle en spade for en spade. De kan si at det er vanskelig med en sønn som har så alvorlige tiltaler mot seg. Vi vet alle hva han er tiltalt for .... da virker "en vanskelig situasjon" ... bare som en kraftig underdrivelse av tingenes tilstand. 

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Det går an å kalle en spade for en spade. De kan si at det er vanskelig med en sønn som har så alvorlige tiltaler mot seg. Vi vet alle hva han er tiltalt for .... da virker "en vanskelig situasjon" ... bare som en kraftig underdrivelse av tingenes tilstand. 

Javel. Jeg skjønte godt hva hun mente. Hun  er da ikke noe talerør for sin sønn, men klart de som foreldre synes det oppleves som en vanskelig situasjon. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Javel. Jeg skjønte godt hva hun mente. Hun  er da ikke noe talerør for sin sønn, men klart de som foreldre synes det oppleves som en vanskelig situasjon. 

Det vet jo alle, det betyr ikke at man ikke kommer lengst med å si hvordan tingene er og ikke å pakke det inn. For dem som norges kronprinspar er det enda viktigere etter mine begreper. Det har med rettferdighetssansen til folk og ikke minst av hensyn til alle hans ofre. De er ikke bare foreldre - de er kronprinspar - på vei til å bli konge og dronning for hele landet - ikke bare Marius og resten av flokken sin. Mange sitter igjen med et inntryk av at de mener "nå er belastningen for denne familien så stor at vi må konsentrere oss om flokken vår". Ikke ordrett fortalt - men det var noe i den duren kronprinsen sa i offentligheten. Han virker å glemme at flokken hans ikke bare er familien - det er hele Norge. 

Ærlighet varer lengst - både når det gjelder Marius og Epstein. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du svarer på, men de omtaler selvsagt ikke sønnen som noe som helst før dommen foreligger. Prinsippet er at alle er uskyldige inntil dom foreligger. Hvis han frikjennes (tviler) kan de selvsagt ikke kalle han voldsmann på forhånd, de kan heller ikke omtale han som et offer (det hadde jo vært spesielt mht det som har blitt innrømmet). 

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...