Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (10 minutter siden):

Stubb. Rutte er en tufs.

😅 enig - unnskyld ... skal selvsagt rette det. Det var visst litt tidlig på morgenen, dette. 

Endret av Gulline
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Aricia skrev (1 time siden):

Det uthevede: Enig.

Forhåpentligvis viser det at folk flest mobiliserer empati (ikke forakt eller fordømmelse) når de står overfor et medmenneske og en familie i krise, som mer enn de fleste har fått erfare de siste par årene at livet kommer klumpvis. 

Problemet er jo at en eller annen gang tar empatien slutt når man konstant tråkker i salaten. Folk har stor medfølelse med Sonja og Harald, mens indikatorer både på HM og MM viser noe helt annet. Hva skjer når de skal ta over, og fortsetter å late som ingenting er galt?

Empati alene er ikke nok til å holde deg i en rolle som et statsoverhode. Vi er ikke i middelalderen. 

Den eneste måten jeg ser at HM og MM blir konge og dronning på er ved massive reformer alla Sverige. Det er alt for mye snusk, alt for mye pengetull, alt for mye hvisking, menging med elitenettverk og regelrett korrupsjon ("gaveregister"). Og når MM og HM på eget initiativ involverer seg i politikk (davos, WEF, YL), er noe rungende galt. Det virker desverre som Harald og Sonja har feilet massivt i å lære opp sine avkom i hvordan man innehar rollene sine.

Man kan ikke få i pose og sekk, være private når det passer seg og velge når korrupsjon ikke er korrupsjon basert på hvem som gir gaver\penger, og ikke minst, involverer man seg aldri i politiske spørsmål, noe HM virker besatt av å gjøre.

Endret av Ellie42
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

Det er alt for mye snusk, alt for mye pengetull, alt for mye hvisking, menging med elitenettverk og regelrett korrupsjon ("gaveregister"). Og når MM og HM på eget initiativ involverer seg i politikk (davos, WEF, YL), er noe rungende galt. Det virker desverre som Harald og Sonja har feilet massivt i å lære opp sine avkom i hvordan man innehar rollene sine.

Man kan ikke få i pose og sekk, være private når det passer seg og velge når korrupsjon ikke er korrupsjon basert på hvem som gir gaver\penger, og ikke minst, involverer man seg aldri i politiske spørsmål, noe HM virker besatt av å gjøre.

Dette er faktisk det som bekymrer meg aller mest.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Ellie42 skrev (22 timer siden):

Det blir jo en kjempeløsning når fengelstjenesten skal inn på Skaugum, forbi vakter, PST og bevoktning for å ta tilfeldige ruskontroller.

Om man ikke forstår hvordan dette gir en som sitter i varetekt tid til å både forberede prøver og annet, så vet jeg egentlig ikke hvor lavt intelligensnivået er både hos de som eier Skaugum og deres rådgivere.

For MBH er varetekt på Skaugum et drømmescenario. 

Det virker regelrett som MBH må drepe noen før hans foreldre og stefar tar dette seriøst.

Ellie42 skrev (22 timer siden):

Det virker regelrett som MBH må drepe noen før hans foreldre og stefar tar dette seriøst.

👆 dette! Det er signalet de sender.

For TO ÅR SIDEN klaget jeg på madrasskjøpet og viste til at jeg kjenner personlig foreldre som har kuttet kontakt med barna sine fordi barna var så skadelige og destruktive. For TO ÅR siden la jeg ut link her på KG til informasjon om det å være medavhengig, å drive med enabling.

Det er ingen tvil om at når MM gråter sine tørre tårer og beklager om hun på noe sett og vis har legitimert en PEDOFIL OVERGRIPER så mister dette all troverdighet all den tid de fortsetter :

å huse, støtte, fore med penger, unnvike straff, ikke følge opp alvorlige anklager, ta med ut på ferie,pub/bar osv osv. - en selverklært voldsutøver. Mulig voldtektsmann.

De som har folka her som beskyttere for sine organisasjoner bør virkelig tenke seg om hva det er de velger å assosiere seg med! 🤬

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (2 timer siden):

Det finnes en person i denne verden som virkelig gir meg trygghet å høre på nå for tiden og det er finlands president Alexander Stubb. Han har doktorgrad i internasjonal politikk, snakker 5 språk flytende og er den mest vennlige, diplomatiske, karismatiske og kunnskapsrike personen jeg kan tenke meg. Råder alle til å høre ham snakke. Han gjør en virkelig forskjell og han gjør noe for å gjøre verden til et bedre sted med sin kunnskap, diplomatiske evner, arbeidskapasitet og evne til å nå ut til folk - ikke bare i Finland, men i hele verden. 

Det er slike mennesker verden skulle hatt mer av - ikke prinser og prinsesser.

Synd de ikke kan beholde ham på livstid. Neste mann kan være en tulling. Tipper mange amerikanere ville foretrukket Obama på livstid over 8 år med ham de har nå.

Ingen system er perfekt 🤷‍♀️

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Aricia skrev (3 timer siden):

Vi andre finansieres også av staten nettopp når vi ikke arbeider, dvs ved langvarig sykmelding eller om vi blir uføre, eller når vi blir pensjonister, som for enkelte kan bety AFP så tidlig som når de er 62. Sånn fungerer heldigvis samfunnet og fellesskapet vårt.

Kongeparet vårt nærmer seg 90. Skulle bare mangle at de fikk betalt livsopphold av staten enten de jobber eller ei, eller hva som helst av løsning imellom der.

"Vi andre finansieres også av staten". Vi andre  betaler både skatt og trekkes i lønn til pensjonskassen...., eller?

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (22 minutter siden):

Synd de ikke kan beholde ham på livstid. Neste mann kan være en tulling. Tipper mange amerikanere ville foretrukket Obama på livstid over 8 år med ham de har nå.

Hvem var det som har tullinger på livstid igjen?

Litt merkelig å ha det som premiss når argumentet liksom er at man kan få en dårlig president i 4 år, mens vi sitter fast med venner av århundrets store overgriper og småkorrupte hyttebaroner i en halv livstid, så fremt man ikke endrer styreform.

Endret av Ellie42
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Donatello skrev (17 minutter siden):

"Vi andre finansieres også av staten". Vi andre  betaler både skatt og trekkes i lønn til pensjonskassen...., eller?

Et dårlig argument fra den du siterer som hadde fungert strålende om bare man var Svensk.

Endret av Ellie42
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (14 minutter siden):

Da sier jeg som Ellie42: "Hvem er det som har tullinger på livstid?"

Finland velger sin president for 6 år. Ser på de som heldige og tviler ikke på at årene med Alexander Stubb har vist finnene hva de vil ha, hva landet og verden trenger. 

Tviler sterkt på at de misunner land deres monarkier 😅 Det er en grunn til at ingen land går fra republikk til monarki, 

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet
Donatello skrev (21 minutter siden):

Joda, men de aller fleste koster staten mer enn vi betaler i skatt. Hvis vi bare tenker økonomi. Kvinner koster i snitt 15 mill i løpet av et liv, selv etter innbetalt skatt. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Takk @Kollontaj! Meget godt poeng.

Føyer til: Kongehusets mest utskjelte medlem for øyeblikket, altså kronprinsessen, er vel i tillegg den av dem som etter alt å dømme faktisk HAR betalt skatt av sitt inntektsgivende arbeid fram til hun ble en del av kongefamilien, i stedet for å feks leve i årevis på studielån fra staten.

(Tar forbehold om at jeg ikke har noen form for innsikt i Mette-Marits privatøkonomiske historikk her, jeg bare trekker slutninger ut fra det som er offentlig kjent informasjon om livsløpet hennes :) ). 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (12 minutter siden):

Joda, men de aller fleste koster staten mer enn vi betaler i skatt. Hvis vi bare tenker økonomi. Kvinner koster i snitt 15 mill i løpet av et liv, selv etter innbetalt skatt. 

Hva tror du HM koster Norge i løpet av sitt liv, uten å bidra en døtt til statskassen eller noe annet?

(Minner om ENK på utleievirksomheten hans for å omgå skatt).

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Aricia skrev (3 minutter siden):

Føyer til: Kongehusets mest utskjelte medlem for øyeblikket, altså kronprinsessen, er vel i tillegg den av dem som etter alt å dømme faktisk HAR betalt skatt av sitt inntektsgivende arbeid fram til hun ble en del av kongefamilien, i stedet for å feks leve i årevis på studielån fra staten.

(Tar forbehold om at jeg ikke har noen form for innsikt i Mette-Marits privatøkonomiske historikk her, jeg bare trekker slutninger ut fra det som er offentlig kjent informasjon om livsløpet hennes :) ). 

Hun tjente i underkant av 100.000 pr år før hun traff kronprinsen - det har vært skrevet om tidligere. Så hvor mye hun rakk å bidra til fellesskapet skal ikke jeg spekulere i. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Aricia skrev (6 minutter siden):

Og som vi har vært inne på en del ganger tidligere, så viser utregninger som er gjort i andre monarkier, at monarkiet tilfører statskassen mer enn det koster Påden bakgrunn tenker jeg at så lenge vi ikke har gjort noen utregninger i Norge som fastslår at her er det annerledes, så skal vi være forsiktige med å føre det argumentet om at kongefamilien koster oss så mye. Det er en god sjanse for at det også hos oss er slik at vi faktisk tjener på det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (14 minutter siden):

Joda, men de aller fleste koster staten mer enn vi betaler i skatt.

Hva er det for et argument? De fleste av oss jobber hardt for å betale skatten vår, og kan ikke leve i luksus og få lommepenger i 13 millioners klassen. Er man syk får man 66% av lønnen utbetalt, som for noen betyr minstepensjonist. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Og som vi har vært inne på en del ganger tidligere, så viser utregninger som er gjort i andre monarkier, at monarkiet tilfører statskassen mer enn det koster Påden bakgrunn tenker jeg at så lenge vi ikke har gjort noen utregninger i Norge som fastslår at her er det annerledes, så skal vi være forsiktige med å føre det argumentet om at kongefamilien koster oss så mye. Det er en god sjanse for at det også hos oss er slik at vi faktisk tjener på det. 

Hvor mye trekker regnestykket ditt for monarkier som gir landet dårlig reklame? 

Du kan ikke komme med et regnestykke som ikke har noe med Norge å gjøre. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (3 minutter siden):

Hvor mye trekker regnestykket ditt for monarkier som gir landet dårlig reklame? 

🎯

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (7 minutter siden):

Da har du vel et regnestykke for det Norske kongehus å vise til?

Og så har vel flere diskreditert de utregningene flere ganger i andre land. Paris er verdens mest besøkte by. Ikke London eller Oslo.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Kunne ikke sagt det bedre selv.

https://www.dagbladet.no/meninger/klovnesirkuset-koster-oss-en-milliard/84580772

Sitat

Vi feirer Grunnloven vår. Vi feirer samtidig uavhengighet og vårt egalitære samfunn, herunder avskaffelsen av adelen. Men vi lærer barna våre å hylle kongehuset, som er den siste rest av arvelighet til posisjoner. Og som en stadig voksende del av befolkningen er motstandere av. Over én milliard koster dette klovnesirkuset oss i året, vakthold inkludert. For det beløpet kunne man pusset en betydelig del av alle Oslos nedslitte skoler.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

:duskedame: It's a NO til fotlenke* :duskedame:

(*blir vel en anke, så endelig avslag blir vel om kort tid, får vi håpe)

Endret av Tradegy
  • Liker 19
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...