Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ny uke, nye problemstillinger å tenke på.

En annen god venn av Epstein, Donald Trump, har nå 31% approval rating, et historisk bunnpunkt i alle målinger tatt siden USA ble grunnlagt. Han holder bevisst igjen godt over en million filer, mange av dem fra tiden rett etter JE ble dømt (og Mette slang seg etter JE).

Hvis noen hadde hatt litt PR-trening og enset hva som kommer til å skje her, så hadde man presentert noe konkret. SMS'er og andre ting er ikke innlåst på en slettet mailkonto, og det er garantert mye av dette som ikke er delt. Løse anklager om at det skjedde noe så ille at hun måtte ringe HM i Palm Beach, uten noe konkret utover anklager.

Problemet er nok at man har innsett at det som gjenstår uansett er så ille at man går for et fortsatt løst forhold til sannhet og håper på at noen brenner alle filene.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie42 skrev (13 minutter siden):

En annen god venn av Epstein, Donald Trump, har nå 31% approval rating, et historisk bunnpunkt i alle målinger tatt siden USA ble grunnlagt. Han holder bevisst igjen godt over en million filer, mange av dem fra tiden rett etter JE ble dømt (og Mette slang seg etter JE).

Hvis noen hadde hatt litt PR-trening og enset hva som kommer til å skje her, så hadde man presentert noe konkret. SMS'er og andre ting er ikke innlåst på en slettet mailkonto, og det er garantert mye av dette som ikke er delt. Løse anklager om at det skjedde noe så ille at hun måtte ringe HM i Palm Beach, uten noe konkret utover anklager.

Problemet er nok at man har innsett at det som gjenstår uansett er så ille at man går for et fortsatt løst forhold til sannhet og håper på at noen brenner alle filene.

Kongehuset er som en kronisk vorte som aldri forsvinner

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Ellie42 skrev (3 timer siden):

Er det kommet noen antydninger om når resten av filene vil bli sluppet, om de blir det?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Kronprinsparet  gjør som det passer de, fordi de vet at de er uangripelige. Nå skal de fortsette med å lære MBH det samme. Det er så forkastelig og misbruk av makt av verste sort. 

https://www.tv2.no/nyheter/vil-sone-med-fotlenke-moter-i-retten-igjen/18809239/

«Dette oppholdsstedet er en bolig på kronprinsparets eiendom på Skaugum, der han har bodd tidligere.

Dersom Høiby får det som han vil, vil han også få tilgang til mobil og internett. Slike restriksjoner er nemlig sikkerhetsregler i fengsler, og ikke begrunnet i behovet for varetektsfengsling, påpeker Ibsen.» 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet

Kan de ikke bare ta konsekvensene av valget sitt og trekke seg. Så kan de leie ut alt de vil til den ekle sønnen, bare hold skattebetalerne og omdømmet vårt utenom. De kan til og med bo oppå hverandre, jeg tror de passer meget godt sammen alle tre.

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Kan de ikke bare ta konsekvensene av valget sitt og trekke seg. Så kan de leie ut alt de vil til den ekle sønnen, bare hold skattebetalerne og omdømmet vårt utenom. De kan til og med bo oppå hverandre, jeg tror de passer meget godt sammen alle tre.

Epsteinfilene viser at de har mer til felles enn folk flest tror. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Epsteinfilene viser at de har mer til felles enn folk flest tror. 

Jeg har absolutt ingen illusjoner om noen av dem, de har kliss like verdier. Noen av dem er bare bedre på å glatte over.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Taalesen stiller gode spørsmål og har viktige refleksjoner rundt problemkomplekset. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/marius-borg-hoibys-onske-om-fotlenke-pa-skaugum-vekker-ubehagelige-sporsmal/o/5-95-3018171

«Det mest påfallende er likevel hvor lite det snakkes om hva dette faktisk innebærer i praksis, fordi Skaugum ikke bare er en bolig, men et sikkerhetsobjekt som er bygget for å beskytte kronprinsfamilien og sikre full kontroll over omgivelsene.

Når en varetektsfengslet person flyttes inn på området, endres forutsetningene, og det er grunn til å spørre hvilke vurderinger som er gjort, hvilke risikoer som er akseptert, og hvem som sitter med ansvaret dersom noe skulle oppstå.» 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Hebbe-lille skrev (14 minutter siden):

Taalesen stiller gode spørsmål og har viktige refleksjoner rundt problemkomplekset. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/marius-borg-hoibys-onske-om-fotlenke-pa-skaugum-vekker-ubehagelige-sporsmal/o/5-95-3018171

«Det mest påfallende er likevel hvor lite det snakkes om hva dette faktisk innebærer i praksis, fordi Skaugum ikke bare er en bolig, men et sikkerhetsobjekt som er bygget for å beskytte kronprinsfamilien og sikre full kontroll over omgivelsene.

Når en varetektsfengslet person flyttes inn på området, endres forutsetningene, og det er grunn til å spørre hvilke vurderinger som er gjort, hvilke risikoer som er akseptert, og hvem som sitter med ansvaret dersom noe skulle oppstå.» 

Ja, det er gode spørsmål og refleksjoner. Samtidig viker hun unna det viktigste; Kronprinsen ønsker dette. Om så retten nekter og det ikke blir noe av det, så er det fremdeles sånn at dette mener kronprinsen er en god løsning.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (33 minutter siden):

Takk! Jeg postet linken i tråden om MBH også. Den hører til begge steder vil jeg mene. 

Helt kort, det er fullstendig hinsides av dette kronprinsparet å tilrettelegge for bolig til en varetektsfange - selv om det er familie.

Plikten trumfer flokken, det er udiskutabelt.

Dessuten er det en helt utpå viddene mangel på vurderingsevne å huse denne voksne mannen på kongelig eiendom. Jeg finner ikke ord for hvor langt ute noe slikt faktisk er. Når helhetlig tankevirksomhet og konsekvensanalyse synes å svikte ute på Skaugum, så etterlyser jeg en oppfølging fra Slottet v/Kongen. Sover de på jobb alle sammen? Er det ingen som påtar seg ansvar for dem som ikke synes å eie rolleforståelse og rolleanstendighet? 

Endret av Eufemia-
Redigering/avsnitt
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Nymerïa skrev (12 minutter siden):

Ja, det er gode spørsmål og refleksjoner. Samtidig viker hun unna det viktigste; Kronprinsen ønsker dette. Om så retten nekter og det ikke blir noe av det, så er det fremdeles sånn at dette mener kronprinsen er en god løsning.

Nettopp, det er en forstemmende dårlig vurderingsevne og rolleforståelse. Skremmende, vil jeg faktisk mene. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Nettopp, det er en forstemmende dårlig vurderingsevne og rolleforståelse. Skremmende, vil jeg faktisk mene. 

Og det er også svakt av enhver journalist og kommentator som skriver om dette at ikke den logiske konklusjonen er å spørre om når kronprinsen går av og hvordan man forbereder nestemann. Det er lov å trekke seg fra arverekken, det har folk gjort for mye mindre saker enn dette.

Han står fritt til å ha så mange kriminelle han ønsker i hjemmet sitt, men han har ikke krav på å polstres mot konsekvenser. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

:skriver:

Endret av Tradegy
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (52 minutter siden):

De har vel en guttetur til Lofoten eller noe planlagt.

Man må da ikke vise at man bryr seg om andre enn MBH, må man?

Dette er definisjonen på å være gal, man prøver om og om igjen på det samme og håper på at noe annet skal skje. Hvor mange ganger skal HM hjelpe den godt voksne kriminelle sønnen til MM, selv om han er siktet for voldtekt på hjemme på Skaugum og mens han var på "guttetur" med HM?

Burde fått eget avsnitt under dumsnill, denne mannen.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Nymerïa skrev (30 minutter siden):

Og det er også svakt av enhver journalist og kommentator som skriver om dette at ikke den logiske konklusjonen er å spørre om når kronprinsen går av og hvordan man forbereder nestemann. Det er lov å trekke seg fra arverekken, det har folk gjort for mye mindre saker enn dette.

Han står fritt til å ha så mange kriminelle han ønsker i hjemmet sitt, men han har ikke krav på å polstres mot konsekvenser. 

Korrekt. Jeg opplever ham heller på ingen måte som dedikert til rollen. Det er mer som om alt er selvsagt. Privatliv foretrekkes, og flokken prioriteres. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Får mer og mer respekt for de organisasjonene som har avsluttet samarbeidet med kronprinsessen. Men ikke imponert over de som fortsetter samarbeidet, og som har valgt seg HM som beskytter. 

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Eufemia- skrev (12 timer siden):

Takk! Jeg postet linken i tråden om MBH også. Den hører til begge steder vil jeg mene. 

Helt kort, det er fullstendig hinsides av dette kronprinsparet å tilrettelegge for bolig til en varetektsfange - selv om det er familie.

Plikten trumfer flokken, det er udiskutabelt.

Dessuten er det en helt utpå viddene mangel på vurderingsevne å huse denne voksne mannen på kongelig eiendom. Jeg finner ikke ord for hvor langt ute noe slikt faktisk er. Når helhetlig tankevirksomhet og konsekvensanalyse synes å svikte ute på Skaugum, så etterlyser jeg en oppfølging fra Slottet v/Kongen. Sover de på jobb alle sammen? Er det ingen som påtar seg ansvar for dem som ikke synes å eie rolleforståelse og rolleanstendighet? 

Ja, og når det gjelder vurdering av sikkerhet viser også et mønster - sikkerheten var åpenbart ikke heller til stede da MM omgikk Epstein, eller i perioden Marius bodde på Skaugum og hadde fester i kjelleren der kronprinsparet faktisk bor (ikke bare i sitt hus). Og denne saken viser at det ikke har blitt noen endring. Det syns jeg er veldig rart. 

Pr-messig for kronprinsparet er det jo også helt ute å sykler mener jeg. Det her gir masse overskrifter og ikke av den positive typen. 

Og hvis det skulle bli sånn at han får sone på Skaugum, og begår nye kriminelle handlinger der i fra, så vil også Skaugum trekkes inn i det på nytt. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)
blvck skrev (26 minutter siden):

Ja, og når det gjelder vurdering av sikkerhet viser også et mønster - sikkerheten var åpenbart ikke heller til stede da MM omgikk Epstein, eller i perioden Marius bodde på Skaugum og hadde fester i kjelleren der kronprinsparet faktisk bor (ikke bare i sitt hus). Og denne saken viser at det ikke har blitt noen endring. Det syns jeg er veldig rart. 

Pr-messig for kronprinsparet er det jo også helt ute å sykler mener jeg. Det her gir masse overskrifter og ikke av den positive typen. 

Og hvis det skulle bli sånn at han får sone på Skaugum, og begår nye kriminelle handlinger der i fra, så vil også Skaugum trekkes inn i det på nytt. 

Med siste dags oppslag om at HM og MM helst vil at gullungen skal sone hjemme hos dem, er det vel liten tvil om at begge to gir full beng i hvor mye risiko de selv setter seg i.

De som passer på dem skal visst tolerere alt, selv om de selv truer sin sikkerhet om og om igjen. Hvorfor betaler vi for å passe på (og vedlikeholde) Skaugum når dette er nivået man får tilbake? 

Endret av Ellie42
  • Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
blvck skrev (2 timer siden):

Sikkerheten rundt kongehuset og kronprinsparet koster skattebetalerne flere millioner kroner i året. Flere som har vært bekymret for barna sine som har tjenestegjort i Garden, når Marius har råkjørt på Skaugum 

https://www.nettavisen.no/nyheter/reell-prislapp-grovt-underkommunisert-ellevill-sikkerhetsregning/s/5-95-2421931

«Det er ikke alle som jobber for de kongelige som er kongehusets budsjetter. I tillegg til livvaktene (som PST tar regningen for) og garden (som Forsvaret tar regningen for), har man noe som kalles Hans Majestet Kongens adjutantstab. Staben består av yrkesoffiserer fra Hæren, Sjøforsvaret og Luftforsvaret.»

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Det blir jo en kjempeløsning når fengelstjenesten skal inn på Skaugum, forbi vakter, PST og bevoktning for å ta tilfeldige ruskontroller.

Om man ikke forstår hvordan dette gir en som sitter i varetekt tid til å både forberede prøver og annet, så vet jeg egentlig ikke hvor lavt intelligensnivået er både hos de som eier Skaugum og deres rådgivere.

For MBH er varetekt på Skaugum et drømmescenario. 

Det virker regelrett som MBH må drepe noen før hans foreldre og stefar tar dette seriøst.

Endret av Ellie42
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...