Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Da vi har ett stort problem med diskusjoner rundt brukergrupper og brukere i denne tråden ser vi oss igjen nødt til å ha en strengere linje for dette. 

Det vil si innlegg hvor man nevner grupperinger av brukere. F.eks: de som forherlige kongefamilien, haterne, hetserne, gloriefiseringsgjengen, de som forsvarer osv. Denne trådens tema er om kongefamilien og hva de foretar seg. Det er ikke en tråd for personlig anekdoter eller for å diskutere hva brukere gjør og foretar seg. Dette er en åpen debatt og man velger selv hva man ønsker å diskutere og svare på, så det å tagge noen for å forvente svar, eller sitere noen kun for å purre på svar har ingenting med debatten å gjøre. Vi forventer at man greier å diskuterer motdebattantens ytringer uten å dra inn selve brukeren og å henge seg opp i disse. 

Fordi omfanget er så stort fra flere brukere velger vi å innføre strengere reaksjoner på brudd om dette. Det vil bli nulltolleranse for dette. Det betyr at om du poster innlegg som inneholder dette vil du få en kort utestengelse, deretter en litt lengre utestengelse og om det også fortsetter etter dette vil du få en normal advarsel med eventuelle konsekvenser avhengig av hvor i advarselsløpet du er. 

Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun kunne ikke svare på spørsmål i mer enn 20 minutter på grunn av helsa.

Hun kunne ikke kunne dra til Stockholm i feiring av slektninger på grunn av helsa. 

De planlegger å gjennomføre en krevende fylkestur i september. 

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (10 minutter siden):

Eller de kunne sett på meningsmålingene og vist respekt for alle de som gremmes av å se henne på balkongen. Meningsmålinger har vist at langt under halvparten av de spurte ønsker hennes som dronning. FORDI de fleste har null respekt for henne lenger. 

Men ikke uventet. Møt opp og lat som ingenting har skjedd. 

Nei, Kongehuset er selvsagt langt hevet over popularitetsmålinger opptatt over en kortere periode i en mediestorm. 

Hun har innrømmet feilgrep og beklaget dette overfor både folket og kongefamilien for øvrig, som støtter henne, som gode folk de er. Nå må folk legge fra seg småligheten - jeg skjønner ikke hvor man henter dette hatet fra. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg mener det er mange spørsmål både hun og Kongehuset ikke har svart på, og som jeg mener de burde svart på for at denne saken skal kunne legges bort. 

Det er ikke noe poeng å kalle andre smålige eller hatere bare fordi de mener noe annet. 

Jeg er i det vesentlige enig med Alstadheim,

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/j0vGzz/han-haaper-epstein-blir-glemt

men savner kanksje enda mer fra Kongehuset om de i det hele tatt har tatt erfaring og gjort endringer (ikke hvilke), så vi ikke får situasjoner igjen hvor de kongelige får nære vennskap med seksualforbrytere eller andre kriminelle, og at de feks som skjedde i MM tilfelle at de bor over alene hos disse. Også i lys av alt med Marius, feks at han har hatt fester i kjelleren privatbolien til Kronspirsparet mens de sov rett over - og det er ikke sånn at Marius sine gjester undersøkes noe utover at de som hovedregel skal skrives ned (ikke alltid slik jeg forstod det under rettssaken). 

Jeg har aldri pleid å være nede i Oslo sentrum på 17. Mai, men hadde jeg hatt det som tradisjon ville jeg ikke reist i år. Ikke fordi jeg tror mitt fravær betyr noe, men fordi det for meg ville vært prinsippielt - Kongehuset er ikke noe jeg vil heie frem. 

Jeg syns ikke Kronprinsparet har vist folket den respekten jeg syns de skulle gjort ved å faktisk svare når de trår feil. I stedet vises det til privatlivet, og jeg opplever de som arrogante (vet at andre ikke gjør det, men det er sånn jeg opplever de). 

Jeg har inntrykk av at de ønsker heller å være privatpersoner enn kongelige. Det er ok for meg, men da må de si i fra seg retten til tronen. 

Det er ikke et par jeg ønsker å heie på og vinke til. 

For all del, andre må gjerne gjøre det, og jeg vet at veldig mange setter stor pris på hele kongefamilien. 

Endret av blvck
  • Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)
Johan uten land skrev (35 minutter siden):

Nei, Kongehuset er selvsagt langt hevet over popularitetsmålinger opptatt over en kortere periode i en mediestorm. 

Hun har innrømmet feilgrep og beklaget dette overfor både folket og kongefamilien for øvrig, som støtter henne, som gode folk de er. Nå må folk legge fra seg småligheten - jeg skjønner ikke hvor man henter dette hatet fra. 

«Ja, sorry, ass - for de pedogreiene. Enig i at det ikke ser så bra ut :)»

«Hva tenker du å bidra med for å gjøre ting godt igjen? Kanskje donere tid eller penger, opprette et fond eller stipend for unge kvinner som har vært utsatt for menneskehandel? Bare et «sorry, ass», er kanskje litt tynt når det ligger hundrevis av ødelagte offer i kjølevannet av Epsteins nettverk»?

«Hva er galt med deg, din smålige, hatefulle konspirasjonsteoretiker?! Hvor lenge skal disse ofrene for seksuelle overgrep og menneskehandel melke situasjonen? Jeg har sagt «unnskyld», nå må de jammen meg ta seg sammen og lære seg å se framover og ikke plage viktige folk med uvesentligheter. Om noen måneder skal jeg på båttur, forresten. Det skal bli skøy!»

* Innlegget er ment som satire og skal ikke forståes bokstavlig.

Endret av TigerK
Lagt til siste setning
  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 25
Skrevet
Johan uten land skrev (40 minutter siden):

Vi har et konstitusjonelt monarki i Norge og noen har noen roller å fylle. En av disse er forventingene at kongefamilien skal vise respekt ved folket ved å hilse til toget, som representerer folket. En flott tradisjon som samler de av folket som vil ha monarki i Norge - som har bred støtte. 

Mener du. Jeg klarer helt fint å feire 17. mai uten at denne familien står der og vinker som om ingenting skulle skjedd. Alt for Norge… my a$$. 

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 17
Skrevet
Hebbe-lille skrev (44 minutter siden):

Det kommer ikke som noe overraskelse, det er samme person som sendte brev til organisasjonene hun er beskytter for med lovnader om oppklaring rundt Epstein saken. Som vi vet skjedde det ingen oppklaring, bare en rekke bortforklaringer og unnskyldninger. Individer i kongehuset  gjør som de vil, uten at de trenger å begrunne noe som helst. 

https://www.nrk.no/vestland/mette-marit-i-brev-til-kultur-noreg_-takkar-for-_aerleg_-respons-og-ber-om-tid-1.17762839

Jeg sliter med å forstå hvorfor det er så viktig å beskytte nettopp henne. Jeg kunne kanskje hatt ørlitt forståelse hvis hun faktisk var av «kongelig byrd», men hun er en hvemsomhelst som tilfeldigvis var så heldig og giftet seg oppover. Ekstremt oppover! I tillegg viser det seg at fortiden hennes, som mange viste bekymring for før giftermålet, ikke bare var ungdommelig villskap, men personligheten hennes. Allikevel er det visst helt nødvendig at hun må bli dronning. Forstå det den som kan. 

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 18
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Jeg sliter med å forstå hvorfor det er så viktig å beskytte nettopp henne. Jeg kunne kanskje hatt ørlitt forståelse hvis hun faktisk var av «kongelig byrd», men hun er en hvemsomhelst som tilfeldigvis var så heldig og giftet seg oppover. Ekstremt oppover! I tillegg viser det seg at fortiden hennes, som mange viste bekymring for før giftermålet, ikke bare var ungdommelig villskap, men personligheten hennes. Allikevel er det visst helt nødvendig at hun må bli dronning. Forstå det den som kan. 

Enig - jeg kan ikke fatte og begripe det. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (10 minutter siden):

Det er kanskje det at hun kommer fra ganske kummelig kår som gjør at jeg trodde hun var mer ydmyk. Rike folk som alltid har vært rike kan man på en måte forvente at ikke skal ha mye ydmykhet i seg, men folk fra lavere samfunnslag skulle man tro oppførte seg mer ydmykt enn slik jeg opplever henne. 

Hun kan reise verden rundt og feste og shoppe med fiffen, og det at hun da viser til at hennes bekjentskape hører til privatlivet, at de ikke vil ai hvem de får sponsa ferier av (den dyre båten) syns jeg ikke vitner om en slik ydmykhet. Ei heller at hun ikke legger seg paddeflat og sier at nå skal hun svare på alt. I stedet får vi et platt (etter min mening) intervju hvor det var mye som ikke ble svart på, og hvor det ble henvist til privatlivet. Og det har ikke vært noen oppfølging etter dette, og Kronprinsen klarer å si "åh, er vi der igjen".

Endret av blvck
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Han svarte jo faktisk mer enn det du skriver @blvck

• Liker 4
Skrevet
blvck skrev (2 minutter siden):

Det er kanskje det at hun kommer fra ganske kummelig kår som gjør at jeg trodde hun var mer ydmyk. Rike folk som alltid har vært rike kan man på en måte forvente at ikke skal ha mye ydmykhet i seg, men folk fra lavere samfunnslag skulle man tro oppførte seg mer ydmykt enn slik jeg opplever henne. 

Hun kan reise verden rundt og feste og shoppe med fiffen, og det at hun da viser til at hennes bekjentskape hører til privatlivet, at de ikke vil ai hvem de får sponsa ferier av (den dyre båten) syns jeg ikke vitner om en slik ydmykhet. Ei heller at hun ikke legger seg paddeflat og sier at nå skal hun svare på alt. I stedet får vi et platt (etter min mening) intervju hvor det var mye som ikke ble svart på, og hvor det ble henvist til privatlivet. Og det har ikke vært noen oppfølging etter dette, og Kronprinsen klarer å si "åh, er vi der igjen".

Når skitt kommer til ære, vet de ikke hvordan de skal være.

Noe min oldemor pleide å si.

• Liker 12
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
Skrevet
Huldra27 skrev (2 minutter siden):

Når skitt kommer til ære, vet de ikke hvordan de skal være.

Noe min oldemor pleide å si.

Å holde folk på plass i klassene sine, er viktig. 🙃

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (18 minutter siden):

Det uthevede: Dette var opplysende. Det er som om du parafraserer en kommentarartikkel av Lena Lindgren i Morgenbladet fra februar i år, der hun forsøker å forstå bakgrunnen for hvordan folk reagerer mot Mette-Marit i kjølvannet av rettssaken mot hennes sønn.

https://www.morgenbladet.no/ideer/vestkantdekadanse-i-rolpete-miniatyr/10266567

Sitat

Kanskje er selvrettferdigheten ekstra provoserende fordi de ikke er født inn i kongefamilien. [...] Og nå tror de liksom at de er bedre enn oss. Vi som var så enormt rause den gang vi slapp inn en alenemor med en løsunge i vår nasjonalfamilie.

[...] Så kan det hende at mor og sønn Høiby på et tidspunkt vil gi oss den passende, kledelige angeren vi krever, hvis de i det hele tatt overlever de livsmarerittene de parallelt gjennomgår. Slik at vi endelig kan få gitt dem vår tilgivelse, føle oss som gode mennesker.

Ser ut til at hun traff ganske bra med analysen sin der vil jeg si.

Endret av Aricia
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (3 minutter siden):

Det uthevede: Dette var opplysende. Det er som om du parafraserer en kommentarartikkel av Lena Lindgren i Morgenbladet fra februar i år, der hun forsøker å forstå bakgrunnen for hvordan folk reagerer mot Mette-Marit i kjølvannet av rettssaken mot hennes sønn.

Janteloven...

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Å holde folk på plass i klassene sine, er viktig. 🙃

Nei, det syns jeg absolutt ikke, men hvis man kommer fra lavere kår blir man ofte minnet på at man ikke må glemme hvor man er i fra - ergo ikke glem oss der du i er i fra nå som du stiger i radene. 

Det trenger ikke å være negativt, og kan bringe mye nytt inn stive kretser, og at man samtidig holder bakkekontakten. 

Det syns jeg ikke MM lykkes med, men vet du er uenig. 

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (13 minutter siden):

🎯 faktisk. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Gjest Olavdenhellige
Skrevet

Tipper kronprinsparet står der med klam hånd 17. mai når russen passerer slottsbalkongen. Skal de finne på noe Epstein-sprell i år? Tipper uansett sikkerheten vil bli ekstra tight i år. Man vet aldri hva noen gærninger skal finne på ovenfor upopulære medlemmer i kongefamilien. 

Skrevet
Aricia skrev (33 minutter siden):

Ingenting av dette forklarer noe som helst omkring mine tanker i innlegget mitt som du siterer.  

Jeg skjønner oppriktig ikke hvorfor folk forsvarer henne, uansett hva hun gjør. JE-saken burde få alle med et moralsk kompass til å stille spørsmål ved egnetheten hennes. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Aricia skrev (32 minutter siden):

Hun treffer ikke de som mener at karakterbrist ikke handler om hverken status eller blodlinjer. Det er noe urovekkende med damer som ikke forstår at Borg Høiby sin rettssak omhandlet vold og voldtekt. Og ikke minst er det totalt malplassert å komme med denne artikkelen nå, etter alt vi vet om hvordan kronprinsparet har lagt til rette for praktisk og økonomisk at dette kunne skje over flere år. De har ryddet opp etter skadeverk, ikke tatt varslinger på alvor osv. Undrer på om forfatter ville ha formulert seg på samme vis i dag. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet
Aricia skrev (39 minutter siden):

Eller kanskje folk bare reagerer for at hun faktisk ikke passer i rollen. Og at krompen og andre kronprinsesser og kronprinser må faktisk tenke seg nøye om når de skal gifte seg. Kongehus er ikke et prosjekt, det er et livsvalg for de som blir inngift og en plikt for de som er født som

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...