Gå til innhold

South Beach fra mandag


Twigi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hatt en (litt for) fin påske jeg også :sjenert: Masse tøysemat... Uffuff!

Men jeg har ikke gått opp i vekt heller, så jeg er egentlig fornøyd. Nå starter jeg pån igjen.

Bra man kunne spise bønner da. Er jo masse stivelse i dem vel, så jeg trodde igrunnen at jeg hadde skeiet litt ut da jeg hadde det til middag idag.

Lukka til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen begynner jeg også på dette opplegget! :hoppe:

Gru-gleder meg, har alltid spist masse karbohydrater og er vel ganske avhengig... Skjønner heller ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med lunsjen på jobb, jobber på et veldig lite sted og det er litt flaut og ta med egen mat. :sjenert: Så det kan hende jeg jukser litt med et par knekkebrød der, får se hvordan det går.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle andre gitt opp eller?? :ler:

Dag 4 i dag og det går så det suser! :sjarmor: Ned 1,8 kg på 3 dager!! Vet det meste er vann, men det er skikkelig motiverende.

Har ikke lyst på godteri eller annet "fy-fy" heller, er mett og fornøyd dagen lang.

Har imdlertid en stor utfordring denne uka, ut og spise på italiensk resturant på torsdag. Får prøve og finne et alternativ som passer sånn noenlunde inn, men det er ikke lett.. :sjenert: Skal kjøre, så alkohol blir det ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Fru Fomle! Flott at du har hatt en fin start. Her hos meg er det fortsatt litt etterpåske-dønninger..... kjører en litt halvhjertet fase 2, men har liksom ikke helt fått effekten av fase 1 - nemlig å bli kvitt søtsuget. Men vekta er nesten tilbake der den var før påske, treningsviljen og -evnen er stor, så våren ser lovende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Fru Fomle! Flott at du har hatt en fin start. Her hos meg er det fortsatt litt etterpåske-dønninger..... kjører en litt halvhjertet fase 2, men har liksom ikke helt fått effekten av fase 1 - nemlig å bli kvitt søtsuget.  Men vekta er nesten tilbake der den var før påske, treningsviljen og -evnen er stor, så våren ser lovende ut  :)

Takk, Twigi. :)

Det var veldig bevisst at jeg utsatte oppstart til over påske, ferier er en utfordring. ;)

Blir spennende og se hva vi klarer å få til framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har noen en oppskrift (eller fins det i butikkene) noe tacoskjell eller lefser/lomper som vi kan bruke i south beach fase 2? (gjerne fase 1 også)? for alt tilbehøret i tacoverdenen kan vi jo ete (må bare lage sausen selv for den i butikken inneholder selvsagt sukker!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Guapa i.i
Har alle andre gitt opp eller?? :ler:

Dag 4 i dag og det går så det suser! :sjarmor: Ned 1,8 kg på 3 dager!! Vet det meste er vann, men det er skikkelig motiverende.

Har ikke lyst på godteri eller annet "fy-fy" heller, er mett og fornøyd dagen lang.

Har imdlertid en stor utfordring denne uka, ut og spise på italiensk resturant på torsdag. Får prøve og finne et alternativ som passer sånn noenlunde inn, men det er ikke lett.. :sjenert: Skal kjøre, så alkohol blir det ikke. ;)

hei, ville bare gi deg et tips:

Jeg går på Grethe Roede, nemmelig.Når jeg er ute vet jeg at jeg kan spise 150 gram kjøtt, 150 gram tilbehør og ubegrenset med grønnsaker og ca. en ss saus eller dressing.

Jeg ber kjøkkenet lage noe godt til meg etter disse målene.Kokkene synes bare det er moro å lage noe som ikke er akkurat på menyen.Mange av dem er veldig gode på dette med sunt kosthold!!

Bare et tips når en ikke finner noe som er direkte i blinken på menyen i resturanten!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikter du til meg, eller?  :ler:

Jeg er her, og er med nå, satt i gang i går igjen.

Egentlig ikke, det var bare så stille her inne. :ler:

hei, ville bare gi deg et tips:

Jeg går på Grethe Roede, nemmelig.Når jeg er ute vet jeg at jeg kan spise 150 gram kjøtt, 150 gram tilbehør og ubegrenset med grønnsaker og ca. en ss saus eller dressing.

Jeg ber kjøkkenet lage noe godt til meg etter disse målene.Kokkene synes bare det er moro å lage noe som ikke er akkurat på menyen.Mange av dem er veldig gode på dette med sunt kosthold!!

Bare et tips når en ikke finner noe som er direkte i blinken på menyen i resturanten!

Lykke til  :)

Takk for tips La Guapa, det var kjempelurt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips når en ikke finner noe som er direkte i blinken på menyen i resturanten!

Lykke til  :)

Tusen takk, det har jeg ikke tenkt på! Foreløpig har jeg bare "lært" at jeg kan be om å få dressingen til salaten på en egen liten skål, slik at jeg selv kan velge hvor mye jeg tar i. Noen salater er jo nesten bare dressing, det passer meg veldig dårlig......

Jeg merker at jeg har vennet magen til mindre måltider, dvs at jeg blir mett av mindre porsjoner - det er hyggelig! Ellers så er jeg på en forenklet fase 2 når - det gjør mellommåltidene enklere: knekkebrød med sunt pålegg, lett yoghurt, egg, grovbrød, frukt - blir litt mer å velge mellom. Til middag spiser jeg omtrent det samme som i fase 1, men med litt mer variasjon i sauser.

Har akkurat kommet på at jeg kan bruke de små lett yoghurt naturell boksene (de som kommer i 4-pack) til å blande ut dressingspulver, istedenfor lettrømme. (ikke imponerende tidlig, men erkjennelsene kommer sigende... :ironi: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sonnentag
Har alle andre gitt opp eller?? :ler:

Dag 4 i dag og det går så det suser! :sjarmor: Ned 1,8 kg på 3 dager!! Vet det meste er vann, men det er skikkelig motiverende.

Har ikke lyst på godteri eller annet "fy-fy" heller, er mett og fornøyd dagen lang.

Har imdlertid en stor utfordring denne uka, ut og spise på italiensk resturant på torsdag. Får prøve og finne et alternativ som passer sånn noenlunde inn, men det er ikke lett.. :sjenert: Skal kjøre, så alkohol blir det ikke. ;)

Nei da, jeg har ikke gitt opp. Har stått stille en periode nå, minus 3 kg og det er litt irriterende men jeg holder ut. :forvirret:

Har ikke vært i nærheten av en pc på en stund og derfor ingen rapportering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da, jeg har ikke gitt opp. Har stått stille en periode nå, minus 3 kg og det er litt irriterende men jeg holder ut. :forvirret:

Har ikke vært i nærheten av en pc på en stund og derfor ingen rapportering.

Stå på! :tommelsmil:

Du spiser nok da? Jeg fikk litt sjokk da jeg så at jeg lå ned mot 800 kcal i starten. Begynte med litt mer olje som dressing, mandler/nøtter for å komme meg opp på 1100-1200 kalorier, der trives jeg bedre og kroppen får nok næring.

Jeg er på dag 8 i fase 1 nå, men det går litt over styr når jeg er hjemme hele dagen. Ikke faste måltider, blir fristet av det de andre spiser og sånn.. Har ikke spist noe mer karbohydrater enn jeg burde (tror jeg ;)), men fett-inntaket er ganske høyt. Og så er jeg blitt drittlei av salat, så der har jeg tatt en liten pause. ;)

MEN, jeg har gått ned 2,2 kg på første uka! :hoppe: Litt opp igjen i dag, så det kan være tilfeldig. :sjenert: Håper jeg skal klare 0,8 kg til første fase er over neste lørdag, da er halvparten av målsetningen Unnagjort. :hoppe:

Kodisjonstrening er forresten et skikkelig ork.. Trener ikke særlig hardt, men 20 minutter på ellipsemaskin som før gikk som en lek er nå et slit og strev uten like. Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kodisjonstrening er forresten et skikkelig ork.. Trener ikke særlig hardt, men 20 minutter på ellipsemaskin som før gikk som en lek er nå et slit og strev uten like. Flere som har det sånn?

Når man får i seg mindre karbohydrater blir det som regel tyngre å trene, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu... jeg henger meg på denne linken, og håper den ikke dør ut med det første.

Min første dag i fase 1 er over, og jeg er veldig glad jeg ikke er narkoman som er på avrusning, for dette holder i massevis for meg. Er det mulig og ikke tenke på mat?? ..... hele tiden?? vel får håpe det blir bedre etterhvert.

Årsaken til det hele, er min lille datter.. her har jeg vært smal som bare det, i hele livet, også kommer hun og får meg til å likne en liten smultbolle...ennå kostholdet er vel omtrent som før. Dette var det ingen som sa til meg, ikke at jeg hadde gjort noe anderledes av den grunn :)

vel for å gjøre ydmykelsen komplett jeg er nå 92 cm rundt midjen, og jeg som brukte srl 36... :grine: så jeg håper at det kommer til å rase noe vanvittig.

.. og nei det er litt mere enn 2 mnd siden fødselen nå, mere som 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man får i seg mindre karbohydrater blir det som regel tyngre å trene, desverre.

Jeg spiser såpass mye karbohydrater (opp mot 50 g vil jeg tro) at jeg ikke hadde trodd det ville være noe problem. :forvirret: Men mulig jeg trenger enda mer for å yte optimalt på trening, får teste ut.

Takk for svar. :)

Phu... jeg henger meg på denne linken, og håper den ikke dør ut med det første.

Min første dag i fase 1 er over, og jeg er veldig glad jeg ikke er narkoman som er på avrusning, for dette holder i massevis for meg. Er det mulig og ikke tenke på mat??  ..... hele tiden?? vel får håpe det blir bedre etterhvert.

Årsaken til det hele, er min lille datter.. her har jeg vært smal som bare det, i hele livet, også  kommer hun og får meg til å likne en liten smultbolle...ennå kostholdet er vel omtrent som før. Dette var det ingen som sa til meg, ikke at jeg hadde gjort noe anderledes av den grunn :)

vel for å gjøre ydmykelsen komplett jeg er nå 92 cm rundt midjen, og jeg som brukte srl 36... :grine: så jeg håper at det kommer til å rase noe vanvittig.

.. og nei det er litt mere enn 2 mnd siden fødselen nå, mere som 12.

:velkommen:

Hvis du tenker på mat hele tiden høres det ikke ut som du spiser nok. Jeg har vært stappmett fra dag 1 og ikke hatt lyst på noenting "utenom". Og jeg pleier vanligvis å robbe alle skap. Hver kveld. ;)

Leste på lavkarbo.no at man ikke burde ligge under 1200-1300 kalorier (som de fleste andre slankeopplegg). For moro skyld har jeg telt kalorier noen dager og de første lå jeg helt nedi 800-900 som er alt for lite!

Mitt råd er derfor: Spis mer til hvert måltid, eventuelt ta olje på salaten for å få opp kalorinivået. Ikke hopp over noen mellommåltider heller, ha med "krisemat" i veska (ost, skinke, nøtter el.l) hvis du er ute på noe. Da holder du blodsukkeret stabilt og lysten på feil mat under kontroll.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest south beach freak

Jeg begynner på denne dietten om en uke. Gleder meg når jeg ser hvor mye folka går ned her! :)

Jeg kommer tilbake til denne tråden da, men til dere som fortsatt følger dieten:

Fortsetter dere i fase 2? MÅ man holde på fase 2??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest south beach freak

jeg sitter og leser boka her nå. MÅ man holde seg til alle måltidsplanene eller kan man komponere sine egne??? skjønner ikke :sur::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på denne dietten om en uke. Gleder meg når jeg ser hvor mye folka går ned her! :)

Jeg kommer tilbake til denne tråden da, men til dere som fortsatt følger dieten:

Fortsetter dere i fase 2? MÅ man holde på fase 2??

Jeg har tenkt å fortsette på fase 2, er på siste dag av fase 1 i dag. Hvis jeg hadde kuttet tvert og gått tilbake til gamle vaner nå så hadde nok kiloene kommet på igjen ganske raskt. Men du mente kanskje å forlenge fase 1? Det går sikkert fint en uke eller to, men matutvalget er jo ganske begrenset så jeg tror jeg hadde blitt veldig matlei om jeg hadde fortsatt... Pluss at fase 2 (og 3) innfører gode karbohydrater litt etter litt så en kan finne ut hvilket nivå en bør ligge på for fortsatt vekttap/vedlikehold.

jeg sitter og leser boka her nå. MÅ man holde seg til alle måltidsplanene eller kan man komponere sine egne??? skjønner ikke  :sur:  :sur:

Jeg har brukt måltidsplanene som en veiledning pluss inspirasjon. Fulgte de mest de første dagene, men aldri slavisk. Skulle jeg gjort det hadde jeg blitt gal, jeg liker ikke å bli detaljstyrt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fulgt matplanen slavisk - bruker listen over aktuell mat som grunnlag for å lage min egen mat.

Nå har jeg vært syk - og jobbet for mye - mer eller mindre siden påske, og jeg har skeiet helt ut. Derfor skal jeg starte på Fase 1 igjen i morgen, bli helt avvent fra karbs, og så skal jeg følge fase en frem til jeg er sommerklar :sjarmor:

Siden sommeren begynte idag, og jeg ikke er sommerklar i det hele tatt - så skal jeg virkelig bruke dette som motivasjon til å komme igang med et nytt og bedre liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...