Gå til innhold

South Beach fra mandag


Twigi

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri fulgt matplanen slavisk - bruker listen over aktuell mat som grunnlag for å lage min egen mat.

Nå har jeg vært syk - og jobbet for mye - mer eller mindre siden påske, og jeg har skeiet helt ut. Derfor skal jeg starte på Fase 1 igjen i morgen, bli helt avvent fra karbs, og så skal jeg følge fase en frem til jeg er sommerklar  :sjarmor:

Siden sommeren begynte idag, og jeg ikke er sommerklar i det hele tatt - så skal jeg virkelig bruke dette som motivasjon til å komme igang med et nytt og bedre liv!

Lykke til, Twigi! :)

Har du tenkt å følge fase 1 mye lenger enn 2 uker? I tilfelle, les denne. Jeg vil ikke anbefale å gå på fase 1 mer enn 2 uker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg slenger meg på her!

vil oxo bli sommerklar!!

jeg begynner på mandag!!

tenkte jeg skulle innom biblioteket og lete etter den boka..har ikke råd til og kjøpe den i butikken selv..

er det 6 små måltider du skal ha med denne dietten?

mitt mål er faktisk og gå ned 15 kg..

så dette tar tid og er krevende...

men får jeg av meg alle kg. om jeg går på denne kuren og trener samtidig 3-4 ganger i uka?eller må det andre drastiske tiltak til for og klare dette?

skal kjøpe målebånd på mandag og ta målene rundt armer, lår, hofter og midje, så skal jeg skrive inn her hva jeg begynner med..

hvor lang tid ca tar det før jeg nesten har nådd målet mitt om jeg holder meg strengt til dietten og trener samtidig?

hvordan er det med tortillawraps?

er det tillatt i det hele tatt i fase 1?

må ha noe og ha salaten,og slikt oppi...

tenkte noe ala sånn på reklamen for prior?

håper dere er her for meg..tror dette kan bli vanskelig, er helt avhengig av grovt kornete brød, sjokomelk, kylling, ris, poteter og søtsaker!! :sur:

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest south beach freak

jeg begynner på i morgen i steden. jeg har skrevet handleliste og alt og herregud så mye man må handle inn. dette kom inn på en hel A-4 side! :ler::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg slenger meg på her!

vil oxo bli sommerklar!!

jeg begynner på mandag!!

tenkte jeg skulle innom biblioteket og lete etter den boka..har ikke råd til og kjøpe den i butikken selv..

er det 6 små måltider du skal ha med denne dietten?

mitt mål er faktisk og gå ned 15 kg..

så dette tar tid og er krevende...

men får jeg av meg alle kg. om jeg går på denne kuren og trener samtidig 3-4 ganger i uka?eller må det andre drastiske tiltak til for og klare dette?

skal kjøpe målebånd på mandag og ta målene rundt armer, lår, hofter og midje, så skal jeg skrive inn her hva jeg begynner med..

hvor lang tid ca tar det før jeg nesten har nådd målet mitt om jeg holder meg strengt til dietten og trener samtidig?

hvordan er det med tortillawraps?

er det tillatt i det hele tatt i fase 1?

må ha noe og ha salaten,og slikt oppi...

tenkte noe ala sånn på reklamen for prior?

håper dere er her for meg..tror dette kan bli vanskelig, er helt avhengig av grovt kornete brød, sjokomelk, kylling, ris, poteter og søtsaker!! :sur:

:velkommen: og lykke til!! :)

Det finnes masse info om South Beach dietten på nettet, så du trenger egentlig ikke boken. Du finner en link tidligere i denne tråden, i tillegg kan du sjekke www.3fatchicks.com og www.ivillage.com.

Jeg er nettopp ferdig med fase 1, og jeg var på forhånd veldig skeptisk fordi jeg som deg er veldig glad i brød, ris osv. Men det gikk veldig lett. :) Var mett og god hele tiden og hadde null søtsug. Tror kanskje det blir verre nå på fase 2 når jeg har lov å spise litt av dette igjen, men det vil jo tiden vise..

Kjempeflott at du legger opp til å trene samtidig! :) Det er umulig å si hvor lang tid du vil bruke på å gå ned 15 kg, det er veldig personavhengig. Vekttapet er raskest i fase 1 og oftest større jo mer du har å ta av. Boka reklamerer med 4-6 kg i fase 1, men ikke bli skuffet om du tar av mindre! I fase 2 vil vekttapet flate ut til 0,5-1 kg per uke, som er en fornuftig vektnedgang. De fleste opplever også platåer underveis der vekta står stille i en periode..

Tortillawraps er nok ikke tillatt i fase 1 dessverre.

jeg begynner på i morgen i steden. jeg har skrevet handleliste og alt og herregud så mye man må handle inn. dette kom inn på en hel A-4 side!  :ler:  :overrasket:

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest south beach freak

har noen et forslag til noe annet man kan drikke enn grønnsaksjuice?

og hva med mellommåltidene? er det noe perspektiv på når de skal spises? ja jeg har boka men skjønner ikke alt. kan man spise mellommåltidene når man vil og "hele tiden"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen et forslag til noe annet man kan drikke enn grønnsaksjuice?

og hva med mellommåltidene? er det noe perspektiv på når de skal spises? ja jeg har boka men skjønner ikke alt. kan man spise mellommåltidene når man vil og "hele tiden"?

Vann er jo den beste trøstedrikk. ;) Sukkerfri saft og brus er også lov. Heldigvis!

Jeg prøver å spise mellommåltid ca midt mellom hovedmåltidene. Hvis jeg glemmer det så spiser jeg litt når jeg merker jeg begynner å bli sulten, selv om det bare er en time til lunsj eller middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hei, jeg må si jeg er fristet til å bli med på dette her, når jeg leser tråden og alle deres fine resultater (og ikke minst: raske resultater!) Men jeg er litt skeptisk til 2 ting:

- Det virker som om dere spiser uhorvelige mengder med egg: hvordan ser egentlig kolesterol nivået deres ut etter noen uker på dietten? Kan ikke være sunt å spise så mye egg.....

-Når jeg leser hva dere har spist, så virker det som om dere spiser fryktelig lite. Kan man spise mer? Kan jeg spise så mye kjøtt og ost og tomater jeg vil, eller er det maxmengder på alle matvarene? Jeg trener mye, og har bare 2 kg jeg vil bli kvitt, men kan ikke spise lite - men det virker interessant å spise annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ironi: Hei er det noen som vet hvordan det er med disse utskeielsene i fase 1, det ble 4 glass rødvin + litt mørk sjokolade i helgen, må man begynne på nytt, i så fall hvorfor???

Ellers har det gått mye bedre etterhvert, jeg har gått ned 2,5 kg på 5 dager og 3 cm i liv vidde. Jeg har laget denne desserten med riccota, kakao og søtningsmiddel og det var kjempe godt. lett å røre sammen og smaker som sjokolade mouss.. det har reddet mange kvelder hos oss (hver kveld for å være eksakt). Så den annbefaler jeg på det varmeste. Prøvde meg også på den andre, ekspresso krem eller no? mye styr for en sånn passe smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dimples

Hei!

Fant dette forumet nå ikveld, og jeg er på dag 6 på SB dietten idag! Merker stor forskjell på midjemålet allerede, men målte jo selvfølgelig ikke før jeg startet kuren. Skeiet ut idag, med en bittelite kakestykke når vi var i bursdag....... Men var flink og takket nei til både pølse med brød og Kaptein Sabeltann is (barneselskap ;) ) Ifølge vekta så hadde jeg vel også gått ned ca. 2,5 kg når jeg var på den igår! Må si meg fornøyd da jeg!

Har holdt meg knallhard, og når jeg har lyst på noe godt (sjeldent nå egentlig) så tar jeg meg et par mandler. Knallgodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vann er jo den beste trøstedrikk. ;) Sukkerfri saft og brus er også lov. Heldigvis!

Jeg prøver å spise mellommåltid ca midt mellom hovedmåltidene. Hvis jeg glemmer det så spiser jeg litt når jeg merker jeg begynner å bli sulten, selv om det bare er en time til lunsj eller middag.

takk for svar. :) :)

men vet du om når det kommer til kveldsmat? det står jo bare i måltidsplanen t.o.m middag. ingen kveldsmat altså, men på "ja-mat-siden" så står det at man kan spise ubegrenset med egg. kan man f.eks ta det om kvelden hvis man blir sulten?? :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest south beach freak

og jeg ser ingenting om nøttene. bare at det er "ja-mat" men det står jo ingenting om dem heler i måltidplanene. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg må si jeg er fristet til å bli med på dette her, når jeg leser tråden og alle deres fine resultater (og ikke minst: raske resultater!) Men jeg er litt skeptisk til 2 ting:

- Det virker som om dere spiser uhorvelige mengder med egg: hvordan ser egentlig kolesterol nivået deres ut etter noen uker på dietten? Kan ikke være sunt å spise så mye egg.....

-Når jeg leser hva dere har spist, så virker det som om dere spiser fryktelig lite. Kan man spise mer? Kan jeg spise så mye kjøtt og ost og tomater jeg vil, eller er det maxmengder på alle matvarene? Jeg trener mye, og har bare 2 kg jeg vil bli kvitt, men kan ikke spise lite - men det virker interessant å spise annerledes  :)

Ang. egg:

Egg har fått et ufortjent dårlig rykte når det gjelder kolesterol, det har flere nyere forskningsrapporter slått fast. Har dessverre ingen link akkurat nå, men du kan feks lese i Living the Low-Carb Life av Jonny Bowden.

Mengde mat:

Du skal spise til du blir mett, det er ingen begrensning på mengde kjøtt osv. Jeg har spist en god del mer fett enn det som anbefales i fase 1; feks hatt olje på salaten for å komme litt opp i kalorier. Jeg ønsker ikke å spise under 1200-1300 kalorier per dag, vil ikke forkludre forbrenningen min!

For deg som bare skal ned et par kilo og trener mye vil jeg anbefale og ikke ta fase 1 i det hele tatt, men begynne rett på fase 2! Er du nysgjerrig på lavkarbo-kosthold generelt og ønsker å lære mer er den boka jeg nevnte tidligere utrolig bra!! :)

:ironi: Hei er det noen som vet hvordan det er med disse utskeielsene i fase 1, det ble 4 glass rødvin + litt mørk sjokolade i helgen, må man begynne på nytt, i så fall hvorfor???

Ellers har det gått mye bedre etterhvert, jeg har gått ned 2,5 kg på 5 dager og 3 cm i liv vidde. Jeg har laget denne desserten med riccota, kakao og søtningsmiddel og det var kjempe godt. lett å røre sammen og smaker som sjokolade mouss.. det har reddet mange kvelder hos oss (hver kveld for å være eksakt).  Så den annbefaler jeg på det varmeste.  Prøvde meg også på den andre, ekspresso krem eller no? mye styr for en sånn passe smak.

Jeg hadde ikke begynt på nytt igjen om det var meg, bare fortsatt i gammelt spor dagen etter.. Men hvis du har mye søthunger så anbefales det å begynne på nytt igjen for å bli kvitt dette.

Jeg har ikke funnet denne ricotta-osten noe sted, men jeg har brukt Cottage Cheese istedet. Og jeg er helt enig med deg, de dessertene redder opplegget! :)

Hei!

Fant dette forumet nå ikveld, og jeg er på dag 6 på SB dietten idag! Merker stor forskjell på midjemålet allerede, men målte jo selvfølgelig ikke før jeg startet kuren. Skeiet ut idag, med en bittelite kakestykke når vi var i bursdag....... Men var flink og takket nei til både pølse med brød og Kaptein Sabeltann is (barneselskap ;) ) Ifølge vekta så hadde jeg vel også gått ned ca. 2,5 kg når jeg var på den igår! Må si meg fornøyd da jeg!

Har holdt meg knallhard, og når jeg har lyst på noe godt (sjeldent nå egentlig) så tar jeg meg et par mandler. Knallgodt!

Kjempebra!! :klappe:

takk for svar. :) :)

men vet du om når det kommer til kveldsmat? det står jo bare i måltidsplanen t.o.m middag. ingen kveldsmat altså, men på "ja-mat-siden" så står det at man kan spise ubegrenset med egg. kan man f.eks ta det om kvelden hvis man blir sulten?? :):)

og jeg ser ingenting om nøttene. bare at det er "ja-mat" men det står jo ingenting om dem heler i måltidplanene. :murvegg:

Jeg pleier å ta desserten som kveldsmat. Pluss litt mandler eller nøtter om jeg er veldig sulten. Du kan helt sikkert spise egg også, men prøv å begrens mengden mat sent på kvelden.

Nøttene kan du spise når det passer deg, jeg spiser de som regel om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest south beach freak

da har jeg brukt 800 kr på mat. ;) har startet med omelett til frokost i dag og en forferdelig smakende grønnsaks juice, men dette skal gå.

mellom måltiden [en ost] er også spist. snart lunsj og jeg er ikke sulten. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest South Beach freak

Lurer virkelig på om det er koffein i urte-te. jeg kjøpte det i stad og drikker det nå. håper ikke det. jeg har sukketter i den i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle melde meg "opp" her også..skulle egentlig begynt på SB for 2 uker siden...meeen, så flink til å finne unnskyldninger..."begynner i morgen" funker aldri... :sjenert:

Satser på at det blir vanskeligere å kutte dietten om jeg skriver her :) planen i hvert fall ;)

Søsteren min har skrytt dietten opp i skyene og hun gikk ned 6 kg de første 2 ukene...hadde virkelig vært himmelen ja...selv om jeg lurer på om man ikke vil få strekkmerker osv av å gå ned så mye på så kort tid...?

Hørt at man går ned først på magen...har skikkelig pære form (forrige gang jeg prøvde å slanke meg forsvant puppene :grine: ) så er rumpe/lår/hofter jeg egentlig vil bli "kvitt"...hørte at SB tar på magen først...hmf....

Savner brød allerede (5 timer siden jeg begynt :sjenert: ) og egg er absolutt ikke favoritten....

ååå så positiv;) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest South Beach freak

lykke til performance. bare tenk på at to uker går veldig fort og da kan du gå over til litt brød og da er du "finere" både innvendig og utvendig ja!!

jeg sitter her nå med agurk og lettost som mellommåltid. det blir nok en sen middag i dag. ikke så bra men sånn er det bare. stå på videre performance ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet

Jeg tror jeg skal begynne igjen jeg :sjenert: Har begynt før, men ble litt stopp etter litt over en uke ja.. Veier fortsatt 2 kg mindre enn da jeg startet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...