Gå til innhold

South Beach fra mandag


Twigi

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

så flink du er som lager "ordentlige" måltid! jeg syns fase 1 maten er så kjedelig så jeg orker ikke lage noe ordentlig godt :( men igår lagde jeg chili con carne, er stolt av den! :)

og jeg har alt spist mine 20 peanøtter :( fysj. hva skal jeg ha som fredagssnacks nå da... paprika og augurk? "nam nam" :P

her er forresten et kjempeflott diskusjonsforum!

http://www.southbeach-diet-plan.com/forum/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Takk for linken, skal innom der for å kikke! :)

Middag er enkelt, føler jeg. Jeg lager mat hele familien kan spise, vi spiser stort sett bare rent kjøtt, fisk og bruker lite farsemat og hel/halvfabrikata likevel. Jeg kutter bare ut poteter, pasta eller ris, og har bønner i salaten, eller lager større porsjoner med grønnsaker.

Frokosten må gå raskt unna, så det blir det samme hver dag :rodme: - mens lunsj varierer fra omelett til salat ;)

To uker går fort, og det er verdt det! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg så på kalkunpålegg isted.... så veldig godt ut, men så leste jeg innholdsfortegnelsen, og der stod det sukker! hvorfor må de absolutt putte sukker i alt mulig! ting som ikke skal smake søtt engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så på kalkunpålegg isted.... så veldig godt ut, men så leste jeg innholdsfortegnelsen, og der stod det sukker! hvorfor må de absolutt putte sukker i alt mulig! ting som ikke skal smake søtt engang!

Enig. Jeg hadde faktisk ikke sett det før jeg leste innlegget ditt. Makan til tull - vi trenger jo ike sukker i kalkunpålegg!

Men for å være helt ærlig, det blåser jeg i. Sukkeret står oppført så langt uti rekke av ingredienser, at det antagelig er fryktelig lite. Så jeg spiser kalkunpålegg likevel.

Men det hadde jo vært fristende å kontaktet Prior for å høre hva dett er for noe tull :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker går fort, og det er verdt det! :hoppe:

Akkurat nå går ikke to uker fort i det hele tatt :grine: Jeg har så lyst på sjokolade at jeg nesten tilter! Og kjeks, og kakao, og tortillachips, og brødskive med makrell :sur: Er virkelig sur og ekkel idag.

Men ok, jeg skal på fest etterpå, og jeg får på meg en topp som ikke ville vært aktuell forrige helg. :sjarmor: Så joda, vi satser på at neste uke også går greit.

Først skal jeg lage meg en liten kyllingsalat, slik at jeg overlever kvelden. Har litt for mange års erfaring i å stille sulten på fest - og spise opp alle snacks-skålene før middag.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Akkurat nå går ikke to uker fort i det hele tatt  :grine:  Jeg har så lyst på sjokolade at jeg nesten tilter! Og kjeks, og kakao, og tortillachips, og brødskive med makrell  :sur:  Er virkelig sur og ekkel idag.

Men ok, jeg skal på fest etterpå, og jeg får på meg en topp som ikke ville vært aktuell forrige helg.  :sjarmor:  Så joda, vi satser på at neste uke også går greit.

Først skal jeg lage meg en liten kyllingsalat, slik at jeg overlever kvelden. Har litt for mange års erfaring i å stille sulten på fest - og spise opp alle snacks-skålene før middag.......

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg å si, da: På en uke har jeg gått ned fra 62,2 til 60,6 - og har minket 2 cm rundt midjen. Joda, det er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Der kan du se, det er verdt det ;)

Tunge dager har vi alle, og da hjelper det på humøret når man ser at vekt og mål har krympet. Og ikke minst når klærne sitter bedre.

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dere en tur inn på lavkarbo.no På forumet der står det masse oppskrifter.

Det er også et eget emne for SB og under der ligger alle tillatte matvarer på de forskjellige fasene.

Mye gratis å hente på de sidene der for dere som trenger info/oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Flott forum :)

Noe jeg ikke har fått med meg er dette:

Så vidt jeg har forstått har ikke den norske oversettelsen fått med seg de siste endringene på South Beach, så her er de:

Fase 1

- Soyaprodukter med opptil 6% fett tillatt (tidligere; opptill 4% fett)

- Melkeprodukter tillatt med max 2x125 gram pr dag (melk <1%, soyamelk <6%, kefir <1%, mager yoghurt narurell, ev. Yoplait 0,1%)

- Fennikel tillatt

- Tomater/cherrytomater tillatt i ubegrenset mengde

- Løk tillatt i ubegrenset mengde

- Pastramiskinke tillatt

Fase 2

- Melkeprodukter tillatt med opptil 7,5 dl/dag på fase 2 og 3 (lett youghurt el semi-lett, med fruktsmak - i tillegg til de fra fase 1 selvfølgelig)

- Banan tillatt (max 1 medium stor pr dag)

- Gulrøtter tillatt (tidligere; fra fase 3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

hva spiser dere for deilig på en lørdagskveld? de andre sitter og slafser i seg deilig lørdagspizza med rømmedressing, sjokomelk, og skal ha påskemarsipan til dessert :( men mine røde paprikastrimler er jo også gode da kremt..... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva spiser dere for deilig på en lørdagskveld? de andre sitter og slafser i seg deilig lørdagspizza med rømmedressing, sjokomelk, og skal ha påskemarsipan til dessert :( men mine røde paprikastrimler er jo også gode da kremt..... :/

Ikke paprika, ihvertfall :ler:

Jeg lager en kyllingsalat, med isbergsalat, rød lollosalat, agurk, rødløk, et kyllingbryst og noen skiver stekt bacon (gullbacon, som jeg "renklipper"), på toppen unner jeg meg litt dressing og en god neve pinjekjerner. Nydelig.

Farris er helt supert til, savner ikke brus (og ihverfall ikke sjokolademelk :sjarmor: )

Etterpå så knasker jeg litt nøtter - vanlige peanøtter hvis jeg ikke er veldig flink, eller mandler/valnøtter hvis jeg er flink.

Hvis jeg unner meg en liten utskeielse, så blir det en pose Bocca, samt en eske sukkerfrie pastiller.

Og dagen etter, så har jeg faktisk gått ned i vekt :sjarmor:

(PS: Jeg spiste ikke sjokolade igår, altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg er på dag 4 i fase 1 nå... vel jeg har gått opp et halvt kilo over natta! jeg begynner å miste motet nå :( hvis det ikke skjer noe med vekta innen i morgentidlig så er jeg redd jeg gir opp.... og jeg som gikk ned 5 kilo første gang jeg prøvde SB...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
jeg er på dag 4 i fase 1 nå... vel jeg har gått opp et halvt kilo over natta! jeg begynner å miste motet nå :( hvis det ikke skjer noe med vekta innen i morgentidlig så er jeg redd jeg gir opp.... og jeg som gikk ned 5 kilo første gang jeg prøvde SB...

Kanskje du har spist for lite? Eller venter månedlig besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

jeg spiser neppe for lite, skal likssom være 3-4 timer mellom hvert måltid hva? tror jeg spiser annenhver time jeg... og månedlige ting skjer ikke før om 3 uker :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser neppe for lite, skal likssom være 3-4 timer mellom hvert måltid hva? tror jeg spiser annenhver time jeg... og månedlige ting skjer ikke før om 3 uker :/

Kan det være at du lurer deg selv litt? Hvis du selv sier at du "spiser hele tiden", så kan det jo være at du får i deg for mye?

Forrige gang jeg gikk på SB så gikk jeg ned langsomt i starten, fordi jeg hadde lov til å spise nøtter :sjarmor: Når jeg tenkte etter, så spiste jeg da veldig mye mer nøtter enn det dietten åpner for, og fikk dermed i meg veldig mye mer kalorier/fett enn anbefalt.

Men det er en omstilling å begynne å spise mindre måltider. De første dagene var jeg mye sulten, fordi jeg hadde vennet magen til store måltider.

Etter en uke på SB så har jeg nå tilpasset magen til små måltider, og da blir jeg heller ikke så sulten.

Og det aller beste: Nå på mandag morgen, etter akkurat en uke på kur, så har jeg gått ned 2,3 kilo og minket 3 cm rundt livet.

Unnskyld hvis det blir skryt, men det er mye takket være denne tråden. Man kan liksom ikke sprekke når mange vet at man går på kur... :sjenert:

Som regel pleier helgene å ødelegge for det gode resultatet i uka, men siden jeg holdt ut på lørdag, så er jeg veldig happy nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sonnentag

4 dag i kuren og hittil har jeg faktisk gått ned 1,6 kg, og jeg er ikke sulten. Jeg syntes det var litt vanskelig på lørdag å ikke spise sjokolade, men det er vel mer vanen med at jeg pleier å spise godteri på lørdag som spilte inn.

Lørdag spiste jeg kylling som jeg stekte i form i ovnen, la ved en masse grønnsaker og tilsatte litt vann og det ble en deilig kraft som jeg brukte som saus. Jeg har ikke problemer med å la være å spise ris, pasta og poteter.

Søndag var det rent svinekjøtt og de andre spiste saus og poteter til mens jeg spiste grønnsaker til.

Deilig at vi kan spise tomater igjen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...