Gå til innhold

South Beach fra mandag


Twigi

Anbefalte innlegg

Gjest Jalileh
Da må det være eggmuffins, jeg har ikke prøvd å lage de før, så om man ikke gidder, så går det fint uten. Minuset er at man får litt lite variasjon i kosten, og at det blir kjedelig å spise det samme nesten hver dag...

A-haaa! Ja, jeg mente det var noe med muffins.

Er de med i fase 1, eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Ja, disse kan du spise i alle fasene, men bare om du vil. De er et alternativ til stekt egg eller omelett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten rapport fra South Beach:

Har fulgt dietten strengt, har trent hver dag, og gått ned nesten 1 kilo (mandag til torsdag). Handlet mat ved lunsjtider - det var beinhardt å gå forbi sjokoladehylla, men jeg greide det! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kjempeflott :hoppe:

Jeg har fulgt dietten strengt, jeg også. I kveld skal jeg på klubb, så det blir en prøvelse, men jeg får heller ha med noen peanøtter å kose meg med :sjarmor:

Har trent som vanlig, og satser på å få inn en spinningtime også på lørdag, så da blir det 4 ganger denne uka, og det er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

første sb-dag på meg idag! har fulgt kuren før, skjønt da holdt jeg bare ut i 12 dager :( men gikk ned 6 kilo!

sitter nå å gnafser ostestrimler... har lyst til å kjøpe meg kalkunpålegg og skinke i butikken etterpå men står det ikke i innholdsfortegnelsen at de inneholder stivelse og sukker?? (matprodusentene putter sukker i alt mulig, jeg skjønner ikke vitsen). og stivelse er jo heller ikke lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan dere ikke legge ut noen gode fase 1 oppskrifter her da? :)

Det er jo en hel bok, det.... ;)

Ellers så finner du masse på nettet, om du søker på South Beach - en grei start for å finne ut om du ønsker å kjøpe boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonnentag

Ikke for sent å henge seg på håper jeg? :)

Jeg gikk ned 10 kg. for to år siden med South Beach og har holdt vekten etterpå, men har fortsatt 10 igjen jeg skal ned og er nå motivert og klar for en ny runde.

Det beste med denne dietten er at jeg ikke blir så sulten og sugen. Jeg synes også at det er mye jeg kan spise, de første 14 dagene er det selvsagt mye å passe på men det er jo kun to uker. Jeg har laget eggemuffinsene og jeg synes de er gode, jeg lager opp en del som jeg putter i fryseren og tar opp når jeg har lyst på.

Jeg bruker salatblad som "brødskive" og pakker pålegget inn der, det syns jeg er godt. Til lunsj spiser jeg salat, her er det en variert salatbar så det er bare å velge de ingridiensene som passer dietten. Og så tar jeg noen grønnsaker som mellommåltid før jeg drar hjem. Det er selvfølgelig en utfordring med middagen når vi er flere i familien og mannen er den som står for lagingen. Han må derfor i denne perioden lage ingredienser hver for seg, dvs. ikke gryteretter og mixmat. Saus for seg, kjøtt for seg, fisk for seg, grønnsaker for seg og poteter for seg så jeg kan ta det jeg kan spise.

Min erfaring er at dietten fungerer godt på magemålet, jeg merket det der først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Ikke for sent å henge seg på håper jeg? :)

Jeg gikk ned 10 kg. for to år siden med South Beach og har holdt vekten etterpå, men har fortsatt 10 igjen jeg skal ned og er nå motivert og klar for en ny runde.

Det beste med denne dietten er at jeg ikke blir så sulten og sugen. Jeg synes også at det er mye jeg kan spise, de første 14 dagene er det selvsagt mye å passe på men det er jo kun to uker. Jeg har laget eggemuffinsene og jeg synes de er gode, jeg lager opp en del som jeg putter i fryseren og tar opp når jeg har lyst på.

Jeg bruker salatblad som "brødskive" og pakker pålegget inn der, det syns jeg er godt. Til lunsj spiser jeg salat, her er det en variert salatbar så det er bare å velge de ingridiensene som passer dietten. Og så tar jeg noen grønnsaker som mellommåltid før jeg drar hjem. Det er selvfølgelig en utfordring med middagen når vi er flere i familien og mannen er den som står for lagingen. Han må derfor i denne perioden lage ingredienser hver for seg, dvs. ikke gryteretter og mixmat. Saus for seg, kjøtt for seg, fisk for seg, grønnsaker for seg og poteter for seg så jeg kan ta det jeg kan spise.

Min erfaring er at dietten fungerer godt på magemålet, jeg merket det der først.

Vi har erfart det samme da ;)

Hyggelig at flere er med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, sonnentag!

Kjempebra med 1,1 kilo allerede, Marillia!

Jeg veier meg hver dag, og for første gang på lenge så gleder jeg meg til vekta hver morgen :sjarmor: Det går ned litt hver dag - 0,2 - 0,3, men det monner jo det! Idag fikk jeg på en vukse jeg ikke har brukt på lenge :hoppe:

Jeg spiser nok litt for ensformig, og jeg er aldeles ikke kvitt søtsuget enda. Men jeg spiser noen peanøtter når jeg blir for sugen, og så unner jeg meg litt andre ting, et blad, en krem el.l. når jeg handler - siden jeg er så flink å ikke kjøpe sjokolade.

Hvordan gikk det med deg på klubb, Marillia? Jeg skal i selskap på lørdag, og lurer litt på hvordan jeg skal komme gjennom det......

Meny har tilbud på kylling denne uka, så jeg har hamstret til fryseren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

:vinke:

Jeg vil også være med!! Kjøpe boka for snart to år siden, ville bare se hva den gikk ut på. Hadde ikke noe særlig å ta av den gang, men nå, etter halvannet år på skolebenken, lite aktivitet, mer usunn enn sunn mat, og kosekvelder med samboeren, har jeg innsett at jeg kanskje bør gå litt inn for å få den kroppen jeg egentlig ønsker!

Jeg er skikkelig motivert nå... Og samboere'n min skal også være med! Går forhåpentligvis bra når vi er to her hjemme.

Skal registrere meg når jeg har funnet på en kuult nick :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Hvordan gikk det med deg på klubb, Marillia? Jeg skal i selskap på lørdag, og lurer litt på hvordan jeg skal komme gjennom det......

Maten var super for meg som går på SB, det var rent kjøtt og grønnsaker, styrte elegant unna tilbehøret. Desserten var grei, jeg sa i fra at jeg måtte stå over. (Ikke at det var noen nyhet at en eller annen i venninneflokken er på slanker`n)

Hadde med noen peanøtter som jeg glemte å spise :ler:

Endret av Marillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

kan noen legge ut oppskriften på eggemuffins?? det høres kjempegodt ut! er det fase 1-mat? jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe SB-boken :(

jeg begynte igår, har selvsagt ikke gått ned i vekt ennå men jeg måler hver morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vet noen om dette er ok å drikke? Fun light med bringebærsmak? Bær er jo ikke lov i fase 1 som jeg er i, men det er vel ikke ekte bringebær i fun light safta, bare essens? Hva tror dere? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta
Vet noen om dette er ok å drikke? Fun light med bringebærsmak? Bær er jo ikke lov i fase 1 som jeg er i, men det er vel ikke ekte bringebær i fun light safta, bare essens? Hva tror dere? :S

Under listen over Ja-mat, står det at man kan spise sukkerfrie drops, lettis, sukkerfritt sjokoladepulver, kunstig søtstoff - men at dette skal begrenses til 75 kcal pr dag. Det er jo ikke noe kalorier i Fun light, så det kan du nok drikke.

Jeg drikker Pepsi Max og Fun light selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
kan noen legge ut oppskriften på eggemuffins?? det høres kjempegodt ut! er det fase 1-mat? jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe SB-boken :(

jeg begynte igår, har selvsagt ikke gått ned i vekt ennå men jeg måler hver morgen :)

Det er nok mulig de har boken på biblioteket!

Jeg finner ikke noen oppskrift i boken, kanskje noen har en nøyaktig oppskrift? Fikk tips om å bruke silliconformer, og ha i egg og vårløk, og så stekes i ett par minutter, men har ikke prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

I dag er det kyllingfilet med tacopulver, salat med paprika, rødløk, fetaost, agurk, ruccola, avocado og med en dressing av kesam med hvitløk og diverse urter.

Til dessert er det noe så nydelig som cottage cheese med kanel, søtningsmiddel og litt hakka mandler :ironi:

(til nød spiser fanden fluer)

Til frokost spiste jeg to stekte egg og 3 skiver med stekt pepperskinke, lunsj var omelett med skinke, parmesan, purre og løk.

Mellomåltider har vært litt ost og skinke, i tillegg skal jeg spise 20 små peanøtter og en lettis til kvelden.

Endret av Marillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...