Gå til innhold

South Beach fra mandag


Twigi

Anbefalte innlegg

Gjest sonnentag

8 dag og 2 kg. minus, kjenner at mensen er i ferd med å komme og dermed et større matsug, men ikke så ille som det pleier å være heldigvis.

Jeg får bite tennene sammen og holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sonnentag

Det gikk bra denne helgen også, minus 2,5 kg har det blitt i løpet av de 10 dagene som har gått hittil, og det syns jeg er bra.

Fortsatt ikke spesielt sulten. Det går mye i egg, kokt, omelett og magert kjøtt og kylling. Mye salat og andre grønnsaker. To helger uten godteri er jammen godt jobba for meg. :)

Nå har jeg som mål å øke treningsdosene, ikke bare å gå en tur 3 ganger i uken men også litt styrke.

Jeg håper det går like bra for dere andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sonnentag!

Jeg er ikke så veldig fornøyd med meg selv - viljestyrken har ikke vært helt på plass. På to uker har jeg gått ned 2,3 kilo, men i tillegg til sprekk i forrige uke, så spiste jeg også sjokolade og litt annet ufornuftig på lørdag. Så jeg kan vel takke meg selv :sjenert:

Men jeg er flink til å trene, kjører ganske harde kardio-økter, og har minket 5 cm rundt livet :hoppe:

Nå skal jeg være veldig streng denne uka, så får vi se hvordan det står til når påsken begynner (og ikke minst - slutter :plystre: )

Ha en fin uke, alle SB'ere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er ikke så veldig fornøyd med meg selv, jeg heller :sjenert:

Jeg har gått ned 3,2 kg, men har da ikke fulgt dietten slavisk. Har spist litt brød og eple, så nå går jeg over på Fase 2. Spiste litt ostepop i helgen, samt et kakestykke. Må nok skjerpe meg denne uka, men så kommer påsken da, og det blir ikke fullt så enkelt :ler:

I går fikk jeg på meg en bukse som har lagt i skapet i evigheter, og merker godt at jeg har krympet mye i cm. Jeg får bare fortsette å spise rett mat, og trene mye, så blir jeg nok fornøyd til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sonnentag
Hei Sonnentag!

Jeg er ikke så veldig fornøyd med meg selv - viljestyrken har ikke vært helt på plass. På to uker har jeg gått ned 2,3 kilo, men i tillegg til sprekk i forrige uke, så spiste jeg også sjokolade og litt annet ufornuftig på lørdag. Så jeg kan vel takke meg selv  :sjenert:

Men jeg er flink til å trene, kjører ganske harde kardio-økter, og har minket 5 cm rundt livet  :hoppe:

Nå skal jeg være veldig streng denne uka, så får vi se hvordan det står til når påsken begynner (og ikke minst - slutter :plystre: )

Ha en fin uke, alle SB'ere!

5 cm rundt livet er noe å være stolt av, flott gjort! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sonnentag
Jeg er ikke så veldig fornøyd med meg selv, jeg heller :sjenert:

Jeg har gått ned 3,2 kg, men har da ikke fulgt dietten slavisk. Har spist litt brød og eple, så nå går jeg over på Fase 2. Spiste litt ostepop i helgen, samt et kakestykke. Må nok skjerpe meg denne uka, men så kommer påsken da, og det blir ikke fullt så enkelt :ler:

I går fikk jeg på meg en bukse som har lagt i skapet i evigheter, og merker godt at jeg har krympet mye i cm. Jeg får bare fortsette å spise rett mat, og trene mye, så blir jeg nok fornøyd til slutt...

Jeg syns du har vært flink, nå har du en bukse til å bruke. Det er bra. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du har vært flink Marillia!

Jeg skjønner at det ikke bare er jeg som ser på påsken som en utfordring.... Vanligvis er jeg på fjellet, med skiturer (få) og snop (hele tiden :sjenert: ).

Nå skal jeg være hjemme med familien, og vi skal per definisjon "bare kose oss". Så da må jeg ha en strategi. Det skal nok være slik at det er lov til å kose seg, men kanskje ikke hele tiden... og kanskje ikke bare med snop, heller.

Skal prøve å få med meg ungene på å lage litt god mat, slik at vi kan kose oss med å lage maten sammen, og at den samtidig er litt fornuftig. Koldtbordaktig mat er også veldig lurt hvis man skal ha gjester, for da kan jeg spise det som passer for meg, og ikke så himla mye brød, ris og saus.

Nå sitter jeg og leser i SB-boka, på oppskriftsidene. Håper å bli inspirert til en uke til med fase 1, så får påsken bli fase 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

:klappe: Dere har også vært flinke!

Sist påske gikk det kilovis med sjokolade, marsipan og annet gotteri. Denne påsken er det jeg som skal handle inn alt: Og skal da bare kjøpe gotteri og sjokolade jeg selv ikke liker :sjarmor: , og kun litt mørk sjokolade, samt et marsipanegg til meg selv. Og som du sier, Twigi, ha litt koldtbordaktig mat når vi får gjester.

Det er ikke akkurat så lett å tenke diett i påsken, men er man bevisst kan man unngå de verste fellene. Men litt ekstra kos blir det i påsken, og det skal man også unne seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har oppskrift på eggemuffins?

Jeg bruker silikon muffinsformer, men du kan også bruke vanlige muffinsformer i papir - men da må du huske å spraye med formfett først .

til 24 muffins så bruker jeg:

1-2 vårløk som jeg skjærer i smale ringer

1 pakke kalkunpålegg eller annen skinke

10-12 egg som piskes med litt krydder - pisk i et litermål, da er det enkelt å helle over i formene

Først legger jeg opp vårløk og skinke, deretter heller jeg oppi egge"røra". Hvis du bruker papirformer er den rekkefølge viktig, for papiret bløtes opp og formene går i stykker hvis røra blir stående for lenge i dem.

Noen minutter i ovnen på ca 200 grader, og så har du enkel mat i mange dager fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twigi, det så ut som herlig lunsjmat, fx. Hvor store muffinsformer bruker du? Jeg har sånne små i papir, men vet det finnes større også, både en "mellomstørrelse og en sånn "amerikansk muffins" størrelse.

Og det blir som en omelett egentlig? Ikke noe mel eller noe som blandes med eggene?

Endret av Tusenfryd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker silikonformer, ganske små - det synes jeg er best. De amerikanske formene synes jeg blir for store.

Jeg har også brukt papirformer og formfett, men det blir mye klin, og papirformene mister gjerne fasongen, slik at eggemuffinsene flyter ut under steking.

Eggemuffinsene redder meg, når jeg holder på å glemme å spise, flyr avgårde mellom møter og ikke rekker lunsj - da gnafser jeg tre eggemuffins på veien, og lar være å kjøpe sjokolade :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei, jeg har gått på SB i fjord en gang og nå skulle jeg prøve igjen ikke sant! Så jeg starta dagen med grønnsaker og egg og spiste meg god og mett. Men øyeblikkelig etter jeg hadde spist lunch så fikk jeg så lyst på noe usunt noe! Så jeg stappa i meg no smågodt jeg hadde liggende :(

Hvorfor er jeg så dårlig motivert! Hvor er viljestyrken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sonnentag

Menstruasjon, står stille men 3 kg minus skal jeg allikevel ikke klage på. Magen oppblåst og kroppen full av vann. Gleder meg til helgen er over. Blææh... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil gjerne gå ned jeg og..hva er south beach? må man kjøpe boken forå følge kuren eller??? kan noen være så snill å forklare...er veldig viktig for meg å gå ned før juni :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan lese i starten av denne tråden, der står det mye. Ellers kan du søke på nettet, den første linken som kommer opp et til dr. Agastons egen side, og der ser det ut som om du må registrere deg for å få tilgang. Denne linken:

http://southbeach.allrecipes.com/default.asp ser ut til å være et slags diskusjonsforum med forskjellige menyer/oppskrifter til de ulike fasene. Men du finner ut mye ved å lese hele denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Kan jeg også være med?? :tommelsmil:

Jeg startet idag, og har hatt en ok dag. Rart uten brødmat og poteter, men to uker klarer man å holde ut det meste.

Startvekt 61 kg

Mål ca 55 kg (eller inn i klærne mine ;) )

Håper at dette går bra!

Hvor langt er dere kommet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten før-påske-rapport: 18 dager, 3 kilo ned og minus 6 cm rundt livet  :)

Dette stemmer ihvertfall ikke lenger :grine: Her har det definitivt vært for mye påskefeiring.... I morgen skal jeg igang med å trene igjen, og spise sunt.... kanskje jeg tør å gå på vekta i morgen, men det er jamen ikker sikkert. Idag har jeg følelsen av å ha spist sammenhengene, og det er ikke broccoli :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...