Gå til innhold

South Beach fra mandag


Twigi

Anbefalte innlegg

Gjest South Beach freak

ja missa sleng deg på du og.

dag 1 er gjort og nå har dag 2 begynt.

jeg har ikke vekt så jeg får ikke veid meg.

utrolig nok så var jeg IKKE sulten i det hele tatt. :smilbla:

til dere som trener: hva spiser dere etter trening? man skal ja ha i seg mat etter trening men frukt er jo ikke lov i fase 1

Endret av South Beach freak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det virker som om nesten ingen er med på dietten lenger.  :sur:  :tristbla:

Jeg er litt enig, men nå har det jo kommet med noen nye de siste dagene så forhåpentligvis tar det seg opp.

Når jeg trener på kveldstid tar jeg "desserten" min når jeg kommer hjem; cottage cheese m/kakao, søtning og vanilje-essens. Slenger også oppi noen mandler og kanskje litt linfrø eller husk-pulver.

Fase 2 går elendig for meg. :sur: Har plutselig lagt på meg to kg over natta og skjønner ingenting!!!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest South Beach freak

det var rart fru fomle. kan det kanskje være at kroppen omvelter seg til å ta i mot karbohydrater igjen? eller er det mensen eller noe på gang?

nei. ikke mist motet!! det kan nok være en grunn til det. kanskje du også rett og slett har gjort noe feil?

snart er det middag på meg. jeg spiser ganske sent for jeg meg legger og står opp sent. har nettopp spist mellomtåltid: en selleristang med ost inni.

takk for tipset med treningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest South Beach freak

jeg sto forresten opp opp til 4 ganger i natt og tisset.

og i dag syns jeg allerede buksa er litt slappere, men det kan godt være innbillning. sikkert mye vann som skal ut av kroppen. så det er vel det det er, men samme det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg har falt ut en stund. Det er dessverre reelt - jeg har vært syk, og da får jeg ikke trent, og mangler fullstendig all motivasjon til å spise sunt. Jeg vet det burde vært omvendt, men jeg synes så synd på meg selv :sjenert:

Ok, jeg startet tråden, så jeg får bruke det som argument for å ta meg selv skikkelig i nakken!

Fra og med i morgen er det fase 1!

TIdligere har jeg hatt god nytte av å lage meg et kontrollskjema, hvor jeg legger inn opplysninger for hver dag: vekt, mål, hvilken fase jeg er i, hva jeg trener, om jeg husker å ta vitaminer, om jeg skeier ut etc. Så fyller jeg ut det om kvelden, og ser tydelig fremgang!

Jeg har fått legetime og skal sjekke med legen min om når det er forsvarlig å begynne å trene igjen - tidligere har jeg visst vært for ivrig, og det straffer seg :grine:

På en uke skal jeg fint greie å komme inn i kjolen til 17. mai!

Herved forpliktet! Lover rapport i morgen kveld - uten utskeielse :sjarmor:

Og hva jeg spiser i fase 1:

Mye egg, kylling, salat, nøtter, vann, grønnsaksjuice, pinjekjerner, grønnsaker

Det skal aldri gå mer enn tre timer mellom hver gang jeg spiser noe, enten det er noen nøtter eller en omelett. Unngår mat sent på kvelden - tar heller et glass grønnsaksjuice. Har enda ikke funnet ut hva som er fornuftig å spise etter trening i fase 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det var rart fru fomle. kan det kanskje være at kroppen omvelter seg til å ta i mot karbohydrater igjen? eller er det mensen eller noe på gang?

nei. ikke mist motet!! det kan nok være en grunn til det. kanskje du også rett og slett har gjort noe feil?

snart er det middag på meg. jeg spiser ganske sent for jeg meg legger og står opp sent. har nettopp spist mellomtåltid: en selleristang med ost inni.

takk for tipset med treningen. :)

Hadde det enda vært mensen, men det er det ikke. ;) Frykter at det er vannet som kommer på igjen nå når jeg spiser mer karbo, bør nok være litt mer forsiktig. Spesielt på halvfabrikata som jeg nå har begynt å spise igjen. :sjenert:

Beklager at jeg har falt ut en stund. Det er dessverre reelt - jeg har vært syk, og da får jeg ikke trent, og mangler fullstendig all motivasjon til å spise sunt. Jeg vet det burde vært omvendt, men jeg synes så synd på meg selv  :sjenert:

Ok, jeg startet tråden, så jeg får bruke det som argument for å ta meg selv skikkelig i nakken!

Fra og med i morgen er det fase 1!

TIdligere har jeg hatt god nytte av å lage meg et kontrollskjema, hvor jeg legger inn opplysninger for hver dag: vekt, mål, hvilken fase jeg er i, hva jeg trener, om jeg husker å ta vitaminer, om jeg skeier ut etc. Så fyller jeg ut det om kvelden, og ser tydelig fremgang!

Jeg har fått legetime og skal sjekke med legen min om når det er forsvarlig å begynne å trene igjen - tidligere har jeg visst vært for ivrig, og det straffer seg  :grine:

På en uke skal jeg fint greie å komme inn i kjolen til 17. mai!

Herved forpliktet! Lover rapport i morgen kveld - uten utskeielse  :sjarmor:

Og hva jeg spiser i fase 1:

Mye egg, kylling, salat, nøtter, vann, grønnsaksjuice, pinjekjerner, grønnsaker

Det skal aldri gå mer enn tre timer mellom hver gang jeg spiser noe, enten det er noen nøtter eller en omelett. Unngår mat sent på kvelden - tar heller et glass grønnsaksjuice. Har enda ikke funnet ut hva som er fornuftig å spise etter trening i fase 1.

Stakkars deg som har vært syk, godt du er bra igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg som har vært syk, godt du er bra igjen! :klem:

Takk for det! Egentlig burde du kjeftet litt på meg, da, og fortalt at litt sykdom ikke er noen unnskyldning til å droppe dietten - slik at jeg kunne fått litt dårlig samvittighet...... men forsåvidt, jeg har nok dårlig samvittighet så det var godt med litt trøst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dimples

Nå er dag 8 straks over, og det går fortsatt bra. Gleder meg til å komme over til fase 2 slik at jeg kan sette tennene i et eple ;)

Var litt spent når jeg startet om jeg skulle klare dette her, men har god hjelp i en av mine naboer for han har gått ned mye ved hjelp av denne dietten. Kjekt å ha en jeg bare kan ringe å spørre om noe når jeg er ute å handler og er uskikker på om jeg kan spise en spesifikk ting.

Noe jeg lurer på er ang. den såkalte sukkerfrie saftisen det står vi kan spise. Hvor er den å få tak i? Finner den ikke noe sted jeg. Har ikke sjekket Ultra ennå, så det kan jo hende jeg kan få tak i den der. Hjem-is bilen har en et par sukkerfrie iser, men de er jo ikke rene saftiser. Kan jeg spise disse? Noen som vet? Vært godt med noe is nå i varmen. Kan jo alltids rote meg til å kjøpe slike isformer selv og fryse ned Fun-light saft, men vært kjekt med noe helt ferdig noen ganger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest South Beach freak

så bra at flere er med!!!! :smilbla:

kan man spise sukkerfri is i fase 1? nei?

jeg er på dag 3. det går strålende. venninden min sier hun allerede ser det på meg men jeg syns ikke det. litt tidlig å forvente etter bare 2 dager vil jeg nokk tro.

men etter dag 6 el 7, DA håper jeg på å se resultater!! :)

God bedring til deg Twigi. dette klarer du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildabakk

:) Jeg begynte på SB- dietten søndag. Hva synes dere om måltidene mine så langt?

Se Mine måltider her

Til dere andre som går på samme diett, så vil jeg gjerne høre hva dere spiser.

Hva er ditt beste råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest South Beach freak

spiser du ikke litt lite hildabakk?

jeg spier mer enn det. ikke så mye mer, men litt i allefall. :)

i dag er jeg ferdig med dag 3. venninden min har og så begynt for tre dager siden og ingen av oss er sultne.

men vi begge har vondt i nyrene. jeg sa det i forbi-farten i dag at jeg hadde vondt i nyrene hvor hun sa at hun også hadde det. håper ikke det er noe farlig?? syns det er litt ekkelt jeg. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildabakk
spiser du ikke litt lite hildabakk?

jeg spier mer enn det. ikke så mye mer, men litt i allefall. :)

i dag er jeg ferdig med dag 3. venninden min har og så begynt for tre dager siden og ingen av oss er sultne.

men vi begge har vondt i nyrene. jeg sa det i forbi-farten i dag at jeg hadde vondt i nyrene hvor hun sa at hun også hadde det. håper ikke det er noe farlig?? syns det er litt ekkelt jeg.  :tristbla:

Jeg klarer ikke spise mer rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dimples: Du kan spise sukkerfri is i fase 1, men ikke over 75 kalorier per dag.

South Beach Freak: Jeg hadde ikke vondt i nyrene i fase 1, det høres litt ekkelt ut. :forvirret: Håper det går over!!

hildabakk: Synes også du spiser lite, men hvis du ikke klarer mer så er det ikke så lett... Er du småspist til vanlig også?

Det humper og går med fase 2 for min del, har vært passe flink i dag. Men så kom en kollega med belgisk sjokolade og da klarte jeg ikke å motstå et par biter. :sjenert:

Noe av oppgangen jeg fikk i begynnelsen av uka er borte, men har ikke tid å trene så jeg tviler på at jeg kommer ned i samme vekt som jeg hadde på siste dag av fase 1. Men jeg gir ikke opp!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ella_*

Hei og hå!

Jeg har våget meg i kast med nikotinkiloene mine! (altså kilo i stedet for røyk og sånt :))

Har vært innom Fedon, men fant ut at jeg trenger noe som er litt strengere enn det. Fase 1 i South Beach-dietten føles riktig for meg. Det går helt fint å unngå fy-maten. Bortsett fra frukten. Det sliter jeg litt med, men det går.

Jeg lurer på ett par ting... Har ikke vekt selv, men bruker målebånd og kjenner etter om buksa henger løsere ;) , men hvor mye har dere egentlig gått ned den første fasen?

Skal på helgetur til gode venner i helgen. Det medfører alltid mye vin.. Hjelp!!

mvh dag 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dimples: Du kan spise sukkerfri is i fase 1, men ikke over 75 kalorier per dag.

Vet jeg kan spise det, men finner det jo ikke i noen butikker. Hjem-is bilen har 2 typer sukkerfri is, men ingen av de er rene saftiser. Fant ikke det på Ultra heller, og de bruker jo som regel å ha det meste av slike ting.

Noen som vet hvor man kan få tak i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sexy Cath

beklager å måtte hoppe inn i deres tråd her men er dere ikke klar over at dette er en diet som skal følges hele livet? det virker som om dere bare vil igjennom fase en her for å få av noen kg, og det er det. men dere må jo fortsette med både fase 3 også, som gjelder for ever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildabakk
hildabakk: Synes også du spiser lite, men hvis du ikke klarer mer så er det ikke så lett... Er du småspist til vanlig også?

Jeg er nok det, og derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg går opp i vekt til daglig. Synes jeg har spist lite før også. Bare en skive til frokost bl.a. Jeg spiser ofte og lite. Har vært slik mange måneder, ja kanskje år.

Vel, jeg lurer sikkert meg selv litt. Det ble ofte sene middager, og usunne kvelder selv om jeg spiste lite i løpet av dagene.

Men jeg klarer ikke så mye om gangen. Dermed blir jeg alltid fort sulten igjen. Og da er det vel lett til at det blir mye småspising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...