Gå til innhold

South Beach fra mandag


Twigi

Anbefalte innlegg

Gjest Dimples
beklager å måtte hoppe inn i deres tråd her men er dere ikke klar over at dette er en diet som skal følges hele livet? det virker som om dere bare vil igjennom fase en her for å få av noen kg, og det er det. men dere må jo fortsette med både fase 3 også, som gjelder for ever.

Er fullstendig klar over det. Når du har kommet så langt til fase 3 så skal du ha lært deg hva du tåler av karbohydrater, og dermed så gjør du ditt beste for å holde deg unna disse. Det er da ikke lenger en diett, men en livsstil. På en måte er den som alle andre dietter, den bør vare livet ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

beklager å måtte hoppe inn i deres tråd her men er dere ikke klar over at dette er en diet som skal følges hele livet? det virker som om dere bare vil igjennom fase en her for å få av noen kg, og det er det. men dere må jo fortsette med både fase 3 også, som gjelder for ever.

Det er ikke en "diett" som skal følges resten av livet. Det handler om en langsiktig endring av livsstil, men ved å kjøre en tøff fase 1 så får man to effekter: 1) Man får en kick-start som motiverer skikkelig, 2) man blir kvitt søtsuget. Derfor er fase en så tøff, fordi man må være konsekvent. Fase 2 er en moderering, som man følger til man har nådd ønsket vekt - fordi fase 1 blir for ensformig over tid hvis man skal ned mange kilo. Fase tre har en helt normal og sunn måltidsplan, og den maten som anbefales der er ikke vesentlig forskjellig fra det som anbefales i andre kostholds-sammenhenger.

Problemet for mange av oss, er at vi har et så stort inntak av raffinert mat, sukker og raske karbohydrater, at kroppen er blitt "avhengig" - derfor må man være ganske tøff med seg selv til denne avhengigheten slipper taket.

*sier hun kjekt, men klarer likevel ikke å følge sine egne prinsipper* :forvirret:

Vel, nå har jeg endelig fått klarsignal av legen til å begynne å trene forsiktig i neste uke, så da får vi tro det hjelper på hele situasjonen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sofie_*

Hei, jeg har lyst å få være med på denne tråden :)

Inspirert av innleggene deres begynte jeg på min egen variasjon av fase 1 på Mandag, og er altså i dag på 5. dagen allerede. Jeg skal bare ned 4 kg, så jeg har ikke kjøpt boken, bare latt meg inspirere av dere: og fulgt de råd og regler jeg har lest her inne. Har gått overraskende greit å kutte ut alt sukkeret for meg som er godterimonster :sjenert: Hadde ganske vondt i hodet de første par dagene, men det har gått over. Har også tisset vanvittig mye - og det er vel derfor vekten sier jeg allerede har gått ned 3 (!) kg ....det er vel ikke fett, bare vann.

Jeg har tenkt å introdusere frukt og bær og mer yogurt inn i kosten min f.o.m. Søndag, og så skal jeg spise litt knekkebrød til lunsj neste uke. Ellers spiser jeg sånn som jeg leser at dere spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest South Beach freak

jeg er medc fortsatt. snart ferdig med dag 5!!! :smilbla:

Dette går kjempe bra syns jeg. jeg har tatt av meg noe. det merker jeg på klærne. buksene slenger litt og t-skjortene og BHn har blitt litt for store men jeg vet jo at dette er bare vann. det er vel ikke før i fase 2 hvor kiloene renner av?

jeg er i allefall fornøyd men i dag har jeg merket at jeg virkelig har savnet mitt karbo-kosthold. jeg drømte om sjokolade i natt. :ler::ler:

bare sleng deg på du også Sofie. jo flere jo bedre. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Sofie_*

Hei igjen!

Rapport: Joda, i dag også veier jeg 3 kg mindre enn Mandag da jeg begynte: så gøy! ;) Jeg føler meg dessuten slankere fordi jeg er kvitt oppblåstheten i magen som jeg hadde daglig før: -Blir man oppblåst i magen av for mye karbohydrater?

èn ting til: Leger sier jo at kostholdet vanligvis ikke er årsak til kviser, mens "ryktet" sier at man får kviser av godterier og sjokolade. Samtidig er det jo individuelt hva huden reagerer på, og huden er jo meget sensitiv for alt mulig: uansett: så har huden min ALDRI (bortsett fra da jeg var baby da ;) ) vært så fin som nå! :) Det er rett og slett helt utrolig, for jeg har vært plaget med kviser, og brukt myyye penger og tid på å forsøke alle midler som finnes. Men denne uken har hudens porer klarnet opp p enmåte jeg aldri har opplevd før,og jeg trodde ikke mine egne øyne i speilet i dag morges. Så det virker som om det å holde seg unna sukker har mange fine effekter på meg: tusen takk til dere som inspirerte meg til dette! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 1,5 kilo ned på 4 dager - og det uten at jeg har trent noe! Effekten for min del kommer av at jeg tvinger meg til å spise hver 3. time, og alltid har noe fornuftig i veska i tilfelle det går for lang tid. Da unngår jeg å bli oversulten og få ekstrem sukkerhunger. Kombinert med å drikke jevnt med vann - ikke ekstreme mengder, men passe på å ikke bli uttørret, så merker jeg kjempeforskjell allerede. Det viktigste er nesten den følelsen av å ikke være ekkelt oppblåst, men føle seg litt slank. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest South Beach freak

heisann alle sammen.

jeg er på dag 9 i dag. dette går så det suser. men jeg syns ikke je har tatt av meg SÅ mye egentlig. kanskje et par kilo?

nå har jeg 5 dager igjen. får håpe att man merker det i de siste 5 dagene. jeg vurderer å ta fase 1 i tre uker. leste om ei i boka som gjorde det.

snakka med legen min om dette også. han var VELDIG positiv til dietten.

jeg spurte han hvorfor jeg hadde vondt i nyrene. han fortalte at i de to første ukene skal giftstoffer ut. derfor vondt.

mange får visst nok vondt i lever og andre ting også. helt ufarlig.

lykke til alle. jeg får ikke trent. for jeg har altfor lite å gå på til å trene. blir sliten bare jeg går i trapper. så jeg får se. :tristbla:

Lykke til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Freak'en! Så flott - du kommer sikkert til å få effekt nå de siste dagene, og da er det nok fettet som går, ikke bare vann.

Istedetfor å fortsette med fase 1 i enda en uke, så kan du lage deg en moderert fase 1, hvor du tillater deg litt mer, men ikke alt som er i fase 2. Jeg gjør det nå, og det funker veldig bra: Jeg tillater meg en liten lettyoghurt som mellommåltid (for ellers så blir jeg fryktelig lei av å spise det samme hele tiden), og så unner jeg meg grovt speltbrød med makrell-pålegg en gang i blant. Da blir jeg god og mett, og klarer å fortsette den gode trenden.

Uansett synes jeg du er kjempeflink, og flott at du har fått skryt av legen, og at alt er normalt. Jeg visste ikke det om nyresmertene, men det er jo logisk. Tyder på at kroppen din har det veldig mye bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen! :klappe:

Jeg sliter fremdeles å komme inn i gode rutiner etter overgang til fase 2. Fase 1 gikk som en lek og jeg savnet ingenting, men nå når jeg har lov å spise mer karber så blir det fort til at jeg unner meg noe "ulovlig" (ris, pasta e.l) og tenker at det ikke er så farlig. :sjenert: Skal prøve nå og komme inn i skikkelige rutiner igjen med 1 porsjon grovt brød e.l. og 1 frukt per dag og se om ikke det kan gjøre susen. Har jo gått opp litt også, det er ikke det jeg vil. :sur:

Begynner å lure på om jeg rett og slett ikke tåler så mye sukker som før heller. I helgen bakte jeg kake i anledning fars bursdag og spiste to stykker. Ble skikkelig dårlig etterpå, og det endte med at jeg måtte snakke i den store hvite telefonen. :overrasket: I går var vi på besøk og da spiste jeg litt kake igjen. Syntes det smakte fryktelig søtt og ble kvalm og dårlig etter bare ett lite stykke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitus

Hei alle sammen!

Nå har jeg fulgt med denne tråden en stund og er blitt skikkelig inspirert av dere :) Jeg har tenkt å begynne fase 1 på mandag.

Jeg har et spørsmål jeg håper noen kan svare meg på: er det lov å spise bogskinke i fae 1? den typen som de selger i trekantede bokser. Jeg ser at den inneholder litt sukker nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anitus! Hiv deg med!

Jeg vil anta at den bogskinka i seg selv er uten sukker, men at det er i laken/geleen rundt. Plukk av den, du, så går det sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dette vil jeg også gjøre!

Jeg lurer på om noen her kunne være så snill og gi meg informasjon på hva jeg kan spise i fase 1 for å gå ned i vekt?

Jeg spiser 2 stekte egg til frokost, pluss at jeg steker to skiver med løvtynn pepperskinke sammen med eggene, så spiser jeg en tomat eller paprika

mellom måltid er chasew nøtter og tomat, måtte spise pepperskinke med avocado og nøtter to timer etter det, ble så sulten!

Middag blir wok med kylling og grønnsaker

skal jeg spise noe etter dette? hvor mange måltider må jeg spise hver dag, og hvor mange timer skal det gå mellom man spiser for å opprettholde en optimal forbrenning?

HVA KAN JEG SPISE? Jeg setter umåtelig stor pris på om noen kunne komme med forslag på sunne og næringsrike forslag.

Tar dere vitaminer/næringstilskudd, eller trenger man ikke dette hvis man spiser mye salat og wok?

Er det lov med feta ost, mandler, chasew nøtter, pinjekjerner gulerøtter og kako og søtningsmiddeli fase 1?

NOEN SOM HAR GODE TIPS TIL DESSERT?

Så noen som nevnte cottage cheese, ricotta, med kakao og søtningsmiddel, er dette sunt og bra i fase 1, eller legger man på seg av dette? hva er best og sunnest av ricotta og cottage cheese?

Kan man drikke eplejuice og appelisn juice?

Hva med pepsi max? søstningstoff påvirker jo blodsukkeret, men man legger altså ikke på seg?

Håper på svar, og jeg er så takknemmlig for at dette forumet finnes:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest South Beach freak
Hei Freak'en! Så flott - du kommer sikkert til å få effekt nå de siste dagene, og da er det nok fettet som går, ikke bare vann.

Istedetfor å fortsette med fase 1 i enda en uke, så kan du lage deg en moderert fase 1, hvor du tillater deg litt mer, men ikke alt som er i fase 2. Jeg gjør det nå, og det funker veldig bra: Jeg tillater meg en liten lettyoghurt som mellommåltid (for ellers så blir jeg fryktelig lei av å spise det samme hele tiden), og så unner jeg meg grovt speltbrød med makrell-pålegg en gang i blant. Da blir jeg god og mett, og klarer å fortsette den gode trenden.

Uansett synes jeg du er kjempeflink, og flott at du har fått skryt av legen, og at alt er normalt. Jeg visste ikke det om nyresmertene, men det er jo logisk. Tyder på at kroppen din har det veldig mye bedre nå  :)

Takk for dette innlegget. :) Det ble jeg faktisk utrolig glad for den dagen jeg leste det. Jeg var i en skikkelig dårlig periode og hadde lyst til å gi opp, men du gjorde meg blid igjen med få ord. :klem:

Jeg sviktet ikke nei. Jeg holdt ut, og holder fortsatt ut. :hoppe:

Jeg HAR gått ned nå minst 3 kg. Buksene slenger, jeg kan ta i bruk mine gamle BH'er og jeg FØLER meg utrolig mye bedre.

Mor startet også på denne kuren samtidig med meg og min venninne.

Hun har en hjertesykdom og derfor presenterte jeg denne dieten for henne, den er jo perfekt for henne. ;)

Hun har gått ned masse og føler seg i kjempe form. Hurra for denne kuren. Den er sund og man blir slank. Nesten ikke til å tro.

Jeg hadde et skjørt som jeg hadde som mål å komme inn i. Jeg prøvd det i forigår, og jeg fikk igjen glidelåsen uten å måtte kjempe som en gal. :smilbla:

:klappe: for oss som gjennomfører dette.

Hiv dere på folkens. Dere vil ikke angre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest South Beach freak
Jeg lurer på om noen her kunne være så snill og gi meg informasjon på hva jeg kan spise i fase 1 for å gå ned i vekt?

Jeg spiser 2 stekte egg til frokost, pluss at jeg steker to skiver med løvtynn pepperskinke sammen med eggene, så spiser jeg en tomat eller paprika

mellom måltid er chasew nøtter og tomat, måtte spise pepperskinke med avocado og nøtter to timer etter det, ble så sulten!

Middag blir wok med kylling og grønnsaker

skal jeg spise noe etter dette? hvor mange måltider må jeg spise hver dag, og hvor mange timer skal det gå mellom man spiser for å opprettholde en optimal forbrenning?

HVA KAN JEG SPISE? Jeg setter umåtelig stor pris på om noen kunne komme med forslag på sunne og næringsrike forslag.

Tar dere vitaminer/næringstilskudd, eller trenger man ikke dette hvis man spiser mye salat og wok?

Er det lov med feta ost, mandler, chasew nøtter, pinjekjerner gulerøtter og kako og søtningsmiddeli fase 1?

NOEN SOM HAR GODE TIPS TIL DESSERT?

Så noen som nevnte cottage cheese, ricotta, med kakao og søtningsmiddel, er dette sunt og bra i fase 1, eller legger man på seg av dette? hva er best og sunnest av ricotta og cottage cheese?

Kan man drikke eplejuice og appelisn juice?

Hva med pepsi max? søstningstoff påvirker jo blodsukkeret, men man legger altså ikke på seg?

Håper på svar, og jeg er så takknemmlig for at dette forumet finnes:)!

Man spiser 6 måltider pr dag.

Frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag og dessert (men jeg bruker desserten som kveldsmat).

Tips til en GOD dessert er: En halv boks ricotta. Knus cirka 3-4 suketter og bland i sammen med vanilljeessens og kakaopulver. Rør godt om og riv en bit mørk sjokolade over. Smaker HERLIG. :);)

Du burde kjøpe boka. Men jeg spiser f.e.k.s kylling til lunsj og karbonader med en grønnsakswok til middag (gulrøtter er ikke lov). Torsk er også en ting å spise. :)

Tunfisk salat blandt annet med MASSE grønt oppi. gå og kjøpt inn grønnsaker i massevis. en lettdressing er også lov å bruke.

spis så mye egg du vil.

som mellommåltid spiser jeg ofte en selleristang med norvegia lettost inni, eller salatblader med lett fetaost i.

til frokost spiser jeg ofte en omelett med grønnsaker, sopp og kanskje litt reker i. lager den av to egg.

du kommer ikke til å være sulten. kun litt søthunger vil du føle og du vil bli litt slapp, men det er det eneste. :) :) :)

Juice er ikke lov. frukt er IKKE lov i det hele tatt, ikke engang gulrøtter. det har for høyt sukkerinnhold faktisk.

i denne dieten er det lov å spise hele tiden så lenge man holder seg unna "nei mat". man skal ikke være sulten i denne dieten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for dette innlegget. :) Det ble jeg faktisk utrolig glad for den dagen jeg leste det. Jeg var i en skikkelig dårlig periode og hadde lyst til å gi opp, men du gjorde meg blid igjen med få ord. :klem:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille SB

Tenkte å slenge inn en melding i denne tråden jeg også. Jeg er nå i gang med min andre runde med south beach fase 1. Hadde en runde i fjor, men sykdom gjorde at jeg aldri gikk over på fase 2. Men har levd etter prinsippene i fase 3, slik at vekten ikke gikk opp igjen.

Nå er det deilig å være i gang igjen. Jeg er nå på min 5. dag av en treukers fase 1. Foreløpig har det forsvunnet mye vann, men jeg merker også at noe fett er gått denne gangen. Skal veie meg på mandag, orker ikke stresse på vekten hver dag.

Utgangspunktet mitt var 80 kilo, men litt forsvant også før fase 1 pga trening, så ved start på fase 1 var jeg 75,9.

Jeg synes jeg spiser ganske så bra i fase 1, jeg varierer alle måltidene og har ikke behov for noe søtt. Det eneste jeg savner litt er frukt, men nå er det ikke lenge før jeg kan spise litt frukt igjen :D

I tillegg til maten trener jeg ganske mye. Jeg trener både styrke og kondisjonstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I tillegg til maten trener jeg ganske mye. Jeg trener både styrke og kondisjonstrening.

Hvordan klarer du å trene på denne kuren? Jeg blir veldig slapp. Klarer ikke trene. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille SB
Hvordan klarer du å trene på denne kuren? Jeg blir veldig slapp. Klarer ikke trene.  :tristbla:

Er du slapp spiser du for lite. Du skal ikke være sulten og heller ikke bli slapp av å følge dietten. Prøv å øke litt på matinntaket ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...