Gå til innhold

South Beach fra mandag


Twigi

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Håper jeg også kan hive meg på her?! Har kjøpt south beach boka, og forberedt meg i noen dager. Startet i dag, og har jammen spist mye god mat:) Jeg følger matforslaget som står i boka fra dag til dag. Føler det er det letteste og beste i begynnelsen.

Jeg er skikkelig motivert for dette! Vil gå ned noen kilo (for egen velværes skyld) og rett og slett bli litt sunnere! Min startvekt er på 75 kilo, så får vi se da... hvor det ender:)

Jeg vil gi en applaus :klappe: til alle dere som er så flinke. Har fulgt med på diskusjonen, og nå følte jeg også for å være med.

Håper forresten jeg setter dete innlegget på riktig sted.. Er ny her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Velkommen skal du være, det har ikke vært så aktivt her inne de siste dager :sjenert:

Selv har jeg 3 forbaskede kilo som skal bort, og 2 av de ble borte etter en uke på fase 1, men de spratt tilbake i uke 2 på fase 2. (jeg valgte kun 1 uke på fase 1 da jeg har så lite som skal bort). Veldig demotiverende, jeg forstår ikke hvorfor de 3 kiloene sitter så godt fast...... :sur:

Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille SB
jeg forstår ikke hvorfor de 3 kiloene sitter så godt fast......  :sur:

Sofie

Det er alltid de siste kiloene som sitter best, det er ikke lett å bli kvitt dem. Men ikke gi opp :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille SB

Hei folkens!

Håper jeg også kan hive meg på her?! Har kjøpt south beach boka, og forberedt meg i noen dager. Startet i dag, og har jammen spist mye god mat:) Jeg følger matforslaget som står i boka fra dag til dag. Føler det er det letteste og beste i begynnelsen.

Jeg er skikkelig motivert for dette! Vil gå ned noen kilo (for egen velværes skyld) og rett og slett bli litt sunnere! Min startvekt er på 75 kilo, så får vi se da... hvor det ender:)

Jeg vil gi en applaus :klappe: til alle dere som er så flinke. Har fulgt med på diskusjonen, og nå følte jeg også for å være med.

Håper forresten jeg setter dete innlegget på riktig sted.. Er ny her:)

Hei :)

Som du ser hev jeg meg inn i tråden i går jeg også. Har aldri fulgt matforslagene i boka slavisk, da det ikke er alt der som faller i smak ;) Men det er som du sier veldig greit å gjøre det på den måten i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være, det har ikke vært så aktivt her inne de siste dager  :sjenert:

Selv har jeg 3 forbaskede kilo som skal bort, og 2 av de ble borte etter en uke på fase 1, men de spratt tilbake i uke 2 på fase 2. (jeg valgte kun 1 uke på fase 1 da jeg har så lite som skal bort).  Veldig demotiverende, jeg forstår ikke hvorfor de 3 kiloene sitter så godt fast......  :sur:

Sofie

Jeg opplevde det samme som deg Sofie da jeg gikk over på fase 2. :forvirret: Demotiverende, men nå er jeg på rett vei igjen og snart nede der jeg var etter fase 1. Så bare stå på og ikke gi opp, så løsner det sikkert snart for deg også. :tommelsmil: Har du prøvd å variere litt med hvor mye karbohydrater du spiser og se om du merker noen forskjell? Spesielt hvis du trener mye så tror jeg det er vitkig å spise litt mer karbo..

Og :velkommen: til lille SB og Mariannne, kjekt at vi blir enda flere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille SB

Takk Fru Fomle :) Det er greit å snakke med andre som er på samme diett.

Nå har jeg begynt på min andre uke på SB fase 1. Er veid og mål, og funnet litt lettere i dag enn forrige mandag.

Ned 1,9 kilo og 7 cm :D

Det resultatet kan jeg ikke klage på, totale tap er dermed 6,5 kilo ned og 20,5 cm.

Går dermed med liv og lyst løs på uke 2. Om jeg fortsatt føler for det om en uke vil jeg fortsette på fase 1 i totalt 3 uker, det har halvveis vært planen hele tiden. Synes jeg spiser ganske variert og det er lite jeg savner. Har fått testet ut mange nye oppskrifter og latt fantasien løpe på kjøkkenet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Takk for velkomsten! :)

Er det noen som har funnet en god grønnsaksjuice? Kjøpte en på Ica maxi, men den smakte rett og slett fælt! Jeg tror jeg bare dropper den, men savner appelsin- og eplejuice veldig!!! :sur: Noen som har ide til noe annet og drikke? Litt kjedelig med bare vann, kaffe og urtete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en ting til. Hva med saus til middagen? Går det an å bruke LETT bernaisse saus, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Takk for velkomsten! :)

Er det noen som har funnet en god grønnsaksjuice? Kjøpte en på Ica maxi, men den smakte rett og slett fælt! Jeg tror jeg bare dropper den, men savner appelsin- og eplejuice veldig!!! :sur: Noen som har ide til noe annet og drikke? Litt kjedelig med bare vann, kaffe og urtete..

Hva med fun light saft og andre light produkter? ;)

Endret av Miss_alexandria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer, man kan jo bruke lett produkter! Jeg tenkte det ikke gikk, siden vi ikke kan drikke juice uten sukker. Men man skal jo holde seg unna fruktsukker.. Da får jeg kjøpe inn litt fun light da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille SB
Jeg kom på en ting til. Hva med saus til middagen? Går det an å bruke LETT bernaisse saus, tro?

I alle sauser jeg har sjekket så er det en mengde karbohydrater :( Så ingen ferdigsauser her i huset. Men jeg har laget min egen kalde saus som jeg bruker når jeg føler jeg trenger det. Jeg blander 50/50 yoghurt naturell og mager kesam, tar i litt hvitløk/løk og krydder etter smak. Smaker bra både til svin, okse og kylling :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle sauser jeg har sjekket så er det en mengde karbohydrater :( Så ingen ferdigsauser her i huset. Men jeg har laget min egen kalde saus som jeg bruker når jeg føler jeg trenger det. Jeg blander 50/50 yoghurt naturell og mager kesam, tar i litt hvitløk/løk og krydder etter smak. Smaker bra både til svin, okse og kylling :)

Tenkte meg nok det ja... Men takk for tipset om kesam og youghurt sausen! Det skal jeg prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har planer om å lage min egen tsatsiki av lettyoghurt, hvitløkpurè og revet agurk. Har hittil brukt en pose som jeg har blandet med entet yoghurt eller lettrømme, men den er det selvfølgelig sukker i :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det bare og bruke fantasien, nå som nesten all ferdigmat er forbudt! Det er godt vi kan ha hvitløk og chili og sånn, det setter herlig smak på det meste!!

Tzatsiki`n hørtes god ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sofie_*

Takk for støtten og oppmuntringen! Egentlig "gav jeg opp" i dag (dvs: jeg spiste grove knekkebrød til frokost + lunsj +spagetti til middag: "overdose" med karbs :) ), men etter å ha lest dagens innlegg har jeg bestemt meg for å ikke gi opp, og begynner på ny frisk i morgen! Tjoho! :tommel:

Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for støtten og oppmuntringen!  Egentlig "gav jeg opp" i dag (dvs: jeg spiste grove knekkebrød til frokost  + lunsj +spagetti til middag: "overdose" med karbs :) ), men etter å ha lest dagens innlegg har jeg bestemt meg for å ikke gi opp, og begynner på ny frisk i morgen! Tjoho!  :tommel:

Sofie

Hvordan gikk det i dag? Klarte du og motivere deg til en ny start? Det er

normalt og "tråkke feil" innimellom! Stå på! :klem:

Jg er bare på min 4. dag av fase 1, og foreløpig går det bra. Jeg føler meg også allerede mindre oppblåst i magen :) Det er ikke kun og gå ned i vekt som er viktig for meg, men så deilig og føle at kroppen blir sunn og "renset"!

Vi må fortsette og oppmuntre hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg restartet fase 1, etter en litt halvhjertet fase 2, med sprekk med sjokolade siden jeg var så forkjølet.

Startet med Bio Drain utrensingskur, og føler meg veldig bra. Ned 0,5 kg i dag - veldig motiverende (sikkert fordi jeg ikke spiste nøtter igår).

Har veldig behov for å rense kroppen nå - er så lei av å være sjuk hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg restartet fase 1, etter en litt halvhjertet fase 2, med sprekk med sjokolade siden jeg var så forkjølet.

Startet med Bio Drain utrensingskur, og føler meg veldig bra. Ned 0,5 kg i dag - veldig motiverende (sikkert fordi jeg ikke spiste nøtter igår).

Har veldig behov for å rense kroppen nå - er så lei av å være sjuk hele tiden!

Hvor lenge går du på den rensekuren? Spiser du som i fase 1 mens du tar tablettene?

Jeg er nå på dag 5 i fase 1. Tror nok jg har gått ned et par kilo allerede, men vil ikke veie meg ennå (har menstruasjon og da går jeg alltid opp et par kilo i vekt).

Det er litt kjipt at så mange har falt ut av denne siden...... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her ennå, har vært på jobbreise de siste dagene... Og det ble ganske katastrofalt i matveien, så her må det skjerpings til. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...