Gå til innhold

South Beach fra mandag


Twigi

Anbefalte innlegg

Hvor lenge går du på den rensekuren? Spiser du som i fase 1 mens du tar tablettene?

Jeg er nå på dag 5 i fase 1. Tror nok jg har gått ned et par kilo allerede, men vil ikke veie meg ennå (har menstruasjon og da går jeg alltid opp et par kilo i vekt).

Det er litt kjipt at så mange har falt ut av denne siden...... :tristbla:

Det er bare dag 2, så jeg kan ikke si noe om resultatene enda. Men kostrådene til rensekuren passer veldig bra med SB, og for meg så er det dobbelt-motiverende å spise fornuftig når jeg først har brukt masse penger på kur......

Blir spennende å gå på vekta, da! Jeg veier meg hver dag (ihvertfall når jeg har forventning om å ha gått ned :sjenert: ).

Jeg er her ennå, har vært på jobbreise de siste dagene... Og det ble ganske katastrofalt i matveien, så her må det skjerpings til. :forvirret:

Det er håpløst hos meg også. Det kommer alltid en eller annen begivenhet eller jobbreise innimellom de dagene jeg skulle vært på fase 1, derfor sprekker jeg, og derfor utsetter jeg starten. Nå er det konfirmasjon til helgen, men jeg får bare prøve å droppe kakebordet. Til uka er det masse middager med jobben - det er en utfordring! Åh, jeg elsker koldtbord i den sammenhengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest South Beach freak

Hei alle. Jeg er her fortsatt.

Jeg har nå begynt på en moderert fase 2. Dvs, fase 1 med litt jordbær innimellom og andre ting som er lov i fase to...men bare innimellom.

Jeg hadde en sprekk i stad. Sambo kom hjem med m&m. Jeg tok vel 20 stykker. :grine:

Og for to dager siden forvekslet jeg ricottaen med en annen ost som var nesten bare laget av fløte. :overrasket: Og den spiste jeg i to dager på rad. :sur:

Så huff. Jeg har gått på 3 sprekker nå. 2 uforskyldte og en jeg kunne ha spart meg for.

I helgen er det fest og da blir det alkohol. Uff, dette blir vanskelig, men fra og med søndag av så er jeg tilbake på en streng fase 1 i en uke til. :frustrert:

Lykke til twigi og alle andre. det er noe vanskelige dager i mai, men man får trøste seg med at det står i boken at man fint kan gå tilbake til fase 1 i noen dager hvis man har skeiet ut i noen dager. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle. Jeg er her fortsatt.

Lykke til twigi og alle andre. det er noe vanskelige dager i mai, men man får trøste seg med at det står i boken at man fint kan gå tilbake til fase 1 i noen dager hvis man har skeiet ut i noen dager. ;)

Takk for det. Joda, jeg vingler mellom fase 1 og 2 m/sjokoladetrekk....... Problemet med å gå tilbake til fase 1, er at jeg absolutt trenger de to ukene "avvenning" fra sukker/karbs. Så da nytter det ikke med noen dager av og noen dager på.

Men, satser på at det går bedre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille SB

Fortsatt i fase 1 her, og har snikveiet meg nå. Ikke gått ned et gram i følge vekta her :( Mulig jeg merker noe på målene på mandag.

Har vært lite trening denne uka pga mye jobbing, jeg maler flere timer hver dag og det kan vel også regnes som trening eller? ;)

Legger inn mer utfyllende rapport på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fortsatt i fase 1 her, og har snikveiet meg nå. Ikke gått ned et gram i følge vekta her :( Mulig jeg merker noe på målene på mandag.

Har vært lite trening denne uka pga mye jobbing, jeg maler flere timer hver dag og det kan vel også regnes som trening eller? ;)

Legger inn mer utfyllende rapport på mandag.

Det blir i hvert fall trening for armene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man kan vel spise karbonadedeig i fase 1?

Jg spiste det i går med en fantastisk saus til. Jeg laget den selv av soltørkede tomater (ikke kjøpt i olje selvsagt), chili, hvitløk, oregano, extra virgin olivenolje og vann for å få riktig konsistens. Jg blandet alt dette i hurtigmixer og blandet med karbonadedeigen. Mmmm. Anbefales!! :)

Jeg lurer også på om noen har funnet lett cottage cheese? Det står jo i boken at man kun skal spise lett-oster, men jeg finner hverken ricotta, feta eller cottage cheese i lett variant.. Noen som vet hvor man kan kjøpe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan vel spise karbonadedeig i fase 1?

Jg spiste det i går med en fantastisk saus til. Jeg laget den selv av soltørkede tomater (ikke kjøpt i olje selvsagt), chili, hvitløk, oregano, extra virgin olivenolje og vann for å få riktig konsistens. Jg blandet alt dette i hurtigmixer og blandet med karbonadedeigen. Mmmm. Anbefales!! :)

Jeg lurer også på om noen har funnet lett cottage cheese? Det står jo i boken at man kun skal spise lett-oster, men jeg finner hverken ricotta, feta eller cottage cheese i lett variant.. Noen som vet hvor man kan kjøpe det?

Marianne var det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel spise karbonadedeig i fase 1?

Jg spiste det i går med en fantastisk saus til. Jeg laget den selv av soltørkede tomater (ikke kjøpt i olje selvsagt), chili, hvitløk, oregano, extra virgin olivenolje og vann for å få riktig konsistens. Jg blandet alt dette i hurtigmixer og blandet med karbonadedeigen. Mmmm. Anbefales!! :)

Jeg lurer også på om noen har funnet lett cottage cheese? Det står jo i boken at man kun skal spise lett-oster, men jeg finner hverken ricotta, feta eller cottage cheese i lett variant.. Noen som vet hvor man kan kjøpe det?

Sans Cottage cheese er lett. All cottage cheese er egentlig lett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en uke siden jeg startet, og har gått på vekta.. Har gått ned 2 kg, så det er jo greit. Hadde håpet på litt mer, men det sunneste er vel og ta litt og litt..Det er jo ikke så mye jeg skal ned da.. Ca 5 kg, tenker jeg.

Og jeg har tidligere hatt litt problemer med uren hud, men nå er den så fin, atte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twigi, jeg lurer på en ting.. I en innlegg tidligere sa du at du unner deg en lettyoughurt innimellom.. Men har vi ikke lov til det da?? Tine har en LETT naturell youghurt uten sukker.. Den har jeg spist :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twigi, jeg lurer på en ting.. I en innlegg tidligere sa du at du unner deg en lettyoughurt innimellom.. Men har vi ikke lov til det da?? Tine har en LETT naturell youghurt uten sukker.. Den har jeg spist :overrasket:

Naturellyoghurten bruker jeg til dressinger etc, men når jeg skal spise dem, så foretrekker jeg den med vanilje. Og den er det sukker i :sjenert: Men de yoghurtene gjør det overkommelig for meg å spise ofte, så da blir det endel av tilvenningen til å spise regelmessig, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei..

Blitt veldig inspirert av å lese om erfaringene deres, syns SB høres ut som en fin diett og livsstil.

Men jeg bare lurer på en ting; kan man spise fiskepinner?

Er litt usikker på om dette egner seg for meg siden jeg er karbo-man :forvirret:

Det meste av kosten min består av brød, poteter, pasta og ris... meeen det handler vel bare om litt selvdisiplin.

Har vel rundt 7 kilo jeg kunne tenkt meg å få av, og det virker som man får en knall-start med SB, veldig fristet til å begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Blitt veldig inspirert av å lese om erfaringene deres, syns SB høres ut som en fin diett og livsstil.

Men jeg bare lurer på en ting; kan man spise fiskepinner?

Er litt usikker på om dette egner seg for meg siden jeg er karbo-man :forvirret:

Det meste av kosten min består av brød, poteter, pasta og ris... meeen det handler vel bare om litt selvdisiplin.

Har vel rundt 7 kilo jeg kunne tenkt meg å få av, og det virker som man får en knall-start med SB, veldig fristet til å begynne  :)

Så bra, det er bare og henge seg på:)

Jg har ikke lest på innholdet i fiskepinner, men tror nok ikke det er noe bra.. All ferdigmat og "rask" mat inneholder mye usunne ting. Jeg har også hatt et kosthold med masse pasta, ris og brød.. Og gjærbakst, kanelboller og skolebrød... Mmmm, det er mitt svake punkt :grine: Men poenget er at jeg har klart den kjempefint siden jeg begynte!! Og nå frister jeg ikke på disse karbohydratene som svulmer opp i magen! Du burde kjøpe eller låne boka på biblioteket.. "Gå ned i vekt med south beach dietten" av Dr. Arthur Agatson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Har planer om å kjøpe den etterhvert, må bare få litt mer penger inn på kontoen først :ler:

En annen ting er at jeg kun er 17 år, og er ikke så artig når folk begynner å spørre om man er på slankern fordi man ikke vil spise noe de spiser (godteri, fastfood o.l)

Men er vel bare å overhøre det, skal ikke la andre bestemme hvordan jeg skal se ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturellyoghurten bruker jeg til dressinger etc, men når jeg skal spise dem, så foretrekker jeg den med vanilje. Og den er det sukker i  :sjenert:  Men de yoghurtene gjør det overkommelig for meg  å spise ofte, så da blir det endel av tilvenningen til å spise regelmessig, ihvertfall.

Jeg tenkte jeg skulle gi deg et tips, som jeg nettopp oppdaget. Tine lett youghurt naturell smaker veldig godt med litt sjokoladepulver i (O`boy uten sukker)! I hvert fall for meg som er veldig glad i sjokolade.. Takk og lov for O`boy sugarfree :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å kjøpe den etterhvert, må bare få litt mer penger inn på kontoen først  :ler:

En annen ting er at jeg kun er 17 år, og er ikke så artig når folk begynner å spørre om man er på slankern fordi man ikke vil spise noe de spiser (godteri, fastfood o.l)

Men er vel bare å overhøre det, skal ikke la andre bestemme hvordan jeg skal se ut!  :)

Det er jo bra for alle og spise sunnere. Uansett hvor tynn man er, så bør man jo ikke spise godterier og usunn mat.. Men er du overvektig eller ønsker du bare å bli tynnere? Du er bare 17 år, så du må ta vare på kroppen din:) Det fins mange farlige måter og slanke seg på. Men på SB spiser vi oss i alle fall mette! På en sunn måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lille SB
Det blir i hvert fall trening for armene ;)

For bena også, jeg hopper jo opp og ned fra krakken ;)

Var som jeg trodde i går, ikke noe ned i vekt men det forsvant noen centimeter da :D

Ellers hadde jeg en liten sprekk i går kveld, spiste en pølse uten lompe. Og det merker jeg i dag :forvirret: Men går på med friskt mot i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei Marianita!

Er ikke overvektig, men har vært... tja, lubben hele livet :roll: Lyst til å kvitte meg men noen kilo.

Syns ikke det er urealistisk å veie mellom 57-60 kilo når man er 1.67 høy.

Sultekurer er ikke noe for meg, for jeg er så absolutt glad i mat, så da blir det sikkert bare til at jeg spiser det på meg igjen når sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger dere fortsatt med, jenter?

Jeg har gjort en liten endring - kjører kun fase 2. Det er mest realistisk i hverdagen min, med mye reising og måltider jeg ikke har full kontroll over. Jeg har ikke så mange kilo jeg skal bli kvitt, derfor er det viktigere med en generell omlegging av kostholdet. Det er dessuten pinlig å skulle ha med egen mat, eller si at jeg er på slankekur, siden jeg bare ligger 4-5 kilo over min absolutte idealvekt (og maks 3 kilo over den vekta jeg kan leve fint med)

Det som funker bra, er at jeg har kommet inn i godt gjenge med å spise ofte og regelmessig. Har funnet meg noen enkle retter som gjør at jeg klarer å spise variert nok, og samtidig spise så fornuftig at jeg går ned i vekt.

På 5 dager har jeg nå gått ned ca 2 kg, og det er jeg veldig fornøyd med.

Idag stekte jeg laks til middag, og spiste det med salat, hvite bønner, pinjekjerner og hvitløksdressing. Det var faktisk kjempegodt! Og jeg som nesten aldri spiste fisk før!

De tingene som er mest åpenbare "brudd" på fase 1, er at jeg spiser lettyoghurt som mellommåltid, og ryvita knekkebrød med makrellpålegg. Kan'ke værra så gæ'ent det, vel :sjarmor: Og når jeg er på reise, så spiser jeg også brød og pasta, men mindre enn tidligere.

Drikker fortsatt kun vann, ev. litt farris når jeg spiser ute. Funker kjempebra!

Grønnsaksjuice synes jeg smaker pyton, så der tvinger jeg i meg ett glass hver dag, orker ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med, men er litt kjedelig når det ikke er så mye respons her :sur:

Jg har nå begynt på en streng fase 2. Den eneste forandringen er egentlig at jg spiser grove knekkebrød til frokost, og litt frukt.. Jg har gåt ned 3 kilo på de to første ukene, men er ikke helt fornøyd.. Har gått mest ned på overkroppen, og det er lår og rompe jeg vil ha bort!!! Må vel bare trene litt mer tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...