Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Hvis de hadde lov å besøke han på sykehus da? Jeg synes og det høres rart ut om HM skulle droppe statsråd for å besøke Marius i fengsel altså. 

De besøkte han på sykehuset tidligere også, rett før rettssaken og han ble varetektsfengslet. Så det er fullt mulig å besøke han der.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kvittre skrev (24 minutter siden):

I så fall får vi vel bilder fra se & hør , de er jo allerde på plass. 

Tenkte samme mulighet som @Spanky, og dette med å ikke spekulere. Jeg skjønner ikke hvordan den transplantasjonen skal holdes skjult når det skjer . Hvis alle bare « forsvinner « en måneds tid og marius får pauser fra ila, så skal folk og journalister ikke spekulere. 

Jeg er enig med deg, og derfor mener jeg de aldri skulle gått ut med at hun var på en slik liste. Ser jo nå hvor utrolig lite det skal til før det spekuleres om hun er inne til operasjon. Hadde vi ikke visst at hun var på liste hadde ingen tenkt over dette. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Spanky skrev (35 minutter siden):

De besøkte han på sykehuset tidligere også, rett før rettssaken og han ble varetektsfengslet. Så det er fullt mulig å besøke han der.

Det vet jeg. Vet du at det er samme avdeling og samme tilstand? Jeg visste ikke det. 

• Liker 1
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Ingen har truet lille Marius i fengselet, det sier jo også forsvarerne hans, så det har ingen hensikt å dikte opp historier.

Det er ikke uvanlig at overgripere og "konemishandlere" får bank i fengsel. Ikke så lenge siden en tidligere ansatt sa at det var noe også marius måtte forvente seg. At den trusselen ikke eksisterer nå, så har han iallefall hatt god grunn til å frykte dette.

Uansett ikke poenget

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Det er ikke uvanlig at overgripere og "konemishandlere" får bank i fengsel. Ikke så lenge siden en tidligere ansatt sa at det var noe også marius måtte forvente seg. At den trusselen ikke eksisterer nå, så har han iallefall hatt god grunn til å frykte dette.

Uansett ikke poenget

Alt i orden, særlig siden vi er enige om at lille Marius forhåpentligvis får en lang og skjerpende tid i fengsel der han kan tenke over sine "hyss". 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Pooh skrev (1 time siden):

Mulig, men tror like gjerne det kan hende Marius har gått på en skikkelig psykisk smell etter at politiets anke om løslatelse ble tatt til følge og fordi han er engstelig over dommen som forkynnes på mandag. Ville ikke forundre meg om Håkons fravær i dag er fordi han og Mette vil besøke Marius så fort han ankommer Ila. 

Har absolutt ingen sympati med Marius generelt, men det å vente på dom og være i varetekt er ekstremt psykisk belastende for de fleste, selv om det er selvpåført. 

Enig med deg. Man bør også ta MBHs livsførsel frem til nå i betraktning. Han har vært urørlig og hevet over både lovverket og den fjerde statsmakten i et tiår mens han har levd sin utagerende livsstil med omfattende rusmisbruk, kriminalitet og kriminelle omgangskrets, et utsvevende sexliv, en evig pengestrøm og den berusende makten av å være den urørlige sønnen av kronprinsessen. At MBH nå plutselig må ta konsekvenser av egne kriminelle handlinger, at ikke sinne, manipulasjon eller mammas makt får ham ut av trøbbel, er garantert et massivt sjokk i seg selv. Det må være enormt belastende for alle rundt ham at han lager så voldsomt spetakkel, samtidig så må man jo se hvem det er som har gitt ham total beskyttelse, en luksuriøs livsstil og null konsekvenser i absolutt alle år.

Som Lagmannsretten sa, det står ikke på vilje, men på evne, livsmønster og risikofaktorer. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Hvis de hadde lov å besøke han på sykehus da? Jeg synes og det høres rart ut om HM skulle droppe statsråd for å besøke Marius i fengsel altså. 

Tja. HM droppet jo siste dagen av en viktig utenlandsreise i Japan, pluss at arveprinsessa droppet ut midt i eksamensperioden, for å reise hjem og bli med MM på et møte som garantert kunne ha blitt arrangert på et annet tidspunkt.

Legespesialisten fra Rikshospitalet reiste jo til og med hjem til dem på Skaugum uka etter for et nytt møte. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/hadde-mote-pa-skaugum/84735993

Så det forundrer meg ikke et sekund hvis HM igjen prioriterer flokken fremfor jobben. 

... Mens den 89 år gamle kongen dro på fylkestur, med dronningen på sykehuset. Noen tar åpenbart ansvaret sitt litt mer seriøst enn andre. 

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Rastebenk skrev (2 minutter siden):

Tja. HM droppet jo siste dagen av en viktig utenlandsreise i Japan, pluss at arveprinsessa droppet ut midt i eksamensperioden, for å reise hjem og bli med MM på et møte som garantert kunne ha blitt arrangert på et annet tidspunkt.

Legespesialisten fra Rikshospitalet reiste jo til og med hjem til dem på Skaugum uka etter for et nytt møte. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/hadde-mote-pa-skaugum/84735993

Så det forundrer meg ikke et sekund hvis HM igjen prioriterer flokken fremfor jobben. 

... Mens den 89 år gamle kongen dro på fylkestur, med dronningen på sykehuset. Noen tar åpenbart ansvaret sitt litt mer seriøst enn andre. 

Jeg synes ikke det kan sammenlignes. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke det kan sammenlignes. 

Hva mener du ikke kan sammenlignes?

Endret av Rastebenk
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Rastebenk skrev (3 minutter siden):

Hva mener du ikke kan sammenlignes?

Møtet på Rikshospitalet og et random besøk i fengselet . Det er jo bare vill gjetning uansett. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (På 12.6.2026 den 19.33):

Møtet på Rikshospitalet og et random besøk i fengselet . Det er jo bare vill gjetning uansett. 

Enig i at det blir vill gjetning uansett. Men at HM prioriterer flokken fremfor jobben er gammelt nytt. Hans far, bestefar, oldefar og tippoldefar ville derimot ha sagt Alt for Norge, og  - at monarkiets eksistensberettigelse var å tjene landet, ikke sin egen lille og brokete flokk.

Edit: oldefar, ikke tippoldefar 🤭

Endret av Rastebenk
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Enig i at det blir vill gjetning uansett. Men at HM prioriterer flokken fremfor jobben er gammelt nytt. Hans far, bestefar, oldefar og tippoldefar ville derimot ha sagt Alt for Norge, og  - at monarkiets eksistensberettigelse var å tjene landet.

Tippoldefaren hans tjente vel strengt tatt først og fremst Danmark? 🙂 

Hans valgspråk var «Herren er min Hjælper» 😇

• Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (9 minutter siden):

Kong Fredrik av Danmark  😆

Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Kong Fredrik av Danmark  😆

Nettopp 🙂 

Skrevet (endret)
lurker skrev (17 minutter siden):

Nei 😇 Kong Haakon VII tjente ikke Danmark. Han var opprinnelig en dansk prins, men ble valgt til Norges konge i 1905 og viet hele sitt liv til å tjene og forsvare Norge:

Sitat

Kong Haakon VII la hele sitt grunnlag for monarkiets eksistensberettigelse på idealet om å tjene det norske folk. Da han kom til Norge i 1905, avla han ed til Grunnloven og lovet å styre i overensstemmelse med landets lover, og han gjorde det klart at makten utgikk fra folket.

Under andre verdenskrig nektet han å abdisere og bøye seg for den tyske okkupasjonsmakten, og han satte dermed fedrelandets frihet over sitt eget liv og kongehusets sikkerhet.

https://snl.no/Haakon_7.

Edit: ser nå at Haakon VII var HMs oldefar og ikke tippoldefar 😆 I stand corrected 🤭

Endret av Rastebenk
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Rastebenk skrev (14 minutter siden):

Enig i at det blir vill gjetning uansett. Men at HM prioriterer flokken fremfor jobben er gammelt nytt. Hans far, bestefar, oldefar og tippoldefar ville derimot ha sagt Alt for Norge, og  - at monarkiets eksistensberettigelse var å tjene landet, ikke sin egen lille og brokete flokk.

Ikke tippeoldefaren kanskje, men enig i resten. 

uten å sammenligne Haakon med dem da, men bare seg selv, så har jeg forståelse for at han ville være med kona den dagen - og ikke like sikker som deg på at møtet kunne være en annen dag. Om han blir borte fra jobb for å besøke Marius i fengsel derimot - det kunne fint vært utsatt. 

Skrevet
Rastebenk skrev (2 minutter siden):

Nei, kong Haakon tjente ikke Danmark. Han var opprinnelig en dansk prins, men ble valgt til Norges konge i 1905 og viet hele sitt liv til å tjene og forsvare Norge:

https://snl.no/Haakon_7.

Oldefaren ja. Du nevnte også tippoldefaren , faren til den danske prinsen, konge av Danmark. 

Skrevet

Så han skal ikke møte i retten på mandag?

Kanskje ikke annet å forvente når han skal møte konsekvenser og måtte stå skolerett. Kanskje det er riktigere å betegne ham som barn? 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Oldefaren ja. Du nevnte også tippoldefaren , faren til den danske prinsen, konge av Danmark. 

Ja jeg så det nå, dere har rett i at det var far, bestefar og oldefar 😇

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Ja jeg så det nå, dere har rett i at det var far, bestefar og oldefar 😇

😊 . Enig i at de er/ var flotte folk altså. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...