Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er denne nyheten om den friske mannen som ble innlagt på sykehus i natt og tok seg en sigg bare for et utvalg abonnenter av se&hør? Kan dere poste en link om det skal diskuteres? 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Skjønner, ikke så lett å se poenget når innlegget mitt var feil. Men meningen var å si at jeg ikke tror Marius er en som slutter å røyke kun fordi moren har lungefibrose. 

Det tror ikke jeg heller. Jeg  tror ikke det er rette tidspunkt å slutte å røyke heller, for mye abstinenser . Han kan prøve røykeplaster når han har fått orden på resten. 

• Liker 2
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Det tror ikke jeg heller. Jeg  tror ikke det er rette tidspunkt å slutte å røyke heller, for mye abstinenser . Han kan prøve røykeplaster når han har fått orden på resten. 

Jeg heller tror ikke at dette er rette tidspunktet for å slutte å røyke.  

• Liker 4
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 time siden):

En skulle tro at han hadde lært hvor viktig det er å ta vare på lungene sine, når han ser hvilke plager moren har. 

Han har vel aldri fremstått som en som klarer å tenke konsekvenser av atferd. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Er det bare meg som reagerer på at S&H publiserer bilder av polititjenestemenn uten å anonymisere dem?!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (58 minutter siden):

Hvilke nyheter? Jeg har googlet og finner ingeting. Når ble det slutt på å poste linker? 

Han er jo ikke på vei hjem. Merkelig å påstå at folk som er på vei hjem er friske btw. Er moren hans frisk og da? 

Hmm? Hva mener du? Folk er på vei hjem?  Jeg skrev ham, ikke folk 

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, personangrep og brukerdebatt.

Forumassistent

• Liker 3
Skrevet
NedOpp skrev (1 time siden):

Er det bare meg som reagerer på at S&H publiserer bilder av polititjenestemenn uten å anonymisere dem?!

Nei, det er meget spesielt.

• Liker 3
Skrevet
Justlooking skrev (11 timer siden):

Oslo fengsel har psykologer på stedet. Også psykologer innen rus og avhengighet.

Men de er det kanskje ikke noe gøy for Marius å snakke med…

NedOpp skrev (5 timer siden):

Er det vanlig å anonymisere dem? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
trønder skrev (43 minutter siden):

Joda, Marius badet i bassenget sammen med medfanger i fengselet. Han som hevdet å sitte i isolasjon, stakkars.

https://www.journalisten.no/se-og-hors-bilde-av-marius-borg-hoiby-var-ekte-likevel/675573

Nå må man ta med hele konteksten da. Oslo fengsel er blitt gradvis tømt de siste ukene fordi det skal rives. Det var kun MBH og 2 fanger til igjen i fengselet da det bildet ble tatt. Det var ikke en normalsituasjon. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (33 minutter siden):

Men de er det kanskje ikke noe gøy for Marius å snakke med…

Hvorfor skal man ikke sladde/anonymisere? Det er jo ikke de som er nyhetssaken, de får trynene sine i S&H fordi de tilfeldigvis er satt til å fremstille akkurat denne fangen. S&H sin sak blir jo ikke mindre verdt nyhetsmessig om de sladder ansiktene til betjentene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (38 minutter siden):

Jeg har aldri sett at politiet eller fengselsbetjent i tjeneste har blitt anonymisert så sant det ikke er noe spesielt, men da unngår man vel å ta/trykke bilde. 

Helt vanlig at politiet som fører tillate i rettssaker blir avbildet i media, og politiet som er på åsted feks trafikkuhell eller annet. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
NedOpp skrev (40 minutter siden):

Nå må man ta med hele konteksten da. Oslo fengsel er blitt gradvis tømt de siste ukene fordi det skal rives. Det var kun MBH og 2 fanger til igjen i fengselet da det bildet ble tatt. Det var ikke en normalsituasjon. 

So? Marius påstår at han sitter i isolasjon og ikke omgås andre enn de han får besøk av. I tillegg var det en rekke brukere her som gikk bananas da det KI-redigerte bildet ble publisert og svartmalte Se & Hør og mente det var fake news. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
trønder skrev (1 minutt siden):

So? Marius påstår at han sitter i isolasjon og ikke omgås andre enn de han får besøk av. I tillegg var det en rekke brukere her som gikk bananas da det KI-redigerte bildet ble publisert og svartmalte Se & Hør og mente det var fake news. 

Bananas, faktisk.

Det var vel ikke helt sånn det var.

• Liker 3
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Bananas, faktisk.

Det var vel ikke helt sånn det var.

Jo.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
trønder skrev (1 minutt siden):

Jo.

Nei.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...