Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (6 minutter siden):

Nei vel - da mener jeg at jeg ikke forsto. Hva er hans egen medisin da? 

Hvorfor oppdro du ikke barna dine fra å plage andre enn å vente på at de de plaget skulle ta igjen ? Det er ikke alle som får muligheten eller blir sterke nok til å igjen. I forhold til det vi snakker om, er det ofrene hans som skal ta igjen eller medfanger? I dette tilsetter tenker jeg « ta igjen « er anmelde og vitne , så sitter han i varetekt og venter på dom. 

Hvordan jeg har oppdratt mine barn er min busines. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (15 minutter siden):

Nei, var nok ikke like bokstavlig som deg. 

Som jeg sa til barna mine i oppveksten om de plaget andre. Du må bare vente - en dag tar vedkommende igjen. Og det ble gjort - helt uten at mamma kom løpende til unnsetning. 

Ofte har man godt av å kjenne sin egen medisin. Det hjelper ofte for å hindre at det fortsetter. 

Hvorfor lærte du dem ikke å la være å plage andre?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Dette blir for dumt!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Vel - barn er barn og i en alder er det ofte kjekt å plage andre. I vårt tilfelle var det en eldre gutt som jeg visste kom til å ta igjen en dag ... og det gjorde han. 

Noen ganger må man lære den tøffe veien. Han plaget aldri vedkommende igjen. 

Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Hvordan jeg har oppdratt mine barn er min busines. 

Hvorfor tok du det opp? 

• Liker 2
Skrevet
Pås skrev (Akkurat nå):

Dette blir for dumt!

Virkelig? Når folk bruker sin egen fortreffelige oppdragelse som eksempel samtidig som de kritiserer andres over hundrevis av sider i nesten to år, så blir det «for dumt» å utfordre dem?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tok du det opp? 

For å komme med et eksempel. Det virker nemlig veldig vanskelig å forstå hva jeg mener - men mistenker at noen "misforstår" med vilje. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Virkelig? Når folk bruker sin egen fortreffelige oppdragelse som eksempel samtidig som de kritiserer andres over hundrevis av sider i nesten to år, så blir det «for dumt» å utfordre dem?

Det har ingenting med MBH å gjøre hvordan anonyme KB-brukere oppdrar sine barn, jeg ha derfor rapportert ditt innlegg.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Pås skrev (Akkurat nå):

Det har ingenting med MBH å gjøre hvordan anonyme KB-brukere oppdrar sine barn, jeg ha derfor rapportert ditt innlegg.

Men det er jo @Gulline som drar inn oppdragelsen av barna sine. Som et argument for at Marius ikke bør få sitte i isolasjon, hvis jeg har skjønt rett. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (24 minutter siden):

Nei, var nok ikke like bokstavlig som deg. 

Som jeg sa til barna mine i oppveksten om de plaget andre. Du må bare vente - en dag tar vedkommende igjen. Og det ble gjort - helt uten at mamma kom løpende til unnsetning. 

Ofte har man godt av å kjenne sin egen medisin. Det hjelper ofte for å hindre at det fortsetter. 

Pås skrev (3 minutter siden):

Sant nok, så sant brukere ikke bruker det som argument. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (3 minutter siden):

Men det er jo @Gulline som drar inn oppdragelsen av barna sine. Som et argument for at Marius ikke bør få sitte i isolasjon, hvis jeg har skjønt rett. 

Det var et eksempel siden du elsker å misforstå. Men ser at også det ble misforstått. Det var ikke for å komme med eksemel på glimrende barneoppdragelse. Forklarte "Smake sin egen medisin" med eksemplet mitt. 

Sånn - ferdig med det. 

Endret av Gulline
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

For å komme med et eksempel. Det virker nemlig veldig vanskelig å forstå hva jeg mener - men mistenker at noen "misforstår" med vilje. 

Nei, jeg skjønner ikke hva du mener, men kan du ikke skrive det direkte uten å blande inn så mye vas. Jeg tolket det etter beste evne - dette med at Marius ikke burde få sitte på isolat for at han smake egen medisin. Jeg tolket feil? 
kan du skrive hva du mener, og ikke dra inn at barna dine likte og plage andre 

Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg skjønner ikke hva du mener, men kan du ikke skrive det direkte uten å blande inn så mye vas. Jeg tolket det etter beste evne - dette med at Marius ikke burde få sitte på isolat for at han smake egen medisin. Jeg tolket feil? 
kan du skrive hva du mener, og ikke dra inn at barna dine likte og plage andre 

Men da legger vi ballen død. Jeg har ikke flere teskjeer igjen, dessverre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Det var et eksempel siden du elsker å misforstå. Men ser at også det ble misforstått. Det var ikke for å komme på eksemel på glimrende barneoppdragelse. Forklarte "Smake sin egen medisin" med eksemplet mitt. 

Sånn - ferdig med det. 

Tilbake til Marius - hvordan konkret vil du at han skal smake egen medisin? 

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (47 minutter siden):

Jeg tror jeg forsto det. Skal jeg prøve å oversette? 
jeg tror du mente at du skulle ønske han ble truet med kniv, banket, voldtatt og filmet i fengselet. Stemmer det? 

Og samme fyr som har gjort disse grove tingene forsvares hardnakket. Det er helt uforståelig at folk seriøst mener at man kan rehabilitere dette her. Han har holdt på med denne atferden i 10 år (!). 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (8 minutter siden):

Men da legger vi ballen død. Jeg har ikke flere teskjeer igjen, dessverre. 

🤭🤭

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Pås skrev (14 minutter siden):

De har ingenting annet å bringe til bords i disse dager, siste offerkortet er kastet. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Og samme fyr som har gjort disse grove tingene forsvares hardnakket. Det er helt uforståelig at folk seriøst mener at man kan rehabilitere dette her. Han har holdt på med denne atferden i 10 år (!). 

Hvem er det som forsvarer dette? Han sitter i varetekt , og får dom på mandag. 

jeg håper han kan rehabiliteres for alles del, men tiden får vise. Skjønner ikke problemet med isolasjon. 

• Liker 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (7 minutter siden):

Har fortsatt til gode å se noen her forsvare noe av det han snart skal motta en dom for. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (16 minutter siden):

Så du ønsker forvaringsdom på han?  (Hvis vi går ut fra at han ikke kan rehabiliteres, så er det enten det , eller dødsdom som gjelder, noe vi ikke har i Norge. )

Jeg ser på han som Norges beste eksempel på sosiøkonomisk kriminell, så jeg har god tro på at ikke bare at han kan rehabiliteres, men at det kan øke forståelsen på hva det begrepet betyr og at han faktisk kan få en viktig oppgave ettter dom. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...