Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eyr skrev (20 minutter siden):

Viktig å se litt helheten i hele denne farsen med kongehuset og deres ytre medlemmer også. 

Jeg kommenterte bruken av det konkrete brevet, ikke en helhetsvurdering av kongehuset.

Det er en annen diskusjon enn den jeg tok opp.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Gulline skrev (20 minutter siden):

Hva hadde de alle muligheter til?

Fysisk kunne de gå når de ville, de var ikke innestengt låst inne, holdt fast etc

Men nå er det vel ikke det vold i nære relasjoner  handler om, er det vel?

Fortsatt gir det ingen mening at de skulle ønske seg isolasjon og isolere seg. Det er jo ingen bra ting. De er da ute i det frie og kan gjøre hva de vil. I motsetning til marius , heldigvis

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (1 time siden):

Ja, de burde selvsagt tatt det dypeste hensyn til brevet fra mamma og latt den fineste gutten få holde på uten kommentarer og inngripen. ♥️

Tror ikke se og hør noen sinne har stått på lista som forelder til marius slik forrige redaktør gikk langt i å si , anså seg selv som.

Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Tror ikke se og hør noen sinne har stått på lista som forelder til marius slik forrige redaktør gikk langt i å si , anså seg selv som.

Ok.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (15 minutter siden):

Fysisk kunne de gå når de ville, de var ikke innestengt låst inne, holdt fast etc

Men nå er det vel ikke det vold i nære relasjoner  handler om, er det vel?

Fortsatt gir det ingen mening at de skulle ønske seg isolasjon og isolere seg. Det er jo ingen bra ting. De er da ute i det frie og kan gjøre hva de vil. I motsetning til marius , heldigvis

Kunne de virkelig det? 

Ja, de er ute i det fri - men ingen av oss vet hvor lenge de må leve med de psykiske skadene han har påført dem. 
Selv velger han helt frivillig å isolere seg - iflg hans advokat har han aldri en gang blitt truet av noen i fengselet.

(og ingen har nevnt at de skulle ville isolere seg - du misset poenget)

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (12 minutter siden):

Kunne de virkelig det? 

Ja, de er ute i det fri - men ingen av oss vet hvor lenge de må leve med de psykiske skadene han har påført dem. 
Selv velger han helt frivillig å isolere seg - iflg hans advokat har han aldri en gang blitt truet av noen i fengselet.

Leste du det jeg skrev?

• Liker 1
Skrevet
Gulline skrev (51 minutter siden):

Hva hadde de alle muligheter til?

Å isolere seg!  Fysisk var det ingen hinder . Det finnes jo et hav mellom å gjøre det slutt og å leve i isolasjon da, skjønner ikke din higen etter isolasjon. Tar knekken på de fleste.  

Skrevet
Gulline skrev (15 minutter siden):

Kunne de virkelig det? 

Ja, de kunne det og de kan det. 

jo, du har nevnt og skrevet over flere sider nå at de ikke har muligheten til isolere seg slik han har.  Spent på poenget. 

Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Å isolere seg!  Fysisk var det ingen hinder . Det finnes jo et hav mellom å gjøre det slutt og å leve i isolasjon da, skjønner ikke din higen etter isolasjon. Tar knekken på de fleste.  

Jeg har aldri nevnt at kvinnene burde isolere seg. Det jeg prøvde å få fram var at "pysen" Marius selv-isolerer seg på cellen, mens han selv kunne boltre seg fritt med å banke og voldta. 

Han har ikke engang mottatt trusler om vold i fengselet. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Jeg har aldri nevnt at kvinnene burde isolere seg. Det jeg prøvde å få fram var at "pysen" Marius selv-isolerer seg på cellen, mens han selv kunne boltre seg fritt med å banke og voldta. 

Du har skrevet 7 kommentarer om de ikke kunne/ ikke fikk mulighet til å isolere seg. 

skjønner egentlig ikke hvorfor det er problem for deg om pysen Marius selv isolerer seg på cellen når han ikke engang har mottatt trusler om vold i fengslet. 

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (5 minutter siden):

Du har skrevet 7 kommentarer om de ikke kunne/ ikke fikk mulighet til å isolere seg. 

skjønner egentlig ikke hvorfor det er problem for deg om pysen Marius selv isolerer seg på cellen når han ikke engang har mottatt trusler om vold i fengslet. 

Jeg skrev at det sier mye om Marius at han selv-isolerer seg på cellen - til tross for at det aldri har vært noen trusler mot ham. 

Selv skulle jeg ønske at han fikk smake litt på sin egen medisin - kanskje han hadde lært litt. Men jeg er ferdig med den delen av diskusjonen.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Du mener de burde få sjansen til å sitte på isolat? 

meningsløs diskusjon , det er ingen som tjener på vold/ drap i norske fengsel generelt så muligheten for isolasjon i fengsel må være der. Høres ut som isolasjon for å beskytte seg mot vold er stas? 

Ikke skal han få sitte på isolat, og ikke skal han få være i luftegården med 2 andre  i et luksuriøst svømmebasseng, og ikke skal han få bli kjørt til sykehus .. 

ser at alle dine kommentarer er i Marius favør. Marius? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev at det sier mye om Marius at han selv-isolerer seg på cellen - til tross for at det aldri har vært noen trusler mot ham. 

Selv skulle jeg ønske at han fikk smake litt på sin egen medisin - kanskje han hadde lært litt. Men jeg er ferdig med den delen av diskusjonen.

Nei, det var ikke det du skrev. Det kunne du ha skrevet uten å blande inn ofrene hans. Ja, mulig det sier noe om han, men du vet jo nå at han har vært i luftegården med medfanger . 

hva mener du med at du skulle ønske at han fikk smake litt på sin egen medisin? 

• Nyttig 1
Skrevet
Ilse jakobsen skrev (1 minutt siden):

ser at alle dine kommentarer er i Marius favør. Marius? 

Jaha? Marius? 

Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Nei, det var ikke det du skrev. Det kunne du ha skrevet uten å blande inn ofrene hans. Ja, mulig det sier noe om han, men du vet jo nå at han har vært i luftegården med medfanger . 

hva mener du med at du skulle ønske at han fikk smake litt på sin egen medisin

Mener du at du ikke forstod det? 

• Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Mener du at du ikke forstod det? 

Jeg tror jeg forsto det. Skal jeg prøve å oversette? 
jeg tror du mente at du skulle ønske han ble truet med kniv, banket, voldtatt og filmet i fengselet. Stemmer det? 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (19 minutter siden):

Jeg tror jeg forsto det. Skal jeg prøve å oversette? 
jeg tror du mente at du skulle ønske han ble truet med kniv, banket, voldtatt og filmet i fengselet. Stemmer det? 

Nei, var nok ikke like bokstavlig som deg. 

Som jeg sa til barna mine i oppveksten om de plaget andre. Du må bare vente - en dag tar vedkommende igjen. Og det ble gjort - helt uten at mamma kom løpende til unnsetning. 

Ofte har man godt av å kjenne sin egen medisin. Det hjelper ofte for å hindre at det fortsetter. 

Endret av Gulline
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (42 minutter siden):

Du skrev spesifikt at damene hans burde hatt samme mulighet til å isolere seg. Dermed lurte jeg på hvorfor det? Hvorfpr skulle de hatt ønske om å isolere seg? Det gir ingen mening.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Nei, var nok ikke like bokstavlig som deg. 

Som jeg sa til barna mine i oppveksten om de plaget andre. Du må bare vente - en dag tar vedkommende igjen. Og det ble gjort - helt uten at mamma kom løpende til unnsetning. 

Nei vel - da mener jeg at jeg ikke forsto. Hva er hans egen medisin da? 

Hvorfor oppdro du ikke barna dine fra å plage andre enn å vente på at de de plaget skulle ta igjen ? Det er ikke alle som får muligheten eller blir sterke nok til å igjen. I forhold til det vi snakker om, er det ofrene hans som skal ta igjen eller medfanger? I dette tilsetter tenker jeg « ta igjen « er anmelde og vitne , så sitter han i varetekt og venter på dom. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Du skrev spesifikt at damene hans burde hatt samme mulighet til å isolere seg. Dermed lurte jeg på hvorfor det? Hvorfpr skulle de hatt ønske om å isolere seg? Det gir ingen mening.

Siden du ikke forstod så mente jeg at jeg skulle ønske at de hadde hatt mulighet til å komme seg unna voldsmannen. Du mener at de hadde det - så da får du mene det. Jeg er som sagt ferdig med den delen av diskusjonen. 

Selv har "tøffe Tom" selvisolert seg på cellen av redsel for å bli utsatt for det samme han syntes det var greit at kvinnene ble utsatt for. Pyse, kaller jeg sånne. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...